Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joyce2 schreef:Als ik in jouw situatie zat zou ik het toch bespreekbaar maken en niet zomaar zeggen dat hij niet bij je kan blijven slapen. Ik zou wel uitleg geven waarom je van gedachten bent veranderd over het blijven slapenJe stookt niet als je gewoon je gevoel/twijfels uitspreekt (althans, ligt er natuurlijk aan op welke manier je dat doet).
Ook kan ik me goed voorstellen dat als iemand een relatie heeft die niet lekker loopt en hij/zij raakt met iemand bevriend, dat er onverwacht iets heel moois op kan bloeien. Alleen moet hij dan wel de ballen hebben om eerst zijn andere relatie te verbreken, voordat hij een stapje verder gaat met de persoon voor wie hij gevoelens heeft gekregen. Ik vind het heel goed dat jij niet tussen hem en zijn vriendin in gaat zitten, maar je hoeft je ook niet verantwoordelijk te voelen voor hun relatie. Hoe eng het ook is, ik zou toch eens gaan zitten om over de situatie te praten! Voor ik mijn huidige vriend leerde kennen heb ik ook in min of meer dezelfde situatie gezeten en ik hield mijn mond dicht. Achteraf kreeg ik toen te horen "had ik dat maar geweten, waarom heb je niets gezegd?" en toen baalde ik als een stekker...
stefje schreef:Willen blijven slapen, in jouw bed willen slapen, gemasseerd willen worden? Ik had daar direct op gereageerd: je gaat maar lekker op een matrasje en anders zoek je een ander adres. Doei!
Magrathea schreef:Even hoor; waarom is het jouw probleem dat hij potentieel vreemdgaat? Moet jij hem nu gaan behoeden om niet de fout in te gaan? Ja doei, zijn relatie, zijn probleem, niet het jouwe.
GeekGirl schreef:En dan is er nog de situatie dat hij bij me blijft slapen. Ik wil graag een fijne avond hebben, zonder zorgen wat alcohol kunnen drinken met mijn klasgenoten. Ik denk echter dat het blijven slapen echt niet goed afloopt als we beide wat gedronken hebben, zeker omdat hij van plan is om zonder kleren bij me in bed te kruipen. En dat er tussen ons iets zou gebeuren is het laatste wat ik wil, want een man die vreemdgaat hoef ik echt niet. Ik denk ook dat onze vriendschap dat niet overleeft. De enige manier waarop dit goed kan aflopen is als ik zelf niks drink, zodat ik zelf verstandig kan reageren.
Niks drinken en hopen dat het goed afloopt dan maar? Of kan ik beter gewoon zeggen dat het me geen goed idee lijkt als hij blijft slapen?
GeekGirl schreef:Voorlopig geef ik hem het voordeel van de twijfel, hij heeft nog geen echte avances gemaakt dus voorlopig ga ik er niet automatisch van uit dat hij vreemd zou gaan.
Misschien ben ik wel een beetje te naïef? Blijkbaar denken velen van jullie daar heel anders over...
joyce2 schreef:Wat ik opvallend vind is dat de meeste mensen er maar vanuit gaan dat hij met Jan en allemaal het bed in zou duiken, zo van "Als hij met TS het bed in zou duiken, zou hij dat met elke andere gewillige meid doen!" Kan het niet gewoon zo zijn dat deze jongen echt gevoelens heeft voor TS, die hartstikke oprecht zijn, maar dat hij nog heel erg worstelt met zijn huidige relatie? En waarom zou hij liegen over dat zijn vriendin vreemd is gegaan? Er bestaan echt nog wel normale, goede jongens op de wereld hoor. En het is ook verdomde lastig om afstand van elkaar te houden als er duidelijk chemie is...
MariekeS_ schreef:Mijn vader's raad toen ik ging studeren in mannenstad Delft was: "wat je allemaal doet moet je zelf weten maar besef heel goed dat, zodra er 's ochtends een vent uit je voordeur komt iedereen zijn conclusie al trekt"
Ook al gebeurt er niets, voor de buitenwereld kan dat héél anders zijn...
Daarnaast zou ik het zelf echt niet cool vinden als mijn vriend bij een meisje zou blijven slapen als hij ook de keuze heeft uit zijn mannelijke vrienden...
Zolang hij een vriendin heeft zou ik de eer aan jezelf houden.
Je kan prima tegen hem zeggen dat als zijn vriendin er niet was geweest je het prima had gevonden, dan weet hij ook dat je hem aardiger dan aardig vindt![]()
Maar voorkom gewoon het potentiële gezeik en laat hem gewoon niet logeren. En al helemaal niet in jouw bed.
Er wordt hier al gezegd dat je van andermans vent af moet blijven. Mocht er iets gebeuren is dat zijn verantwoordelijkheid binnen zijn relatie, maar jij zal er net zo goed op aangekeken worden. Dat lijkt me geen fijne basis voor meer, mocht dat er van komen.