Jouw moeilijkste keuze/beslissing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Jouw moeilijkste keuze/beslissing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 02:26

of ik in nederland moet blijven of niet.... of ik op kamers moet gaan of niet... keuzen keuzes keuzes...

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 03:36

Wat een heftige dingen komen er voorbij! :(:)

Ik heb echt een hekel aan keuzes maken, met alles ben gewoon moeilijk in kiezen :+

Mijn moeilijkste keuze ooit,
Was beslissen over de dood van mijn vader.
Of laten leven, of laten lijden,
Heb me er heel lang schuldig om gevoelt,
Maar word er wel steeds meer van overtuigd dat het beter was.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 04:24

Edit: bedoel laten leven en lijden, of dood laten gaan,
Kan bericht niet meer wijzigen !

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 07:23

Net na kerst mijn hond laten inslapen, en misschien over paar weken mijn paard. Mijn dieren zijn mijn maatjes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 07:27

Mijn vogel in laten slapen. Toen de spuit erin ging schreeuwde m'n verstand dat het het beste was maar mijn hart schreeuwde NEE.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:35

De beademing van mijn moeder te stoppen..

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:42

Kipje39 schreef:

Jeetje.. :(:)

Wel, of niet verhuizen van Twente naar Brabant.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:42

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:50

De beslissing die ik vorige week genomen heb: per direct stoppen met de opleiding die ik zó graag wilde.

Ik ga in september overnieuw beginnen, maar toch was het een hele moeilijke beslissing :j

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:56

Ik heb in de afgelopen 3 jaar 2 x de beslissing moeten maken om afscheid te nemen van een van mijn paarden. De keuze was niet zo moeilijk, paard heeft pijn en dan is het gewoon klaar maar het moment zelf dat je ze voor het laatst van de trailer haalt en voor het laatst vast hebt en kan aaien... dat was zooo moeilijk.
Ook de beslissing om te stoppen met fulltime werken in de paarden was een moeilijk keuze maar lichamelijk was/ben ik gewoon op nu doe ik alleen nog wat ik echt leuk vindt in de paarden en dat gaat gewoon zoveel fijner dat ik uiteindelijk heel blij ben met die beslissing.
Maar dat valt in het niet bij de verhalen die ik hier langs zie komen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:57

Het laten inslapen van mijn lieve hond...
2 maanden ervoor bij de DA op jaarlijkse controle geweest, niks aan de hand.
Ging ineens slecht eten, tot hij niets meer at, naar de DA geweest, conclusie: Ernstig hartritmestoornis.
Een week later werd hij ingeslapen, hebben een prachtige afscheidsshoot gehad, en op mijn schoot is hij vertrokken...
Ik mis hem nog elke dag. Als ik thuis kom word ik niet vrolijk begroet. Als ik alleen thuis ben, roep ik hem nog wel eens maar hij komt niet.. We zijn al bijna 3 maanden verder maar t lijkt wel gister..
Altijd gezegd dat ik graag een nieuwe hond wou. Dit wil ik nog steeds, maar t mag nog wel even wachten. Ik mis mijn maatje nog te erg om me te hechten aan een nieuwe.. -O-

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:00

het inlaten slapen van onze 4 jarige hond.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:51

Komen heftige dingen voorbij :(:)

Voor ons was dat in 2012, de 2 moeilijkste beslissingen tot nu toe. Of we ons paard wel of niet in moesten laten slapen (paard van 20 met een dubbele peesblessure), en de beslissing om wel of niet voor een 2e kindje te gaan. Hoewel uiteindelijk beide beslissingen volgens ons de juiste waren heb ik vooral met het laten gaan van ons paard heel veel moeite gehad. Mis hem soms nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:54

Kipje39 schreef:

Poeh dat lijkt me idd heel heftig. Bah... Sterkte!

Ik sta nog voor de moeilijkste keuze in mijn leven, dat is of ik kinderen wil of niet. Erg moeilijk.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 12:56

Ik vind het inslapen van een dier ook ontzettend moeilijk maar ik heb niet het idee dat ik een keuze heb op dat moment. Bij mij was het alle keren zo dat het alleen maar slechter ging worden en ik laat een dier niet onnodig lijden. Het was dus een zeer moeilijk moment, maar niet echt een moeilijke keuze want ik had geen keus.

Rond m'n studie heb ik wel een aantal moeilijke keuzes gehad. Stoppen met een opleiding en beslissen of ik nog een voltijd studie HBO wilde gaan doen was een moeilijke keuze. Toch valt dat in het niet met sommige dingen die hier voorbij komen. Pfff!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:25

De verkoop van mijn paardje. Tot 2x toe. De eerste keer heb ik haar na een paar maanden teruggehaald. Toen wilde ik haar houden maar wist dat dat niet haalbaar zou zijn met nog meer kindjes (die we dolgraag wilde). Ik heb er héél veel traantjes om gelaten.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:45

Kipje hemel dat lijkt me afschuwlijk. Alhoewel mijn beide ouders hebben aangegeven geen kasplantje te willen zijn. Ik hoop nooit, maar dan ook echt nooit die keuze te hoeven maken....

Joolien bekende keus. Eng he? zo'n leven waar je dan straks verantwoordelijk voor bent.

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:56

Mijn maatje te verkopen... |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:22

Daisyree schreef:
Kipje hemel dat lijkt me afschuwlijk. Alhoewel mijn beide ouders hebben aangegeven geen kasplantje te willen zijn. Ik hoop nooit, maar dan ook echt nooit die keuze te hoeven maken....

Joolien bekende keus. Eng he? zo'n leven waar je dan straks verantwoordelijk voor bent.

Idd, en word ik er wel gelukkig van? Kan ik het wel aan?

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:27

Na een hele lange periode de relatie met mijn eerste liefde te beëindigen, omdat ik verliefd werd op iemand anders. Ondanks dat het een slechte relatie was, was het moeilijk om een groot deel van mijn verleden los te laten omdat hij onlosmakelijk van mij en wie ik ben was. Uiteindelijk bleek het de beste keuze van mijn leven want ik ben nu hartstikke gelukkig in een normale en gezonde relatie met de meest fantastische persoon die ik ooit heb ontmoet <3

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:43

Bij mij moeder blijven wonen of bij mijn vader en alle paarden hier achter laten... Uiteindelijk toch bij de paarden gebleven. Volgend jaar t huis uit!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:28

Daisyree schreef:

Het was sowieso de vraag of ze ooit wakker zou worden, en als ze wakker zou worden zou er van haar hersenen weinig over zijn.
Zou ons waarschijnlijk niet herkennen, en zulke dingen meer.

Neemt niet weg dat je verstand weet dat het de 'juiste'keuze is, maar dat je hele lichaam en lijf schreeuwt dat je het niet wil.
Ik vraag me nog wel eens af 'wat als' als zij wel dat wonder was geweest.
Ik was destijds ook nog zo jong, pas 20 en zij pas 43. Dan heb je je moeder nog zooo hard nodig in het leven.

En inderdaad de vraag, wil ik kinderen of niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:34

Beslissen over het laten gaan van mijn beide ouders. Hart schreeuwde nee maar verstand en wetend hoe ze er over dachten zei ja. En dan vooral als je niet met artsen op één lijn zit en moet vechten om de laatste wensen van je ouders te respecteren, mensonterend en een dikke streep door je gevoel dat je ze niet hebt laten lijden. Dat valt in het niet bij alle dieren die ik helaas al naar de andere kant heb laten gaan maar die knuffelen nu wel met mijn pa en ma.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:58

Samen met vriendlief, kopen of huren? of bij schoonvader blijven. Financieel?? Welke gok?

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 17:00

Lente schreef:
Ooit voor de beslissing gestaan de behandeling van mijn kind door te zetten of te staken.

Uiteindelijk knapte ze op wonderlijke wijze zelf op. Maar ik weet vrij zeker dat ik nooit voor een moeilijkere beslissing zal komen te staan.

Jeetje :oo :(:) Dat lijkt me een vreselijke keuze! Net zoals die van Kipje39!

Wat een heftige dingen komen er voorbij zeg!