Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:10

- Veel te hard rijden met de auto, 210 over een onverlichte autobaan, brr nooit meer. Ik was dan niet de bestuurder, maar toch.

- Salto's vanaf een muur het water in maken, scheelde soms echt maar twee centimeter tussen muur en hoofd

- Zonder tuig even grappig op een paard gesprongen wat echt niet te houden is als die wilt lopen, zonder cap en gewoon buiten in een bos waar ik me niet uit kon
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 09-02-14 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:12

Met een spiegel gladde weg nog even snel oversteken terwijl er een auto aankomt. Ik ging midden op de weg onderuit en toen kon een vriend me gelukkig nog net op tijd naar de zijkant trekken. Anders had ik dit niet meer kunnen typen ben ik bang :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:13

Met mijn hoofd niet bij de weg zijn en oversteken , fietse snel door schaamde me dood.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:14

Een jong duifje van het spoor gehaald in het station. Ik stond op de trein te wachten en zag dat het duifje (was nog een jonkie) niet over de sporen gehupst geraakte. Heb snel links en rechts gekeken, spoor opgesprongen, duif gegrepen en terug het perron opgeklommen. Achteraf gezien niet de meest slimme actie maar het leek me vreselijk om gewoon te zitten wachten tot het duifje kapotgereden werd door de trein.

Edit: bedacht me er net nog één :P Toen we op vakantie waren aan het Como-meer, bedachten we dat het leuk zou zijn het meer over te zwemmen. We hadden een punt uitgekozen waar het meer maar 2 kilometer breed was en namen een opblaasbare bal mee waar we om de beurt even aan konden hangen als we moe zouden worden. De heenweg ging nog relatief vlot, maar de terugweg met al 2 km zwemmen in de benen en armen werd meer een soort worsteling :P Het Como meer is niet echt toeristisch, waren dus ook geen boten in de buurt, moet er niet aan denken als iemand van ons kramp had gekregen...
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 09-02-14 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:17

Ik zat vroeger wel eens in een bakje dat achter de trekker hing. Het was een kleine open trekker gelukkig, want toen mijn vader stopte en achteruit wilde rijden viel ik uit het bakje en toen lag ik er onder! Gelukkig riep ik heel hard stop!! En had hij het op tijd in de gaten. Ik heb nooit meer in het bakje mogen zitten :+.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:17

Ik ben als 6 jarige door het ijs gezakt en flink kopje onder gegaan. Uiteindelijk weer op eigen kracht boven gekomen. Zelf zag ik er toentertijd de ernst niet echt van in maar ik heb mijn moeder wel bijna een hartverzakking bezorgt :o

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:18

Debbie schreef:
Ik ben als 6 jarige door het ijs gezakt en flink kopje onder gegaan. Uiteindelijk weer op eigen kracht boven gekomen. Zelf zag ik er toentertijd de ernst niet echt van in maar ik heb mijn moeder wel bijna een hartverzakking bezorgt :o

Zo dat is wel heftig, brr je kleine kind kopje onder zien gaan in ijskoud water.. :oo

Jannie79

Re: Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:22

Als puber op vakantie van rotsen van ongeveer 10 meter hoog het water inspringen zondercdat ik wist hoe diep het was.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:23

lekker brutaal snel ff de weg oversteken met mijn fiets, zo lang wachten? Hallo ik moet op tijd op school/stal zijn! :')

Als meisje alleen 21 km door het donker fietsen (inclusief achteraf gelegen landweggetjes)..

Waren met de klas naar een bos aan het wandelen langs de weg, leerkracht roept dat er een auto aankomt. Madame hier loopt ergens in dromenland.. :') Tot ze begon te schreeuwen dat ik aan de kant moest. Huh? Wat? Auto? waar? Auto voorbij, ik weer terug op mijn plek. Bleek dat er nog een auto aankwam... Moest voor straf aan de kant van de berm naast haar gaan lopen.. :=
(was vorig jaar, 2e middelbaar). Leve de dromers.. :')

ehm.. zonder cap in de bak rijden.
zoiezo paardrijden :')

Ohja! Met je auto + caravan vast komen te zitten op een tramspoor in Duitsland.. Auto kapotgegaan met een caravan van bijna 9m erachteraan.. Dat vond ik wel echt zo eng.. Hebben daar de hele nacht gestaan.. 's Ochtends om 6u kwam de wegenwacht pas.. Was in de tussentijd gaan slapen met de gedachte dat als we aangereden werden ik er minder van zou meemaken..
Ons pap heeft met hele kleine stukjes de combinatie toch aan de zijkant gekregen van de trambaan, dus ze konden er net langsaf, maar zo eng toen we er midden op stonden..

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:25

volgensmij rijden trams niet zo hard toch? op een treinspoor vaststaan lijkt me ook doodeng

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:25

Laatst nog, werd midden in de nacht wakker, moest naar de wc. Al zittende op de wc zag ik dat het vuur op het fornuis nog zachtjes brandde. Ben me toen wel even kapot geschrokken :=

Toen ik klein was waren we eens bij vrienden van m'n ouders. Die hadden een vijver met allemaal kroos erop. Ik dacht dat het gras was dus ben zo die vijver ingelopen :+ Gelukkig was mama dichtbij :))

Verder weleens wat dingen met de auto, gelukkig zijn andere weggebruikers ook oplettend. Het moet altijd aan twee kanten fout gaan. Tsjah, verder nog wel meer denk ik, maar dat kan ik me allemaal niet herinneren.

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:26

In een weiland slapen, naast dat weiland stonden schotse hooglanders en we hadden de omheining niet gecheckt. Bleek dus dat die koeien bij ons konden komen. Gelukkig niks gebeurd die nacht!

Edit; een gaslampje aansteken, steekvlam tot aan het dak van de tent, de lamp naar buiten gooien zodat hij onder de auto terecht kwam. Toen ben ik wel echt geschrokken!

Edit 2; vuurwerk afsteken met een nep-bonte jas aan. Had zelf niet door dat ie in de fik stond, kreeg opeens een emmer water over me heen :+
Laatst bijgewerkt door Emma_V op 09-02-14 20:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:26

Ooit met vriendinnen op vakantie. Waren in de zee aan het zwemmen. Ik had een tshirt aan i.v.m. verbranden. Dan heb je wel eens dat het water eronder komt en dat je zeg maar dubbel zo groot wordt als dat je bent :+ Ik bleef op een gegeven moment maar koppie ondergaan, kreeg steeds dat zoute water binnen en voor ik het wist werd ik door een reddingsboot uit het water gehaald..... :o

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:28

Meerdere dingen gedaan maar de heftigste was toch wel:

Toen ik samen met mijn man een vrouw in een auto van het spoor probeerde te krijgen.
Niet gelukt auto zat muurvast.
Toen de bomen dicht gingen hebben we onszelf en de vrouw in veiligheid gebracht en de auto werd geschept door de trein met 135 km/u.

Urbanus

Out gegaan van GHB. Behoorlijk geschrokken achteraf.

Colaaa

met een quad de bocht uitgevlogen gevolg in het prikkeldraad beland en prikkelbosjes

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:29

Ja....Laatst met een nogal harde wind.

Ik had op de fiets (jaja goed voor de conditie en de wereld!) boodschappen gedaan.
Ik met volle tassen op de fiets, wilde de weg opsteken, en dat kon prima.... Kon....
Volle tegenwind blies tegen me aan, en ik werd zo aan de kant gedrukt. Net een auto, reed rakelings langs me.
Die man toeteren en stapte ook nog uit... "ben je gek ofzo? " Nou meneer, eigenlijk niet..... Maar had niet door dat de wind zo tegen was. "Goed uitkijken volgende keer." Ja meneer....Sorry...

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:30

DynamiteS schreef:
lekker brutaal snel ff de weg oversteken met mijn fiets, zo lang wachten? Hallo ik moet op tijd op school/stal zijn! :')

&

Waren met de klas naar een bos aan het wandelen langs de weg, leerkracht roept dat er een auto aankomt. Madame hier loopt ergens in dromenland.. :') Tot ze begon te schreeuwen dat ik aan de kant moest. Huh? Wat? Auto? waar? Auto voorbij, ik weer terug op mijn plek. Bleek dat er nog een auto aankwam... Moest voor straf aan de kant van de berm naast haar gaan lopen.. :=
(was vorig jaar, 2e middelbaar). Leve de dromers.. :')

Die 2 dus + spoorweg oversteken (lees: het had gevroren de nacht ervoor), denken ik heb haast, geen tijd om af te stappen en te lopen. Ben net voorbij de spoorbomen als ze omlaag gaan, denk: oliebol. Ff doorfietsen. Trap te hard en ga midden op de spoorweg op mn bek, ja dat was wel even eng ja :brr:

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:30

Pissig zijn op 3 inbrekers dat ze het lef hebben om net bij jou in te breken en er op af gaan.
Ze rende weg (weet het heb een lelijke kop :+ ).
Maar dat had ook anders af kunnen lopen, maar de boosheid met bijbehorende adrenaline nam de overhand :)

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:31

Inky_devil schreef:
Meerdere dingen gedaan maar de heftigste was toch wel:

Toen ik samen met mijn man een vrouw in een auto van het spoor probeerde te krijgen.
Niet gelukt auto zat muurvast.
Toen de bomen dicht gingen hebben we onszelf en de vrouw in veiligheid gebracht en de auto werd geschept door de trein met 135 km/u.

zoiets heb ik ooit in de krant zien staan.. Eng, maar wel heldhaftig!!

lieveli schreef:
Out gegaan van GHB. Behoorlijk geschrokken achteraf.

nooit aan drugs beginnen.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:33

-Door m'n brommerhelm de tram niet horen aankomen. Pas toen die keihard toeterde en me op een haar na miste.
-even snel het spoor oversteken omdat ik dan sneller thuis was. Kwam er plotseling een toeterende sneltrein langs. Oeps.
-altijd een bepaald oversteekpunt nemen en op de vluchtheuvel pas naar rechts kijken. Per ongeluk een ander oversteekpunt genomen. Toen ik uit gewoonte stil stond in het midden bleek ik midden op de weg te staan. Zoeffff een auto langs m'n wimpers.
-paardrij ongeluk dat verkeerd had kunnen aflopen.

Al best een paar keer bijna dood geweest.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:38

Een vrachtwagen inhalen en m'n tegenligger verkeerd inschatten.. Ging net goed..

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:40

Onder een surfplank terecht komen in het water en er bijna niet onderuit kunnen komen. Mocht niet meer met die surfplank spelen.

Ik heb epilepsie en toen dat net ontdekt was bij mij had ik regelmatig insulten omdat ik nog niet helemaal goed ingesteld was op de medicatie. Dus lag ik regelmatig naast mijn fiets omdat ik toch naar school toe moest. Over het algemeen viel ik naar rechts. Dus de stoepkant. Maar ik ben ook wel naar links gevallen waarbij een auto me op een haar na miste. Hij stopte wel gelukkig en vroeg of het wel ging. Dus ik uitgelegd en weer opgestapt en verder gefietst.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:40

@marjan19: zo herkenbaar van mijn vader.. Die is echt erg op de weg.. En dan te weten dat hij geen diepte ziet...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:41

Als kind: kijken hoe een boom geveld werd. Ging alleen niet aan de kant ondanks dat het wel 5x was gezegd. Weet nog goed dat die boom me net miste en er een zijtak op me voeten landen... Vergeet ik nooit meer, kostbare les.

Mijn broer deed ooit stoer door over de kadewanden te lopen. Dook alleen de plomp in en kwam tussen wal en schip terecht.

En ik had er vandaag 1...
Rij met ene redelijk vaartje over een landweg. Zie in de verte een jogger aankomen. Hoe dichter die bij kwam hoe vreemder ik z'n loop manier vond. Midden op de weg, beetje slingerend. Dus ik voor de zekerheid maar gestopt. Meneer was met z'n telefoon aan het klooien en had ook nog oordopjes in. Was zo ver weg van deze wereld dat ie tegen me auto aanliep. Frontaal, zo op de voorkant.
Die had mega geluk dat ik wakker was.
Laatst bijgewerkt door Veulen84 op 09-02-14 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt