Één kort vraagje voor school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zouden jullie deze capsules gebruiken?

Ja
13 (24%)
Nee
29 (53%)
Als het product goedkoper is
5 (9%)
Als het product ook zonder recept verkrijgbaar is
7 (12%)

Totaal aantal stemmen: 54

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 16:03

Tazzey schreef:
Ik heb nee aangevinkt omdat het een totaal wazig product is. Het mag wel fictief zijn maar ook dan mag je wel iets meer informatie geven. En niet banketstaaf bedoeld maar ik zou geen medicatie gebruiken die samengesteld is door een HBO student, daar zijn apothekers voor ;)

Hoe zit het met de werking in combinatie met andere medicatie? Mag je het gebruiken als je ADHD hebt? Wat als je nu bèta blokkers gebruikt? enz enz.

Het product is niet samengesteld door ons. Dit is door een bedrijf gedaan met daarvoor kwalificaties. Wij moeten het op de markt brengen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:03

De vraag moet volgens mij veel meer zijn:

Je huisarts stelt je voor dit medicijn te gaan gebruiken - hij wil het je voorschrijven. Daar heeft hij een reden voor, want jij komt met geheugenklachten bij hem en dit lijkt hem de oplossing. Het is - mag ik aannemen - geen pretmedicijn, want geen huisarts zal dat voorschrijven.
Hij vertelt je wél dat het niet vergoed wordt en dat je er dus zelf voor moet betalen.
Dát is de vraag, ben je bereid zelf te betalen. Wat je tegenwoordig bv ook voor maagzuurremmers moet.

Zeggen jullie (diegenen nu zeggen dat je het niet gaat kopen) ook tgen je huisarts, ik neem dit middel niet als je het gewoon bij de apotheek kunt halen (nadat je de bijsluiter hebt gelezen, dus als je het al gehaald hebt, want dat is meestal de volgorde)?
Weet je hoe generiek de nu geschetste bijsluiter is, maw, hoe vaak deze contraindicaties en bijwerkingen in bijsluiters van gewone medicijnen staan?

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 16:09

Halfwaarde tijd is 8 uur. Het middel werkt zo'n 24 uur en wordt via de nieren uitgescheiden.
Het geeft een interactie als mensen medicijnen gebruiken die de neurotransmitter acetylcholine bevorderen of remmen.

@ibbel bedankt je brengt het perfect onder woorden.
Laatst bijgewerkt door MevrouwtJ op 06-02-14 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Één kort vraagje voor school

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:13

Ibbel; ik kijk wel eerst van tevoren wat er in het voorgeschreven middel staat. Lang leve de smartphone en alle bijsluiters zijn tegenwoordig op internet te vinden :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:36

Ik heb nav de laatste posts de vraag beantwoord die Ibbel stelt, gezien jij (TS) zegt dat dát de vraag is, en dan is het voor mij: ja ik zou het gebruiken.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:46

IK zou het niet doen.
Dan leer je met een soort 'drug' en alleen op deze manier kan je tentamens of toetsen maken?!

Dan zouden dus op deze manier je leerprestaties verbeterd worden maar in het werkveld
kan je dan niet de theorie toe passen...

Wel een leuk idee, en een leuke Poll!!

idd misschien om Dementie, Alzheimer of een vorm van Autisme aan te pakken en bij die mensen hun concentratie vermogen te verbeteren.

:)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:00

MevrouwtJ schreef:
Tazzey schreef:
Ik heb nee aangevinkt omdat het een totaal wazig product is. Het mag wel fictief zijn maar ook dan mag je wel iets meer informatie geven. En niet banketstaaf bedoeld maar ik zou geen medicatie gebruiken die samengesteld is door een HBO student, daar zijn apothekers voor ;)

Hoe zit het met de werking in combinatie met andere medicatie? Mag je het gebruiken als je ADHD hebt? Wat als je nu bèta blokkers gebruikt? enz enz.

Het product is niet samengesteld door ons. Dit is door een bedrijf gedaan met daarvoor kwalificaties. Wij moeten het op de markt brengen.

Dat werd niet duidelijk in je openingspost. Ik blijf overigens wel bij mijn "nee". Ik zie niet in waarom dit product goed zou zijn voor je. Ik doe liever moeite om tot goede resultaten te komen. In mijn werk kan ik later ook niet gaan leven op die tabletten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:14

Ik zou niet direct kiezen voor een product als deze.
De prijs maakt voor mij niet veel uit, als het gratis zou zijn zou ik het namelijk ook (liever) niet willen slikken. Voor medische redenen misschien nog, maar voor dingen die met zelfdiscipline ook opgelost kunnen worden zou ik echt geen medicijnen nemen.

Dan nog even een toevoeging omdat hij nog niet genoemd is, dit middel beïnvloedt de rijvaardigheid. Dan gaan bij mij alarmbellen af, er zit dus een gele sticker op dit medicijn, wanneer je dit op hebt mag je dus niet deelnemen in het verkeer. Niet autorijden, niet op de brommer rijden etc. Ik vind paardrijden in zo'n toestand ook not-done eerlijk gezegd, maar dat is mijn mening erover.
Dat maakt voor mij dat ik er al een aversie tegen heb, ik wil gewoon veilig kunnen autorijden.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:26

Ik zou het niet nemen omdat het nu eenmaal iets is dat ik niet nodig heb :)

Betreffende de prijs, ik slik in de zomer een heel eenvoudig pilletje voor hooikoorts.
Voor 21 pilletjes betaal ik €11. Verkrijgbaar zonder voorschrift.
En ondanks dat het veel geld is betaal ik het graag, aangezien het werkt als een tierelier :D

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:29

Nee, ik leer liever wat harder dan de beschreven risico's te lopen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:35

Als de HA mij dit voor zou schrijven dan zou het zo uitgebreid getest zijn want anders zou het niet op de markt komen. Dan zou ik het er wel op durven wagen. Wel eerst een aantal keer uitproberen wat het doet voordat ik dadelijk inderdaad last heb van de bijwerkingen.

Ik vind wel dat de OP vrij slecht geschreven is. Het had veel uitgebreider gemogen. Nu klinkt het een beetje als een zelfverzonnen winkeltje van een 12 jarige.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 21:47

eilleen333 schreef:
Wat ook gek is... Het zorgt voor verbetering van je korte termijn geheugen, maar het veroorzaakt ook slaperigheid? Want ik leer niet zo best als ik in slaap dreig te vallen. Dat is juist funest voor je korte termijn geheugen.

Dit dus.