Anky straks bij Nova.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:45

veel discussie geweest hier over de methode van anky en sjef...

heb het nu even "live" gezien., voor het eerst....het ziet er niet normaal uit vind ik...nogmaals...vind ik...maar wie ben ik....nietwaar..
het is niet voor niets een zeer omstreden methode al heel lang....en anky en sjef zijn niet de enigen die veel van paarden weten lijkt mij... wat betreft danielle...
is twijfelachtig verhaal...
wel balen... 4 ton voor een dood paard.....

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:46

ik vond anky trouwens ook best wel een grote mond hebben! Had ik niet verwacht van haar!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:46

wat een toestand zeg en wat een bedrag goeidag.
niet echt slim van die kopers om het paard ongekeurd te kopen, maar ja .
Die trainingmethoden daar heb geen goed woord voor over, ik ben na het zien van deze reportage een stuk minder enthousiast, al moet je wel een oen zijn om te denken dat anky en vele proffesionals met haar tot dit doel komen door altijd diervriendelijk te trainen, dat is idee wat ik al jaren heb is wordt nu nog eens bevestigd.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:47

Girl In The Mirror schreef:
ik vond anky trouwens ook best wel een grote mond hebben! Had ik niet verwacht van haar!

Die voelde zich (terrecht!!!!!!!!!!!) aangevallen!

Karin

Het is erg verdrietig als je paard waarmee je veel hebt bereikt (in dit geval Festivo) plotseling doodgaat. Maar waar een ander dan weer een stapje lager begint, wenst Danielle meteen op hetzelfde niveau door te gaan. En tja, met geld is alles te koop. Ik vond haar niet prettig overkomen, maar goed, ik weet toch al niet wat ik van het hele verhaal moet denken. Als dat dier echt niet is gekeurd voor aankoop, dan vind ik dat op z'n zachtst gezegd nogal dom. Voor vier ton wil je toch weten wat je aanschaft?
Laatst bijgewerkt door Karin op 09-12-03 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

het enige wat ik heb gehoord over spanning , gaat over de spanning in de bovenste nekwervels. en niet over algehele spanning/stress waar ze het nu over hadden

wat ik trouwens helemaal frappant vind, die advocaat begint over de onderzoeksplicht van de kopende partij en zegt dan dat dat in deze situatie niet opgaat omdat anky en sjef zo proffesioneel zijn

als we zo gaan beginnen

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:49

cissie schreef:
wat een toestand zeg en wat een bedrag goeidag.
niet echt slim van die kopers om het paard ongekeurd te kopen, maar ja .
Die trainingmethoden daar heb geen goed woord voor over, ik ben na het zien van deze reportage een stuk minder enthousiast, al moet je wel een oen zijn om te denken dat anky en vele proffesionals met haar tot dit doel komen door altijd diervriendelijk te trainen, dat is idee wat ik al jaren heb is wordt nu nog eens bevestigd.

Ze weten ook wel welk stukje ze laten zien!
Een stukje van de training met Krack......en als ik het heel goed gezien heb hadden ze hem daar nog niet zo lang....je moet iets als je niet gelanceerd wilt worden! Scheve mond
Ze zullen echt niet ALTIJD zo trainen!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 23:49

Ze worden wel uitgelult hoor!
Ze zeggen dat als je een paard volgens Sjef en Anky in de dresuurhouding wil laten lopen, je de trainingsmethode van Sjef moet hebben.
Met de kin op de borst dus. (om het zo maar even te zeggen)
En ze zeggen bij Nova dat deze methode niet word geaccepteerd in Duitsland.
En Anky zegt dat haar paarden succes hebben in de dressuur, (dat is ook wel) Maar daarom denken ze ook dat deze trainingsmethode HET is.
Maar waarom heeft duitsland dan nog steeds een grote voorsprong op Nederland?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:49

Ik heb het niet gezien, kan iemand misschein uitleggen wat er precies aan de hand is? Ik heb begrepen dat iemand een paard van Anky had gekocht, en dat dier lag een tijd later ineens dood in de wei. En toen wilden ze geld terug. En verder snap ik er niks van.

Aurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:51

ja natuurlijk heeft anky een grote mond...
ze is inmiddels ook gehard en media getraint lijkt mij...er gaat zoveel geld om in dat bedrijf van hun....

als je al met dooie paarden 4 ton kan verdienen...

hoe dan ook......dressuur en andere paardensport...Geweldig mooi maar idd......het heeft een negatieve keerzijde deze medaille van anky...

na deze reportage waar ik sjef himself heb zien rijden.....heb ik toch wel erg mijn bedenkingen....

om als fan maar klakkeloos alles toe te juichen vind ik nogal dom...
anky en sjef zijn gewone mensen die ook fouten kunnen maken...
ongeacht het succes...

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:52

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 23:52

Ik denk dat Sjef met deze beelden geen vooruitgang boekt bij een aantal ruiters. vooral niet bij mij.
Zo train ik mijn paard niet hoor.
En dat noemen ze dan Rond en Diep?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:53

idd wat voor trainingsmethode passen hun toe? en wat heeft dat met de dood van dat paard te maken?
Laatst bijgewerkt door marina op 09-12-03 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:53

Danielle zei alleen maar wat ze van de advocaat van opa moest zeggen. Het is een juridisch gevecht he.
Het gaat om heel veel geld, dan ga je niet zeggen dat je van de tegenpartij houdt!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:54

Nimue schreef:
Ik heb het niet gezien, kan iemand misschein uitleggen wat er precies aan de hand is? Ik heb begrepen dat iemand een paard van Anky had gekocht, en dat dier lag een tijd later ineens dood in de wei. En toen wilden ze geld terug. En verder snap ik er niks van.

Een betere samenvatting van alles wat er tot nu toe aan de hand is heb ik nog niet gezien!

Kayla

Angeliek schreef:
Ze worden wel uitgelult hoor!
Ze zeggen dat als je een paard volgens Sjef en Anky in de dresuurhouding wil laten lopen, je de trainingsmethode van Sjef moet hebben.
Met de kin op de borst dus. (om het zo maar even te zeggen)
En ze zeggen bij Nova dat deze methode niet word geaccepteerd in Duitsland.
En Anky zegt dat haar paarden succes hebben in de dressuur, (dat is ook wel) Maar daarom denken ze ook dat deze trainingsmethode HET is.

Mwah laat Anky nou de enige Nederlandse zijn die dat niveau WEL geevenaard heeft Haha!

796285

Wat ik niet snap is dat als je zo'n godsachterlijk bedrag over hebt voor een paard, je niet een paar honderd euro neer legt voor een grondige aankoopskeuring.
Lijkt me trouwens knap akelig als Anky zijnde, doe je het fijn in de sport en heb je iets moois opgebouwd, krijg je van die rijke verwende nesten die zich eventjes naar jou niveau denken te kopen. Zo'n griet moet eigenlijk een halfverwilderd groen paard van d'r opa krijgen, zal d'r karakter goed doen. Wij hebben er nog wel eentje staan op stal...

ibikus

Allemaal onzin Angeliek, in tegenstelling tot de mensen die zich wanhopig vastklampen aan het Duitse systeem hoor je Anky en de andere mensen die het diepe systeem hanteren nooit wat negatiefs zeggen over de andere wegen naar Rome.

Verder hoor je niets over alle onderzoeken die aantonen wat het systeem van Anky kan toevoegen.

_Rianne_

om als fan maar klakkeloos alles toe te juichen vind ik nogal dom...
anky en sjef zijn gewone mensen die ook fouten kunnen maken...
ongeacht het succes...[/quote]

Helemaal mee eens, maar ze laten wel een verrekte klein stukje zien van de training. je wet niet welk paard, wat er vooraf gebeurd is enz.
Denk dat we hier nit zo over kunnen oordelen!

fokfanaat

Angeliek schreef:

Nou ja Anky is toch de enige die de duitsers de laatste jaren een paar maal echt achter zich heeft kunnen laten!

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:57

ik heb het niet gezien, het word vanaf 10 voor 1 herhaald, maar dan lig ik al te slapen denk ik.. Slapen

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:58

Heeft die Danielle ook niet een hele tijd bij COBY VAN BAALEN gereden?

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 23:58

Samsam"]
[quote="Angeliek schreef:

Nou ja Anky is toch de enige die de duitsers de laatste jaren een paar maal echt achter zich heeft kunnen laten!
[/quote]

Ja, maar moet dat met deze methode?
Er leiden meer wegen naar Rome.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 23:58

Bonnie_Fan schreef:
........ maar ze laten wel een verrekte klein stukje zien van de training. je wet niet welk paard, wat er vooraf gebeurd is enz.
Denk dat we hier nit zo over kunnen oordelen!

Maar toen de familie Idool kocht wisten ze ECHT wel volgens welk systeem hij was getraind hoor!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-03 00:00

Ik heb Idool nog voor zijn dood op wedstrijd gezien in Liempde.
Onder Danielle van Aalderen.
Toen was ik met mn instructrice mee op wedstrijd, en het viel ons alle 2 op, dat Idool heel erg veranderd was.