Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

heidy_wilco schreef:Bah, ik heb nog geen aanrijding meegemaakt en ik hoop het ook nooit mee te maken. Ik heb ook echt wel respect voor die conducteurs en machinisten.
Een paar maand eerder hadden we ook al een incident. Liep er ook iemand langs het spoor, maar de machinist wist niet waar, dus voor de zekerheid ging hij langzamer rijden. Was er zo'n figuur die dat achterlijk vond en dat hij zijn aansluiting zou missen... Ik heb toen ook maar gezegd: liever een aansluiting missen zonder dat er iemand aangereden is, dan hard rijden, iemand aanrijden en een paar uur stilstaan...

Nanne schreef:Het zijn niet alleen de conducteurs en machinisten die er mee te maken krijgen.
Ik heb nu in 6 maanden 2 springers meegemaakt, vrij veel vergeleken met mijn collega's. Vind het wel mooi om te zien dat de meeste mensen er begripvol op reageren. We hebben er namelijk ook wel eens andere mensen tussen zitten die heel asociaal kunnen reageren.
TS, gelukkig is er in deze geen slachtoffer gevallen en ik hoop dat de fietsers flink geschrokken zijn en eventueel beboet zodat ze dit nooit meer zullen doen.

DeEenhoorn schreef:Mijn vader is machinist, en hij heeft al eens een botsing met een andere trein gehad, beide machinisten hadden niets, mijn vader was WEL degene die oplette, heeft het voorpaginanieuws nog gehaald toendertijd geloof ik.. en een aantal mensen van mijn school (middelbare, puberteit dus..) zijn al voor de trein gesprongen of er 'per ongeluk' ondergekomen, zo dacht ook mijn 'meester van de basisschool' dat hij het nog wel zou halen om over te steken. niet dus. en mijn school ligt vlak aan het spoor. liep ook eens iemand langs het spoor of was fietser/wandelaar aangereden.. 3 klassen hebben het zien gebeuren (ong. 70 leerlingen en 3 leraren) er gebeurt hier best wel wat... helaas..
[edit] ik was een van de leerlingen die het heeft zien gebeuren.. had er een nachtmerrie over.. werden toen zomaar 3 van mn lievelingspaarden aangereden die totaal in paniek de weg op waren gekomen.. ik kwam er dus zeg maar met de schrik vanaf..

Cayenne schreef:DeEenhoorn schreef:Mijn vader is machinist, en hij heeft al eens een botsing met een andere trein gehad, beide machinisten hadden niets, mijn vader was WEL degene die oplette, heeft het voorpaginanieuws nog gehaald toendertijd geloof ik.. en een aantal mensen van mijn school (middelbare, puberteit dus..) zijn al voor de trein gesprongen of er 'per ongeluk' ondergekomen, zo dacht ook mijn 'meester van de basisschool' dat hij het nog wel zou halen om over te steken. niet dus. en mijn school ligt vlak aan het spoor. liep ook eens iemand langs het spoor of was fietser/wandelaar aangereden.. 3 klassen hebben het zien gebeuren (ong. 70 leerlingen en 3 leraren) er gebeurt hier best wel wat... helaas..
[edit] ik was een van de leerlingen die het heeft zien gebeuren.. had er een nachtmerrie over.. werden toen zomaar 3 van mn lievelingspaarden aangereden die totaal in paniek de weg op waren gekomen.. ik kwam er dus zeg maar met de schrik vanaf..
Ja de lijn tussen Hoorn en Obdam/Heerhugowaard/Alkmaar zijn erg veel springers. Dat is ook de lijn waar ik eerder al over schreef.
Is hier in de omgeving ook vrij berucht omdat je vrij gemakkelijk op het spoor kunt komen.

Cayenne schreef:Zit op dezelfde lijn geloof ik? Wist het niet zeker.
(Ik kom uit Obdam, vandaar. Woon inmiddels in Den Bosch maar reis nog geregeld die kant op.)
Er staan daar volgens mij wel steeds meer hekken en waarschuwingsborden naast het spoor, maar als ze echt willen vinden ze toch wel een manier om ervoor te springen.
Nanne schreef:Mensen denken vaak oh ik kan nog wel even. Dat kan gewoon niet. Laatst ook iemand die dacht dat ie nog wel wat uit het spoor kon pakken omdat de eerst volgende trein pas over 20 minuten zou komen. Die heeft het ook met z'n leven moeten bekopen. Er rijden ook intercity's, die stoppen niet op elk station wat ze passeren, en er rijdt ook leeg materieel rond. Soms doen mensen hele domme dingen.

Hoop dat die mensen -en de personen die het zien gebeuren- goede begeleiding krijgen voor de mentale verwerking. 
Het beeld lijkt me al gruwelijk genoeg. 
Tenminste, als ik bij een slagboom sta, en er komt een trein voorbij.