Meer dan gewoon vrienden, maar hij heeft een relatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:33

Het getuigt mi niet van fatsoen hoe hij met jou omgaat terwijl hij een vriendin heeft...
En bij jou willen blijven slapen en al die toespelingen.

Ik zou gewoon mooi even afwachten hoe het verder loopt. Wil hij toch blijven slapen en maakt hij advances dan weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt!

Ik zou eerlijk gezegd beledigd zijn dat hij zo tegen me doet terwijl hij een vriendin heeft..

Verder ben ik het eens met Urielle en eenitraM.
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 29-01-14 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:37

joyce2 schreef:
Als ik in jouw situatie zat zou ik het toch bespreekbaar maken en niet zomaar zeggen dat hij niet bij je kan blijven slapen. Ik zou wel uitleg geven waarom je van gedachten bent veranderd over het blijven slapen ;) Je stookt niet als je gewoon je gevoel/twijfels uitspreekt (althans, ligt er natuurlijk aan op welke manier je dat doet).

Ook kan ik me goed voorstellen dat als iemand een relatie heeft die niet lekker loopt en hij/zij raakt met iemand bevriend, dat er onverwacht iets heel moois op kan bloeien. Alleen moet hij dan wel de ballen hebben om eerst zijn andere relatie te verbreken, voordat hij een stapje verder gaat met de persoon voor wie hij gevoelens heeft gekregen. Ik vind het heel goed dat jij niet tussen hem en zijn vriendin in gaat zitten, maar je hoeft je ook niet verantwoordelijk te voelen voor hun relatie. Hoe eng het ook is, ik zou toch eens gaan zitten om over de situatie te praten! Voor ik mijn huidige vriend leerde kennen heb ik ook in min of meer dezelfde situatie gezeten en ik hield mijn mond dicht. Achteraf kreeg ik toen te horen "had ik dat maar geweten, waarom heb je niets gezegd?" en toen baalde ik als een stekker...

Helemaal hier mee eens. Nogal kortzichtig om in deze situatie te zeggen, dat het een oetl.ul is etc. Als je vriendin voor een jaar lang uit beeld is, en het zat al niet lekker tussen hen dan is het niet heel raar dat er gevoelens kúnnen komen voor iemand anders waar je wel goed mee omgaat.. Natuurlijk is dat niet volgens het boekje en wenselijk, nee.. Maar wel de realiteit denk ik. Niet alles gaat perfect en hoe je dat wilt in het leven -O-

@ TS, ik zeg ook: uit je gevoelens, zeg gewoon waarom je liever niet hebt dat hij op dit moment blijft slapen. Ik vind het wel heel goed dat je nergens tussen wilt komen! Maar je hoeft ook niet persé te zwijgen.. Succes ermee!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:40

Prinslover : gedeeltelijk mee eens. Gevoelens kunnen zeker veranderen alleen dan had ie het ook al uit kunnen maken.

Hoe lang spreelt dit al ts?

stefje

Re: Meer dan gewoon vrienden, maar hij heeft een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:48

Willen blijven slapen, in jouw bed willen slapen, gemasseerd willen worden? Ik had daar direct op gereageerd: je gaat maar lekker op een matrasje en anders zoek je een ander adres. Doei!
Vind het verhaal wel vreemd, zij gaat vreemd net voordat ze een jaar weggaat? Dan had ie het op dat moment ook uit kunnen maken. Je gaat toch de relatie een jaar lang op afstand aanhouden terwijl zoiets is gebeurd? Misschien is het een vermoeden en weet hij niet zeker dat ze is vreemdgegaan...?

Zoals je eraan komt, kom je er ook weer af, wilde ik ook al zeggen.
Kijk maar uit, zodirect is je vriendschap over en ben je hem helemaal kwijt, zonde toch.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:09

Je kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat jij je er tegenover zijn vriendin eigenlijk helemaal niet prettig bij voelt om het zo te doen, gewoon omdat jij het ook van jouw eventuele vriend niet zou waarderen. Dan hou je het bij je zelf en hoef je ook niet te horen dat hij het allemaal niet zo bedoelt etc. maar dan weet ie wel hoe jij zijn gedrag ervaart mocht ie toch andere plannen hebben :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:13

Even hoor; waarom is het jouw probleem dat hij potentieel vreemdgaat? Moet jij hem nu gaan behoeden om niet de fout in te gaan? Ja doei, zijn relatie, zijn probleem, niet het jouwe.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:20

Ga met hem in gesprek, zeg dat zo lang hij een vriendin heeft je het niet juist vindt om samen te slapen ( nee, ook niet op een kamer, das de kat bij de melk zetten). Vind het ook erg vreemd, of misschien ben ik preuts, dat ie gewoon zegt naakt bij jou te gaan liggen. :+

Toen ik voor het eerst bij mijn man zou blijven na een feest vroeg ie zelfs of hij op de zetel moest gaan liggen. :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:21

stefje schreef:
Willen blijven slapen, in jouw bed willen slapen, gemasseerd willen worden? Ik had daar direct op gereageerd: je gaat maar lekker op een matrasje en anders zoek je een ander adres. Doei!

Hoezo? TS begint gevoel voor hem te krijgen, die jongen blijkbaar ook voor haar, hij is denk ik aan het aftasten om te zien hoe TS in het verhaal staat. Ik zou (buiten dat hij een vriendin heeft om natuurlijk) me wel gevleid voelen en hem niet gelijk de deur wijzen. Dat is toch ook heel niet de bedoeling, want TS zou het niet erg vinden om een stapje verder te gaan. Maar goed, voor dat kan gebeuren moet ie wel eerst bedenken wat hij met zijn huidige relatie wil.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:31

Magrathea schreef:
Even hoor; waarom is het jouw probleem dat hij potentieel vreemdgaat? Moet jij hem nu gaan behoeden om niet de fout in te gaan? Ja doei, zijn relatie, zijn probleem, niet het jouwe.

Dus jij vind het normaal om met iemand de koffer in te duiken die een relatie heeft waar jij vanaf weet.
Hmm, dan ligt mijn beeld en gevoel toch anders dan het jouwe, ik vind dat je van een bezette vent af hoort te blijven.

De TS heeft gevoelens, ze hoopt zo te lezen dat die beantwoord worden. Dan is een avond s*x niet echt handig als je een relatie wilt. En al helemaal niet als de andere kant bezet is.

TS, ik zou hem duidelijk maken dat samen slapen geen optie is omdat hij een relatie heeft. Dat je bang bent dat er misschien meer gebeurd en dat jij gevoelens hebt hoeft je niet te zeggen als je het idee hebt dat je daarmee jullie vriendschap verstoord.
Als jullie echt zo goed met elkaar kunnen zou je hem kunnen vragen hoe hij zijn toekomst ziet qua relatie en wat hij wil. Nogmaals, je hoeft dit niet te doen maar op die manier krijg je wel meer duidelijkheid.

Goed en netjes van je dat je zo met de situatie omgaat!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 12:31

Dit speelt eigenlijk nog niet zo lang, een aantal weken nog maar.

Hij weet zeker dat zij is vreemdgegaan, dit heeft zij hem zelf opgebiecht. Ze heeft het wel pas verteld toen ze al vertrokken was op uitwisseling.
Ik zou me eerlijk gezegd ook beledigd voelen als hij avances zou maken terwijl hij nog een relatie heeft.

Margarethea: Het is mijn probleem niet wat hij met zijn huidige relatie doet, maar ik wil er zelf niks mee te maken hebben. Als hij zijn vriendin wil bedriegen met een andere vrouw zal ik hem daar niet voor behoeden, maar ik wil zelf niet die persoon zijn. Vreemdgaan is echt tegen mijn principes, ik wil dus ook niet dat zijn vriendin met mij bedriegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:32

Ik zou gewoon een eerlijk gesprek met hem aangaan. Niet jouw gevoelens hierover blijven verstoppen: eerlijk zijn dat je er moeite mee hebt omdat je het unfair vindt tegenover zijn vriendin. Dan is het aan hem om te bedenken wat hij er mee doet.

Vergeet niet dat hij het ook uit kan maken met haar he, als de relatie al niet goed zit.. de telefoon is zo gepakt. Wie weet wat zij daar allemaal uitspookt nu ze haar partner een jaar niet ziet én al eens vreemd is gegaan.

Enige wat je kan doen hier is praten, met hem.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:33

GeekGirl schreef:
En dan is er nog de situatie dat hij bij me blijft slapen. Ik wil graag een fijne avond hebben, zonder zorgen wat alcohol kunnen drinken met mijn klasgenoten. Ik denk echter dat het blijven slapen echt niet goed afloopt als we beide wat gedronken hebben, zeker omdat hij van plan is om zonder kleren bij me in bed te kruipen. En dat er tussen ons iets zou gebeuren is het laatste wat ik wil, want een man die vreemdgaat hoef ik echt niet. Ik denk ook dat onze vriendschap dat niet overleeft. De enige manier waarop dit goed kan aflopen is als ik zelf niks drink, zodat ik zelf verstandig kan reageren.
Niks drinken en hopen dat het goed afloopt dan maar? Of kan ik beter gewoon zeggen dat het me geen goed idee lijkt als hij blijft slapen?

Jeetje, wat heeft die vriendin van hem een geluk met jou!
Klinkt raar, maar jij bent in dit verhaal de verstandigste en houd wél de afstand. Het feit dat je al zegt; "Ik denk echter dat het blijven slapen echt niet goed afloopt als we beide wat gedronken hebben" zegt toch al genoeg over dat het hem geen fluit uit maakt of die een relatie heeft of niet, als hij een leuke meid tegen komt en de kans doet zich voor dan doet ie het gewoon lijkt het wel. :+

Je zegt zelf "want een man die vreemdgaat hoef ik echt niet", het is dat jij nu de verstandigste bent en afstand bewaart. Maar wat als je dat niet had gedaan? En stel hè, hij maakt het uit met zijn vriendin, jullie krijgen een relatie samen. Hoe goed vertrouw je hem dan dat hij niet het zelfde weer doet?

Het gaat er niet om of hij het zou doen, het gaat erom of JIJ hem goed genoeg zou kunnen vertrouwen.

En wat het blijven slapen betreft, gewoon niet doen.. Niet in deze situatie in elk geval.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:35

Ts hoort het verhaal van hem, niet van zijn vriendin. Is het zo dat zij vreemd is gegaan vlak voor ze wegging?? Wie zal het zeggen, daarnaast stuurt hij nu ook aan op heel wat meer dan vriendschap terwijl hij zogenaamd nog wel een relatie heeft, dat doe je gewoon niet want dat is hij net zo moreel slecht bezig als zijn vriendin. En daarom vind ik het een oetl*l, eerst schoon schip maken in je eigen relatie voor je achter een ander aan jaagt. Zo meteen komt de vriendin terug, zijn ze misschien weer helemaal verliefd en wie is de huilende derde, juist ja, ts.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:36

Ik zou niet eens zeggen dat het unfair is tov zijn vriendin (die is immers zelf vreemdgegaan dus dat kan hij goed praten) ... je wil gewoon niet degene zijn waarmee hij vreemdgaat... daarvoor is jou de vriendschap teveel waard.
Aangeven dat je hem leuke kerel vindt maar dat HIJ degene is met de relatie en dat je verwacht dat hij daar netjes mee omgaat... en dat je best wel wat in hem ziet maar dat blijven slapen etc. dingen alleen maar lastig maken.

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:39

Ik zou gewoon tegen hem zeggen dat hij het eerst maar uit moet maken met zijn vriendin, tot die tijd mag 'ie lekker op een stretcher slapen :wave:

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 12:39

Voorlopig geef ik hem het voordeel van de twijfel, hij heeft nog geen echte avances gemaakt dus voorlopig ga ik er niet automatisch van uit dat hij vreemd zou gaan.

Misschien ben ik wel een beetje te naïef? Blijkbaar denken velen van jullie daar heel anders over...

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:44

GeekGirl schreef:
Voorlopig geef ik hem het voordeel van de twijfel, hij heeft nog geen echte avances gemaakt dus voorlopig ga ik er niet automatisch van uit dat hij vreemd zou gaan.

Misschien ben ik wel een beetje te naïef? Blijkbaar denken velen van jullie daar heel anders over...

Wij weten toch enkel wat jij ons vertelt ? :P En jij vertelt hoe jij het ziet, en dat is misschien niet altijd hoe het in werkelijkheid is, dus kan ook een verkeerd beeld geven. Dus als jij het vreemd vindt 'dat velen er hier anders over denken' moet je misschien eens kijken of wat jij beschreven hebt wel de realiteit is?
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 29-01-14 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:44

Wat ik opvallend vind is dat de meeste mensen er maar vanuit gaan dat hij met Jan en allemaal het bed in zou duiken, zo van "Als hij met TS het bed in zou duiken, zou hij dat met elke andere gewillige meid doen!" Kan het niet gewoon zo zijn dat deze jongen echt gevoelens heeft voor TS, die hartstikke oprecht zijn, maar dat hij nog heel erg worstelt met zijn huidige relatie? En waarom zou hij liegen over dat zijn vriendin vreemd is gegaan? Er bestaan echt nog wel normale, goede jongens op de wereld hoor. En het is ook verdomde lastig om afstand van elkaar te houden als er duidelijk chemie is...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:47

hmm.. geen avances... hij komt speciaal voor je op school om te studeren... loopt om om even 3 minuten langer met je te praten... maakt 'grapjes' over evt. relatie ... tja of dat moet allemaal niet gebeuren... maar dat zijn wel degelijk avances (al moest ik daar vroeger ook altijd door anderen op gewezen worden :+ )

vind dat je gelijk hebt hoor Joyce... kans dat deze jongen gewoon met zichzelf in de knoop zit is zeer groot... weet niet hoe lang zij een relatie hebben... maar relatie van een paar jaar over de telefoon uitmaken is ook niet echt chique.

zo dat ging weer goed :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:51

Precies, zij zit in het buitenland, misschien zijn ze al een hele tijd samen en wil hij het wel op een nette manier afhandelen. Hij zal ook heus nog wel iets van gevoel voor haar hebben en wellicht weet hij gewoon heel niet wat hij wil. Als het minder goed gaat in je relatie ben je toch snel "vatbaar" voor andere invloeden. Ik kan me goed voorstellen dat hij uit wil zoeken of zijn gevoelens voor TS oprecht zijn, of dat zij hem nu gewoon een goed gevoel heeft omdat hij een flinke dip heeft in zijn huidige relatie.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:52

Mijn vader's raad toen ik ging studeren in mannenstad Delft was: "wat je allemaal doet moet je zelf weten maar besef heel goed dat, zodra er 's ochtends een vent uit je voordeur komt iedereen zijn conclusie al trekt"

Ook al gebeurt er niets, voor de buitenwereld kan dat héél anders zijn...
Daarnaast zou ik het zelf echt niet cool vinden als mijn vriend bij een meisje zou blijven slapen als hij ook de keuze heeft uit zijn mannelijke vrienden...

Zolang hij een vriendin heeft zou ik de eer aan jezelf houden.
Je kan prima tegen hem zeggen dat als zijn vriendin er niet was geweest je het prima had gevonden, dan weet hij ook dat je hem aardiger dan aardig vindt ;)
Maar voorkom gewoon het potentiële gezeik en laat hem gewoon niet logeren. En al helemaal niet in jouw bed.

Er wordt hier al gezegd dat je van andermans vent af moet blijven. Mocht er iets gebeuren is dat zijn verantwoordelijkheid binnen zijn relatie, maar jij zal er net zo goed op aangekeken worden. Dat lijkt me geen fijne basis voor meer, mocht dat er van komen.
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 29-01-14 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:52

Ik denk dat het al genoemd is maar toch.

Ik las dat jij het zeker wel geprobeerd had als hij geen vriendin had.

Hij geeft aan dat zijn relatie niet meer is wat het was en trekt na jou toe.

Mischien is het een idee om daar heel open over te zijn.

En hem als het ware de keus te geven verder te gaan met zen vriendin en minder te ouwe prutsmutsen met jou.

Of te stoppen met zen vriendin en jullie een kans te geven.

Zelfs gebeurt het eerste dan kan zijn relatie nog steeds stuk lopen maar dan weet jij Iniedergeval dat er van beide kanten een afstand kan zijn.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:54

Als toevoeging...ik kan me voorstellen dat hij ook wel in een lastig parket zit hoor. Zie het hier wel meer om me heen: vriendje/vriendinnetje in het buitenland...tja...
Uitmaken over skype is ook behoorlijk not-done :')

Maar, als hij het idee heeft dat zij hem daar in Verweggistan ook liever kwijt dan rijk is zou dat echter minder zwaar kunnen wegen

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:04

Om 't maar even grof te zeggen:
Vriendin is ver weg, meneer staat droog..
Komt een gewillig meisje langs dat zich gevleid voelt door de aandacht..
Volgende stap: overnachten, naakt, in hetzelfde bed, masseren..
Hoe duidelijk wil je 't hebben? _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:09

joyce2 schreef:
Wat ik opvallend vind is dat de meeste mensen er maar vanuit gaan dat hij met Jan en allemaal het bed in zou duiken, zo van "Als hij met TS het bed in zou duiken, zou hij dat met elke andere gewillige meid doen!" Kan het niet gewoon zo zijn dat deze jongen echt gevoelens heeft voor TS, die hartstikke oprecht zijn, maar dat hij nog heel erg worstelt met zijn huidige relatie? En waarom zou hij liegen over dat zijn vriendin vreemd is gegaan? Er bestaan echt nog wel normale, goede jongens op de wereld hoor. En het is ook verdomde lastig om afstand van elkaar te houden als er duidelijk chemie is...

Ja dat kan. Maar als hij al zo respectloos naar zijn huidige vriendin is zou ik me ernstig gaan afvragen of ie niet hetzelfde gaat doen bij de volgende als het moeilijk wordt (en laten we eerlijk zijn, elke relatie gaat wel eens door een moeilijkere periode)

MariekeS_ schreef:
Mijn vader's raad toen ik ging studeren in mannenstad Delft was: "wat je allemaal doet moet je zelf weten maar besef heel goed dat, zodra er 's ochtends een vent uit je voordeur komt iedereen zijn conclusie al trekt"

Ook al gebeurt er niets, voor de buitenwereld kan dat héél anders zijn...
Daarnaast zou ik het zelf echt niet cool vinden als mijn vriend bij een meisje zou blijven slapen als hij ook de keuze heeft uit zijn mannelijke vrienden...

Zolang hij een vriendin heeft zou ik de eer aan jezelf houden.
Je kan prima tegen hem zeggen dat als zijn vriendin er niet was geweest je het prima had gevonden, dan weet hij ook dat je hem aardiger dan aardig vindt ;)
Maar voorkom gewoon het potentiële gezeik en laat hem gewoon niet logeren. En al helemaal niet in jouw bed.

Er wordt hier al gezegd dat je van andermans vent af moet blijven. Mocht er iets gebeuren is dat zijn verantwoordelijkheid binnen zijn relatie, maar jij zal er net zo goed op aangekeken worden. Dat lijkt me geen fijne basis voor meer, mocht dat er van komen.

Agree...
Ik ben niet zo moeilijk, mijn man mag gaan en staan waar ie wil en kan het niet vaak genoeg zeggen hoeveel vrijheid ie heeft, maar als ie bij een vrouw in bed kruipt of zelfs zou zeggen er naakt bij te willen kruipen.. Tsja, dan zou ie toch wel eens mijn minder makkelijke kant kunnen gaan leren kennen.