Sapjes! (Vruchten, smoothies, shakes....etc.)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:48

Ketaki schreef:
beert schreef:
Tarwegras kun je online bestellen, maar toevallig was ik vandaag aan het googlen naar ervaringen en op allerlei fora werd het beschouwd als heel smerig en dat het niet echt hielp of verschil maakte.

echt, ik ben heel druk aan het zoeken geweest en kan het maar niet vinden >;) >;) >;)
of het smerig is weet ik niet.
heb het nog nooit gehad

Ik ook niet, ik vroeg me af of het smaakvol was en de moeite waard om te bestellen. Maar ik experimenteer wel eerst met andere smaken :-)

http://Www.tarwegraskoning.nl uit m'n hoofd

Flower86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:51

Ik maak hem vaak met karnemelk, een banaan, kiwi en honing. Soms doe ik er wat Brinta of een schep muesli doorheen om het wat meer te laten vullen. Voor mensen die niet van karnemelk houden ik vind dat je het door de honing en de banaan niet meer terug proeft.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:52

friendly schreef:
En wat kan je bijvoorbeeld gebruiken als je echt een luchtig sapje wil hebben? Met smoothies of shakes is het een dikker goedje natuurlijk maar echt een dun sapje..?

Je kan dan kiezen voor 'sappige' fruitsoorten. Banaan enzo maakt het sapje dikker. Maar mandarijnen, zachte peer, kiwi etc zorgen wel voor wat minder dikke sapjes.

kimmm94 schreef:
Nell_ schreef:
Wat ik lekker vind:
Banaan, kiwi, mineola en klein scheutje taksi splash. Hier gooi ik havermout door als het als ontbijt is.
Maar je kan super veel varieren met fruit (en groente). Ik probeer vaak uit en gooi gewoon vanalles door elkaar. Een sinaasappel, mandarijnen en mineola zorgen ervoor dat het wat sappiger wordt. Dan hoef je er eigenlijk niet echt meer sap of water door te gooien.

Doe je de havermout dan ook erbij in de blender?

Ja! Dat kan gewoon :D Al gebruik ik ook regelmatig de staafmixer, ook met havermout. Net zo makkelijk :j

friendly

Re: Sapjes! (Vruchten, smoothies, shakes....etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 20:56

Ik zit er aan te denken om van de week eens een sapje te maken met rood fruit. Oa framboos denk ik. Ben op dit moment even verzot van sinaasappelsap van innocent, dat is puur sap van sinaasappels. Maar dat gaat ook een beetje vervelen op een gegeven moment dat ik een soortgelijk sapje wil, met name de dikte. Sinaasappelsap gaat er altijd wel in, smoothies ed vult nogal snel is zwaar. Ga denk ik het vak met de verse sapjes van appie goed bekijken van de week voor ideeën :P

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:57

Ketaki schreef:
ik maak ook straks weer smoothies, veel met vers fruit, maar ook wel met diepvries, ( of ik maak het schoon en vries zelf het fruit in.

ik wil ook graag groente shakes maken, maar waar kan ik bv tarwegras kopen?

kan dat niet vinden :)

Ik heb tarwegras poeder. Besteld op http://www.bodyenfitshop.nl
Lekker is het niet, ik vind het smaken naar stal..
Maar vies vind ik het ook niet.. Het went wel de smaak!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:58

@ beert, bedankt.

dat is idd een overzichtelijke site.

kon het nooit vinden :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:43

Als je het minder 'dik' wil hebben, dan kun je zorgen dat je wat minder vruchtvlees hebt, dus van een sinaasappel alleen het sap gebruiken zeg maar :)

Ik ontbijt met smoothies, maar dan wel de groene variant, daar gebruik ik een halve banaan, chiazaad, 2 eetlepels rood fruit, wat avocado en verse bladspinazie (2 handen). Om het sappiger te maken voeg ik water toe. Super lekker, vullend en gezond!

blond_queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 10:49

beert schreef:
Ketaki schreef:
echt, ik ben heel druk aan het zoeken geweest en kan het maar niet vinden >;) >;) >;)
of het smerig is weet ik niet.
heb het nog nooit gehad

Ik ook niet, ik vroeg me af of het smaakvol was en de moeite waard om te bestellen. Maar ik experimenteer wel eerst met andere smaken :-)

http://Www.tarwegraskoning.nl uit m'n hoofd

volgensmij verkopen ze dat sindskort ook bij de kruidvat en etos. :j