Welk brood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:05

Ell_en schreef:
Muntdrop: heb ik over nagedacht.. maar als ik dan de prijzen zie van een broodbakmachine... :x

Kan gewoon in een cakeblik inderdaad :). Je hebt ook speciale broodblikken, die zijn iets breder. Wij bakken ook in de oven, we hebben nergens echt de ruimte om zo'n machine te laten, en zo groot is onze keuken helaas niet :(

Flower86

Re: Welk brood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:53

Daar moest nog een komma tussen, dus gewone plakjes kipfilet of echt gerookte kip kan ook. En dan een laagje kruidencreme erop smeren. Deze variant kan ook met sellerie salade i.p.v. kruidencreme en dan kip(filet) en sla.
Welke ik nog lekkerder vind is kruidencreme, gerookte zalm, rucola sla, en (cherry) tomaatjes en evt ui.
Alleen is dat misschien op het werk/school misschien niet zo lekker i.v.m dat je dat wat meer ruikt.
:D

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:35

Aaah ja gerookte zalm met kruiden boter/kaas en wat sla. Dat is zoooo lekker. Vooral op een pistoletje :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:39

Ik walg zelf van brood. :o
Speltbrood kan er nog mee door...

De opties die ik heb:

Ontbijt:
- brinta
- tosti
- muesli

Mee naar school:
- harde broodjes in de oven doen, en dan kruidenboter oid er op.
- wraps
- van die meeneem muesli bakjes.
- tosti koud meenemen

en voor thuis:
- pasta salade
- salade
- rauwkost (icm salade)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:43

Ik ontbijt in de ochtend met havermout, lekker met een beetje kaneel koek&speculaas kruiden en een theelepeltje cacao :)

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:48

Brood van de bakker scheelt heel veel met winkels, maar ook bakkers onderling schelen heel veel.
mijn voorkeur gaat naar shape, dit is een eiwitrijk en kolidraad arm brood. En echt Super lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:51

Brood van een goede bakker en er gaat een wereld voor je open haha :D Dat is gewoon niet te vergelijken met supermarktbrood. En anders knip brood van de AH ;)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:53

Hier ook geen brood fan! Tegenwoordig bakken we zelf, en dat gaat toch iets beter binnen. Meestal maak ik echter tosti's, dat is qua structuur en smaak echt niet te vergelijken met gewoon brood :)

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:38

kimberly1995 schreef:
Speltbrood!

Ik ben echt een brood liefhebber (het liefste de hele dag door maar dat is niet goed voor je :+ ) maar speltbrood is echt het laatste brood wat ik zou aanraden aan iemand die brood niet lekker vind :=

Nét gebakken en nog warm van de biologische bakker is het heerlijk maar zodra het afgekoeld is vind ik het echt oud smaken. Ik eet speltbrood uitsluitend geroosterd.

Dat is gelijk mijn tip: geroosterd brood eten! Dat kan in ieder geval als je thuis bent. Of een volkoren boterham met maanzaad, pain de bologne, zuurdesem, volkorenbrood met sesam pitjes :9
Maisbrood is verre van gezond, of brood überhaupt gezond is laten we even in het midden maar maisbrood zou ik dus in ieder geval laten staan.

Overigens hoef je geen brood te eten als je dat niet lekker vind :D bordje brinta of havermout pap, wraps, salades, rijstwafels, crackers, knackebroöd: allemaal heerlijke alternatieven :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 00:24

Hier nog iemand die geen brood eter is (maar speltbrood juist wel lekker vind! Jammer dat mijn appie t nooit heeft)

Verder kun je misschien broodjes afbakken (maar ik vind dat sochtends te veel tijd kosten en de avond van te voren is t niet te lekker meer) en luxer beleg er op doen.
Filet american of osseworst met peper/zout en een gekoot eitje in plakjes er op.
Of een avocado met peper en zout.
Of huttenkase met peper/zout/kruiden zoals beetje italiaanse kruiden oid.
(Die laatste 2 zou ik trouwens pas ter plekke op je brood doen en niet sochtends al smeren en dan na 3 uur in je tas pas opeten).
Of zalm met roomkaas.
Roomkaas met komkommer.
Brie (of geitenkaas) met sla en walnoten

Ik doe altijd inspiratie op bij de broodjeszaken op de stations haha