Echte vriendschap?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:32

Het word waarschijnlijk alleen maar erger en ik weet hoe moeilijk het is maar geef hun maar lekker een dikke vinger terug hoor. Echte vriendinnen horen je te steunen of op zijn minst contact te houden. Het lijkt inderdaad alsof ze jaloers op je zijn. Aangezien je een eigen manege hebt nu krijg je vast snel ook nieuwe contacten, voor hun tien anderen!

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 14:34

Ik weet het zo denk ik er ook over, ze zijn me niet waard, maar ik blijf die leuke momenten die we gehad hebben wel missen en als ik dan zie (op facebook) dat ze nog steeds die dingen doen, die we vroeger samen deden dan word ik waar wel triestig van en denk normaal was ik daar ook bij geweest...

Pfff het is zo ingewikkeld :\

fourseasons

Re: Echte vriendschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:36

Dat is begrijpelijk want ik heb nu ongeveer iets soortgelijks maar ik denk tegelijkertijd ook dat ik toch veel leukere vriendinnen krijg en hun waren toch geen echte vriendinnen. Afgelopen vrijdag waren ze ook met z'n allen op een feestje en dat is best hard om te zien maar dat word wel steeds minder, geloof me. Aan neppe vriendinnen heb je niets. :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:36

Misschien een idee hoe hard het ook is voor jezelf hun te ontvrienden op facebook? Je doet jezelf hier geen plezier en goed mee. Dan ga je je alleen maar rotter voelen. En dan zien ze ook is in dat je het zat bent.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:37

Als je iets mist denk je alleen maar aan de leuke dingen en zie je de zwakke plekken niet meer.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:43

Daar heeft Moyra gelijk in.

Als ze nu alleen maar uitvluchten verzinnen vrees ik dat het inderdaad geen echte vriendschap was.

Ik heb een van de paarden nog lang op een pensionstal gehad. Hartstikke leuke contacten maar ook dat verwaterd nu ik daar weg ben. Kom er af en toe nog wel eens en dan is het super leuk maar verder zie ik alleen nog de mensen waarmee we echte vriendschap hadden opgebouwd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:10

Vickz schreef:
Ik weet het zo denk ik er ook over, ze zijn me niet waard, maar ik blijf die leuke momenten die we gehad hebben wel missen en als ik dan zie (op facebook) dat ze nog steeds die dingen doen, die we vroeger samen deden dan word ik waar wel triestig van en denk normaal was ik daar ook bij geweest...

Pfff het is zo ingewikkeld :\

Helemaal niet, jij hebt voor een ander bestaan gekozen en soms krijg je de nare dingen er ook bij. Jij maakt het moeilijk, niet zij. Als je dit niet wil dan moet je terug gaan en stoppen met de manege, hoor je er weer helemaal bij maar ten koste van wat??? Je kunt wel in het verleden blijven hangen maar eigenlijk ben je gewoon(excuus hiervoor) aan het miepen en ik kan me goed voorstellen dat je man dit niet fijn vind. Jullie willen wat opbouwen, ga er dan ook voor ipv te zeggen dat je geen tijd hebt, heb je ook niet om een goed lopend bedrijf op te bouwen en als je "vrienden"dit niet zien zijn het geen vrienden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:17

Aahw... Ik snap je helemaal. :(:) De meeste vriendschappen zijn nou eenmaal niet voor altijd helaas. En soms is dat maar beter ook.
Heel veel sterkte! Ik heb net mijn 'beste vriendin' er uit gekickt omdat ik me vreselijk belazerd voelde. In het begin heel pijnlijk en ik mis inderdaad soms oude tijden als ik foto's terug kijk... Maar ik had geen betere stap kunnen zetten.
Ik heb oude vriendschappen die ik had laten verwateren (door 'beste vriendin') weer opgepakt en dat gaat nu heel goed. Ben nu heel hecht met mijn andere vriendinnen en dat lucht veel op.

Ze zijn de moeite niet waard, echt niet... Ik zou er zelf geen energie meer in steken als je er toch alleen maar negatieve energie van terug krijgt. -O-

Sterkte. :(:)

Maflinger_S

Re: Echte vriendschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:26

Vriendschappen zijn per definitie tijdelijk van aard. Soms heel kort, en soms wat langer.

Jij bent met je partner/echtgenoot een bedrijf begonnen wat, naast je gezin en je huishouden, waarschijnlijk zo ongeveer de rest van je tijd opslurpt. Je "vriendinnen" hebben die stap niet gemaakt en zijn in hun oude patroon blijven hangen. Op het moment dat jij een feestje gaf en zij er en masse voor kozen niet te komen en gezamenlijk iets anders te gaan doen, zou jij genoeg hebben moeten weten. Ik doe niet aan facebook maar op dat moment had ik ze mooi ontvriend. Geen tijd meer voor. Jammer, zoek wel nieuwe mensen met wie ik het leuk ga hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:49

Maflinger_S schreef:
Vriendschappen zijn per definitie tijdelijk van aard. Soms heel kort, en soms wat langer.

Jij bent met je partner/echtgenoot een bedrijf begonnen wat, naast je gezin en je huishouden, waarschijnlijk zo ongeveer de rest van je tijd opslurpt. Je "vriendinnen" hebben die stap niet gemaakt en zijn in hun oude patroon blijven hangen. Op het moment dat jij een feestje gaf en zij er en masse voor kozen niet te komen en gezamenlijk iets anders te gaan doen, zou jij genoeg hebben moeten weten. Ik doe niet aan facebook maar op dat moment had ik ze mooi ontvriend. Geen tijd meer voor. Jammer, zoek wel nieuwe mensen met wie ik het leuk ga hebben.

Vooral je eerste zin is zo ontzettend waar, ook is het zo dat wanneer je echte vrienden hebt dit niet betekend dat je ze dagelijks spreekt, wij hebben al dertig jaar een aantal zeer goede vrienden, sommigen spreken we jaren niet maar komen we bij elkaar dan gaan we gewoon verder waar we gebleven waren. We wonen duizenden km uit elkaar dus hier wel, leve fb. Zou er wel wat aan de knikker zijn dan is één hulpvraag genoeg om van beide kanten tickets te boeken en er te zijn, alleen al die wetenschap betekend dat je echt vrienden bent, door dik en dun.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 23:34

bigone schreef:
Zou er wel wat aan de knikker zijn dan is één hulpvraag genoeg om van beide kanten tickets te boeken en er te zijn, alleen al die wetenschap betekend dat je echt vrienden bent, door dik en dun.

Couldn't agree more. Ik heb het druk en m'n beste vriendin ook, toch houden we contact via de mail en mocht er iets zijn dan is mijn week maar onmenselijk druk omdat ik de dag voor haar vrij maak. En andersom geldt dat ook.