Relatie en feesten zonder vriendin erbij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: Relatie en feesten zonder vriendin erbij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:55

Alleen willen stappen prima. Snap het heus wel als ze met mannen onder elkaar willen zijn. Mijn vriend vermijd ons huis ook als ik alleen vriendinnen uitnodig. Maar elk weekend zou me iets teveel van het goede zijn, zeker als hij er door de week ook niet is. Ik wil hem ook wel zien.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 11:57

Dus als ik het goed begrijp zit hij de hele week intern en zie je elkaar niet? EN in het weekend gaat hij alleen op stap?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:01

Vanillia schreef:
Wat is iedereen hier achterdochtig := Lijkt me toch dat je relatie niet helemaal goed zit als je dusdanig onzeker wordt als je vriend een avondje alleen op stap gaat. Ik ging ook nooit met m'n vriend op stap. Een keer ok, maar waarom zou je dat altijd willen? Hij heeft zijn vrienden, jij die van jou en het lijkt me niet meer dan logisch dat je afzonderlijk van elkaar tijd met hun door wil brengen.

Al zou hij het om de week doen zou de TS al blij zijn denk ik. Maar het gaat hier om 1 jaar lang en 2 a 3 weekenden niet.
Lijkt mij genoeg reden om eens na te gaan of dít het wel is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:02

Vanillia schreef:
Wat is iedereen hier achterdochtig := Lijkt me toch dat je relatie niet helemaal goed zit als je dusdanig onzeker wordt als je vriend [url]een avondje[/url] alleen op stap gaat. Ik ging ook nooit met m'n vriend op stap. Een keer ok, maar waarom zou je dat altijd willen? Hij heeft zijn vrienden, jij die van jou en het lijkt me niet meer dan logisch dat je afzonderlijk van elkaar tijd met hun door wil brengen.

TS haar vriend gaat elk weekend alleen met zijn vrienden weg en zij mocht in 1 jaar tijd 2 a 3 x mee.
Ook is hij doordeweeks niet thuis en de weekenden dat ze hem (kan) zien gaat hij alleen op stap.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:35

Voor hetzelfde geld is de TS een saaie muts die alleen maar in een hoekje van de bar haar colatje zit te drinken en verwacht dat haar liefje bij haar blijft. Dan snap ik vriendje lief ineens weer heel erg goed...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:44

Vjestagirl schreef:
Voor hetzelfde geld is de TS een saaie muts die alleen maar in een hoekje van de bar haar colatje zit te drinken en verwacht dat haar liefje bij haar blijft. Dan snap ik vriendje lief ineens weer heel erg goed...

waarom verdedig jij atijd de partij die zich niet verdicht via bokt? :')
vind het nogal cru gezegt van je.

TS gewoon kijken waar hij heen gaat en halverwege de avond zogenaamd stom toevallig ook daar naar binnen lopen met een vriendin, als je hem niet vertrouwd

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:52

Toch heeft Vjesta gelijk. Met mijn ex was uitgaan ook niet leuk, ging veel liever met vriendinnen. Nu met mijn vriendje zo vaak mogelijk, het klikt tussen ons op uitgaansgebied ook gewoon heel goed.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:59

hanny_jelke schreef:
Vjestagirl schreef:

waarom verdedig jij atijd de partij die zich niet verdicht via bokt? :')
vind het nogal cru gezegt van je.

TS gewoon kijken waar hij heen gaat en halverwege de avond zogenaamd stom toevallig ook daar naar binnen lopen met een vriendin, als je hem niet vertrouwd

Omdat die partij het zelf niet kan :D :'). Maar zonder dollen: iedereen hier gaat er vanuit dat die jongen iets fout doet, dingen doet die niet kunnen. Hell, mensen raden aan om hem te volgen, compleet met vermomming en al...

En natuurlijk is het heel cru gezegd, maar als de TS een topic had geopend met: "mijn vriend wil ieder weekend mee stappen. En dat is niet erg, behalve dat hij alleen maar met een biertje in zijn hand aan de bar zit en verder niets wil, en dan ook nog verwacht dat ik bij hem blijf! Ik wil gewoon lekker uit m'n dak gaan met m'n vriendinnen! Helemaal los en lekker dansen!" dan had iedereen het logisch gevonden als ze haar vriendje thuis zou laten...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:21

Vjestagirl schreef:

Fat zou best kunnen; maar dan vind ik het nog niet kunnen dat hij 49 weken per jaar zijn vriendin thuis laat zitten terwijl hij wel (alleen) gaat stappen.
Doordeweeks kunnen ze elkaar ook niet zien, en hij mag dan ook wel eens met haar wat gaan doen buiten de deur.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:22

Ja maar dan kan hij toch wel eens een keer tijd vrij maken voor haar. Dit is gewoon elk weekend en dat is voor mij not done. Mijn vriend mag van mij heus wel met zijn maten wat gaan doen geen probleem mee. Maar elke weekend en mij nooit meer willen hebben.. sorry dat vertrouw ik niet. Misschien door mijn eigen ervaring in zelfde soort situati.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:23

Maar zou een 'barzitter-plak-aan-partner' graag mee op stap willen?
Of plan dan samen een avondje (dus wissel af).
Zoals TS het beschrijft krijg ik het idee dat zij gewoon de hond is die thuis moet wachten tot de baas weer thuis komt.
En oke, we horen inderdaad maar 1 kant van het verhaal...
Maar het klinkt een beetje vreemd van vriend. En als ze er over wil praten zegt hij dat ze zeurt....
Wat moet je daar nou mee?!
Wie niet luisteren wil moet maar voelen? :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:26

TS kan zelf iets leuks uitzoeken om te gaan doen en vriendlief meenemen. Dan komt het initiatief van haar in plaats van te gaan zitten wachten op de mededeling dat "vriendlief gaat stappen met zijn maten".

Overigens zodra mijn relatie meldt dat ik "zeur" heeft ie een groter probleem...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:28

Kortom, we missen nog een heleboel aan informatie om er iets zinnigs over te kunnen zeggen :Y)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:33

Vind hij het gewoon leuker om alleen te gaan of zegt hij echt dat je niet mee mag. Ik ga namelijk ook liever zonder mijn vriend op stap. De reden is heel simpel; mijn vrienden zijn zijn vrienden niet. En ze passen qua karakters en interesses ook niet bij elkaar. Als mn vriend mee gaat is het wel leuk hoor, maar ga nog steeds liever alleen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:51

Je gaat je eigen vriend toch niet bespioneren? Vreemde raad wordt hier gegeven.
Niettegenstaande vind ik dit wel bizar. Ik ga ook wel eens graag alleen met m'n vriendinnen weg, en net zo voor mijn vriend maar we gaan ook vaak genoeg samen. Prima dat hij er af en toe eens alleen tussenuit wil, maar elk weekend terwijl je hem doordeweeks ook al niet ziet en je daarbovenop een zeur noemt als je er wilt over praten? Ik zou er niet mee kunnen lachen :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:55

Jullie zijn een jaar samen? En hij wil niet dat je meegaat? Wat hebben jullie voor relatie?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:56

De opmerking dat iemand 'zeurt' slaat sowieso elk gesprek dood.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:15

Op wat voor manier vraag jij aan hem of je mee 'mag'? Het is de toon, die de muziek maakt; ga eens bij jezelf na of je bijv. vanuit het positieve suggereert 'He schat, zal ik eens mee gaan, wil je vrienden ook wel eens ontmoeten' of iets in die geest, of dat je meer 'Ik wil ook mee want we zien elkaar nooit' zegt. En zou je ook daadwerkelijk leuk vinden om mee te gaan met zo'n mannenavond (mij lijkt het namelijk allervreselijkst :') ) of wil je dat eigenlijk vooral omdat je je afvraagt of hij op zulke avonden iets met andere dames doet?

Het verstandigste lijkt mij om eerst bij jezelf na te gaan wat jou nu precies dwarszit; het elkaar weinig zien, de vraag of hij wel helemaal eerlijk is op die feestavondjes... Dan kan je van daaruit bedenken, wat het precies is dat je tegen hem wilt zeggen de volgende keer dat jullie erover praten. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:32

Ik zou zeggen dumpen. Raar en onbetrouwbaar.

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:48

Dat deed mijn ex ook dan kon hij lekker vreemd gaan en drugs gebruiken als ik er niet bij was.

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 15:56

Ik ben sowieso een type dat graag lol maakt en dus niet zielig in een hoekje zit, dus dat kan het niet zijn. Ik heb wel vaker gehoord dat hij bang is dat hij te veel aandacht aan mij moet geven, dit is echter nog nooit gebeurt, met een groepje uit is gewoon de aandacht verdelen toch?

Ik ga zelf zo goed als nooit uit met vriendinnen, want degene waarmee ik wil hebben voornamelijk geen tijd in het weekend, erg zonde dus. Daarom zou ik het leuk vinden wat vaker mee te gaan met mijn vriend.

We doen ook leuke dingen samen in het weekend hoor, maar dat is bijna altijd overdag en gaat ook redelijk vaak gepaard met 'er geen zin in hebben'. Ik ben sowieso wel altijd degene die dingen bedenkt om te gaan doen. Maar ik ben juist een avondmens en wil dan ook graag lol hebben ipv alleen hij... Klinkt misschien heel egoistisch, maar ik heb dan altijd een beetje het gevoel dat hij mij die lol niet gunt. Ik lig ook echt de hele nacht wakker totdat hij er weer is.
Ik moet ook wel zeggen dat ik het hele weekend bij hem zit, dus het is niet dat ik hem niet zie.

Verder vertrouw ik hem echt wel wat betreft 'andere vrouwen'. Tuurlijk heb ik wel zo mijn puntjes, dat mocht hij iets doen wat mij niet zint, krijgt hij dat te horen ook.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:02

Klinkt helemaal raar je verhaal. Zijn gewoon smoesjes. Hij wil zich in een relatie als vrijgezel gedragen. Ik ben van mening, je pikt het of niet.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:10

Ben blij dat mijn vriend daar wat anders over denkt.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:13

Dus je zit alle weekenden bij hem, terwijl hij ook nog eens uitgaat? Wat doe jij dan? Bij z'n ouders op de bank geprikt zitten? Het huishouden?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 16:14

Ieder weekend is ook echt overdreven.
@ zonnetje81 & pion, helemaal mee eens.