Geef het wat tijd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:26

Cayenne schreef:
Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat je gewoon niet alleen wilt zijn en je daarom aan hem blijft vastklampen?

Ik ook... TS: Wees eens eerlijk: In hoeverre kun jij zélf alleen zijn en op jezelf vertrouwen?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 10:28

Ik ben in de tien jaar met mijn ex meer alleen geweest dan dat ik in die enkele maanden 'vrijgezel' alleen was. Dat is het niet. ik ben wel verliefd op hem. Als het slecht zou aflopen heb ik niet het gevoel dat ik in een put zou vallen. ik heb in die korte periode geleerd op wie ik kan rekenen, wie mijn vrienden zijn, dat ik mijn paarden en hobby's heb.
Het is mij allemaal zo overkomen. Ik wou misschien geen relatie. En ik wil geen relatie zoals die met mijn ex was, met al die verplichtingen. Maar ik wil er zijn voor hem, ik hoef hem geen 3 keer per week te zien. ik hoef geen 20 berichtjes van hem te krijgen, ik hoef hem niet iedere dag te bellen,...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Geef het wat tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:36

Dus je zou het ook gewoon prima vinden om vrienden met hem te zijn ipv een relatie?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:51

Je spreekt jezelf voor mijn gevoel best wel tegen.

Als je knijterverliefd op iemand bent, dan wil je toch de hele dag met diegene bellen of heb ik nou een te romantisch beeld?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:51

Maar alleen zijn in een relatie is niet te vergelijken als daadwerkelijk alleen zijn.
Ik had ook een relatie waarbij ik mn vent misschien 5 uurtjes per week zag, waarvan de helft 's nachts als ik per ongeluk wakker werd. Dus ja, toen was ik ook alleen. Maar een hele andere alleen dan toen hij daadwerkelijk weg was.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 10:56

Wat Yv zegt inderdaad. Ik denk, gezien jouw posts afgelopen jaar, dat het voor jouzelf beter is om een tijdje helemaal geen relatie met iemand te hebben. Werk aan jezelf, bouw een eigen leven op en dan komt er vanzelf iemand die daar bij past.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 11:00

Yv_ schreef:
Maar alleen zijn in een relatie is niet te vergelijken als daadwerkelijk alleen zijn.
Ik had ook een relatie waarbij ik mn vent misschien 5 uurtjes per week zag, waarvan de helft 's nachts als ik per ongeluk wakker werd. Dus ja, toen was ik ook alleen. Maar een hele andere alleen dan toen hij daadwerkelijk weg was.

Ik bedoel echt wel 'emotioneel' alleen zijn. Fysiek waren we wel bij elkaar, maar we leefden niet meer als koppel samen.

Cayenne schreef:
Dus je zou het ook gewoon prima vinden om vrienden met hem te zijn ipv een relatie?

Ik zou het moeilijk vinden. Ik heb wel degelijk gevoelens voor hem.
upendo schreef:

Als je knijterverliefd op iemand bent, dan wil je toch de hele dag met diegene bellen of heb ik nou een te romantisch beeld?

Dat WIL ik ook. Maar het hoeft niet, snap je? Ik ben een beetje van het klassieke beeld afgestapt dat je steeds handje in handje moet lopen en constant moet samen zijn. Ik wil er zijn voor hem, en ik wil dat hij er ook is voor mij. En dat is ook zo. Maar hij wil het 'plannen'. Hij is een relatie beginnen zien als iets dat je 'extra' hebt, net zoals je je werk hebt, je hobby hebt,.. Maar dat hoeft niet.
Als we samen zijn, doen we niks anders dan knuffelen, kussen, verliefd zijn... Maar het is als hij alleen is, als hij druk bezig is met zn werk, zn sociale verplichtingen, zn hobby. Dan denkt hij dat hij geen tijd heeft voor een relatie.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:03

Ts, had jij een tijd geleden ook niet een topic geopend over een slechte relatie (van 10 jaar en dat de gevoelens over waren)? En dat je op het endje van je relatie een vriendschap opbouwde met ene S? Mocht je niet dezelfde zijn, sorry :D

Maar als dat het geval is dan is het wel erg snel gegaan. Een relatie opgebouwd in een achtbaan van emoties eindigt meestal niet heel best. Daarbij krijg je misschien nu wel waar je naar hunkerde (emotioneel, seksueel en noem maar op). Maar heb je al tijd gehad om weer tot jezelf te komen; jezelf te leren kennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:04

upendo schreef:

Dat was ook mijn idee bij het lezen van de berichten van TS.
Ik weet niet hoor, ik wil na anderhalf jaar nog steeds iedere dag bij m'n vriend zijn en we zijn nog steeds niet uitgepraat.

TS, volgens mij ben je niet verliefd, maar kan je wel zijn aanwezigheid "waarderen". Maar elkaars aanwezigheid wel leuk vinden is geen garantie voor een goede relatie of uberhaupt een vriendschap.

Ik snap dus best dat je vriend zegt; we hebben een relatie, of we hebben het niet. Wellicht geef jij (al dan niet onbewust) signalen af waardoor hij zoiets heeft van 'tja. Is dit nou vriendschap of verliefdheid?'.

Ik denk dat je beter een tijdje alleen kan zijn; echt alleen kan zijn. Niet half vriendschap/half relatie, en je niet bij de eerste beste verliefd noemen en gewoon tijd voor jezelf nemen. Bouw inderdaad eerst wat voor jezelf op, voordat je wat voor en met een ander wilt opbouwen.

Edit:
Citaat:
Maar het is als hij alleen is, als hij druk bezig is met zn werk, zn sociale verplichtingen, zn hobby. Dan denkt hij dat hij geen tijd heeft voor een relatie.

Tja, als mijn vriend druk aan het werk is of met vrienden wat aan het drinken is, dan heeft ie ook even geen tijd. Dat is imo normaal, soms moeten andere dingen ook, dat betekent niet dat de relatie dan een 'daginvulling' is of 'voor erbij' is..

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 11:14

Goh weet je, jullie hebben allemaal gelijk wanneer jullie zeggen dat het nog te snel is, dat ik moet alleen zijn enzo. En ja, volgens het boekje had ik eerst een jaar vrijgezel moeten zijn, profiteren van het leven blabla. Maar ik voel ook maar gewoon wat ik voel. En dat is meer dan vriendschap. Wij geraken ook niet uitgepraat, zijn dolgraag bij elkaar, we missen elkaar, maar we zijn allebei op een leeftijd gekomen waarbij het allemaal niet zo simpel is. Als we beiden 16 waren en nog thuis woonden, was er helemaal geen probleem.
Er zijn nu eenmaal ook veel andere zaken die aandacht en verantwoordelijkheid vragen. En een LAT relatie is ook niet simpel

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:18

Uh... Het zijn goedbedoelde adviezen?

Maar hey, jouw leven :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:19

Winged schreef:
Uh... Het zijn goedbedoelde adviezen?

Maar hey, jouw leven :evaw:

Poeh, inderdaad.

Dan toch lekker niet, dan drijf je je eigen zin door, en open je over een jaar precies hetzelfde topic.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:23

Er bestaat niks 'volgens het boekje' in relatiewereld.
Ik snap alleen niet dat je duidelijk niet op een rij hebt wat jij nou wil, dat mensen je advies proberen te geven en dat je her dan afwimpelt. (Weer die strohalm)

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 11:24

Huh? Zo bedoel ik het toch niet? Ik zeg ook maar alleen wat ik voel hoor. Was ik effe blij dat ik mn hart kon luchten, maar doe je niet meteen wat mensen op bokt als raad geven, dan ben je al direct eigenwijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:27

Hoe bedoel je het dan wél? Volgens mij schuif je alles af op 'het is niet makkelijk' 'volgens het boekje' en 'wij zijn al 30'.

Nou, heb slecht nieuws voor je, iedere relatie is lastig, je komt altijd wel een drempel tegen waar je overheen moet, en er gaat niks volgens het boekje; nooit.

Wat maakt het nou zo ingewikkeld dat de relatie gelijk niet meer werkt?

Jij wil nog niet samenwonen, en hij ook nog niet begrijp ik. Wat is dan het probleem, waarom is het dan nu gelijk erop of eronder? Omdat jullie al 30 zijn? Omdat het een LAT relatie is? Omdat jullie niet meer thuis wonen?

Ken genoeg volwassen mensen die allebei apart wonen maar wel een relatie hebben. En overigens ook genoeg mensen die volwassen zijn en géén relatie hebben, en net zo gelukkig zijn. Je maakt het alleen moeilijk voor jezelf hoor.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:28

Nouja, dat deed ik ook een tijd. Mijn eigen gevoel volgen terwijl 'iedereen het beter wist'. Achteraf had ik een bord voor mn hoofd en had ik spijt dat ik niet eerder geluisterd had.

En tuurlijk hoef je het niet van een bunch random bokkers aan te nemen maar kaart het dan eens aan bij vrienden..

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:30

whoa rustig mensen, kan het even wat minder?
ts is ff het overzicht kwijt, gezien het verleden kan ik daar ook heel goed inkomen.
hoe ze dit oplost moet ze zelf weten en ik vind ook dat ze sommige dingen moeilijker maakt dan ze zijn, maar goed dat is geen reden om bot te zijn.

ts, elk begin van een relatie is aftasten en met elkaar leren omgaan. heb je dat ervoor over? om hem te leren kennen en een uitweg te zoeken?
als je net uit een relatie komt wil je nogal snel weer op het oude niveau van je vorige relatie zitten, dat is een valkuil.
leer elkaar kennen, ga huiselijke dingen doen als je dat leuk vind en geef elkaar de tijd om niet alle emoties te laten escaleren.

het is geen alles of niets, het kan best en en en zijn.
dan bel je elke dag even of dan app je hem elke dag. het is geen beklemmen maar een teken van interesse.
en als allerbelangrijkste, wees eerlijk over je verwachtingen :)

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:33

Je beeindigt in september een slechte relatie na tien jaar. Eind oktober begin je al meteen aan een nieuwe. Waarbij je huidige partner nu de twijfels krijg tomdat het te snel gaat.
Ik kan zijn gevoel alleen maar bevestigen. Natuurlijk gaat het te snel.
Binnen 2 maanden benje nog niet klaar met de vorige relatie en klaar voor een volgende serieuze relatie
Dat kan gewoon niet.
De gevoelens die je nu hebt zijn waarschijnlijk gewoon een opvulling van iets dat je mist (je vorige relatie bijvoorbeeld)
Zo snel al in iets nieuws spingen is niet gezond.
Ga eerst eens normaal daten zoals dat bij elke beginnende relatie gebeurt.
Eens in de week een leuk uitje. Alleen maar leuke verliefde dingen doen.

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 11:38

chelle_dora schreef:
Wat maakt het nou zo ingewikkeld dat de relatie gelijk niet meer werkt?.

Wel,
Wij zijn er allebei in gevlogen, zijn heel verliefd geworden en zijn direct gaan samenwonen. ja, na onze eerste date direct al. Omdat ik toen een mini-kamer huurde. (Ondertussen heb ik mij eigen huurhuisje). En het kon ons allemaal niet schelen dat het zo snel ging. Tot een paar weken terug. Hij begon na te denken, en dat heeft mij ook doen nadenken. Het heeft mij doen inzien dat ik ook mijn leven heb. Ja, in die korte tijd heb ik dat wel geleerd. Zoals ik al zei, ik KAN alleen zijn. ik heb mijn hobby's, mijn vrienden, familie, werk,.. en ook voor mij is het druk. Zo druk dat ik soms ook wel denk 'heb ik wel tijd?'. Net als hij. Maar zoals ik al zei, ik zie een relatie niet als 'tijd'. Ik wil er zijn voor hem, en ik wil ook op hem kunnen terugvallen. Maar is dat dan een relatie? Is dat voldoende? Er gewoon emotioneel zijn voor elkaar. Zonder elkaar drie keer per week te zien of iedere dag te bellen?

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 11:40

MirandaDvG schreef:
Je beeindigt in september een slechte relatie na tien jaar. Eind oktober begin je al meteen aan een nieuwe. Waarbij je huidige partner nu de twijfels krijg tomdat het te snel gaat.
Ik kan zijn gevoel alleen maar bevestigen. Natuurlijk gaat het te snel.
Binnen 2 maanden benje nog niet klaar met de vorige relatie en klaar voor een volgende serieuze relatie
Dat kan gewoon niet.
De gevoelens die je nu hebt zijn waarschijnlijk gewoon een opvulling van iets dat je mist (je vorige relatie bijvoorbeeld)
Zo snel al in iets nieuws spingen is niet gezond.
Ga eerst eens normaal daten zoals dat bij elke beginnende relatie gebeurt.
Eens in de week een leuk uitje. Alleen maar leuke verliefde dingen doen.

Nee, mijn relatie van 10 jaar was in juni vorig jaar gedaan. Ik ben toen op iemand anders verliefd geworden maar heb met die persoon geen relatie gehad. In november heb ik mijn huidige vriend leren kennen.
En ja, dat wil ik eigenlijk wel, rustig aan, verliefde dingen gaan doen, want die stap hebben we inderdaad overgeslagen.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:42

Hier ook een 30erin een relatie.
Mijn vriend en ik hebben bijna een jaar een LATrelatie gehad. Natuurlijk is het soms even schipperen, maar is dat niet in iedere relatie zo?
Laat het gewoon lekker op zn beloop. Denk niet te moeilijk en geniet van ieder moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:47

espiga1984 schreef:
chelle_dora schreef:
Wat maakt het nou zo ingewikkeld dat de relatie gelijk niet meer werkt?.

Wel,
Wij zijn er allebei in gevlogen, zijn heel verliefd geworden en zijn direct gaan samenwonen. ja, na onze eerste date direct al. Omdat ik toen een mini-kamer huurde. (Ondertussen heb ik mij eigen huurhuisje). En het kon ons allemaal niet schelen dat het zo snel ging. Tot een paar weken terug. Hij begon na te denken, en dat heeft mij ook doen nadenken. Het heeft mij doen inzien dat ik ook mijn leven heb. Ja, in die korte tijd heb ik dat wel geleerd. Zoals ik al zei, ik KAN alleen zijn. ik heb mijn hobby's, mijn vrienden, familie, werk,.. en ook voor mij is het druk. Zo druk dat ik soms ook wel denk 'heb ik wel tijd?'. Net als hij. Maar zoals ik al zei, ik zie een relatie niet als 'tijd'. Ik wil er zijn voor hem, en ik wil ook op hem kunnen terugvallen. Maar is dat dan een relatie? Is dat voldoende? Er gewoon emotioneel zijn voor elkaar. Zonder elkaar drie keer per week te zien of iedere dag te bellen?

Tja, als je na 1 date al gaat samenwonen, is het inderdaad lastig terug te gaan. Waarom na de eerste date al samen wonen? Niet alleen omdat je een mini kamer huurde neem ik aan; die huurde je ook voordat je hem ontmoette ga ik voor het gemak even vanuit.

imo (maar goed, wie ben ik, als 21jarige) maak je tijd voor elkaar wanneer het nodig is. Samenwonen betekent namelijk ook niet dat je altijd tijd hebt voor elkaar, maar samenwonen betekent ook niet dat de relatie dan koek en ei is. Ik woon nu sinds de zomer samen met m'n vriend, en wij gaan geregeld avondjes uit, pakken een biosje of gaan ergens wat eten en drinken. Juist omdat er soms gewoon te weinig tijd in een dag zit, maak je op die manier toch weer even wat tijd voor elkaar.

Dat is, voor ons in ieder geval, wat een relatie is; wel ervoor werken en ervoor gaan, maar dat blijft iedere dag werken, en het is echt niet dat wij jonger zijn en dat het daarom vanzelfsprekend is want hier zijn ook al genoeg hoge drempels geweest waar we overheen moesten en nog steeds moeten.

Maar goed, wat gebeurd is, daar doe je niks meer aan, wél kan je er het beste van maken. Jullie zijn dus wel verliefd, jullie voelen wel wat voor elkaar, dan heb je de helft al gewonnen. Je kan, buiten het huiselijk zijn, ook nog steeds met elkaar op 'date' gaan. Dat is juist goed, die kleine uitstapjes. En ach, als jullie allebei een dag hebben gewerkt, eet je je prakkie en ga je slapen.. Mag soms ook best hoor! Je hoeft niet continu verliefd tegen elkaar aan te hangen iedere minuut die je vrij bent, maar let wel dat je niet als vrienden langs elkaar gaat leven juist omdat jullie zo snel zijn gaan samenwonen.

Maar verliefde dingen kunnen nog steeds hoor, doe het zelf ook nog steeds iedere maand en dat houd de relatie ook sterk en fris denk ik :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:25

espiga1984 schreef:
Goh weet je, jullie hebben allemaal gelijk wanneer jullie zeggen dat het nog te snel is, dat ik moet alleen zijn enzo. En ja, volgens het boekje had ik eerst een jaar vrijgezel moeten zijn, profiteren van het leven blabla. Maar ik voel ook maar gewoon wat ik voel. En dat is meer dan vriendschap. Wij geraken ook niet uitgepraat, zijn dolgraag bij elkaar, we missen elkaar, maar we zijn allebei op een leeftijd gekomen waarbij het allemaal niet zo simpel is. Als we beiden 16 waren en nog thuis woonden, was er helemaal geen probleem.
Er zijn nu eenmaal ook veel andere zaken die aandacht en verantwoordelijkheid vragen. En een LAT relatie is ook niet simpel

Meid, je moet niks volgens "het boekje" doen. Dat boekje is namelijk bullshit, want dat is bij elk stel en zelfs elk persoontje anders. Daar moet je dus helemaal niet naar kijken.

Wat er hier gezegd word is "neem even gas terug". Dus precies hetzelfde als wat je vriend wil.
Laat elkaar, ga lekker daten en elkaar leren kennen en kijk hoe het loopt.

En ja, ik heb ervaring met véél te snel gaan samenwonen, alleen zijn in een relatie en nog meer trammelant en daarbij heb ik nu ook een nieuwe lief wat voor mijn verstand veel te snel is na de laatste, maar idd, verliefd worden doe je niet, dat overkomt je dus we doen rustig aan, leuke dingen doen, elkaar leren kennen. En ook herken ik sommige gevoelens/verwooringen betreft de leeftijd. Dus ik denk dat ik weet waar ik over praat :). Mocht je geintereseerd/nieuwsgierig zijn, wil ik dit best per PB vertellen, maar niet openlijk in het topic.

Ik zie ook nergens mensen die je aanvallen, ze proberen je alleen de andere kant van de medaille te laten zien. En ik ben wel van mening dat je die kant ook wel moet zien, je vriend trouwens ook.
Want even rust hoeft niet te betekenen dat het over is natuurlijk :).

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 13:49

Ik ben verschrikkelijk bang om hem kwijt te geraken. Niet omdat ik een gat ga vallen of omdat ik niet alleen kan zijn, maar wel omdat ik gevoelens heb.

En ja, we waren veel te snel samen en te veel en dat was allemaal niet goed. Maar om het nu volledig los te laten en bv niet meer te appen ofzo, dat vind ik moeilijk. Omdat ik zie hoe gelukkig hij is wanneer we samen zijn. Maar als je elkaar dan weinig ziet en terug in je drukke leven zit, dan gaat ie waarschijnlijk denken 'oh, ik heb het ook wel goed zo zonder vriendin'. Tjah, ik ben een beetje wanhopig en onzeker precies :-)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:51

Daar is het antwoord heel simpel op: als hij zo denkt of gaat denken, is hij je niet waard :).
Misschien hard en heel pijnlijk om te horen, maar zo is het wel.