Gestalkt, Mishandeld, Geestelijk kapot gemaakt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:47

Jemig, heel erg veel sterkte.

TrojkaPink

Re: Gestalkt, Mishandeld, Geestelijk kapot gemaakt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 17:50

Ik heb dit topic ook gemaakt omdat ik hier verschillende topics zag over weggaan bij je vriend en huiselijk geweld. Waar ik heel erg boos om wordt..Alle buren hebben mij horen krijsen, horen smeken maar NIEMAND heeft ooit 112 gebeld! Ik wil dat iedereen hiervan leert. Als iemand voor mij de politie had gebeld dan was ik ze zo dankbaar geweesr!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:52

Jemig wat een verhaal... heel veel sterkte TS :(:) Ik hoop dat je weer een beetje kan leven zonder angst....

Corelli

Mijn god, wat ben jij door een hel gegaan! :(:) Ik hoop dat je je beseft hoe sterk en dapper je bent, dat je hier nu nog bent en dat je door bent blijven vechten. Je hebt zoveel voor je kiezen gehad dat ik het me voor kan stellen dat die gedachten om bijv. van de flat te springen, bij je op kwamen. En wat ontzettend knap dat je dat niet gedaan hebt!

Ik ben er wel van overtuigd dat je professionele hulp nodig hebt bij het verwerken van dit alles en om hulp te krijgen voor het omgaan met de toekomst (o.a. het naar buiten durven). Hoe kijk jij daar tegenaan?

maj0

Jeetje meid wat heftig, in ieder gevzl een dikke knuffel vanuit hier.

Weet je huidige vriend van Kees? Hoop dat je uit eindelijk weer een beetje van het leven kunt genieten zonder bang te hoeven zijn.

Je mag me altijd pben als je wat kwijt wil

briitje

Snap je toch niet he.. wat kost ht nou voor moeite om 112 te bellen als je iemand zo hoort krijsen.. ongelofelijk! Hoop dat Kees nooit meer vrij komt en wens hem nog veel meer toe. Maar laat ik dat maar niet uitspreken.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:53

Wat een verhaal zeg, pfffffff

Ik vind het bijzonder dat je niet verder weg wilt verhuizen. Je familie wat verderweg heb ik liever dan zelf de straat niet opndurven...

Sterkte!

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 17:54

Ja mijn huidige vriend weet van Kees. Ik werd zo verliefd op hem dat ik echt in 1x helemaal klaar met Kees was. Hij is de reden dat ik nu nog leef en soms de moed heb gehad om terug te vechten.

Proffesionele hulp wil ik wel maar zoals de stichting huiselijk geweld daar had ik niet veel aan, ze zijn hier een aantal keer geweest maar voor de praatgroepen moet ik toch echt naar buiten en laat het nou toch zo zijn dat die stichting in de straat zit waar Kees nu woont..

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:54

PFFF ik kan niet anders dan je heel veel sterkte wensen voor de toekomst

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:56

Dat scheelt kun je er in ieder geval wel met hem over praten. Is het niet mogelijk om in een anders stad naar zon stichting te gaan?

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 17:56

EditL: Ik ken 2 meiden die exen zijn van de vrienden/klanten van Kees zij hebben dezelfde ervaringen als mij. Politie zou gaan bespreken om een praatgroep op te zetten en de vrouwen in kwestie zelf op te halen erheen te brengen en weer thuis te brengen dit zou besproken worden of het mogelijk is.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:57

Ik hoop voor je dat dat lukt!

Corelli

TrojkaPink schreef:
Ja mijn huidige vriend weet van Kees. Ik werd zo verliefd op hem dat ik echt in 1x helemaal klaar met Kees was. Hij is de reden dat ik nu nog leef en soms de moed heb gehad om terug te vechten.

Proffesionele hulp wil ik wel maar zoals de stichting huiselijk geweld daar had ik niet veel aan, ze zijn hier een aantal keer geweest maar voor de praatgroepen moet ik toch echt naar buiten en laat het nou toch zo zijn dat die stichting in de straat zit waar Kees nu woont..

Wat mooi dat deze man in je leven is gekomen om je een ander pad op te helpen

Wat betreft de hulp, er zijn meerdere instanties dan alleen stichting stop huiselijk geweld. Je zou bijv. naar het maatschappelijk werk of naar een psycholoog kunnen gaan. Dit kan in eerste contact ook telefonisch, dan kun je ook je probleem van het niet naar buiten durven voorleggen en wellicht hebben ze een oplossing.

Ik heb zelf gewerkt bij een crisisopvang en daar zaten ook vrouwen die, net als jij, voor hun leven moesten vrezen. Mijn ervaring is dat hulpinstanties best mee willen denken in dit soort situaties.

Edit: als je wil en durft mag je me je woonplaats PB'en , dan wil ik je wel helpen met wat gerichter zoeken naar passende hulp
Laatst bijgewerkt door Corelli op 29-01-14 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 17:57

maj0 schreef:
Dat scheelt kun je er in ieder geval wel met hem over praten. Is het niet mogelijk om in een anders stad naar zon stichting te gaan?

Dat betekend het openbaar vervoer en daar ga ik al helemaal niet mee..mijn huidige vriend laat de hond uit, doet de boodschappen en sleept me af en toe mee naar buiten.

Goof

Jeetje wat een heftig verhaal. Zoiets ken je enkel van films....

Je zegt wel dat je niet wilt verhuizen omdat je het te gek voor woorden vindt dat JIJ moet verhuizen, maar bedenk het eens anders;
Je sluit jezelf op in huis, komt niet meer buiten, kan niet meer genieten van wandelen met de hond in het zonnetje, winkelen, lekker een avondje uit. Houd je dat vol de rest van je leven?
Gun jezelf dat juist wel, je hebt het zo verdiend. Verhuis, maak een nieuwe start en ga weer genieten.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:58

TrojkaPink schreef:
Dit wordt een heel erg lang verhaal maar ik moet het ergens kwijt. Ik vertel hier niet alles maar ik vind niet voldoende hulp bij de instanties. Ik wil niet naar praatgroepen en dergelijke maar ik wil wel heel erg graag mijn verhaal kwijt en ik hoop dat ik hier iemand mee kan helpen.

Allereerst natuurlijk sterkte! :(:)

Heb je er wel eens aan gedacht om via de HA een verwijzing naar een psycholoog of psychiater te vragen?
Het is heel rot wat er allemaal gebeurd is. Maar wat je ook steeds terug ziet in je bericht is je manier van denken en het (niet) kunnen omgaan met grenzen aangeven. Waardoor grenzen steeds verder verlegd worden tot een punt waarop gebeurtenissen bizarre vormen aannemen!
Ik denk dat je heel veel gaat leren met de juiste therapie! :j
Dat gaat je sterker maken, om voorgoed afscheid te gaan nemen van de " Kees-types " .

Je hebt al eens laten zien heel sterk te kunnen zijn! _/-\o_ Zelfstandig uit de s-hit krabbelen, schulden aflossen, iets maken van je leven... Maar zodra een Kees om de hoek komt, gebeurt er iets...
Uit je verhaal lijk je dingen van hem te "pikken" , die de meesten van ons echt allang al niet meer geaccepteerd zouden hebben...

Het kan goed zijn, dat je veel gaat hebben aan professionele begeleiding :j . Zowel om je verhaal kwijt te kunnen, als om te leren ontdekken: waarom types als Kees je zo kunnen manipuleren. Je kan dan tevens gaan werken, aan je pleinvrees...

Uit je mail lijkt het alsof Kees nog steeds "macht" over je heeft. Aan jou de keus, die macht nu krachtig te verbreken, de komende 2 jaar als hij lekker opgesloten zit! :j ;)

edit: oliebol :') terug veranderd in s-hit
Laatst bijgewerkt door Hasjam_Poe op 29-01-14 18:19, in het totaal 2 keer bewerkt

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 17:58

Corelli ze denken zeker mee, er wordt besproken om door de politie opgehaald te worden en weer thuis gebracht te worden.

Ik weet ook niet hoe realistisch op dit moment mijn straatangst is, hij ligt in het ziekenhuis en ik heb mijn Aware die ik altijd mee kan nemen. Ook heb ik systeem op afspraak als ik 112 bel.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 17:59

TrojkaPink schreef:
Corelli ze denken zeker mee, er wordt besproken om door de politie opgehaald te worden en weer thuis gebracht te worden.

Ik weet ook niet hoe realistisch op dit moment mijn straatangst is, hij ligt in het ziekenhuis en ik heb mijn Aware die ik altijd mee kan nemen. Ook heb ik systeem op afspraak als ik 112 bel.

Dat lijkt inderdaad een goede oplossing

Je laatste zin komt voor mij over alsof je je angst wel zou willen en kunnen overwinnen, klopt dat?

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:01

Jeetje meid, wat erg.. ik heb helaas in dit circuit ook veel gezien en meegemaakt.. ik kan me voor een groot deel inleven en als je een steuntje in je rug nodig hebt, of gewoon een luisterend oor. Mijn PB staat altijd open voor je. :(:)

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:02

Ja dat zeker maar zoals eerder al werd gezegd, hij heeft mij nog steeds in zijn macht al wordt het wel steeds minder. En zijn klanten hoeveel ik daarvoor nu nog te vrezen heb weet ik niet, hij ligt in het ziekenhuis dus kan zijn klanten ook geen gratis drugs meer aanbieden om mij wat aan te doen. En ik heb mijn aware ( voor de mensen die het niet weten, een paniekknop als ik die indruk ziet de politie gelijk dat ik een noodgeval heb, ziet waar ik ben en ik heb prioriteit op andere meldingen, systeem op afspraak is dat als ik 112 bel ik niks hoef te zeggen, ze zelf gaan kijken waar ik ben en ook dat ik prioriteit heb.)

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:05

Ook andere dingen zoals: Mijn hond van mij afpakken, mij mijn eigen huis uitzetten om ff met een ander te neuken, te zeggen dat als ik 10 kilo af val dat hij dan wel aardig voor me is en me niet meer slaat en vooral het mij gek maken. Als iets zwart is en hij vind dat het wit is mij zoo gek maken tot ik ga zeggen dat het wit is..

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:07

wow, sterkte!
Ik ben jong maar heb ook al het een en het ander meegemaakt. Je mag me altijd pb'en!
Erg veel succes voor de toekomst!
Ik snap het best dat je niet weg wilt uit je stad, ik zou er ook niet goed van zijn moest ik voor zo iemand uit mijn plaatsje weg moeten.
Maar misschien is het dan wel beter een nieuwe start maken...
Ik vindt dat aware wel een goede methode, wist niet dat het bestond.
Nogmaals erg veel sterkte, en succes in de toekomst toegewenst

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 18:09

Aware is volgens mij een test project in bepaalde regio's maar de politie vind het erg goed werken en ik eigenlijk ook wel. Heb hem een keer per ongeluk buiten ingedrukt. Binnen 2 minuten stonden er 6 agenten om mij heen ;) .

En hij krijgt zijn straf wel ik geloof in Karma en zijn karma was een zwaar ongeluk veroorzaken.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:10

TrojkaPink schreef:
Ook andere dingen zoals: Mijn hond van mij afpakken, mij mijn eigen huis uitzetten om ff met een ander te neuken, te zeggen dat als ik 10 kilo af val dat hij dan wel aardig voor me is en me niet meer slaat en vooral het mij gek maken. Als iets zwart is en hij vind dat het wit is mij zoo gek maken tot ik ga zeggen dat het wit is..

Je bent "gewoon" helemaal door hem gebrainwashed en hij heeft je afhankelijk van hem gemaakt
Lijkt me bizar om te merken dat je als het ware bent "overgenomen"

Maar dit is des te meer reden om echt hulp te zoeken, want jij hebt blijkbaar ergens een "zwakke plek" (en dat klinkt negatief maar zo bedoel ik het niet) die je kwetsbaar maakt voor dit soort gedrag/types
Ik heb bij veel vrouwen die mishandeld zijn, gezien dat ze na hun verblijf in de opvang zo weer in handen van de volgende mafkees vallen. Ik ben er van overtuigd dat dit komt omdat deze vrouwen aan hunzelf moeten gaan werken (aan eigenwaarde en grenzen aangeven bijv) om te voorkomen dat ze zo weer met de verkeerde aan de haal gaan. En die types hebben er een antenne voor, geloof me

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:13

Wat een verhaal. Ik kan me niet inbeelden dat iemand al zoveel meemaakt vanaf 15 jaar. Hopelijk zal het snel een beetje beter worden met je angsten en kan je snel weer wat normaler leven! :(:)