Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

werk is werk
(oke, niet alles zou ik willen doen hoor haha)
en met een beetje geluk kun je ook na de zomer er blijven als bv oproepkracht. Of kantorenschoonmaak; collega werkte bv 1 avond in de week erbij. Ideaal naast de studie! Gucci_ schreef:Ik ben het er niet mee eens, als je helemaal niets doet en je teert op de zakken van je man, ouders of wie dan ook, dat vind ik niet kunnen.

Thuiszorg is wel iets voor mij, maar ik weet niet of je daar een mbo diploma voor moet hebben?
1 kindje van morgen 1 jaar oud en nu 7 maanden zwanger.
, dan noem ik het pas echt dat je je kind dumpt omdat je zelf ff de rust wilt, hallooo je hebt toch zelf voor kinderen gekozen
!!! Sophie2013 schreef:Gucci_ schreef:Ik ben het er niet mee eens, als je helemaal niets doet en je teert op de zakken van je man, ouders of wie dan ook, dat vind ik niet kunnen.
Ik doe helemaal niks en teer op de zakken van mijn man...
Ohnee wacht... ik heb de meest ondergewaardeerde maar heerlijke baan ooit haha! Ik ben 24/7 thuisblijf mama, dus zorg 24/7 voor mijn dochter en het huishouden. Maak dus meer uren dan manlief
Ik ga weer terug naar mijn carrière als mijn dochter naar school gaat. Voor die tijd snijden we in onze eigen vingers als we dat zouden doen. Ga ik werken dan moet onze dochter naar het KDV, en door onze inkomsten met een een 2e loon er bij ontvangen we geen enkele toeslag meer en kan ik dus fulltime werken voor de fulltime opvang van mijn dochter...
Ik blijf het bizar vinden hoe NL voor dit systeem heeft gekozen? :/
Enfin, mij hoor je niet klagen, ik vind het heerlijk. Hoef niks van mijn kleintje te missen en het huishouden werkt therapeutisch voor me
voelde me ook nutteloos, alsof de maatschappij n beetje aan me voorbij ging en ik m'n handje ophield, vreselijk! Ik zou t in deze tijd ook niet durven, je carriére al stoppen voor hij goed en wel begonnen is...je relatie kan zo goed zijn, maar alles kan stuk en daar sta je dan, zonder werkervaring of perspectief... ik ben enkele maanden terug bij m'n vriend weggegaan na 11 jaar, dacht ook dat dat voor altijd zou zijn...maar wat ben ik blij dat ik altijd gewerkt heb en een vaste baan heb! XFiemoX schreef:Dat is nou precies hoe ik het ook echt helemaal bedoel.
Ik zorg voor de kinderen, doe en hou het huishouden bij, ik was, kook elke avond, boodschappen en ga met zoonlief naar zwemles enz... En ben er ook zelfs elke nacht voor onze kinderen (VL laat ik echt slapen die moet er altijd al vroeg uit voor zijn werk).
Thuisblijfmoeder is zeker wel meer uurtjes dan een normale kantoorbaan. Maar mij hoor je niet klagen vind het echt heerlijk zo, ik blijf liever thuis dan dat ik ze weg moet brengen naar een opvang.
Hoor zelfs dat er juist ouders zijn die hun kind(eren) naar opvang brengen terwijl ze zelf een dag vrij zijn, dan noem ik het pas echt dat je je kind dumpt omdat je zelf ff de rust wilt, hallooo je hebt toch zelf voor kinderen gekozen
!!!
lijkt mij echt niet fijn. (Lijkt wel in de genen te zitten of iig in de omgeving haha, geen enkele vrouw in onze familie is thuismoeder en 'dumpen' bij de opvang? T is niet dat het vuilnis wordt buiten gezet
)