Huiselijk geweld bij de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:26

Wat goed van je!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:27

poetser schreef:
Ik ben langs de politie geweest en heb een verklaring af moeten leggen. Hier word niks mee gedaan, tot de volgende keer dat het voorvalt. Dan moet ok

Goed dat je bent geweest. Lekker lakse houding van de politie. Wie weet (hoop het niet) mondt het de volgende keer uit in een gezinsdrama...

Mootje

Re: Huiselijk geweld bij de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:29

Wat knap dat je langs bent gegaan, TS!
Misschien kun je voor jezelf ook een keer de wijkagent bellen of langs gaan op zijn spreekuur?
Ik heb namelijk het idee dat de wijkagent een stuk dichter bbij de mensen staat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:35

Wat goed dat je langs bent geweest! En ik raad je aan om tóch steeds te bellen als er wat aan de hand is.

Ik ben jaaaaaaaaaren geleden weggehaald bij mijn ex door de politie. Het was een eye opener, maar net als zoveel andere dames was ik wederom gevoelig voor zijn emotionele chantage en manipulatie. Ik heb nooit aangifte durven doen, ik was te bang voor hem. Uiteindelijk zijn we uit elkaar gegaan (wat ook flink voeten in de aarde heeft gehad) en hij is getrouwd met een meid, 2 kindjes (waarvan de oudste niet van hem) en ik dacht (en hoopte) dat hij veranderd zou zijn.
Hij bleek haar ook te mishandelen, zij heeft vorig jaar een scheiding aangevraagd en uit wraak heeft hij haar zoontje gedood. Vooruit, vooruit... hij is nog niet schuldig, hij zit nog steeds vast terwijl er onderzoek wordt gedaan, maar de feiten liegen niet en die zien er voor hem niet fraai uit. Hij heeft mishandeling van haar, van mij en van de meid vóór mij bekend.

Dus kijk uit, je weet nooit waar die mafkezen eindigen. Bij mijn ex was het echt een kwestie van tijd, helaas.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:51

Knap dat je bij de politie bent geweest ts :)
En wat een verschikkelijke verhalen hier. Ook ik heb in een situatie gezeten waar ik zelf niet meer uit kwam. Door iemand extern heb ik daar weg kunnen gaan. Maar wat heb ik vaak gedacht had dit maar 2 jaar eerder gebeurt..
Dus dikke pluim voor jou ts (en alle anderen die wil de stap nemen om een helpende hand aan te bieden) :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 09:46

Gisteren is er weer ruzie geweest, maar dit keer bleef het bij schelden. Ze is met haar koffers vertrokken toen hij was gaan werken, maar helaas stond ze gisteravond alweer voor de deur. Hij was nog steeds niet thuis dus heeft er niks van gemerkt. Mijn vriend heeft haar kort gesproken en gezegd dat als ze wilt praten, dat onze deur altijd openstaat voor haar. Ook omdat ik weet wat zij meemaakt.

De politie heeft mij aangeraden, dat mocht het nog eens voorvallen (wat ik helaas niet betwijfel) dat ik zelf dan contact op mag nemen met slachtofferhulp. Heb gisteren mijn verleden kort uit de doeken gedaan om uit te leggen waarom ik niet gelijk gebeld heb en zij zouden kunnen helpen in het verwerkingsproces.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:01

Poetster goed van je dat je bij de politie geweest bent! En laat die vrouw vooral weten dat je er voor haar bent en haar wil helpen eruit te komen. Als die vrouw nergens heen kan ga je weer terug en kom je er niet uit denk ik dan.

Misschien kan je voor haar uitzoeken waar ze in zulke situaties naar toe kan gaan voor onderdak en hulp? Of haar helpen dat eerst op te zetten en dan te vertrekken?

Vertel haar ook dat je zelf weet wat het is dat kan helpen. En dat als ze niet doorzet het niet beter wordt ook al beloven ze van wel.

En vooral bel de politie ook al is er geen fysiek geweld erbij..laat hem ook maar weten dat de buitenwereld het wel door heeft! Zoals onze NL reclame zegt is: HET HOUDT NIET OP. HET HOUDT NIET OP VAN ZELF....daar worden buren ook gevraagd vooral te reageren.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 11:27

Het houd inderdaad niet vanzelf op :(

Kwam hem vanmorgen weer tegen. Hij zei dat ik mij niks moet aantrekken van dat hysterische gegil, daar heeft ze vaker last als het de periode van de maand is :(:)

Geloof ik direct, daar komt dat blauwe oog natuurlijk vandaan en die periode duurt ook zo'n 4 weken iedere maand :j Hoe achterlijk denkt hij dat ik ben >;)

Durf amper de trap op en af, word hier compleet paranoide van. Iedere keer als ik hun deur passeer krijg ik de bibbers, vraag ik mij af wie het volgende slachtoffer zal zijn. Vermoed dat mijn angst hem heeft laten merken dat we weten wat er bij hun gebeurt :( Ik hoop maar dat het daardoor niet erger word voor haar, als hij maar niet gaat denken dat ze er iets over gezegd heeft tegen ons :\

Heb zo'n medelijden met haar :(:)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:29

poetser schreef:

Houd wél in je achterhoofd dat het háár keuze is. Geen keuze = óók een keuze.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:31

Quellian schreef:
poetser schreef:

Houd wél in je achterhoofd dat het háár keuze is. Geen keuze = óók een keuze.

Maar het kan heel moeilijk zijn om uit een gewelddadige relatie te ontsnappen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:32

Ik weet er alles van. Maar het blijft een keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 11:35

Dat ze toch terugging. Ik zou zeggen: spring maar eikel!
Doet ie toch niet, is alleen manipulatie

Lijkt me lastig om dichtbij te wonen. Je wilt ook niet dat je kinderen denken dat het normaal is

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 12:29

1 ding moet gezegd worden, mijn zoontje die in april 3 wordt heeft een hele goede intuïtie. Die is van dag 1 al bang van hem, terwijl hij normaal een allemansvriend is.

Eigen keuze, nee dat vind ik niet. Die mannen kunnen zo manipuleren dat je niet weg kan. In totaal 6 jaar lang vernederd, verkracht en mishandeld geweest. 3 pogingen gedaan om weg te gaan, 2x met hulp van instanties en toch teruggegaan. Voornamelijk uit angst, derde keer op eigen kracht (instanties weigerde nog te helpen) en na een hele tijd durfde ik eindelijk te bekennen dat het mij gelukt was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:32

Eigen keus geloof ik ook niet in. Ik was zo gehersenspoeld en in een vicieuze cirkel gezogen dat ik niet eens meer zag dat er nog een uitweg was. Uiteindelijk heeft de politie me weggehaald en daar was ik ontzettend blij mee. Heeft nog heel lang geduurd voor ik mezelf weer was (inclusief PTSS etc etc). Ze weten je zo onderdanig en afhankelijk te maken dat je gewoon je eigen wil en grenzen verliest.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:36

wat een nare situatie , moet voor jou ook moeilijk zijn.
Dapper dat je naar de politie bent geweest

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:51

Nee soms heb je inderdaad geen keus. Deze mensen zijn vaak heeeeeeel erg goed in manipuleren..
En hoe hard je altijd roept iemand hoeft ook maar dit of dat te doen dat zou ik nooit pikken..
Totdat de manipulatie zover gaat dat je word gehersenspoeld.. en zelf de mensen naast je worden gehersenspoeld..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:59

Lijkt me niet makkelijk om hier als buur getuige van te moeten zijn en te moeten handelen.
Maar ik zou het wel melden. En van beiden buren. Hoort bij onze cultuur.... Dat zou mij er niet van weerhouden!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:08

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:08

jeetje ts wat heftig. Ik kan me voorstellen dat je verleden je nu weer even inhaalt. Maar kijk uit dat je er niet aan onder door gaat he! Het is goed dat je de politie hebt gebeld, wijkmeester (als ze die hebben bij jullie) zou ook een goede zijn. En steeds bellen, meer kun je niet doen. Sterkte, knap dat je hier een topic over opent trouwens!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:25

Heb alles gelezen, en vind het verschrikkelijk! Goed dat je er wat mee hebt gedaan TS!

Cayenne schreef:
Eigen keus geloof ik ook niet in. Ik was zo gehersenspoeld en in een vicieuze cirkel gezogen dat ik niet eens meer zag dat er nog een uitweg was. Uiteindelijk heeft de politie me weggehaald en daar was ik ontzettend blij mee. Heeft nog heel lang geduurd voor ik mezelf weer was (inclusief PTSS etc etc). Ze weten je zo onderdanig en afhankelijk te maken dat je gewoon je eigen wil en grenzen verliest.

Dit is zo waar.. :j Ik heb geen lange relatie gehad, was net geen jaar. Maar in die 11 en halve maand is alles heel erg veranderd met mijn ex. Begin van de relatie was hij heel lief, maar hoe langer wij wat hadden samen, hoe jaloerzer hij werd, en hoe bezitteriger hij werd. Hij was zo koppig als de pest en luisterde nooit naar wat ik zei. Wat begon als iets moois veranderde in een relatie waarbij er politie naast de auto stond om te vragen of hij me lastig viel. Bezoekjes aan zijn huis omdat hij zich had opgesloten in zijn kamer en dreigde met zelfmoord. Blauwe plekken, en plukken haar op de grond omdat hij me aan mijn haren de kamer door slingerde, maar het volgende moment was hij weer heel lief, en probeerde hij het goed te maken. Daardoor bleef ik bij hem maar thuis ontspoorde ik volledig. Het liep thuis uit de hand waardoor ik naar hem vluchtte, niet meer naar school ging, en als ik dan weer naar huis ging had ik weer ruzie met mijn ex, en ging ik daar weer heen om het uit te praten.. Met heel veel pijn in mijn hart heb ik er een punt achter gezet, en daarna nog veel meer problemen gehad. Ik hield van hem, ik maakte het niet uit omdat ik niet om hem gaf of van hem hield maar omdat het uit de hand liep.. Nog iedere dag heb ik er last van, maar iedere dag word ik ook weer een beetje sterker... Ben wel blij dat ik nu mijn leven weer opgepakt heb. Mijn best doe op school, de paarden heb, en mijn 2 beste vriendinnen die me in alles steunen. Maar waar ik ook wel trots op ben is dat ik hem kan negeren als hij me een bericht stuurt om te vragen hoe het met me is. :j

pdn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:37

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:41

@pdn123
TS woont in België. Daar is het anders georganiseerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:55

Ik vind het niet zo slim van je vriend om tegen haar er over te beginnen en ook te zeggen dat 'de deur altijd openstaat'. Jij zit duidelijk met een trauma, en zo haal je het je eigen huis binnen.
Volgende keer politie bellen en hen hun werk laten doen, jezelf er buiten houden... is mijn advies!

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:04

Ts: Ik vind je een held! Ongelooflijk knap dat je probeert deze "voor jou toch onbekende" vrouw te helpen, ondanks dat je hiermee je eigen verleden weer oprakelt. Top bezig, en ik hoop dat je haar leven hiermee veranderd. Dat is toch het mooiste wat iemand voor je kan doen? Echt respect voor jou...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:13

Wij hebben 1x een vrouwtje in huis gehad die hetzelfde meemaakte en die hebben we eruit gehaald. Het ging gewoon niet meer. Huurhuisje geregeld en leek allemaal weer prima te gaan. Half jaar later woonde ze weer bij dezelfde vent in en was alle moeite voor niets. Hij ging ook gewoon verder.
Zo ken ik wel meer mensen.

Eigen keuze. Het enige wat je die mensen kan proberen duidelijk te maken, of iig haar, is dat dit absoluut geen gezonde situatie is en dat dit door blijft gaan als ze niet weggaat. Vind het heel goed van je dat je haar ondanks je eigen verleden wel probeert te helpen! Maar trek wel een grens op een gegeven moment. Soms kun je mensen niet helpen en soms ben jij niet de aangewezen persoon.