2 jaar naar verhuizing nog niet echt gewend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaonline

Re: 2 jaar naar verhuizing nog niet echt gewend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:35

Dus er zijn wel mensen waar het mee klikt. Dan zal nog meer ondernemen de oplossing niet zijn. Je zal de stoute schoenen aan moeten trekken en vragen of diegene eens wat gezelligs wil ondernemen. Wat houd je tegen?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:50

allereerst petje af.. ik vind dat je veel doet om uberhaupt in contact te komen met mensen.
je hebt ook mensen die thuis zitten en zeggen dat ze geen vrienden hebben.

probeer je er overheen te zetten en vraag mensen inderdaad voor een bakje koffie.
of ga een keer cakejes bakken voor het groepje voor de manege en vraag ze of ze een keer met zijn allen (met zijn 4en of zo) een keer willen komen cake bakken.

vrienden maken is investeren, en dat doe je al..daarom al petje af.. nu het stapje verder nog.
denk inderdaad dat mensen er niet bij stil staan. vaak hebben ze hun eigen ding en staan ze ner niet bij stil. of je bent zo sociaal dat ze denken dat je overspoelt wordt met vrienden haha. want zo te horen onderneem je veel.

heel veel succes.. maar gaat vast goedkomen. daarnaast niet te veel van verwachten denk ik. als ik het zo lees is je week al heel vol.. anderen hebben ook niet zoveel contact met vrienden en dergelijke.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:27

dancertje schreef:
Zie er tegen op om uit te nodigen dat is het punt.
Moonie waar zit je in limburg?

onder venlo boven roermond kessel_eik om precies te zijn

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:45

Ik herken je verhaal uit duizenden.
Ik kom zelf uit Oirschot(Brabant) en ben 9 jaar geleden voor mn vent naar Zuid-Holland verhuisd.
Eerst naar Ridderkerk en nu al weer 6 jaar in Zwijndrecht.
Ik heb genoeg vriendinnen op de school waar onze kids zitten maar dat contact blijft ook alleen bij school.
Voel me hier gewoon niet thuis en nu hebben wij hier ons huis te koop staan om weer terug te gaan naar Brabant.
Ik vind het persoonlijk heel erg moeilijk om echt contact te krijgen met de mensen hier.
Alles is hier veel anders dan in Brabant.
Heel veel succes.