kinderfeestje meisje 5 jaar tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:03

Klinkt leuk :j ik zou misschien ergens nog een disco bij doen :D

Muronia

Re: kinderfeestje meisje 5 jaar tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 19:08

nee ik wil geen gespring in huis eigenlijk (houten vloeren). Wat bij droog weer nog wel kan, is een rondje ponyrijden op de pony van mijn dochter (gewoon rondje vasthouden zeg maar). Alleen ik weet niet of ouders daar wel van gediend zouden zijn?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:10

Ziet er goed uit toch! :)
Misschien kun je zoeken naar setjes om zelf sieraden te maken, doet het vaak goed bij die jonge meiden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:11

Superleuk! Mijn moeder deed altijd iets met een thema. In de bieb zijn daar vast genoeg boeken nog van te vinden. Ik heb bv een spook maar ook een strand feestje gehad. Een vriendin kreeg een berenfeest. Simpel maar het thema gaf het iets magisch.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:14

Ik zit net dit topic te lezen, en koekhappen schoot me gelijk te binnen :D
Dit had ik gedaan op het eerste feestje van mn dochtertje.
Toen deed ik t-shirts verven, koekhappen, stoelendans, schminken, en cadeautjes uitpakken. ( oja en als eerst toen ze kwamen met zn alle broodjes knakworsten gegeten.
Ik had wel kleine prijsjes, die ik kon geven aan de winnaars van stoelendans, en koekhappen. En uit eindelijk kreeg iedereen nog een presentje mee.

Met dr 2de feestje, heb ik haar speelkamer "omgetoverd "tot een bioscoop, de kamer donker gemaakt, beamer aangezet, iedereen kreeg een leuk tasje met drinken popcorn chips en wat snoeppies en een cadeautje. ( en daarvoor ook eerst patat gegeten en cadeautjes uitgepakt.)

edit; alleen was het tweede feestje niet zo geslaagd, 8 kinderen van 6 jaar en anderhalf uur film kijken ging m niet worden :')

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:15

Ziet eruit als een heel leuk kinderfeestje, denk dat het zeker wel genoeg is.
Wat ook leuk is om te knutselen is om een mooie tekening te maken en dan daarbij een fotolijstje te versieren. Zo hebben ze iets wat ze mee naar huis kunnen nemen en is niet zo duur ;)

In elk geval heel veel plezier gewenst morgen!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:18

Wat ik vroeger altijd heeeel leuk vond om te doen, as blind proeven.. was heel simpel de moeder maakte allemaal bakjes met dingetjes erin, bv pindakaas, hageltjes, jam etc, en dan moest je om ste beurt met een blindoek om proeven en als je er minimaal eentje goed had kreeg je een prijs ( hahah zelfs als je niet goed had krijg je prijs hoor) prijsen waren meestal een lolli of een spekje ofzo kan van alles zijn kinderen zijn snel tevrede als ze zich vermaken

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:24

Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger ergens geweest ben waar we een prinsessen feestje hadden.

Er waren simpele t-shirts gekocht en dan hadden ze allerlei rest stofjes gekocht op de markt waarmee er rokjes aan vast werden gemaakt door de moeder. En allerlei glitter spulletjes waarmee we het konden versieren. Nadat we allemaal een jurk gemaakt hadden gingen we bij een restaurantje thee drinken als echte princessen. Was super betaalbaar en iedereen voelde zich speciaal die middag.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 19:37

Blind proeven.. daar kan ik misschien ook nog wel iets mee!! (heb je nog tips welke dingen geschikt zijn)

En heeft iemand nog tips over wat voo lint, koord, touw ik het beste kan gebruiken voor het koekhappen? Ga ik dat morgenochtend halen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:39

Het is een meisjesfeestje? Leuk roze lint? Bij Action hebben ze wel leuke meisjeslinten.

BlueSun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:43

Ik had vroeger thema feestjes
pippi langkous, onderwater (aan de lampen groen crepe papier zeewier idee, zeepaardjes enz.), indianen&cowboy (vuurtje in de vuurkorf en dan marsmellows en worstjes maken), maar toen ik een jaar of 9/10 was een tent in de tuin (in de zomer :p ) en dan eerst een film en dan in de tent slapen. Was altijd heel leuk.
Snoep happen, een bak met laagje water en dan snoepjes happen zonder handen.
Films kijken en daarna een speurtocht.
:D altijd leuke dingen te bedenken

Vlinder1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:51

blind proeven, choco pasta, hagelslag, appelmoes, pindakaas, stroop, vla, enz

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:52

Dan wel even goed opletten of er geen kindjes met bijv. pinda-allergie bij zijn :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:55

haal knutselspullen in huis :D doet het altijd goed! of ga (met evt. 1 of 2 ouders extra) nar balorig ofzo :D vinden de meesten wel leuk. ik ging ook op mn 5e naar balorig :D en bij droog weer de pony met zn allen poetsen, dan krijgen ze daarna bijv. wat te drinken terwijl iemand opzadelt, en daarna rijden (bij goedkeuring ouders :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:59

Ik had vroeger een koks feestje *\o/* we gingen eerst koks mutsen maken van karton en crêpe papier en die versieren en daarna brood bakken, m'n moeder had het deeg gemaakt en de kinderen gingen het dan in eigen vorm maken/vlechten ieder war wils, en dat mochten ze mee naar huis nemen, en natuurlijk cakejes versieren *\o/*

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:01

Wat ik altijd heeeel leuk vond als kind, was placemats maken.
Dus grote stukken karton, helemaal versieren naar wens, en dan lamineerplastic eroverheen.
Heerlijk vonden we dat, al die glitter en tekenen en stickers erop plakken en woorden schrijven.
Dat heb ik met al mijn themafeestjes gedaan, katten-paarden en prinsessen :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 23:15

Dat is een leuk idee zeg! Waar haal ik lamineerplastic en karton dsn? Ook bij aktion?

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:16

ik had altijd in de zomet een tuin feestje. mijn opa en oma en mijn ouder waren toezichthouder. met zen alle zwemmen in het opgezette inizwembadje. een pony opgezadels. de voetbal en de bastekbal.
en een voetbaltafel. en tafeltennis tavel toe we ouder werden. een vurrkorf. en gewoon koekhappen. heb mij uren vermaakt met de rest van mijn vriendinnen. er was altijd overal een ouder bij. en iedereen vond het leuk.
later ben ik een keer met een groep rustige vriendinnen kaarzen gaan maken. ben een keer naar 'in het donker gezien' geweest. ben in groep 7 gaan skien (met een selecte groep van 4 vriendinnen. en wou graag in groep 8 gaan waterskien. (dit ging helaas niet door omdat het heel slecht weer werd en daarna is het er gewoon niet van gekomen.
ik ben blij dat het mij altijd gegunt is om een leuk kinderfeestje te houden. ik ken zat kinderen waar de ouders het nooit deden. ik weet nogsteeds verschilende mijsjes die huilend bij ons kinderfeestje zaten odat het zo leuk was en dat zij het zo jammer vonden dat hun ouders helemaal niets deden.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 00:31

Haha met blind proeven echt van alles gehad, kan me herinneren dat we dat ook eens op school hadden voor Halloween, hadden ze spagehetti gekookt moesten dan wormen voorstellen.
Al denk ik dat vooral brood beleg en dingetjes die je in huis heb heel geschikt zijn en natuurlijk ook stukjes fruit etc ^-^

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:02

Poeh ideeen genoeg zo te zien haha. Spelletjes zijn altijd leuk;
koek/spekhappen, zaklopen, ezeltjeprik, spijkerpoepen, blikgooien, aardappelrace (aardappel tussen je billen zo snel mogelijk naar de overkant brengen), eierrace (gekookt ei op een lepel door een parcour heen brengen, deden wij hier vroeger altijd met pasen maar is sowieso leuk).
Maargoed waarschijnlijk is het grootste deel niet erg geschikt voor binnen, en 5-jarigen een uur in de kou zetten lijkt me ook niet al te leuk, en een deel zal ook nog niet echt geschikt zijn voor deze leeftijd omdat het wat lastiger is. Maar misschien voor komende jaren wat leuke ideeën ;)

Denk dat je voor nu een aardig vol rooster hebt met cakejes versieren-cadeautjes-koekhappen-ballonnenspel-knutselen.
Zal aardig proppen worden in 2-2,5 uur. Hier duurden de cadeautjes en de cake vaak al ruim drie kwartier en dan waren papa en mama geloof ik ook aardig bezig alles zo snel mogelijk gedaan te krijgen haha :')

Heel veel plezier (en succes) in ieder geval vandaag!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:03

Wij deden spek happen. Spekjes met dropveter eraan. Was een groot succes

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 09:19

Murosch schreef:
Dat is een leuk idee zeg! Waar haal ik lamineerplastic en karton dsn? Ook bij aktion?

Ik heb laatst wel een lamineermachine bij de Action gezien.
Bij een kantoorboekhandel kun je dit sowieso vinden :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:03

Murosch schreef:

Bij de Action hebben ze het vaak wel ja, maar ook bij een (wat grotere) Primera of Bruna hebben ze vaak van die lades met karton. Ook een kantoorboekhandel heeft dit inderdaad :j
Glitter etc, dat heb je natuurlijk overal. Hema heeft nu misschien ook wat leuke hartjes dingen ivm Valentijn? :)

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:23

wij hebben jarenlang speurtochten gedaan en dat was altijd een heel groot succes! Vriendinnetjes kwamen ook altijd met heel veel plezier.. Toen ze wat ouder werd hebben we ook eens ieder een eigen pizza laten maken met kant en klaar bodems, een pot basis pastasaus (voor de tomatensaus) en allerlei beleg (mozzarella, ananas, ham, uitjes, champugnons,etc) en geraspte kaas voor erover. was ook een groot succes. en als je wilt eten met ze en je wilt toch graag dat ze iets gezonds binnen krijgen dan laat je ze zelf spiesjes maken van cherrytomaatjes, ananas, kaasjes, komkommerplakjes, druiven, etc.

en verder heeft de bieb allerlei boeken met kinderspelletjes voor allerlei leeftijden en interesses.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 20:37

Nou we hebben het gehad. Het was ontzettend goed geslaagd, maar sjonge wat ben IK gesloopt zeg! Nu even lekker helemaal niks meer!