Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sees schreef:Ik was destijds al best wel into mijn, inmiddels, man maar had zo'n knauw opgelopen van een vorige relatie dat ik hem toch écht de 1e anderhalf jaar alle actie heb laten ondernemen en zelf volgens mij volledig ongeïnteresseerd overkwam. Zelfs toen we al geruime tijd samenwoonde, kwam eea nog steeds meer vanuit hem uit. Dat heeft echt wel een hele poos geduurd hoor voordat dat volledig rechtgetrokken was. Het was echt een tijd lang aantrekken/afstoten.
Dus ik weet niet of je het zo simpel kunt stellen als: he's just not that into you. Dat weet alleen de jongen in kwestie en, 'helaas', zul je daar alleen achter komen door het recht op de man af te vragen. En alleen jij kent hem en dus alleen jij weet of zijn antwoord oprecht voelt of niet.
Succes TS.
Liekess schreef:Ik denk dat je z'n bitch bent![]()
Als iemand niet aan een relatie wil beginnen vanwege afstand, 'bindingsangst', druk met studie/werk of wat dan ook betekent dat 9/10 keer dat ze je niet leuk genoeg vinden.
Dumpen die handel! Graag of niet toch! Next
, maar het idee en het terugdenken aan mijn ex. Die bleef één keer slapen en is nooit meer weggegaan. En ondanks dat ik weet dat "newbie" niet zo in elkaar steekt en dat ze totaal verschillende persoontjes zijn, maken zulke dingen me gewoon doodsbenauwd. Ik ben weer mezelf sinds een poosje en dat wil ik graag zo houden
.
. Het heeft voor mij gewoon even tijd nodig denk ik.
.
. Misschien ging dat voor ons wat makkelijker, omdat wij elkaar dus al kenden (oppervlakkig dan wel), maar het lijkt mij dat áls hij er voor wil gaan, hij zo'n gesprek ook aan moet kunnen. En zo niet, dan weet je al genoeg lijkt me.
. En dat terwijl ik vaak met mannen omging. Mijn vorige relatie duurde ook lang voordat het aan was(lees: half jaar) vanwege ook ex en heeft uiteindelijk 5 jaar geduurd, maar toen gaf ik er nog niks om. Dus vandaar dit topic
Tabaluga12 schreef:Sees schreef:Ik was destijds al best wel into mijn, inmiddels, man maar had zo'n knauw opgelopen van een vorige relatie dat ik hem toch écht de 1e anderhalf jaar alle actie heb laten ondernemen en zelf volgens mij volledig ongeïnteresseerd overkwam. Zelfs toen we al geruime tijd samenwoonde, kwam eea nog steeds meer vanuit hem uit. Dat heeft echt wel een hele poos geduurd hoor voordat dat volledig rechtgetrokken was. Het was echt een tijd lang aantrekken/afstoten.
Dus ik weet niet of je het zo simpel kunt stellen als: he's just not that into you. Dat weet alleen de jongen in kwestie en, 'helaas', zul je daar alleen achter komen door het recht op de man af te vragen. En alleen jij kent hem en dus alleen jij weet of zijn antwoord oprecht voelt of niet.
Succes TS.
Ik geloof niet dat mannen andersom zo denken.
. Kan een man geen knauw hebben opgelopen en daarom op zijn hoede zijn? Bedoel je dat? 
Astaloca schreef:Gevalletje 'he just not that into you' geloof ik dit keer niet zo. Nadat hij gisteren ''gas terug'' heeft gezegd was ik even van slag en vandaag ook nog. En heb wel nog steeds het idee dat het goed zit en ik denk persoonlijk dat hij gewoon niet durft te vertrouwen. Dat zit volgens mij wel in zijn karakter.
Bedankt voor jullie reacties![]()
Het is ook vooral dat ik dit gewoon niet ken en al helemaal niet zo'n persoon. En dat terwijl ik vaak met mannen omging. Mijn vorige relatie duurde ook lang voordat het aan was(lees: half jaar) vanwege ook ex en heeft uiteindelijk 5 jaar geduurd, maar toen gaf ik er nog niks om. Dus vandaar dit topic
Pion schreef:Ze hebben vaak geen bindingsangst maar bindingsangst met jou...
Hij vindt je (momenteel) gewoon niet leuk genoeg.
Twee opties:
- Hij gaat je uiteindelijk wel leuk genoeg vinden
- Het gaat nooit wat worden
Je moet voor jezelf bepalen wanneer jij het 'wachten' zat bent.
De echte bindingsangst wordt veroorzaakt door trauma's.
Bedrogen worden is niet leuk, maar niet traumawaardig.
. Pion schreef:Ze hebben vaak geen bindingsangst maar bindingsangst met jou...
Hij vindt je (momenteel) gewoon niet leuk genoeg.
Twee opties:
- Hij gaat je uiteindelijk wel leuk genoeg vinden
- Het gaat nooit wat worden
Je moet voor jezelf bepalen wanneer jij het 'wachten' zat bent.
De echte bindingsangst wordt veroorzaakt door trauma's.
Bedrogen worden is niet leuk, maar niet traumawaardig.
Pion schreef:Nouja, 'bindingsangst', ik zal het nuanceren...
Naar mijn mening wordt het woord bindingsangst te pas en onpas gebruikt.
Zo ook in de situatie van TS (heb ik het idee).
Bindingsangst die ontstaat door alleen bedrogen worden is geen echte bindingsangst.
Het is voor iedereen 'eng' om weer in een nieuwe relatie te stappen wanneer de vorige niet leuk is beëindigd.
Uiteraard kan bedrogen worden een rol spelen, maar dan zijn er vaak al meerdere factoren aanwezig (en de bindingsangst dus vaak ook al).
Bindingsangst is ontzettend vervelend, ook voor de persoon zelf.
Ik vind dat de term erg (lees: te) makkelijk wordt gebruikt.
Excuses, het kwam iets kort door de bocht.
@ Joolien:
Ik zeg juist dat bindingsangst niet door een ander komt.
Bindingsangst zit in de persoon.
Mensen gebruiken alleen het woord bindingsangst als excuus wanneer ze iemand (nog) niet leuk genoeg vinden voor een relatie.
maar ik ben het toch nog steeds niet helemaal met je eens
. Of misschien was het bij mij niet zozeer bindingsangst maar meer verlatingsangst waardoor ik me weer niet durfde te binden aan een nieuw iemand
. Ik was overigens niet bedrogen, of iig, niet op die manier.
. Volgens mij kan iemand in een fijne relatie namelijk wel last hebben van verlatingsangst maar bij het aangaan van de relatie niet per se last hoeven te hebben gehad van bindingsangst? En is het per definitie zo dat iemand die last heeft van bindingsangst ook bang is om verlaten te worden? Je kunt toch ook moeite hebben om je te binden omdat je je vrijheid bijvoorbeeld niet graag opgeeft? Storm schreef:Mlies schreef:"He's just not that into you..."
Helaas TS, dat denk ik ook.
Jongen probeerd je op een 'zachte' manier te vertellen dat hij geen relatie wil maar gewoon vrienden. Sommige mannen zijn gewoon niet duidelijk en gebruiken bindingsangst als smoes.
Sees schreef:Lente, ja dat weet ik dus niet. Volgens mij kan iemand in een fijne relatie namelijk wel last hebben van verlatingsangst maar bij het aangaan van de relatie niet per se last hoeven te hebben gehad van bindingsangst? En is het per definitie zo dat iemand die last heeft van bindingsangst ook bang is om verlaten te worden? Je kunt toch ook moeite hebben om je te binden omdat je je vrijheid bijvoorbeeld niet graag opgeeft?