Betaald parkeren aan de overkant, bij ons geen plek.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:57

miss_lizje schreef:
Bij ons in de wijk is het geen betaald parkeren, maar hebben we soms wel een te kort aan plekken. Wij wonen tegenover een complex waarin een basisschool, kinderdagverblijf en een gymzaal/sporthal in zit. Tijdens weg en ophaal tijd is het soms gigantisch druk ondanks dat school fietsen zo veel mogelijk probeerd aantrekkelijk te maken. Zeker in het begin regelmatig gehad dat de ouders zo brutaal waren dat de auto bij ons op de oprit stonden. Na behoorlijk wat geklaag van de straat richting de school is dat gelukkig verleden tijd.
Echter is er in de sporthal soms ook wedstrijden van verschillende sporten. We krijgen dan al een briefje in de brievenbus of de bewoners zo veel mogelijk op hun eigen oprit willen parkeren en toch zijn er vaak zat te weinig plekken. Toen ik dus een keer terug kwam stond mijn oprit weer vol! Heel asso heb ik mijn auto ervoor gezet en ben binnen lekker gaan schoonmaken en opruimen tot dat er werd aangebeld dat ze niet van de oprit af konden. De beste dame "vriendelijk" uitgelegd dat ze op prive terrein stond en ze maar moest wachten tot ik klaar was met de vloerdwijlen, ik vertikte om ala minute de auto te verplaatsen voor deze aso die zelf zo dom was om haar auto op onze oprit te zetten. :+

Ik weet niet hoe jou situatie op te lossen is TS, maar ik ben bang dat bij jullie ook betaald parkeren de "enige" oplossing is. Het terugdraaien bij de andere straat zou waarschijnlijk toch niet gebeuren.

Hebben ze serieus bij jou op de oprit geparkeerd? Voor je deur? :oo _O-

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:03

Wij wonen in het centrum en ik ben blij dat ik voor 48 euro per jaar altijd voor de deur kan parkeren, ideaal die vergunning.
Bezoek zet de auto bij de supermarkt 300meter verder op weg op tijden dat betaald moet worden, (sorry Dirk :') ).
imd schreef:
Overigens zet ik 'm altijd in de (rustige) niet betaalde wijk neer omdat de auto niet op mijn naam staat en ik te lui ben om uit te zoeken hoe t dan werkt met vergunningen..

Een vergunning krijgen met een auto die niet op je naam staat was hier niet mogelijk, Tenzij het een leaseauto is.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:08

Eleentje schreef:
Wij wonen in het centrum en ik ben blij dat ik voor 48 euro per jaar altijd voor de deur kan parkeren, ideaal die vergunning.
Bezoek zet de auto bij de supermarkt 300meter verder op weg op tijden dat betaald moet worden, (sorry Dirk :') ).
imd schreef:
Overigens zet ik 'm altijd in de (rustige) niet betaalde wijk neer omdat de auto niet op mijn naam staat en ik te lui ben om uit te zoeken hoe t dan werkt met vergunningen..

Een vergunning krijgen met een auto die niet op je naam staat was hier niet mogelijk, Tenzij het een leaseauto is.

Volgensmij is dat dus hier ook zo. Of iig heel ingewikkeld, dus ik dacht "laat maar". Heb wel een bezoekerspas dus af en toe staat ie hier voor de deur, maar in de vrij-parkeren wijk is altijd zat plek dus ik vind het ook niet zo erg om 'm daar neer te zetten. Kan 'm ook in een andere vrij-parkerenwijk zetten die dichterbij is (ik zit aan beide kanten net op de grens), maar daar staat het altijd vol en dus vind ik dat niet eerlijk tegenover de bewoners, zo sociaal ben ik dan nog net wel :P

Yv_

Re: Betaald parkeren aan de overkant, bij ons geen plek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:16

Bij ons in het dorp is het eigenlijk alleen in het strandseizoen zo dat de mensen geen 5 euro voor een hele dag bewaakt parkeren willen betalen (!!) en daarom de woonwijken maar volzetten en vervolgens inclusief karretjes en weet ik het wat naar het strand lopen.
Over het algemeen kun je hier goed en gratis parkeren, er zijn wel wat zones, maar dat is allemaal met blauwe kaart. Alleen precies bij "mijn" stukje in mijn straat is het drama: teveel auto's en te weinig parkeerplaatsen, omdat alleen aan onze kant van de straat geparkeerd kan worden omdat de overkant oprijlanen heeft. Maar die mensen hebben vervolgens 3, 4 o 5 auto's waarvan er maar 2 op de oprijlaan staan.. Wij parkeren allemaal op de stoep, wordt ook gedoogd door de politie :).

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:22

Dominique_96 schreef:
miss_lizje schreef:
Bij ons in de wijk is het geen betaald parkeren, maar hebben we soms wel een te kort aan plekken. Wij wonen tegenover een complex waarin een basisschool, kinderdagverblijf en een gymzaal/sporthal in zit. Tijdens weg en ophaal tijd is het soms gigantisch druk ondanks dat school fietsen zo veel mogelijk probeerd aantrekkelijk te maken. Zeker in het begin regelmatig gehad dat de ouders zo brutaal waren dat de auto bij ons op de oprit stonden. Na behoorlijk wat geklaag van de straat richting de school is dat gelukkig verleden tijd.
Echter is er in de sporthal soms ook wedstrijden van verschillende sporten. We krijgen dan al een briefje in de brievenbus of de bewoners zo veel mogelijk op hun eigen oprit willen parkeren en toch zijn er vaak zat te weinig plekken. Toen ik dus een keer terug kwam stond mijn oprit weer vol! Heel asso heb ik mijn auto ervoor gezet en ben binnen lekker gaan schoonmaken en opruimen tot dat er werd aangebeld dat ze niet van de oprit af konden. De beste dame "vriendelijk" uitgelegd dat ze op prive terrein stond en ze maar moest wachten tot ik klaar was met de vloerdwijlen, ik vertikte om ala minute de auto te verplaatsen voor deze aso die zelf zo dom was om haar auto op onze oprit te zetten. :+

Ik weet niet hoe jou situatie op te lossen is TS, maar ik ben bang dat bij jullie ook betaald parkeren de "enige" oplossing is. Het terugdraaien bij de andere straat zou waarschijnlijk toch niet gebeuren.

Jups, want "docherlief" moest naar de wedstrijd ofzo en geen zin om veder te zoeken naar parkeerplek veder bij de sporthal vandaan. Maar sinds dat incident en nog een melding bij de sporthal is het niet meer nog een keer gebeurt. Maar goed ook, want ik zet ze echt klem :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:35

En terecht, miss_lizje. Vind ik een goeie actie van je hoor!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:37

Sorry, maar je wil niet naar de gemeente voor een oplossing omdat je bang bent dat je dan zelf ook betaald parkeren krijgt maar je wil niet dat de overburen bij jou parkeren, doe je dan niet in principe hetzelfde? ;) Deze mensen hebben er waarschijnlijk ook niet om gevraagd anders zouden ze wel gewoon een vergunning betalen :) Enige oplossing is in gesprek gaan met je gemeente en ik ben bang dat je dan toch betaald parkeren zal moeten willen om het probleem op te lossen. Zo duur is het ook weer niet, als je bezoek een auto kan betalen kunnen ze die paar euro parkeergeld ook heus wel missen..

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 18:40

miss_lizje schreef:
Dominique_96 schreef:

Jups, want "docherlief" moest naar de wedstrijd ofzo en geen zin om veder te zoeken naar parkeerplek veder bij de sporthal vandaan. Maar sinds dat incident en nog een melding bij de sporthal is het niet meer nog een keer gebeurt. Maar goed ook, want ik zet ze echt klem :+

Ik moest echt heel hard lachen :+ Wat een asociaal volk!
Geniaal dat je serieus je auto ervoor hebt gezet trouwens :')

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:12

Ik kom er door dit topic achter dat de parkeervergunningen in Amersfoort veel meer geld kosten dan een vergunning in Utrecht of Rotterdam?!! 8)7
Ik betaal 74 euro per jaar en ik woon niet eens in het centrum :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:18

x_spekkie_x schreef:
Ik kom er door dit topic achter dat de parkeervergunningen in Amersfoort veel meer geld kosten dan een vergunning in Utrecht of Rotterdam?!! 8)7

In Utrecht zijn de prijzen per kwartaal...
    zone A1: 1ste parkeervergunning € 60,51
    zone A2: 1ste parkeervergunning € 23,91
      2de parkeervergunning € 47,82
    zone B1: 1ste parkeervergunning € 20,28
      2de parkeervergunning € 40,56

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:21

Hier in Tilburg (wijk Broekhoven) hebben we van die verkeerspionnen staan :o
Als je met je auto weg rijd even drie pionnen op je plek zetten ( wel voor je eigen deur) en niemand die hier dan toch een auto neer zet :D
Hele straten doen het hier zo...asociaal? misschien wel haha maar ieder houd zo voor zijn eigen deur plek voor de auto.
Dit zullen ze denk niet accepteren voor een flat gebouw ;)
Maar hier in de woonwijk word het door iedereen geaccepteerd..

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:24

Ik woon in Rotterdam en betaal voor een parkeervergunning, en zelfs nu heb ik bijna nooit plek in de straat. Hij staat vaak een paar straten verderop. Dat vind ik wel vervelend. Vind het niet erg iets te betalen, maar dat ik hem vaak zo ver van huis moet parkeren, terwijl je wel betaalt, vind ik slecht geregeld.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 19:27

Inderdaad een walgelijk spelletje van de gemeente den haag, wat al een tijdje duurt.
Ze zijn begonnen met het centrum van den haag autoluw te maken en daar is het begonnen:
Autos uit het centrum zijn vlak buiten het centrum gaan parkeren, waardoor bewoners daar hun auto niet meer kwijt konden. Dit heeft enkele maanden geduurd en daarna heeft de gemeente den haage en enquete uit gedaan waaruit bleek dat men wilde dat er iets aan de overlast zou gebeuren. Daar heeftd en haag dus wat aan gedaan: gewoon nog een ring betaalt parkeren.

Wij zijn vorig jaar aan de beurt geweest, mensen parkeerden hun auto bij ons in de straat, namen een vouwfiets uit de auto en reden naar huis. Er werden carpooldienstjes opgezet, weet ik wat.
Ondertussen betalen ook wij een godsvermogen per jaar en hebben we dus geen parkeerproblemen meer.
En nu eindigt het inderdaad bij jullie en zal gemeente rijswijk iets moeten gaan doen.
Het is gewoon schandalig hoe je uitgemolken wordt...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:04

Shadow0 schreef:
x_spekkie_x schreef:

Had niet gezien dat het per kwartaal was :o

Ik vind het echter prima om dit bedrag per jaar te betalen voor een vergunning, daardoor kan ik namelijk mijn auto wel voor de deur kwijt. Het is helemaal naar als dat ook niet eens lukt terwijl je er wel voor moet betalen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:21

Shadow0 schreef:
x_spekkie_x schreef:

Probeer den haag eens :)

Eerste parkeervergunning kost bijna niks,
36 euro per jaar (dus 9 euro per kwartaal)
Tweede parkeervrgunning kost je 420 euro per jaar (105 euro per kwartaal)

Echt een idioot bedrag gewoon...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:55

amazone77 schreef:
Hier in Tilburg (wijk Broekhoven) hebben we van die verkeerspionnen staan :o
Als je met je auto weg rijd even drie pionnen op je plek zetten ( wel voor je eigen deur) en niemand die hier dan toch een auto neer zet :D
Hele straten doen het hier zo...asociaal? misschien wel haha maar ieder houd zo voor zijn eigen deur plek voor de auto.
Dit zullen ze denk niet accepteren voor een flat gebouw ;)
Maar hier in de woonwijk word het door iedereen geaccepteerd..

Haha nou ik woon ook in Tilburg (Besterd) maar dat zou hier niet werken hoor :P Zou zelf ook geen boodschap hebben aan een stel pionnen als ik heel eerlijk ben, behoorlijk asociaal om zo een parkeerplek te claimen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:21

Ik woon ook in Tilburg en ik zou ze gewoon netjes aan de kant zetten. :D Heel asociaal. Hier voor de rest geen last, alleen vervelend dat onze overbuurvrouw haar auto altijd aan onze kant zet precies voor ons raam, zodat ze m in de gaten kan houden..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:28

Vanillia schreef:
Haha nou ik woon ook in Tilburg (Besterd) maar dat zou hier niet werken hoor :P Zou zelf ook geen boodschap hebben aan een stel pionnen als ik heel eerlijk ben, behoorlijk asociaal om zo een parkeerplek te claimen.

Dat ligt er een beetje aan tov wie je dat claimt? Zou je ze bv ook aan de kant zetten als je zelf je auto bewust verder weg zet om de parkeertarieven te ontlopen? Vind je dan werkelijk dat bewoners asociaal zijn als ze een plekje voor hun eigen auto wensen?

Ik bedoel - het scheelt nogal of het je directe buren zijn of niet. Als mijn buren hun plek reserveren ten koste van de mijne, dan is het een beetje flauw, want je woont er allebei, dus de een heeft niet meer recht op de plek dan een ander.

Maar als het gaat om bewoners versus mensen die niets met de buurt te maken hebben... dat vind ik heel iets anders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:37

Shadow0 schreef:
Vanillia schreef:

Dat ligt er een beetje aan tov wie je dat claimt? Zou je ze bv ook aan de kant zetten als je zelf je auto bewust verder weg zet om de parkeertarieven te ontlopen? Vind je dan werkelijk dat bewoners asociaal zijn als ze een plekje voor hun eigen auto wensen?

Ik bedoel - het scheelt nogal of het je directe buren zijn of niet. Als mijn buren hun plek reserveren ten koste van de mijne, dan is het een beetje flauw, want je woont er allebei, dus de een heeft niet meer recht op de plek dan een ander.

Maar als het gaat om bewoners versus mensen die niets met de buurt te maken hebben... dat vind ik heel iets anders.

Wat een onzin! Sinds wanneer heeft een bewoner een "eigen" parkeerplaats. Er parkeren zo vaak mensen die ik niet ken in mijn straat, so what!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:46

Ik vind het ook geen probleem bij bezoek enzo, maar zoals ik hierboven schreef:
Dit is een bekend probleem in den haag, er worden pendeldiensten opgezet en vouwfietsjes gebruikt om maar niett e hoeven betalen. Gevolg is dat bewoners uit de wijk niet kunnen parkeren, soms moesten wij wel 20 minuten lopen van auto naar huis. Dat is natuurlijk absurd...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 23:59

bij het station waar ik veel kwam was ook z'on mooi betaald parkeerplaats met een hek er om heen.. staat zelden een auto op als ik er langs reed enkele jaren terug..

dan had je een straat achter het station wat betaald was.. her en der een auto.

en 500 meter verder voorbij het bord betaald parkeren.. ja daar stonden veel auto's ook de mijne..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:05

secricible schreef:
Ik vind het ook geen probleem bij bezoek enzo, maar zoals ik hierboven schreef:
Dit is een bekend probleem in den haag, er worden pendeldiensten opgezet en vouwfietsjes gebruikt om maar niett e hoeven betalen. Gevolg is dat bewoners uit de wijk niet kunnen parkeren, soms moesten wij wel 20 minuten lopen van auto naar huis. Dat is natuurlijk absurd...

Ik woon in Rotterdam, ik ben bekend met het probleem van (betaald) parkeren. Maar dat wil niet zeggen, dat "vreemden/bezoekers" geen recht hebben op een parkeerplaats. Ik weet niet hoe het met jullie sociaal leven is? Maar ik krijg regelmatig bezoek thuis; als er plek is in de straat, parkeren ze natuurlijk gewoon in mijn straat. Het is tenslotte de openbare weg.:D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:19

Parkeervergunning in Amsterdam Centrum:

Zone 1 t/m 3 € 443,53 = €110,88 per kwartaal :+

Wat aso om zomaar op je oprit te parkeren..goeie actie om te blokkeren en lekker eens uitgebreid je huis schoon te maken :D

Hier ook wel mensen gehad die de auto op de oprit parkeren...om even lekker rustig een ijsje te eten of heerlijk met de hond te gaan wandelen.Vriendelijk verzocht om te vertrekken...krijg je de vraag waar ze dan moeten parkeren :+ nou....niet hier in elk geval,de rest mag je zelf uitzoeken :o

Ik woon nu overigens in een buitengebied aan een smalle doodlopende weg,overigens wel een genot om niet meer uren in de rondte te hoeven rijden voor een plekje...maar heerlijk naast het huis parkeren onder de carpoort :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:31

Wetgeving openbare weg is raar hoor. Bij mijn huis horen twee parkeervakken, deze hebben de tegel privé en grenzen aan mijn tuin en schuur. Betaal er dan ook netjes huur voor (zit in bij mijn huishuur, staat apart vermeld op de overzichten).

Maar als er een vreemde parkeert mag ik die niet weg laten slepen. Want de openbare weg grenst ook aan mijn vakken. Heb ik al eens over geinformeerd toen er een forens de hele dag op mijn vakje stond, midden op de twee. Heb mijn auto erachter gezet en net als in het verhaal wat ik hier ook al las, forens kwam savonds terug en ik liet hem wachten. Sorry geen tijd.

Geen treinreizigers meer op mijn vakje gehad. Alleen ik en bezoek.

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 08:39

Dominique_96 schreef:
miss_lizje schreef:

Herkenbaar dat deden ze bij mij ook! Notabene toen we aan het verhuizen waren ook!
We hebben in de buurt ook een sporthal en wonen in een wijk van voor de oorlog. Kortom, weinig plek voor auto's. (smalle straatjes, slechts aan één kant van de straat plek voor auto's) Gelukkig hebben wij een oprit waar wij de auto's op kwijt kunnen. In het weekend zijn er vaak grote wedstrijden in de sporthal en dan zoekt iedereen een plekje om de auto kwijt te kunnen. Daarom zetten wij tegenwoordig de auto('s) in het weekend op de oprit zodat de spiegels er niet af worden gereden.

Anyway, wij waren aan het verhuizen om het huidige pand te gaan bewonen. Tja, in het weekend want dan heb je er tijd voor. Dus wij met een verhuiswagen op de stoep (konden mensen nog rustig langs, hinderden niemand en de buren waren op de hoogte) en alles uitladen. Terwijl wij in de verhuiswagen op de uitlaadklep stonden, zien wij een auto aan komen rijden. Een vrouw met kinderen kijkt of er in de straat plek is, dit was niet het geval. Ze draait haar auto een kwartslag en zet het zo bij ons op de oprit! Kids eruit, spullen eruit en hups naar de sporthal! En dat terwijl wij als bewoners 2 meter verderop stonden! We waren te verbaasd en geschokt om er iets van te zeggen, zoiets doe je toch niet?!? (later wel gedaan uiteraard) Kennelijk was er nergens in de wijk plek,maar het lef om dat dan te doen! Omdat het steeds zo druk is in het weekend (doordeweeks niet gelukkig) willen ze het ook betaald parkeren maken. Van mij mogen ze, ik zet ze wel op de oprit neer, maar als ik weg ben gaat wel de poort dicht haha!