Wasmachine pompt water niet weg en centrifugeert niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Wasmachine pompt water niet weg en centrifugeert niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 12:33

Thnx YamaDeva voor de tip. Ik was heel veel op 30-40 graden maar heb sinds een maand of 2 weer poeder ipv vloeibaar. Misschien dat er wel ergens zeepresten zaten. Hopelijk is het nu opgelost.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:35

Tip voor iedereen: draai regelmatig een kookwas (90 gr) met een lege machine en zonder enige toevoeging van wasmiddelen.

Doordat we tegenwoordig steeds op een lage temperatuur wassen en vloeibaar wasmiddel gebruiken raken je slangen en leidingen wat vervet/versmeerd. Dat kan dus bovenstaande gevolgen hebben.
Simpel op te lossen door dus bv elke 6 weken even heet en leeg te draaien met je machine.

TS, fijn dat het is opgelost!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:39

Ik hoop voor je dat je machine het blijft doen. Ik houd mijn vingers gekruisd!
Kookwas draaien is vaak wel de oplossing (letterlijk en figuurlijk) Van koud wassen met vloeibaar wasmiddel blijft er een heleboel in de leidingen plakken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:40

fjordjes schreef:
Thnx YamaDeva voor de tip. Ik was heel veel op 30-40 graden maar heb sinds een maand of 2 weer poeder ipv vloeibaar. Misschien dat er wel ergens zeepresten zaten. Hopelijk is het nu opgelost.

Dat doe ik ook maar ik doe om de paar maanden even een hete was tussendoor, desnoods met een lege trommel met speciaal schoonmaakmiddel of soda. Met koude was blijven er zeepresten en vet achter en dat hoopt zich op.