Emotioneel of fysiek vreemdgaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:15

Vreemdgaan is vreemdgaan! En dat zou voor mij ook echt een reden zijn om mijn relatie te beëindigen. Vreemdgaan doe je ook niet 'per ongeluk' als je dronken bent, zo'n slechte smoes vind ik dat. Mijn vriend en ik denken hier gelukkig wel hetzelfde over.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:15

Ik vind het vreemdgaan zodra je het verborgen probeert te houden. Een man-vrouw vriendschap waar duidelijk meer is dan gewoon vriendschap (maar nog in ontkenningsfase) vind ik ook niet heel fijn.

Met iemand lichaamsvocht uitwisselen op welke manier is per definitie vreemdgaan (tenzij anders afgesproken).

Als flirten vreemdgaan is, zou ik persoonlijk de tel kwijt zijn. Flirten is gewoon leuk, en ik denk dat het niet veel kwaad kan eigenlijk. Zolang je dus binnen de grenzen blijft. Ik vind het af en toe gewoon leuk om te kijken hoe ik nog in de markt lig. :j

Yv_

Re: Emotioneel of fysiek vreemdgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:19

Eens met Yasmine. Ik kan flirten écht niet zien als vreemdgaan :=
Echt niet gewoon. En ook niet dat er "affectie mist in relatie".
Flirten is een spelletje, niet meer en niet minder.

Zodra het meer wordt, is het geen flirten meer ;)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:20

Flirten kan je ook met je eigen man doen en dat vergeten we vaak;) Maak je ook spannender van.

Fysiek of emotioneel zie ik geen verschil tussen...als je het kan zit het niet goed.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:21

Ik vind beide not done maar ik vind emotioneel toch wel duidelijk erger dan fysiek.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:35

Dimple schreef:
Het is beide vreemd gaan............vind ik.

Alleen vind ik emotioneel vreemd gaan vele malen erger dan fysiek.

dit duz.
maar als mijn man in een dronken bui iemand zoent en zich dan bedenkt waar hij mee bezig is.dan is er nog kans zeg maar.

is hij verliefd op een ander en doet er wat mee dan is het dus bewust en dat zou me veel meer kwetsen.

@flirten is gewoon kijken hoe je in de markt ligt. als je er maar niets mee doet.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:41

Alles waar je niet over praat en vraagt of de ander het goed vindt is in mijn ogen vreemd gaan.
En dan bedoel ik natuurlijk wel seksuele handelingen, niet of je wel of geen snoepje zal pakken :Y)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 13:58

Is de discussie niet meer of emotioneel vreemdgaan wel vreemdgaan te noemen is?

Seks met een ander lijkt me overduidelijk, gevoelens of niet.

Maar stel je wordt verliefd op een ander maar doet er niks (seksueels) mee, is het dan ook vreemdgaan, een berichtje sturen naar iemand waar je een crush op hebt?

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 14:08

Dat is nog een heel andere kwestie :) Ik vroeg me af of vreemdgaan (seks dus) met iemand voor wie je gevoelens hebt erger is dan vreemdgaan met iemand voor wie je niks voelt.

Emotioneel vreemdgaan vind ik nog een moeilijker kwestie... Ik denk dat het iedereen kan overkomen dat je wel eens gevoelens hebt voor iemand anders, maar vanaf wanneer ga je emotioneel vreemd? Is het emotioneel vreemdgaan als je denkt aan seks met die ander? Als je samen iets leuks gaat doen? Of is het pas emotioneel vreemdgaan als je seksueel getinte berichten stuurt of gesprekken hebt?
Op fysiek vlak is het makkelijk om een lijn te trekken van wat kan en wat niet, maar op emotioneel vlak heb ik daar geen flauw idee van...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:09

renee16 schreef:

Maar stel je wordt verliefd op een ander maar doet er niks (seksueels) mee, is het dan ook vreemdgaan, een berichtje sturen naar iemand waar je een crush op hebt?

Waarom zou je een berichtje sturen naar iemand waar je een crush op hebt als je in een relatie zit? Gaat wel richting vreemdgaan.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:29

Wat in je openingspost staat, of seks met iemand waar je geen gevoel voor hebt vreemdgaan is, lijkt me niet echt een discussie.

Alles wat met seks te maken heeft met een ander dan je partner valt onder vreemdgaan toch?
Of de partner het erg vind is een tweede. In een open relatie wordt zoiets 'gedoogd'. Maar het heet nog steeds vreemdgaan.. imo dan.

het is mij de laatste tijd in real lief nogal opgevallen dat dit in relaties erg veel voorkomt. En wanneer de man vreemdgaat het buiten een ruzie of een korte 'scheiding', de vrouw meestal toch gewoon blijft.
Verbaast me echt hoe normaal vreemdgaan tegenwoordig is.
of hoe naïef vrouwen erin staan, want eigenlijk willen en accepteren ze het niet. Maar ze willen de vent niet kwijt dus blijven ze toch. De vent weer een wijze les: die blijft, wat die ook flikt..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:31

Ik keur beide niet goed, maar heb misschien wel minder moeite met een keer in dronken bui seks, dan een langdurige emotionele relatie die stiekem gebeurd

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:33

Ik denk dat het heel makkelijk is om te zeggen dat wanneer je partner vreemd gaat, het einde relatie is.

TOT het moment je er midden in zit. Zeker wanneer er kinderen in het spel zijn is die keuze helaas (meestal) niet zo zwart/wit.

Het is makkelijk om ergens een standpunt over in te nemen. Neem het opvoeden van kinderen, iedereen zegt dat ze het anders gaan doen dan de buren, hun tante of wat dan ook. En uiteindelijk blijken ze zelf ook een stel etters in huis te hebben.
Het is gewoon niet allemaal zo simpel als we soms wel eens denken. Idem met vreemd gaan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 14:46

Geryon schreef:
renee16 schreef:

Waarom zou je een berichtje sturen naar iemand waar je een crush op hebt als je in een relatie zit? Gaat wel richting vreemdgaan.

Omdat die gene misschien ook gewoon een leuk persoon is (vriendschap)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:03

Ik heb wel het idee dat ik het mijn partner makkelijker kan vergeven omdat hij vreemdgegaan is uit lust, dan dat hij echt verliefd is op een ander en toen het bed met haar gedeeld heeft.

In beide situaties zou ik vreselijk gekwetst zijn, en zou mijn vertrouwen zo beschadigd zijn dat onze relatie niet meer 'relatiewaardig' is ;)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:22

Ik zou zelf meer moeite hebben met 'emotioneel vreemdgaan' dan met 'fysiek vreemdgaan'.
Een slippertje zou ik nog wel kunnen vergeven, maar als m'n vriend iemand anders leuk zou vinden, is dat voor mij een teken dat de relatie niet goed zit.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:45

Natuurlijk is het totaal anders als je eenmaal in de situatie zit en gooi je je hele relatie ook niet zomaar weg door een enkel voorval.

Ik vraag me soms alleen wel af waar ligt de grens.
De verhalen die ik uit de buurt ken.

1: Relatie van 11 jaar, man verschillende keren vreemdgegaan. Man zag het de eerste jaren ook als open relatie, dit was bij vrouw akkoord. Laatste jaren was het wel serieus incl samen wonen. vrouw komt erachter dat man 2,5 jaar een seks relatie erop naast hield (incl parenclubs en andere vrouwen) in de laatste periode. Man heeft alles opgebiecht nadat hij echt niet anders kon, vrouw is gebleven.

2: Relatie van ja ja wel 1 maand. Man gaat vreemd, vrouw komt erachter. Man ontkent, vrouw geloofd hem en blijft.

3: Relatie van 2/3 jaar. Vrouw komt erachter dat man vreemd gaat, man biecht op vrouw blijft. En dit tot een x of 10 toe..

4: Relatie van 2 jaar. Relatie is een tijdje gebroken geweest, man heeft in deze periode een andere 'relatie' gehad, welke al begon toen het nog aan was. Na 2 maanden terug gegaan bij elkaar. Man ontkent alles, vrouw geloofd hem of wil hem ontzettend graag geloven tegen beter weten in.

Als ik dit hier in mijn omgeving zo zie, dan lijkt het wel alsof de mannen tegenwoordig alles kunnen flikken qua buiten de deur snoepen (al dan niet met gevoel) en de vrouwen het toch wel pikken.

Ben ik dan zo ouderwets of naïef dat ik dit niet normaal vind?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:48

renee16 schreef:
Als ik dit hier in mijn omgeving zo zie, dan lijkt het wel alsof de mannen tegenwoordig alles kunnen flikken qua buiten de deur snoepen

Vrouwen kunnen er ook wat van hoor, vreemdgaan.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:54

Qimm schreef:
renee16 schreef:
Als ik dit hier in mijn omgeving zo zie, dan lijkt het wel alsof de mannen tegenwoordig alles kunnen flikken qua buiten de deur snoepen

Ik wilde net zeggen haha. Of vrouwen kunnen het beter verbergen voor de buitenwereld :+

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 15:59

Vind ook echt beide not done :n Had hij maar geen relatie moeten aangaan.
Behalve mijn, helaas neppe/hopeloze/gaatnooitgebeuren, relatie met Orlando Bloom is ok :j hihi

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:13

Delphi schreef:
Qimm schreef:

Ik wilde net zeggen haha. Of vrouwen kunnen het beter verbergen voor de buitenwereld :+

Dat idee heb ik idd ook dat vrouwen als ze het doen gewoon weten stil te houden, het bij mannen wat makkelijker uitkomt ofzo.. :')

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 16:14

lifeofmarit schreef:
Behalve mijn, helaas neppe/hopeloze/gaatnooitgebeuren, relatie met Orlando Bloom is ok :j hihi

What? Gaat mijn schatje vreemd met jou -O- ?
:')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:05

Mannen zijn véél te doorzichtig :')
Veel naiever in dingen verbergen.

Wij vrouwen zijn bitches, voelen en merken alles. Voelsprieten gaan uit en blijven uit totdat we hebben ontdekt hoe het zit.

Daarom kunnen we het zelf zo goed verbergen als we vreemd gaat. We weten hoe we het NIET moeten doen :D

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:07

renee16 schreef:
lifeofmarit schreef:

What? Gaat mijn schatje vreemd met jou -O- ?
:')

eeh, ga jij vreemd met mijn schatje? :/

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:23

Dimple schreef:
Mannen zijn véél te doorzichtig :')
Veel naiever in dingen verbergen.

Wij vrouwen zijn bitches, voelen en merken alles. Voelsprieten gaan uit en blijven uit totdat we hebben ontdekt hoe het zit.

Daarom kunnen we het zelf zo goed verbergen als we vreemd gaat. We weten hoe we het NIET moeten doen :D

Ik denk dat het er ook maar net aan ligt hoe goed je elkaar écht kent, ik kan niet tegen mijn vriend liegen en ik denk dat ik zoiets ook niet verborgen zou kunnen houden. Ik zeg bewust dat ik dat denk, zeker weten doe ik dat, gelukkig, niet en daar hoop ik ook nooit achter te komen.
Andersom, weet ik ook niet of ik het gelijk door zou hebben. Ik hoop maar dat ik ook daar nooit achter hoef te komen.

Qua emotioneel/lichamelijk vreemdgaan, denk ik dat ik het emotionele erger zou vinden.
Als hij in een opwelling met iemand zoent (of meer) zou ik boos zijn, maar ik zou het nog veel erger vinden als hij al dan niet daarbij emotioneel vreemd zou gaan.