Geloof het of niet, ik mis de echte winter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

evita13

Re: Geloof het of niet, ik mis de echte winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:58

nou ik zit ook in het noorden en hier alleen maar regen (noordholland) word er niet beter op

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:59

bah, om mijn part valt er voor 1 week een pak sneeuw, dan mag het wel weer helemaal dooien, dan ijs,
en dan eind februari op naar het voorjaar !!
ik hou super veel van de zomer,
langere avonden, warmer weer, genieten met de paarden.. :9 <3

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:06

Ondanks dat ik zelf ook niet de grootste fan van de winter ben (wintertenen, ontstoken gewrichten, niet op kunnen warmen), mis ik het toch ook wel hoor! Al zou het maar even een week of 3 goed vriezen, zodat we met z'n allen op de sloot achter het huis kunnen schaatsen. We kunnen namelijk letterlijk vanuit onze tuin het water op en dat is altijd super gezellig. Iedereen zet vuurkorven neer op het terras, mensen regelen een grote bouwlamp zodat we 's avonds op het ijs kunnen, we hebben hapjes, drankjes en muziek. Dat is echt een klein feestje!

En dan de dieren die het zo leuk vinden om in de sneeuw rond te springen, vooral de hond gaat he-le-maal los, haha. Dan vind ik sneeuw echt super leuk! Niet wanneer het van die natte glibberige (of opgevroren) drab gaat worden, maar dat hoort er nou eenmaal bij :)

Het voelt nu idd alsof we gewoon een seizoen overslaan...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:07

Ik mis de winter absoluut niet en zou zelfs blij zijn als het weer iets warmer wordt. Nu het tussen de 4 en -4 was loop ik al met thermo kleding onder mn kleding. Super dikke sokken en schoenen..muts op en 2 paar handschoenen aan. Ik ben gewoon echt niet gemaakt voor de winter. daarbij ben ik zo blij dat het nog niet echt glad is geweest. Ik moet 3 kwartier met de auto en een kwartier op de fiets en met een beetje gladheid doe je er 3x zo lang over.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-14 14:43

De ongemakken hoeven voor mij ook niet, maar ik heb inderdaad het gevoel dat we een seizoen overslaan :( Die regen en al die modder ben ik nu ook wel zat!! Van mij mag het lichtjes gaan vriezen met zo'n winters zonnetje erbij :) dat weer vind ik zalig, de grond niet te hard maar wel droog. Dat is een gezellige kou.

En als het nu niet gaat vriezen hebben we deze zomer vast super veel vieze vliegen en dazen :n en die vind ik erger dan kou!

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:04

Ik had sneeuw wel weer leuk gevonden met kerst.. geeft toch het echte winter gevoel.
Beetje schaatsen, foto`s maken in de sneeuw enz. ja mooi man 8-)

veermulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:09

Hier in het noorden al een heerlijke pak sneeuw gehad!
zelfs wezen sleeën met de pony!

Afbeelding

aynxmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:10

Jaa idd ik oowk :(:)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:14

He is mijn schuld! Met al mijn positieve 'er mag zeker geen sneeuw en kou komen' energie hou ik alles gewoon weg hier in Zeeland! Haha..

Nee hoor voor mij geen sneeuw, een vroege lente en een lekkere zomer daar wacht ik op!

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:20

Ik mis de echte winter ook! Niet omdat ik er zo dol op ben, maar omdat het gewoon niet hoort.. Niet klopt.. Dit is nog weer eens echte bevestiging dat we de wereld om zeep aan het helpen zijn. (of dit eigenlijk al gedaan hebben..) Ik hoop dus echt dat het nog gaat sneeuwen en goed koud word..

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:19

Balou_k schreef:
He is mijn schuld! Met al mijn positieve 'er mag zeker geen sneeuw en kou komen' energie hou ik alles gewoon weg hier in Zeeland! Haha..

Nee hoor voor mij geen sneeuw, een vroege lente en een lekkere zomer daar wacht ik op!

_/-\o_ _/-\o_ :j

naomixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:15

hahaha jaaa ik wil ook nog even sneeeuw! mijn familie en vrienden maken me steeds uit voor gek als k dit zeg.. haha :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:16

Ik wil ook nog even sneeuw! Hoeft niet zo heel lang, een week of 2 en dan is het wel leuk geweest. Vind het nu echt een vreemde winter!
M'n vriend verklaart me trouwens voor gek :')

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:20

Cayenne schreef:
Ik wil ook nog even sneeuw! Hoeft niet zo heel lang, een week of 2 en dan is het wel leuk geweest. Vind het nu echt een vreemde winter!
M'n vriend verklaart me trouwens voor gek :')

niet zo lang haha 2 weken vind ik al veel telang 2 dagen kan nog net :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:23

Ik vind de sneeuw wel leuk maar niet die troep en het opvriezen van de sneeuw, want dan begint het vervelend en gevaarlijk te worden.
en ik wil een elfstedentocht :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:26

De gladheid mis ik niet, aangezien ik voor mijn werk de hele dag op de weg zit. Maar vorst, zonnetje erbij en een mooi wit sneeuwdek, dat heeft wel iets.

Gewoon een weekend sneeuw ofzo, sneeuwritje maken, foto's maken, blije hond en een paar uur met de slee van de helling af. En dan is mijn winter weer compleet.
De vorst en het zonnetje mogen wat langer blijven :j

Paarden missen het denk ik, die zijn dan ook een stuk frisser en spelen veel meer. Ook staat het rijden dan op een lager pitje, nu moeten ze steeds weer aan het werk :Y)

kimmi10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:32

Ik wil ook sneeuw! *\o/*
In Zuid-Holland kan het alleen maar regenen,of er staat een koude wind :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:39

Hier in Friesland geen 1 sneeuwvlokje :')

Van mij mag het wel even flink vriezen, zodat de paarden het ijs op kunnen en er een arresleewedstrijd kan komen <3
Misschien dat mijn verzorgpaard dan weer mee kan doen.
Had de laatste keer de schoonheidsprijs <3

En ik wil de pony van de buren ook echt nog voor de slee :')

Tsja, buiten dat ik áltijd val, mis ik het wel :')

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:42

Ik wil sneeeeuuuwww!!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:49

Ik mis de echte winter oook!

Het leven in slowmotion, prachtig. Dik pak sneeuw is echt een soort break in winter, iedereen moet zijn leefstijl aanpassen, geweldig. Sleeen heb ik ook zin in!!!

Op mijn werk is sneeuw misschien minder (heul druk!) maar juist ook weer een uitdaging, dus, kom maar op :P

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:51

Toydoll schreef:
Het leven in slowmotion, prachtig. Dik pak sneeuw is echt een soort break in winter, iedereen moet zijn leefstijl aanpassen, geweldig.
Inderdaad, het is een soort break :j

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 13:56

Nustice schreef:
Ik mis de echte winter ook! Niet omdat ik er zo dol op ben, maar omdat het gewoon niet hoort.. Niet klopt.. Dit is nog weer eens echte bevestiging dat we de wereld om zeep aan het helpen zijn. (of dit eigenlijk al gedaan hebben..) Ik hoop dus echt dat het nog gaat sneeuwen en goed koud word..

Nou inderdaad. Over tien jaar is het 27 graden met kerst en vriest het in juli.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:13

Valt wel mee hoor. Vorige winter hebben we ook een flinke periode met vorst gehad en de paar winters daarvoor hebben we juist veel meer sneeuw en kou gehad dan normaal is.

Nu is het inderdaad een vreemde winter, maar wie weet wat februari ons nog brengt. En wie weet wat we de volgende winter weer krijgen aan kou en sneeuw.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 22:20

Het is gewoon zo een bizarre winter! Mijn man word boos als ik zeg dat ik sneeuw wil :P maar het hoeft ook niet lang, gewoon een paar dagen, zodat ik het gevoel heb gehad dat er winter is geweest. Ik vind de ongemakken die het met zich meebrengt ook gewoon een uitdaging, even iets anders dan de dagelijkse sleur ;) Je kan/moet eens dingen doen die je anders niet doet. Het heeft zijn charme!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:24

Ah ja ik wil ook kou en sneeuw en vingers die er bijna afvriezen, bijna op m'n plaat gaan als ik op de fiets zit <3

Ben benieuwd of ik dat nog zeg als het inderdaad zo ver is :')