Oud papier, ophalen of wegbrengen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boefJarig

Re: Oud papier, ophalen of wegbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:16

Bij ons in het dorp staan drie containers waar je het zelf naar toe kan brengen en 1 keer per maand kun je de dozen aan de straat zetten en worden ze door een vrachtwagen opgehaalt.

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:21

Ik woon in groningen, stad.(niet de binnenstad maar wijk erbuiten) wordt niet opgehaald!
Wat een luxe zeg als t wordt opgehaald ik wist daar helemaal niks van dat dat ergens in dit land gebeurde haha

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:24

in tilburg wordt het opgehaald.
heb een duobak, papier en plastic
die wordt om de week geleegd

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:43

Bij mij wordt het opgehaald door de voetbalvereniging, maar bij m'n ouders, zelfde dorp, hebben ze een container in de straat. Dus zelfs in een dorp kan het nog verschillen :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:45

Wij moeten het zelf wegbrengen.
Maar wonen dan ook buiten de bebouwde kom. In de kom wordt het opgehaald.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:49

Hier halen ze het ook iedere maand op! Woon in een dorp.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:53

Wij wonen in Belgie in een dorp, buiten de bebouwde kom.
Eens per maand wordt het opgehaald (zelf samenbinden of aan elkaar plakken, geen aparte container) en verder moet je het zelf (wel gratis) naar het containerpark brengen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:57

Bij ons wordt het ook opgehaald door de muziekverenigingen.

Waar ik eerder woonde werd het opgehaald door sportverenigingen, dat is later vervangen door een oud-papier container die eens in de maand wordt opgehaald door de gemeente.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:14

Zowel in de stad waar ik ben opgegroeid als in de stad waar ik momenteel woon, wordt het oud papier een keer per maand opgehaald door het bedrijf dat ook de rest van het afval ophaalt. Grote flats hebben volgens mij wel een container, maar andere mensen moeten het gewoon samenbinden en aan de straat zetten. Ik dacht dat dit normaal was, maar ik lees nu dat er heel veel plekken zijn waar het niet wordt opgehaald. Dan heb ik toch geluk. :))

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:16

Bij ons (Eindhoven) wordt het ook gewoon opgehaald om de week zetten we de doosjes buiten en dan wordt het meegenomen.
Voor de duidelijkheid ik woon 5 minuten van de binnenstad dus het is niet omdat ik in een buitenwijk oid woon :j

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:19

Hier in het dorp wordt het eens per maand (?) opgehaald door een basisschool. We hebben ook geen aparte container ervoor, iedereen zet zijn oud papier gewoon in dozen op de stoep.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:31

Hier in het dorp wordt het elke maand opgehaald door de gemeente. Er is ook een bewoner van het dorp die elke zaterdag oud papier ophaalt aan huis.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:35

Hier in Rotterdam-IJsselmonde wordt de papier kliko welke bij elk huis aanwezig is om de week opgehaald.
Voor de personen die in flatgebouwen wonen is er een ondergrondse papier container elke paar straten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:36

Hier in het buitengebied was het tot voor kort zelf wegbrengen naar óf de container in het dorp (1x in de maand staat-ie er), óf naar de milieustraat. In het dorp zelf werd (wordt?) eens in de maand opgehaald 'door de kerk' die ook de container neerzet. Vorig jaar heeft de gemeente in de dorp blauwe papierkliko's uitgedeeld, en ik heb geen idee of 'de kerk' nog steeds ophaalt.

Sinds twee maanden echter hebben zelfs wij in het buitengebied een blauwe kliko, dus nu wordt ook hier aan huis opgehaald. Nu is het wachten nog op plastic inzamelen. Dat wordt in het dorp ook opgehaald, en wij moeten dat ook zelf wegbrengen naar een container. Die staat echter zo uit de route dat ik dat vertik. Kost mij brandstof, en het milieu wordt ook niet beter van die extra kilometers.
Zo'n duo-container papier/plastic lijkt me dé oplossing. Wordt tijd dat de gemeente dat ook doorkrijgt. Papier iedere maand is nl onzin, dat ding zit na 2 maanden nog niet vol. Met een duobak zou dat dus precies goed zijn.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:46

In den haag werd het niet opgehaald. Je kon het zelf wegbrengen. In Enschede hebben we een grijsblauwe container die tweewekelijks volgens mij gewoon door de gemeente wordt opgehaald. Bij mijn ouders vroeger in Apeldoorn kwam er inderdaad een vrachtwagen van een of andere sportclub ofzo. Maar die kwam niet zo vaak dat ik weet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:47

Papiercontainer met 2 maanden nog niet vol? Wij hebben om de week een volle bak := gelukkig wordt hij ook om de week geleegd :D .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:35

loveulla94 schreef:
Ik woon in groningen, stad.(niet de binnenstad maar wijk erbuiten) wordt niet opgehaald!
Wat een luxe zeg als t wordt opgehaald ik wist daar helemaal niks van dat dat ergens in dit land gebeurde haha

Sterker nog, in je eigen stad gebeurt het nog! Ligt er net aan waar je woont :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 12:59

Hier (dorpje /wijk vlak bij groningen ) wordt het opgehaald. Vroeger kon je het hier bij de weg zetten en dan haalde de ouders van de school eens in de 2 maand op. Nu hebben we oudpapier bakken gekregen en wat een uitkomst! Wordt nog steeds door de school opgehaald :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:10

Many schreef:
Hier in het dorp wordt het eens per maand (?) opgehaald door een basisschool. We hebben ook geen aparte container ervoor, iedereen zet zijn oud papier gewoon in dozen op de stoep.

Hier in de stad precies hetzelfde :j

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:12

Wij hebben een container voor oud papier, wordt 1x in de 4 weken geleegd (dorp).

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:15

in duitsland is er een kliko die 1x in de maand langs de straat gezet kan worden :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:17

Wij hebben innmiddels 3 kliko's voor de deur staan: GFT/huisvuil, Plastic en Papier. We moeten alles netjes scheiden en vervolgens worden de containers elke week, om en om, netjes opgehaald en geleegd door de vuilnisdienst. :) Daarnaast hebben sommige delen van de stad ook ondergrondse containers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:23

loveulla94 schreef:

Hihi grappig he, en ik juist maar denken dat het overal werd opgehaald :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:26

Ik stond er juist van te kijken dat ik een papiercontainer bij mijn huis kreeg. Was gewend dat ik het naar mijn ouders bracht, die er dan weer voor zorgden dat het bij mijn oude basisschool terecht kwam.

Dat zou ik nu nog met liefde doen, ik kom daar toch nog regelmatig. Maar het scheelt zo wel een boel opslag in de schuur, die container staat in de tuin naast de grijze en de groene kliko. ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:13

Hier in het dorp en de dorpen/steden er omheen wordt het wel opgehaald.
Evenalsde landweggetjes waar de boerderijen staan, maar bij ons nou weer net niet.
Tot 2 jaar geleden was dit nog wel het geval.

Nu breng ik het wanneer het mij uitkomt een dorp verder, daar staat bij iemand op het erf een grote container.