Kwanyin schreef:In België heb je inderdaad voor alles een doktersattest nodig. Best vervelend wel soms, als je in de wachtzaal moet zitten terwijl je eigenlijk alle medicatie al hebt, voor dat stom papiertje..
Maar bij jullie dus niet? Kan je dan niet veel gemakkelijker faken? "kuch kuch ik voel me niet lekker" "oh ja blijf maar een dag thuis"?
Maar de dokter heeft toch ook geen leugendetector in de kamer staan. Immers is niet iedere klacht te meten bij griep zal iemand vrijwel altijd koorts hebben natuurlijk maar bij bijv migraine of gewrichtspijn oid is het toch ook door een dokter niet echt te controleren of je die klachten nu wel of niet echt hebt.
Ik denk trouwens dat de meeste huisartsen ook echt wel iets beters te doen hebben dan de hele dag attesten schrijven voor mensen die een griepje hebben, kan je dan tijdens een griepgolf uberhaubt nog wel bij je huisarts terecht voor echte klachten??
Als je in Nederland ziek is kan je wel onverwachtsbezoek krijgen van de bedrijfsarts trouwens na een bepaald aantal dagen. Maar dat is steeksproefgewijs dus gebeurt lang niet altijd.