Een tussenstop maken tijdens een treinreis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Re: Een tussenstop maken tijdens een treinreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:44

Of in Amsterdam incheckt en dan opeens in de trein van Den Haag naar Utrecht zit.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 17:58

Nustice schreef:
Ze bedoelen denk ik dat je bijvoorbeeld in Amsterdam heb ingecheckt en in ik zeg maar wat.. Alkmaar in de trein stapt. Dan klopt er dus iets niet, want dat kan niet. Ik zeg maar wat, ongetwijfeld kan het wel. Maar zoiets.

Deze zou dus wel kunnen. Vanaf amsterdam gaan er twee treinen door alkmaar.

Tiggs schreef:
Of in Amsterdam incheckt en dan opeens in de trein van Den Haag naar Utrecht zit.

Deze dan weer niet.

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 18:38

Tiggs schreef:

Ja, dit bedoelde ik. Omschreef het niet zo handig haha :P

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 19:39

Marley schreef:
Een tijd terug een aflevering van de rekenkamer over de Ov chipkaart. Een jongen had toen een 'trucje' om goedkoop te reizen, daar had je 2 Ov chipkaarten voor nodig. Hoe dit precies werkt weet ik niet meer, daarvoor moet je dan even die aflevering kijken :))

Tip 4: Met de trein reizen op 2 chipkaarten kan goedkoper zijn
Als je met de trein reist, reis dan met TWEE ov-chipkaarten. Aan het begin van je traject check je kaart 1 in. Op je eindstation van de heenweg check je kaart 1 NIET uit, maar check je kaart 2 in (dit kan eventueel ook vlak voor je terugreis, mits deze op dezelfde dag plaatsvindt). Bij de terugreis reis je tot één station vóór jouw definitieve eindstation en check je kaart 1 daar uit en gaat terug de trein in. Als je pech hebt, is die al weg en moet je wachten op de volgende. Tenslotte check je met kaart 2 uit op het station waar je bent begonnen. Hierdoor betaal je voor een retour slechts iets meer dan de prijs van een enkele reis.

Nadeel van deze methode is dat je 2 chipkaarten nodig hebt. Op beide kaarten dient minstens € 10 saldo te staan (als je een NS-abonnement hebt) of € 20 (als je geen NS-abonnement hebt). Ook werkt deze methode niet op stations met poortjes.

http://www.rover.nl/forum/7-ov-chipkaar ... et-ov-chip

Het was deze aflevering: http://derekenkamer.kro.nl/seizoenen/se ... 22-08-2013
Laatst bijgewerkt door x_spekkie_x op 02-02-14 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:45

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:02

Nustice schreef:
Tiggs schreef:

Ja, dit bedoelde ik. Omschreef het niet zo handig haha :P

Ja, of dat je in Utrecht bent ingecheckt en de conducteur je controleert terwijl je in de trein die naar Utrecht gaat zit.

Rotterdam-groningen is trouwens 3.5 uur, dus dan hou je 2.5 uur over om te shoppen. Dan mag je alleen hopen dat je geen vertraging hebt. :P

Ik heb een studentenkaart, maar als ik niet vrij kan reizen koop ik een papieren kaartje. Spionage, die ov-chipkaart. >;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:52

Dat doe ik ook Loose, niet vanwege de spionage maar omdat ik weiger om een immens saldo op dat kreng te laden wat ik nooit ga gebruiken.
Je kunt het tegenwoordig wel terugstorten geloof ik, maar dat moet bij een balie (die zitten eigenlijk alleen in de Randstad en daar kom ik bepaald niet dagelijks) en daarvoor betaal je transactiekosten, dus dat is de moeite ook niet.
Je kunt het dan beter een keer opreizen, maar als je dan negatief komt te staan na uitchecken (of omdat je niet uitcheckt) sturen de eikels je gewoon een brief of je dat bedrag nog even over wilt maken 8)7

Ik zou een kaartje kopen via de link van Annemiek, TS. Of bij Kruidvat of zo. :P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 21:55

tussenstop maken kan wel hoor, met ov chipkaart... je moet alleen in gedachten houden dat er een bepaald aantal uren tussen in- en uitchecken moet zitten... bij Arriva is het 4 uur... bij NS dacht ik 6 of 8 uur.... ik heb het vaker gedaan en nooit problemen gehad met de conducteur, bij welke vervoerder ook... :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:21

Die zes uur ben ik al eens overheen gegaan zonder tussenstop... Op het traject Leiden - Maastricht (= Leiden, Utrecht, Maastricht)...

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:33

Maar wacht. Stel: ik moet van Den Bosch naar Arnhem ofzo, daarvoor moet je ergens overstappen (wel gewoon bij de ns blijven) moet je bij die overstap dan uit en in checken of niet? Ik dacht van niet maar nu jullie allemaal beginnen over: de conducteur kan zien waar je bent ingestapt dus of je in de goede trein zit enzo begin ik te twijfelen :o

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:38

Floriske schreef:
Maar wacht. Stel: ik moet van Den Bosch naar Arnhem ofzo, daarvoor moet je ergens overstappen (wel gewoon bij de ns blijven) moet je bij die overstap dan uit en in checken of niet? Ik dacht van niet maar nu jullie allemaal beginnen over: de conducteur kan zien waar je bent ingestapt dus of je in de goede trein zit enzo begin ik te twijfelen :o

Nee hoor dan hoef je niet opnieuw in en uit te checken! Tenzij je natuurlijk van vervoerder veranderd. (Bijvoorbeeld van NS naar Valleilijn etc.) :)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 23:40

Fairytales schreef:
Floriske schreef:

Nee hoor dan hoef je niet opnieuw in en uit te checken! Tenzij je natuurlijk van vervoerder veranderd. (Bijvoorbeeld van NS naar Valleilijn etc.) :)

O, oke, ik dacht al, krijg ik straks een keer een conducteur op mn dak haha -O-