Hij heeft bindingsangst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:09

Hier nog iemand met 'bindingsangst', ik heb altijd hetzelfde gereageerd, als die jongen uit jouw situatie, wanneer een jongen het serieus wilde maken.. Totdat ik een aantal maanden geleden een jongen ontmoette waar ik zelf echt gek op was, ik vond hem zo leuk dat ik ondanks mijn enorme angst, voor het eerst zelf heb gevraagd hoe hij het contact zag.
Ik denk dus, net als een aantal anderen, dat hij je toch niet leuk genoeg vind om verder mee te gaan. Ik zou daarom nog een keer vragen hoe hij het ziet tussen jullie en als hij dan weer aangeeft dat hij het niet durft, zou ik verder gaan, want anders is het wel heel makkelijk voor hem -wel de lusten, maar niet de lasten van een relatie.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:13

Sees schreef:
Ik was destijds al best wel into mijn, inmiddels, man maar had zo'n knauw opgelopen van een vorige relatie dat ik hem toch écht de 1e anderhalf jaar alle actie heb laten ondernemen en zelf volgens mij volledig ongeïnteresseerd overkwam :o. Zelfs toen we al geruime tijd samenwoonde, kwam eea nog steeds meer vanuit hem uit. Dat heeft echt wel een hele poos geduurd hoor voordat dat volledig rechtgetrokken was. Het was echt een tijd lang aantrekken/afstoten.

Dus ik weet niet of je het zo simpel kunt stellen als: he's just not that into you ;). Dat weet alleen de jongen in kwestie en, 'helaas', zul je daar alleen achter komen door het recht op de man af te vragen. En alleen jij kent hem en dus alleen jij weet of zijn antwoord oprecht voelt of niet.

Succes TS ;).

Ik geloof niet dat mannen andersom zo denken.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:35

Wat een veralgemening zeg. Ik heb het levende bewijs dat mannen wèl zo kunnen denken. Mijn vriend was ook heel erg gekwetst geweest door zijn ex. Ja, ook mannen kunnen het voorhebben dat ze een meisje niet zien als "een lekkere b*tch om mee te pronken", maar als echt iemand waarvan ze denken dat ze er een leven mee willen opbouwen. Als de persoon die je dan voor 200% vertrouwd hebt en waar je zoveel van jezelf aan hebt blootgegeven je vertrouwen zo hard schaadt, dan denk je twee keer na de volgende keer. Want hoe lief en goed ze ook is, je ex was ook zo lief en goed en kijk wat zij heeft gedaan. Ook voor mannen.
Het heeft een half jaar geduurd voordat hij met me durfde afspreken en ik heb zeker in het begin gemerkt dat er een aantal zaken waren waarin hij het moeilijk had mij te kunnen vertrouwen. Maar alles is helemaal goedgekomen. Als je er maar over kan communiceren, en soms ook durft aangeven dat de relatie niet alleen rond zijn gevoelens en angsten gaat maar ook om die van jou.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:05

Liekess schreef:
Ik denk dat je z'n bitch bent :(:)
Als iemand niet aan een relatie wil beginnen vanwege afstand, 'bindingsangst', druk met studie/werk of wat dan ook betekent dat 9/10 keer dat ze je niet leuk genoeg vinden.
Dumpen die handel! Graag of niet toch! Next *\o/*

Next? Bah bah. :n

Ook mannen kunnen inderdaad gewoon bindingsangst hebben hoor :j

Anoniem

Re: Hij heeft bindingsangst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:22

Ik ben zelf een gevalletje bindingsangst, of althans, dat was ik tot ik de vrouw van mijn leven tegenkwam. Af en toe nog een vlaag van paniek, maar ik heb al m'n gedoe aan de kant gesmeten en ben helemaal 100% voor haar gegaan.

Dus ook ik denk; dan ben jij niet 'het' voor hem.

:(:)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:09

Nou, ik vind het "he's just not that into you" ook wel een een klein beetje kort door de bocht.
Een jaar geleden zou ik het misschien ook gedacht hebben, maar ik heb door mijn laatste relatie zo'n mega knauw gehad, dat ik gewoon serieus in mijn broek schijt voor iets serieus. En juist ja, laat ik dus net op dat punt iemand leren kennen die toch wel de moeite waard lijkt...

Gelukkig kunnen "newbie" en ik goed praten en ik heb het ook verteld. (wij kennen elkaar al effetjes, hij kent mijn ex ook en wat er gebeurd is in grote lijnen) We hebben geen "alleenrecht" afgesproken oid, ik kom niet bij zijn ouders, hij niet bij de mijne (wonen allebei op onszelf, dus sowieso wel ander verhaal) en ook komen we niet bij elkaar zn vrienden nog. Vrienden weten wel van het bestaan af, zijn ouders ook al eventjes en mijn ouders sinds gister. Ik wil het gewoon écht rustig aan doen, want als het een tikkeltje te snel gaat, krijg ik het spaansbenauwd. Voorbeeldje: hij vroeg of hij hier dan kon blijven slapen vorig weekend, we hadden nl vrijdag en zaterdag afgesproken om wat te gaan doen. Mijn hart deed echt rikketikketak en het zweet stond letterlijk op mijn rug. Uiteindelijk vrijdagavond het erover gehad, en lucky me dat hij het begrijpt. En nee, het is niet zo dat er tijdens het slapen meer zou gebeuren dan dat er gebeurd is ;), maar het idee en het terugdenken aan mijn ex. Die bleef één keer slapen en is nooit meer weggegaan. En ondanks dat ik weet dat "newbie" niet zo in elkaar steekt en dat ze totaal verschillende persoontjes zijn, maken zulke dingen me gewoon doodsbenauwd. Ik ben weer mezelf sinds een poosje en dat wil ik graag zo houden :).

Komt vanzelf wel weer goed :j. Het heeft voor mij gewoon even tijd nodig denk ik.
Het is een halfjaar over tussen mijn ex en mij, maar bij zulke dingetjes als bovenstaand of het denken aan dat we een "stempel" krijgen, verdwijnt die "al een half jaar" in een "pas een half jaar". En ik vind "newbie" echt wel héél erg leuk, dus daar ligt het niet aan :P.

Dus nee, ik denk niet dat het perse een gevalletje van "he's just not that into you" is.
Ik zou er gewoon met hem over gaat praten. Dan weet je meteen hoe het zit :). Misschien ging dat voor ons wat makkelijker, omdat wij elkaar dus al kenden (oppervlakkig dan wel), maar het lijkt mij dat áls hij er voor wil gaan, hij zo'n gesprek ook aan moet kunnen. En zo niet, dan weet je al genoeg lijkt me.
Want misschien wil hij wel, maar is hij er nog niet aan toe.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 00:32

Gevalletje 'he just not that into you' geloof ik dit keer niet zo. Nadat hij gisteren ''gas terug'' heeft gezegd was ik even van slag en vandaag ook nog. En heb wel nog steeds het idee dat het goed zit en ik denk persoonlijk dat hij gewoon niet durft te vertrouwen. Dat zit volgens mij wel in zijn karakter.
Bedankt voor jullie reacties :)

Het is ook vooral dat ik dit gewoon niet ken en al helemaal niet zo'n persoon :') . En dat terwijl ik vaak met mannen omging. Mijn vorige relatie duurde ook lang voordat het aan was(lees: half jaar) vanwege ook ex en heeft uiteindelijk 5 jaar geduurd, maar toen gaf ik er nog niks om. Dus vandaar dit topic :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:26

Tabaluga12 schreef:
Sees schreef:
Ik was destijds al best wel into mijn, inmiddels, man maar had zo'n knauw opgelopen van een vorige relatie dat ik hem toch écht de 1e anderhalf jaar alle actie heb laten ondernemen en zelf volgens mij volledig ongeïnteresseerd overkwam :o. Zelfs toen we al geruime tijd samenwoonde, kwam eea nog steeds meer vanuit hem uit. Dat heeft echt wel een hele poos geduurd hoor voordat dat volledig rechtgetrokken was. Het was echt een tijd lang aantrekken/afstoten.

Dus ik weet niet of je het zo simpel kunt stellen als: he's just not that into you ;). Dat weet alleen de jongen in kwestie en, 'helaas', zul je daar alleen achter komen door het recht op de man af te vragen. En alleen jij kent hem en dus alleen jij weet of zijn antwoord oprecht voelt of niet.

Succes TS ;).

Ik geloof niet dat mannen andersom zo denken.

Ik geloof dat ik niet zo goed begrijp wat jij bedoelt :o. Kan een man geen knauw hebben opgelopen en daarom op zijn hoede zijn? Bedoel je dat?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:40

Van de ene kant ben ik het met de meeste eens. Als hij je echt leuk vind dan zou hij er wel voor gaan.

Van de andere kant, best veel mannen hebben hier wat tijd voor nodig en zijn blijkbaar bang voor het woordje relatie. Als je verder wel zo met elkaar omgaat en er geen andere 'in het spel zijn', wat is dan de meerwaarde om het relatie te noemen.

Toch uit mijn ervaring, ben ik gewend at ze uiteindelijk toch afhaken wanneer jij echt op het punt komt: nu is het erop of eronder...

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:44

Ik ben het niet eens met de meeste opmerkingen hier.
Soms hebben dit soort dingen gewoon even tijd nodig en dan is vanaf december toch nog niet zo heel lang?
(been there done that & dat duurde in ieder geval een stuk langer, maar is allemaal goed gekomen hoor)

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:51

Ben het met yankeeboy eens.
Sinds wanneer kan een man niet gewoon onzeker zijn? En hoe kunnen wij dat vanaf hier zo beoordelen.
Ts zal het zelf wel aanvoelen, en vroeg tips hoe er mee om te gaan en niet om te horen hij wil niks met je.
Dat is hier blijkbaar niet aan de orde volgens haar, dus waarom ts nog onzekerder maken :?

Heb hier geen ervaring mee verder ts, denk dat je geduld moet hebben en afwachten.
Hem zeker niet opjagen maar wel laten merken dat je het fijn vind met hem.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:54

Lijkt een beetje op mijzelf.. Sinds het uit is met mijn ex ben ik daarna ook een leuke jongen tegen gekomen. We spreken af en dergelijke en hebben het leuk, maar een relatie, nee daar ben ik niet aan toe en ik weet ook niet of ik wel echt verliefd ben/dat ga worden. Het kan ook zijn dat hij gewoon zo'n klap heeft gehad door zijn ex dat hij bang is nog een keer gekwetst te worden en het daarom nu rustig aan wil doen. Dat kan ik ook zeker begrijpen, is bij mij ook een beetje zo.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:56

Astaloca schreef:
Gevalletje 'he just not that into you' geloof ik dit keer niet zo. Nadat hij gisteren ''gas terug'' heeft gezegd was ik even van slag en vandaag ook nog. En heb wel nog steeds het idee dat het goed zit en ik denk persoonlijk dat hij gewoon niet durft te vertrouwen. Dat zit volgens mij wel in zijn karakter.
Bedankt voor jullie reacties :)

Het is ook vooral dat ik dit gewoon niet ken en al helemaal niet zo'n persoon :') . En dat terwijl ik vaak met mannen omging. Mijn vorige relatie duurde ook lang voordat het aan was(lees: half jaar) vanwege ook ex en heeft uiteindelijk 5 jaar geduurd, maar toen gaf ik er nog niks om. Dus vandaar dit topic :)

Als jullie sinds december bezig zijn en er dan nu al een relatie etiket opplakt, vind ik dat ook al best snel.. Ook ouders er al bij betrokken. Dat is meestal ook pas iets wat later aan de orde komt. Ik snap wel dat hij zegt dat het te snel gaat, ook omdat jij dus (maak ik ook op uit je verhaal) veel sneller gaat dan hij. Geef hem de ruimte.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 12:57

Ze hebben vaak geen bindingsangst maar bindingsangst met jou...
Hij vindt je (momenteel) gewoon niet leuk genoeg.
Twee opties:
- Hij gaat je uiteindelijk wel leuk genoeg vinden
- Het gaat nooit wat worden

Je moet voor jezelf bepalen wanneer jij het 'wachten' zat bent.

De echte bindingsangst wordt veroorzaakt door trauma's.
Bedrogen worden is niet leuk, maar niet traumawaardig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:00

Ts, trek je eens een poos terug, als je denkt dat het toch wel goed zit dan zal hij je missen en contact zoeken, zo niet, dan weet je hoe laat het is.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:15

Pion schreef:
Twee opties:

Dit kún je gewoon simpelweg niet voor een ander stellen ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:18

Pion schreef:
Twee opties:

Dat is niet waar, ik had ook bindingsangst maar dat lag echt niet aan de ander hoor ;)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:08

Nouja, 'bindingsangst', ik zal het nuanceren...
Naar mijn mening wordt het woord bindingsangst te pas en onpas gebruikt.
Zo ook in de situatie van TS (heb ik het idee).

Bindingsangst die ontstaat door alleen bedrogen worden is geen echte bindingsangst.
Het is voor iedereen 'eng' om weer in een nieuwe relatie te stappen wanneer de vorige niet leuk is beëindigd.
Uiteraard kan bedrogen worden een rol spelen, maar dan zijn er vaak al meerdere factoren aanwezig (en de bindingsangst dus vaak ook al).

Bindingsangst is ontzettend vervelend, ook voor de persoon zelf.
Ik vind dat de term erg (lees: te) makkelijk wordt gebruikt.

Excuses, het kwam iets kort door de bocht.

@ Joolien:
Ik zeg juist dat bindingsangst niet door een ander komt.
Bindingsangst zit in de persoon.
Mensen gebruiken alleen het woord bindingsangst als excuus wanneer ze iemand (nog) niet leuk genoeg vinden voor een relatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:15

Oh op die fiets, nu snap ik t. Ja dat ben ik wel met je eens dat t te vaak gebruikt wordt.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:49

Pion schreef:
Nouja, 'bindingsangst', ik zal het nuanceren...
Naar mijn mening wordt het woord bindingsangst te pas en onpas gebruikt.
Zo ook in de situatie van TS (heb ik het idee).

Bindingsangst die ontstaat door alleen bedrogen worden is geen echte bindingsangst.
Het is voor iedereen 'eng' om weer in een nieuwe relatie te stappen wanneer de vorige niet leuk is beëindigd.
Uiteraard kan bedrogen worden een rol spelen, maar dan zijn er vaak al meerdere factoren aanwezig (en de bindingsangst dus vaak ook al).

Bindingsangst is ontzettend vervelend, ook voor de persoon zelf.
Ik vind dat de term erg (lees: te) makkelijk wordt gebruikt.

Excuses, het kwam iets kort door de bocht.

@ Joolien:
Ik zeg juist dat bindingsangst niet door een ander komt.
Bindingsangst zit in de persoon.
Mensen gebruiken alleen het woord bindingsangst als excuus wanneer ze iemand (nog) niet leuk genoeg vinden voor een relatie.

Thanks voor de uitleg :j maar ik ben het toch nog steeds niet helemaal met je eens ;). Of misschien was het bij mij niet zozeer bindingsangst maar meer verlatingsangst waardoor ik me weer niet durfde te binden aan een nieuw iemand :D. Ik was overigens niet bedrogen, of iig, niet op die manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:52

Bindingsangst en verlatingsangst is hetzelfde :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 15:31

Lente, ja dat weet ik dus niet :o. Volgens mij kan iemand in een fijne relatie namelijk wel last hebben van verlatingsangst maar bij het aangaan van de relatie niet per se last hoeven te hebben gehad van bindingsangst? En is het per definitie zo dat iemand die last heeft van bindingsangst ook bang is om verlaten te worden? Je kunt toch ook moeite hebben om je te binden omdat je je vrijheid bijvoorbeeld niet graag opgeeft?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:08

Tjaa... Hoe vaak "He's just not that into you..." wel niet tegen mij is gezegd. En dan met name op bokt. De aanhouder wint en na 3 jaar een uit-aan-relatie, wonen we nu al bijna 3 jaar samen en gaan we een huis kopen.

Mijn advies aan jou:
Zet er vooral geen druk op, ga met zijn tempo mee. Maaaar.... verlies daarbij nooit je kritische blik en je eigen wensen en gevoelens uit het oog. En het belangrijkste van alles: praat veeeel met hem en benoem daarbij ook gewoon heel eerlijk en soms hard voor hem de enge dingen. Het werkte bij mij pas toen ik hem durfde los te laten en hem niet meer heel hard naar me toe wilde trekken als hij wilde gaan.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:13

Storm schreef:
Mlies schreef:
"He's just not that into you..."

Helaas TS, dat denk ik ook.
Jongen probeerd je op een 'zachte' manier te vertellen dat hij geen relatie wil maar gewoon vrienden. Sommige mannen zijn gewoon niet duidelijk en gebruiken bindingsangst als smoes.

Haha, mag ik als man dan wel even toevoegen dat vrouwen er ook wat van kunnen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:26

Sees schreef:
Lente, ja dat weet ik dus niet :o. Volgens mij kan iemand in een fijne relatie namelijk wel last hebben van verlatingsangst maar bij het aangaan van de relatie niet per se last hoeven te hebben gehad van bindingsangst? En is het per definitie zo dat iemand die last heeft van bindingsangst ook bang is om verlaten te worden? Je kunt toch ook moeite hebben om je te binden omdat je je vrijheid bijvoorbeeld niet graag opgeeft?

Dan heb je niet echt angst, dan wil je dat gewoon niet.

Bindingsangst is angst om je te geven en het deksel op je neus te krijgen omdat het te vaak is misgegaan of omdat je bijvoorbeeld in je jeugd in de steek gelaten bent... Zelfde als verlatingsangst dus. Als je je niet bindt, niet hecht aan dingen, niet geeft, heb je de touwtjes in handen en kan je niet gekwetst worden. :)

Tot je dus diegene tegenkomt waarvan je het gevoel hebt dat die het wél waard is.