paf schreef:Nee, ik doe nu een mbo opleiding omdat ik mijn havo niet gehaald heb, en daarom ben ik nog leerplichtig. Mijn insteek is, ik zorg voor mezelf en ik regel alles voor mijzelf, wat mij dus ook zelf verantwoordelijk maakt, en ik los dan ook zelf problemen op als ik die heb. Ik vind dat mijn mentor naar mij toe kan komen, en kan zeggen wat ze wil en het probleem met mij kan oplossen omdat het ook om mij gaat.
Los van of iemand volwassen genoeg is, wat de problematiek is, of TS nu wel of niet op zichzelf zou moeten wonen etc. etc. want dat is immers aan de TS en haar ouders, niet aan mij/ons.
TS, wat gebeurd is is gebeurd en voor zover ik heb gelezen wil je nu ook een oplossing bereiken zodat deze situatie zich niet meer voordoet, toch?
In dat geval zou ik een rustig genuanceerd gesprek aan gaan met je mentor, vragen wat haar beweegredenen waren om je ouders ondanks jouw wens toch te benaderen. Je kan daar dan op reageren en jouw kant van het verhaal uitleggen en dus met argumenten komen waarom je ouder niet ingelicht hoeven/mogen worden.
Daarna kun je je mentor vragen of zij in het vervolg jouw wensen honoreert.
Indien je een goed gevoel hebt over dat gesprek dan laat je het daarbij, indien jullie er niet uitkomen/het weer gebeurt kun je het met de directeur/directrice bespreken om te kijken of je er met hem/haar nog uit kunt komen.
Ik weet niet hoe het wettelijk geregeld is maar ik neem aan dat als je gewoon alles bespreekbaar maakt en open kaart speelt er vast wel een afspraak te maken valt. Al denk ik dan wel dat het met name van je eigen situatie en jouw argumenten af hangt. Maar daar ga ik niet over oordelen, dat zijn mijn zaken niet en wil ik ook helemaal niet weten