Jonge huisvrouwen of thuisblijfmoeders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:49

Ik mag mij denk ik wel (part-time) huisvrouw noemen. Ik werk 3 dagen en ook nog nooit meer dagen gewerkt.
Ik wil echt niet meer werken, hooguit minder. Ik heb twee paarden, besteed daar veel tijd aan en doe verder het huishouden.
Het bedrijf waar ik voor werk is van mijn schoonfamilie. Mijn vriend werkt 7 dagen per week. Ik geloof heilig dat als wij een goede relatie willen houden ik niet fulltime moet gaan werken.
Als er kinderen komen kan het maar zo zijn dat ik volledig stop, of minder ga werken.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:51

ik ben op mn 25 volledig (80-100%) afgekeurd en zit sinds dien "thuis"

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:51

Jeutje, je vriend moet dus wel 7 dagen per week? Lijkt me heel zwaar..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 03-02-14 21:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Urion

Re: Jonge huisvrouwen of thuisblijfmoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:54

Dus TS eigenlijk teer je dan op de zakken van je familie of heb je een uitkering, voor een beetje huishouden doen?? Vind ik op jonge leeftijd eigenlijk een beetje apart... werkloos zijn oke dat komt voor in deze tijd maar om er nu bewust voor te kiezen onder het mom dat men vroeger ook voor de ouders moesten zorgen e.d... Nja ik heb er zo mijn mening over.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:57

Cayenne, daar heb ik ook last van hoor. Word helemaal knettergek thuis. Maarja niemand wil mij tot nu toe hebben en mijn gezondheid werkt zo tegen dat ik wel heel kieskeurig moet zijn kwa werk, jammer genoeg.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 22:20

Ik kan het me niet voorstellen dat er mensen zijn die knettergek worden van de hele dag thuiszitten :D

Hoe ik het financieel doe? Ik heb een jaar lang school geprobeerd en kreeg veel stufi (max. aanvullend)
Waardoor ik veel kon sparen, ik hoef alleen maar zorg te betalen. Nog geen €30 per maand.
Ga in september een studie doen, dus misschien doe ik nog een baantje erbij als ik iets leuks kan vinden. Heb wel vaak gesolliciteerd, maar nooit aangenomen helaas...

Ik help mijn familie, omdat ik van ze houd. Mijn oma is overleden, zij deed anders altijd het huishouden. Ik heb smetvrees en mijn moeder doet weinig in het huishouden, daarom doe ik ook veel. Erg lastige situatie voor mij dus. En het is zeker niet een 'beetje'.
Vooral in de zomer heb ik het er maar druk mee, paar keer per jaar doe ik een grote schoonmaak.
Ik ben het er niet mee eens, als je helemaal niets doet en je teert op de zakken van je man, ouders of wie dan ook, dat vind ik niet kunnen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:22

Ik wil op den duur wel weer gaan werken maar dan pas wanneer ook mijn jongste naar school toe gaat. Het mooie is dan ook nog dat ik absoluut terug mag komen bij mijn laatste werkgever en ook nog eens voor parttime.

Want ik ben echt een moeder die er zoveel mogelijk voor haar kinderen er wil zijn i.p.v. kinderen te dumpen bij oppas en/of opvang!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:23

Ts: 'Iets leuks kan vinden'?

Ja, zo werkt het tegenwoordig niet meer haha :D werk is werk :j (oke, niet alles zou ik willen doen hoor haha)

Wees slim, solliciteer nu al. In de meeste sectoren zijn ze druk bezig met de vakantieplanning, dus kun je mooi in de zomer werken. Thuiszorg bv :) en met een beetje geluk kun je ook na de zomer er blijven als bv oproepkracht. Of kantorenschoonmaak; collega werkte bv 1 avond in de week erbij. Ideaal naast de studie!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-02-14 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Jonge huisvrouwen of thuisblijfmoeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:29

Ts, hoe oud ben je als ik vragen mag?

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:30

Gucci_ schreef:
Hoe ik het financieel doe? Ik heb een jaar lang school geprobeerd en kreeg veel stufi (max. aanvullend)
Waardoor ik veel kon sparen.

En je weet dat je dit ook weer allemaal terug moet betalen als je geen diploma haalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:31

Gucci_ schreef:
Ik ben het er niet mee eens, als je helemaal niets doet en je teert op de zakken van je man, ouders of wie dan ook, dat vind ik niet kunnen.

Ik doe helemaal niks en teer op de zakken van mijn man...

Ohnee wacht... ik heb de meest ondergewaardeerde maar heerlijke baan ooit haha! Ik ben 24/7 thuisblijf mama, dus zorg 24/7 voor mijn dochter en het huishouden. Maak dus meer uren dan manlief ;)

Ik ga weer terug naar mijn carrière als mijn dochter naar school gaat. Voor die tijd snijden we in onze eigen vingers als we dat zouden doen. Ga ik werken dan moet onze dochter naar het KDV, en door onze inkomsten met een een 2e loon er bij ontvangen we geen enkele toeslag meer en kan ik dus fulltime werken voor de fulltime opvang van mijn dochter...

Ik blijf het bizar vinden hoe NL voor dit systeem heeft gekozen? :/

Enfin, mij hoor je niet klagen, ik vind het heerlijk. Hoef niks van mijn kleintje te missen en het huishouden werkt therapeutisch voor me :')

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 22:35

Ik weet allemaal precies wat ik wil in het leven, maar behalve welke baan ik later wil... dat is nou net het belangrijkste :D
Ik heb al verschillende soorten werk gedaan, productie, schoonmaken, paarden. Maar altijd alles moet heel snel en dat kon ik niet, waardoor ik niet terug hoefde te komen. Ik ben te perfectionistisch.

vuurneon, bedankt voor je tip :) Thuiszorg is wel iets voor mij, maar ik weet niet of je daar een mbo diploma voor moet hebben?

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:36

Hier nog een huismoeder van 24 jaar :) 1 kindje van morgen 1 jaar oud en nu 7 maanden zwanger.
Man werkt 5 dagen in de week als zelfstandig vrachtwagenchauffeur en ik heb met mijn ouders een eigen bedrijf maar daar alleen een controlerende en invallende functie omdat alles goed loopt, wel gewoon goed salaris uiteraard.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:37

Je kan ook huishoudelijk hulp zijn; heb je niets voor nodig :)
Kun je je uitleven met schoonmaken én is ook sociaal aspect; kopje thee drinken, boodschappen doen met de cliënt. Echte tijdsdruk hangt er vanaf waar je zit en wat de cliënt wil. Je kan ook particulier schoonmaken natuurlijk :)
Of in een zorgcentrum keukenassistent zijn; heb je geen opleiding voor nodig. Hier moet je dan bv 1 dag om het weekend werken. Of langer als je kan. Portier kan ook; kun je 's avonds gewoon je huiswerk maken :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-02-14 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:38

Sophie. Dat is nou precies hoe ik het ook echt helemaal bedoel.
Ik zorg voor de kinderen, doe en hou het huishouden bij, ik was, kook elke avond, boodschappen en ga met zoonlief naar zwemles enz... En ben er ook zelfs elke nacht voor onze kinderen (VL laat ik echt slapen die moet er altijd al vroeg uit voor zijn werk).

Thuisblijfmoeder is zeker wel meer uurtjes dan een normale kantoorbaan. Maar mij hoor je niet klagen vind het echt heerlijk zo, ik blijf liever thuis dan dat ik ze weg moet brengen naar een opvang.

Hoor zelfs dat er juist ouders zijn die hun kind(eren) naar opvang brengen terwijl ze zelf een dag vrij zijn :o, dan noem ik het pas echt dat je je kind dumpt omdat je zelf ff de rust wilt, hallooo je hebt toch zelf voor kinderen gekozen :o!!!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 22:40

Sophie2013 schreef:
Gucci_ schreef:

Ik doe helemaal niks en teer op de zakken van mijn man...

Ohnee wacht... ik heb de meest ondergewaardeerde maar heerlijke baan ooit haha! Ik ben 24/7 thuisblijf mama, dus zorg 24/7 voor mijn dochter en het huishouden. Maak dus meer uren dan manlief ;)

Ik ga weer terug naar mijn carrière als mijn dochter naar school gaat. Voor die tijd snijden we in onze eigen vingers als we dat zouden doen. Ga ik werken dan moet onze dochter naar het KDV, en door onze inkomsten met een een 2e loon er bij ontvangen we geen enkele toeslag meer en kan ik dus fulltime werken voor de fulltime opvang van mijn dochter...

Ik blijf het bizar vinden hoe NL voor dit systeem heeft gekozen? :/

Enfin, mij hoor je niet klagen, ik vind het heerlijk. Hoef niks van mijn kleintje te missen en het huishouden werkt therapeutisch voor me :')

Nee, ik bedoelde echt vrouwen die hele dagen gaan shoppen, geen kinderen hebben en niets in het huishouden doen :P

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:40

Ik ben 19 en woon samen met mijn vriend. Hij werkt 40 uur.

Ik ben wel op zoek naar een parttime baan.. thuis zitten is voor even wel leuk maar begin het wel zat te worden.

Als we kinderen zullen krijgen word ik denk ik wel 'thuismoeder'

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:42

sophie en fiemo kan me helemaal in jullie uitleg vinden.. moeder zijn en het huishouden doen, eten verzorgen en alles erom heen is ook een fulltime baan! :)

wil alles mee maken van onze kindjes :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:45

Ik zit vanaf 1 januari thuis terwijl mijn partner fulltime werkt, op dit moment krijg ik nog ww en straks een zwangerschapsuitkering.
Daarna wilde ik in september beginnen met een HBO opleiding, maar zoals het niet lijkt is dat financieel helaas niet haalbaar.
Dat zou dan inhouden dat een een fulltime mama wordt en vind ik niet erg.
Ik wil dan wel vrijwilligerswerk gaan doen en zal me sowieso niet vervelen, genoeg te doen in en rond het huis.
Vriendlief staat 100% achter me welke keus ik ook maak.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:45

Nah, lijkt mij hun pakkie an. Die vrouwen heb je wel in bepaalde kringen. Maar dan nog is dat hun keuze :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:47

Sammie schreef:
Nah, lijkt mij hun pakkie an. Die vrouwen heb je wel in bepaalde kringen. Maar dan nog is dat hun keuze :)

Je hebt luxe paarden en werkpaarden :j
Die luxe paarden zijn wel goed voor de economie :Y)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:48

Ik zou t heerlijk vinden om met jonge kinderen thuis te zijn, maar zonder kinderen, brr...ging na 2 maanden WW tegen de muren op :o voelde me ook nutteloos, alsof de maatschappij n beetje aan me voorbij ging en ik m'n handje ophield, vreselijk! Ik zou t in deze tijd ook niet durven, je carriére al stoppen voor hij goed en wel begonnen is...je relatie kan zo goed zijn, maar alles kan stuk en daar sta je dan, zonder werkervaring of perspectief... ik ben enkele maanden terug bij m'n vriend weggegaan na 11 jaar, dacht ook dat dat voor altijd zou zijn...maar wat ben ik blij dat ik altijd gewerkt heb en een vaste baan heb!

Ik denk wel dat zeker de eerste 4 jaar als je kinderen hebt....als je de optie hebt om (nagenoeg) ft thuis te zijn, dat dat heerlijk is en voor iedereen in t gezin t fijnste.. zie het bij m'n petekind, m'n schoonzusje is ook jong ft moeder (al werkt ze wel mee in t familiebedrijf), en kindje groeit zo snel op, doet haar ook echt goed dat mama er altijd voor haar is...dat zou ik als ik ooit kinderen zou krijgen ook wel willen. Maar of dat haalbaar is...

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:49

Ik zit met verbazing dit topic te lezen. Ik kan me er werkelijk niks bij voorstellen om bewust zoveel thuis te zitten en er ook nog gelukkig mee zijn. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:50

XFiemoX schreef:
Dat is nou precies hoe ik het ook echt helemaal bedoel.
Ik zorg voor de kinderen, doe en hou het huishouden bij, ik was, kook elke avond, boodschappen en ga met zoonlief naar zwemles enz... En ben er ook zelfs elke nacht voor onze kinderen (VL laat ik echt slapen die moet er altijd al vroeg uit voor zijn werk).

Thuisblijfmoeder is zeker wel meer uurtjes dan een normale kantoorbaan. Maar mij hoor je niet klagen vind het echt heerlijk zo, ik blijf liever thuis dan dat ik ze weg moet brengen naar een opvang.

Hoor zelfs dat er juist ouders zijn die hun kind(eren) naar opvang brengen terwijl ze zelf een dag vrij zijn :o, dan noem ik het pas echt dat je je kind dumpt omdat je zelf ff de rust wilt, hallooo je hebt toch zelf voor kinderen gekozen :o!!!

Amen _/-\o_

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:53

Kan mij er echt niets bij voorstellen dat ik ooit happy zal zijn als een thuismoeder := lijkt mij echt niet fijn. (Lijkt wel in de genen te zitten of iig in de omgeving haha, geen enkele vrouw in onze familie is thuismoeder en 'dumpen' bij de opvang? T is niet dat het vuilnis wordt buiten gezet :+)
Kan wel begrijpen dat mensen er voor kiezen, maar als het aan mij ligt zal ik die keuze niet maken :o