Kan school dit maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Re: Kan school dit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:08

Als je broertje niets gedaan heeft waarom verwijderde hij de leraar dan niet gewoon uit het gesprek..?

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:12

Vervelende situatie.. Het is geen slimme actie, maar hij kon natuurlijk ook niet weten dat het zo uit de hand zou lopen. Ik vind niet dat je broertje hier alleen gestraft voor kan worden. De anderen die haat berichtjes gestuurd hebben, hebben net zo goed schuld vind ik.

En aan de ene kant snap ik niet helemaal waarom die leraar het ook wel "grappig" vond om in die groep te gaan. Is het zomaar een leraar of de mentor van de klas?
Maar aan de andere kant, het is toch wel heel erg sneu als leerlingen zo gaan doen tegen een leraar over whatsapp. Wij hadden ook het nummer van de mentor. Als er dan écht dringende zaken waren konden we contact opnemen als hij/zij niet op school was. En dit is dus ook áltijd goed gegaan.

Ik vind dus ook niet dat het alleen aan je broertje ligt maar net zo goed aan de rest die van die rare berichten hebben gestuurd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:13

mignonne2403 schreef:
Hoe die aan het nummer komt snap ik nog wel.
Wij hebben op school telefoonboom voor als iets belangrijk is. Daar staan nummers op

Bij ons stonden daar nooit 06-nrs van leraren op hoor... :? Ik vind het ook nogal raar om het nr van een leraar bekend te maken.
Maar ik snap ook niet waarom de leraar uberhaupt in de groep wilde. Je moet toch accepteren om erbij t zitten?.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 10:14

Ja leuk, we maken een whatsapp groep met een stel "gangsters"/probleemleerlingen en 1 docent, puur voor de lol. Dan kun je op je vingers natellen dat dat problemen oplevert. Straf is in deze wat mij betreft zeker gerechtvaardigd, en die hoeft ook niet mild te zijn.

Het nadeel van eenmaal aan een groep toegevoegd worden, is dat iedereen binnen die groep direct je telefoonnummer heeft. Dus zelfs als de docent uit die groep stapt (heeft hij/zij dat gedaan?) dan nog blijft het mobiele nr bekend bij alle mensen uit de groep.
En kunnen er dus ook appberichten rechtstreeks gestuurd gaan worden, buiten die groep om.
Weet je of dat ook gebeurd is?

Ik denk dat de meeste docenten hun mobiele nr niet graag voor leerlingen beschikbaar hebben. Evt mail, of desnoods huistelefoon. Maar mobiel niet.
Wat is het beleid van de school hierover? Zijn alle mobiele nrs van docenten bekend bij leerlingen? Of bij wijze van uitzondering? (mentorleerling met zware problemen bijvoorbeeld, dan kan ik me er iets bij voorstellen)

Had iedereen aan het nr kunnen komen, of kon jouw broer er op de een of andere manier beter bij? Heeft de docent het nr zelf gegeven, of is je broertje er op een "handige" manier aangekomen?

Al deze vragen spelen wat mij betreft mee in hoe heftig de uiteindelijke overtreding en daarmee de straf moet zijn.
Maar ik vind het vrij pittig!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:26

xEmily schreef:
Hij valt wel te labelen met een van de 'probleemjongeren'.

Was dit incident dan niet gewoon de druppel?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:03

Verootje, ts geeft zelf al een voorbeeld van wanneer een leraar zijn nummer kan geven.. Bijvoorbeeld bij een (buitenlandse) excursie. Dus die vraag is beantwoord.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:08

Als de school een beetje mee gaat met zijn tijd dan is er een protocol voor het gebruik van social media.
Hierin staat dan hoe docenten en leerlingen om moeten gaan met social media en dus ook whatsapp.
Ik denk dat wij vanaf bokt moeilijk aankunnen geven of de school in zijn recht is of niet.
Wij weten niet hoe dit gesprek is gegaan, wat het beleid is en wat de afspraken zijn.
Van school sturen zal ook niet gebeuren, je kan niet zomaar iemand van school sturen. Dan wordt je eerder geschorst.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:17

Je hoeft niet te accepteren, eenmaal toegevoegd doe je mee. Dat is de ellende. Als je dan dus niet dag en nacht je telefoon vast hebt, dan zit je er al dieper in dan dat je waarschijnlijk ooit gewenst had. Natuurlijk stap je er dan al uit maar het leed is al geschiedt. Zeker als hij ook een probleem is in de klas kan het voor die docent echt de druppel zijn.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:26

verootjoo schreef:
Waarom geeft een leraar zijn telefoonnummer aan een puberjochie :? Of hoe komt je broertje uberhaupt aan dat nummer?

ik heb zelf ook redelijk veel nummers van docenten, meestal omdat ze mij belden in de eerste als we uitval hadden (ik woonde toen het verste van school, en was de eerste in de 'sneeuwbalketting')

verder snap ik best dat de school je broertje zal straffen, hij is immers de gene die is begonnen. maar van school sturen :? dat is wel erg overdreven...
van wie heb je gehoord dat hij van school werd gestuurd? was dit een losse speculatie die je broertje heeft opgevangen uit de klas, of was dit gemeld door een docent?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:30

Krijgen die andere kinderen ook straf eigenlijk?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:37

Ik zou het trouwens wel achterlijk vinden als hij wel straf kreeg omdat hij NIET iets deed, terwijl degene die WEL wat uitvoerden er nu maar mooi mee weg komen zo..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:48

Of het terecht is dat je broertje straf krijgt vind ik wel zoals alle andere. Is natuurlijk wel makkelijk gezegd dat je broertje verder niets gedaan heeft maar als hij een van de probleemkinders is tja dan kan dit best weleens de druppel zijn. Ondanks dat hij niets gezegd heeft weet de school en de leraar niet wat de intentie is geweest en die denken misschien wel dat deze groep expres hiervoor opgezet is.

Wat mij betreft zijn scholen veel te soft tegen over kinderen van school dus daar mogen ze best weleens wat harder optreden. Je broertje moet gewoon de gevolgen dragen van zijn domme actie.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:51

Misschien een overweging of gedachte waard, of je het eens bent of niet, erover denken kan geen kwaad:

Aanzetten tot haat, of gelegenheid bieden tot het uiten van haat, kan in sommige gevallen erger zijn dan de haat op zich....

love_nelzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:10

Wij hebben een groep met onze super aardig mentor en een zonder. We hebben ook alleen maar zijn nummer en geen nummer van een anderen leraar. Maar kunnen ze niet in de berichten kijken die verstuurd zijn en dan zien ze toch datje broertje geen haat-berichten heeft gestuurd.
Een jaar geleden was ook zoiets op Twitter bij onze school, kinderen hadden haat-berichten over een docente geschreven. Al die kinderen hadden gesprek met de teamleider en iets van straf.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 18:07

Ik ben inmiddels al wat wijzer geworden (:

Van school sturen zit er niet in, schorsing waarschijnlijk ook niet (maar kan nog wel - voor één week).
Hij krijgt waarschijnlijk gewoon straf.

Maar stiekem denk ik dat het bij een boos telefoontje blijft ...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:15

Waarom zit dat er niet in dan?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:43

Fijn!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:20

dat hij het nummer heeft van die leraar is niet zo raar hoor, bij ons op school geven de leraren het je zo ;)
vinden ze nog makkelijk ook, en trouwens ook nog gezellig!
we krijgen ook nog wel eens de voetbal uitslagen binnen van de leraar :=

maar handig is het inderdaad niet, kun je niet al die gesprekken uitprinten en aan school uitreiken?
dan kunnen hun zien dat je broertje niks heeft verstuurd ;)

succes!

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:29

Een groepsapp met een leraar kan best handig zijn, hebben wij ook (zit wel in een andere leeftijdscategorie maar toch) en er kunnen dingen over het huiswerk gevraagd worden of roosterwijzigingen ed doorgegeven worden. Dus het oprichten van zo'n groepsapp snap ik wel.

Verder; je kunt een heel gesprek naar je email sturen via whatsapp (ik weet niet precies hoe dit werkt, maar het kan zeker). Dit zou je uit kunnen printen en aan het bestuur van de school kunnen laten zien om te bewijzen dat je broertje geen haatberichten heeft gestuurd.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:14

Eerlijk gezegd krijg ik de indruk dat je broertje hier een beetje de verloren onschuld speelt...
Hij is al geen braaf mannetje in de klas, maakt zo'n groep aan, voegt daar bewust 'voor de grap' een leraar aan toe, en grijpt niet in als dat uit de hand loopt omdat ie het wel grappig vindt...
En dan opeens wordt er van hogerhand ingegrepen, is het niet leuk meer en 'kan ie er toch niks aan doen?'...

Je broertje heeft lopen etteren, en daarvoor mag ie goed op z'n lazer krijgen, punt. Misschien denkt ie volgende keer dan wat beter na voor hij zoiets uitvreet.
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 10-02-14 13:20, in het totaal 2 keer bewerkt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:19

Ik vind het een beetje raar dat iedereen maar vind dat leerlingen de nummer van hun docent niet mogen hebben? Mijn hele klas heeft het nummer van onze mentor en ook heel veel andere klassen. Moet gewoon kunnen in deze tijd lijkt me.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:56

Dat zal inderdaad aan de tijd liggen. Al vind ik het persoonlijk niet echt gepast en nodig maar het zal erbij horen tegenwoordig.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:11

waarom zou hij verantwoordelijk zijn voor de daden van een ander?
Hij heeft een groep aangemaakt met een docent erin.. waarom is dat raar? dat gebeurt bij ons op school regelmatig. zelfs facebook groepen met docenten erin.. die docent kan ook gewoon blokken en verwijderen?
Snap niet waarom hij daarvoor verantwoordelijk wordt gehouden?

Anyway, je broertje is niet verantwoordelijk voor de berichten die de klasgenoten hebben gestuurd en bovendien, die docent kan toch die nummers zien van die personen? kwestie van even opslaan en die ouders bellen?

Ik vind niet eens dat je broer een fout heeft gemaakt..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:37

pniekepnak schreef:
Eerlijk gezegd krijg ik de indruk dat je broertje hier een beetje de verloren onschuld speelt...
Hij is al geen braaf mannetje in de klas, maakt zo'n groep aan, voegt daar bewust 'voor de grap' een leraar aan toe, en grijpt niet in als dat uit de hand loopt omdat ie het wel grappig vindt...
En dan opeens wordt er van hogerhand ingegrepen, is het niet leuk meer en 'kan ie er toch niks aan doen?'...

Je broertje heeft lopen etteren, en daarvoor mag ie goed op z'n lazer krijgen, punt. Misschien denkt ie volgende keer dan wat beter na voor hij zoiets uitvreet.

Helemaal mee eens.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:50

Ik had op schoolreis ook het telefoonnummer van alle begeleiders die mee gingen ( buitenland en in de vrije uren mochten we doen wat we wouden, handig als je bij problemen even je leerkracht kan bellen, vindt dit niet meer dan normaal ).

Ik weet niet of de school dit kan maken, maar ik vindt het wel ongegrond dat je broertje hiervoor gestraft wordt. De leerkracht had zich ook van het gesprek kunnen verwijderen en heeft dit niet gedaan.
Vind dat de kinderen die de haat-berichtjes hebben gestuurd gestraft moeten worden, maar schorsen vindt ik echt te ver gaan.
Ik zou toch even je ouders naar school sturen en zeggen dat dit echt niet kan