En dan gaan we de nacht weer in..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Re: En dan gaan we de nacht weer in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 02:29

Gewoon oplossen :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 02:31

:= uuhh tjahh. Laten we zeggen hard mee bezig maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 02:32

Dan probeer de dingen te categoriseren. In: belangrijk, minder belangrijk en het minst belangrijk. Leg een blocnote en een pen naast je bed en als je wat te binnen schiet wat gedaan moet worden, dan schrijf het op, is het uit je systeem en weet je zeker dat je het niet kunt vergeten.

Ik kan me niet voorstellen dat de vaat, de was, de tuin, of de auto dezelfde waarde hebben als je kinderen of je dieren.

En ik krijg zomaar de indruk dat je een controlfreak bent. Of heb ik het nu zo mis? Je kunt echt niet alles in de hand hebben. Vertrouw erop dat dingen gebeuren op het moment dat jij het nodig hebt en je er uiteindelijk sterker uitrolt dan dat je erin bent gegaan. Je krijgt niets op je bord dat je niet aankunt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 02:34

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 02:37

Controlfreak mwah waarschijnlijk wel :P

En inderdaad ordenen doe ik al. :) Het zijn vaak ook niet zozeer de dingen die nog opgelost kunnen worden. Eerst denk ik daar over na.. en als ik daarvoor een plan heb bedacht ga ik over op de dingen waar ik niets meer aan kan doen :? Bijvoorbeeld dat de 3de kat op rij is 'verdwenen' :=

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 02:38

Als je een smartphone hebt, kun je een app met een autogene training erop downloaden. Dat zijn ontspanningsoefeningen. Een rustig lijf = een rustig hoofd - al vergt het wat oefening. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 02:41

Oohh nu heb ik echt zin in anijsmelk... hebben we niet. En bedankt!! :P
Hier al enige tijd slapeloosheid, als ik aan slapen toe ben word er 1in mijn buik heel wakker :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 02:53

Ik ben ook nog wakker, maar geen piekeraar.

Gewoon eindelijk even lekker make up en clinton anderson video's kijken in bed :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 03:41

Clinton anderson is altijd goed!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:00

Hier nog een.. van 7 tot half 9 kunnen slapen. De hele nacht aan het piekeren.. Pff

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:04

Ik slaap soms ook heel slecht wanneer ik pieker over iets. Wat bij mij echt heel goed helpt: je gedachten opschrijven, met je vragen en bedenkingen, gewoon alles wat in je opkomt. Er is dan nog steeds geen oplossing, maar ik kan dan wel rustig inslapen :) Ik zou zeggen: probeer het! Want bij mij is het echt een gouden tip :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 11:06

Ik ven bang dat ik dan langer bezig ben met schrijven dan dat de nacht duurt := als de ene gedachten er uit is komt de andere wel ;)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:12

Cassidy schreef:
Nog een tipje. Ga in de avond een naar de sportschool, zodat je lichamelijk moe bent. Wedden dat je niet aan piekeren toekomt?

De slechtste tip ever! Er is recentelijk nog vastgesteld dat je lijf juist erg wakker wordt van sporten en
je dit dus niet vlak voor het slapen gaan moet doen. Je wekt een bepaalde staat van paraatheid op die uren kan duren... Niet doen dus ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:35

Ik heb het over avond en niet over nacht. Als er een aantal uren tussenzit en je lichamelijk echt moe bent dan wil je wel.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:36

Herkenbaar probleem! Alleen heb ik met mezelf afgesproken dat ik alle contact met social media beneden laat liggen. :+
Dan zit ik wel te piekeren, maar val ik uiteindelijk toch in slaap, na een uurtje of twee. Als ik dan nog een telefoon oid bij me heb komt het helemaal niet goed. Ik kom 's nachts door dat piekeren wel altijd op de beste ideeën, haha.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:39

Voor degenen die van alles lang zien komen voor het slapen gaan, hebben jullie wel eens aan open eye meditatie gedaan?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:41

Dungen schreef:
Ik ven bang dat ik dan langer bezig ben met schrijven dan dat de nacht duurt := als de ene gedachten er uit is komt de andere wel ;)

Dat denk ik ook altijd, maar als je niet slaapt, kun je toch even goed opschrijven. Bovendien denk je vaak in cirkels als je piekert. Mij overkomt het vaak dat ik iets in 2 seconden opgeschreven heb, en dat ik dan verbaasd zit te kijken, maar ik echt niets meer kan bedenken om er bij te schrijven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:40

Ik heb een mauwende kat de hele nacht , ook niet bepaald fijn. Kan je het niet opschrijven wat je piekert?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:46

Hier nog een piekeraar, soms zo erg dat ik er depri van word.
Ik sliep vroeger altijd pas na 30min-1u inslaap.
Voor het helpen hielp mijn vriend, bij hem val ik binnen 10min inslaap, een enorme verbetering.

En als ik nu nog pieker en niet kan slapen (lag onlangs wakker tot 4.30u := ) en gek van mezelf wordt, neem ik een goeie slok alcohol. Ja niet gezond, maar soms moet ik echt even ophouden met denken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:48

Toevallig geen last van je schildklier?? Als die te snel werkt dan slaap je vaak ook niet omdat alles door je hoofd schiet.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:53

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:51

Ik ben ook echt een nachtbraker. Ik slaap meestal pas tegen een uur of 2 of 3

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:54

Als ik 's nachts wakker lig pak ik meestal mn iPad en zet een film op of iets van uitzendinggemist. Dan zet ik hem zo neer dag ik alleen m'n ogen nog maar dicht hoef te doen om te slapen. Meestal van ik dan zo in slaap.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:44

rindin schreef:
Cassidy schreef:
Nog een tipje. Ga in de avond een naar de sportschool, zodat je lichamelijk moe bent. Wedden dat je niet aan piekeren toekomt?

De slechtste tip ever! Er is recentelijk nog vastgesteld dat je lijf juist erg wakker wordt van sporten en
je dit dus niet vlak voor het slapen gaan moet doen. Je wekt een bepaalde staat van paraatheid op die uren kan duren... Niet doen dus ;)

Bij mij werkt dat juist wel.. Paar kilometer hardlopen, lekker warm douchen en ik slaap al voor ik goed en wel in bed lig..

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:17

Mijn slaapproblemen worden voor het grootste deel veroorzaakt door andere dingen dan piekeren, onder andere door bijwerkingen van medicatie die ik vroeger genomen heb toen ik er eigenlijk te jong voor was, namelijk anti-depressiva, ik was 12 en heb ze 3 jaar genomen, minimum leeftijd om het geneesmiddel te nemen was 15, is niet door een psychiater voorgeschreven maar een huisarts, ben er heel boos om. _-:( Heeft permanente schade veroorzaakt waardoor ik zonder slaappillen niet (of maar heeeel zelden) slaap en veel migraine heb.
Maar ik ben hierdoor (het wakker liggen) een piekeraar geworden, wat voor mij helpt, is mijn dagen helemaal te plannen. Ik heb 1 kalender op mijn schoolleven te plannen, 1 om mijn hobby's te regelen en dat breng ik nog samen in een agenda die ik overal mee naartoe neem. Ik vul mijn agenda's/kalenders in voor ik ga slapen, in bed. Dan heb ik een gevoel dat het allemaal op papier staat en weet ik wat ik meteen wat ik ga doen de volgende dag, en dat ik er genoeg tijd voor heb. Het is belangrijk voor mij om geen agenda op computer of ipad ofzo te houden, die moet op papier staan. Ik heb ook de gewoonte om begrotingen te maken voor ik ga slapen. Hoeveel ga ik de komende maand uitgeven/sparen/ontvangen en wat ga ik op de spaarrekening kunnen zetten op het einde van het jaar. Berekeningen maken van wat ik ga nodig hebben voor een bepaald project ordent mijn gedachten ook prachtig. Als dat allemaal op papier staat heb je gewoon niks meer om over te piekeren. :Y)
En nu ga ik Slapen!!!lol