HBO studie en een eigen huis/huishouden. Wie nog meer??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:42

Ik ook! Ik ben inmiddels klaar, maar ik heb mijn studie ook naast mijn werk, paard en huishouden gedaan.
Ik werkte 32 uur, ging op vrijdag naar school en deed daarnaast mijn huishouden en mijn paard. Paard stond in volpension, dus die kon inderdaad wel eens een dagje overgeslagen worden. Mijn man en ik verdeelden het huishouden, maar aangezien we beiden bijna nooit thuis waren was dat ook nooit zo veel. :P Ik vond het studeren zelf niet heel zwaar, maar ik heb ervoor gekozen mijn scriptie niet bij mijn toenmalige werkgever te doen. Dat was achteraf niet de slimste keuze, maar met een strakke planning is het wel mogelijk!

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:50

Ik studeer voltijd (nouja, ben erg veel vrij haha :Y) ) En heb een ruim appartement samen met mijn vriend. Hij werkt wel fulltime (vast contract). Kosten gaan gewoon 50/50. En ik werk in het weekend. :)

Het is krap, weinig vrije tijd en poetsen wil nog wel eens vooruit geschoven worden.. :o Gelukkig is mijn vriend netjes en doet zonder moeite het huishouden. Ik moet nog 2 jaar, en dan kan ik eindelijk wat meer gaan sparen. Momenteel gaat mijn geld vaak gewoon op aan boodschappen en huur.

Het is geen luxe leven, aangezien je misschien 100,- vrij te besteden hebt (mits er geen onverwachte rekening komt of je wat minder hebt gewerkt).

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 21:09

Niwla schreef:
Ik ook! Ik ben inmiddels klaar, maar ik heb mijn studie ook naast mijn werk, paard en huishouden gedaan.
Ik werkte 32 uur, ging op vrijdag naar school en deed daarnaast mijn huishouden en mijn paard. Paard stond in volpension, dus die kon inderdaad wel eens een dagje overgeslagen worden. Mijn man en ik verdeelden het huishouden, maar aangezien we beiden bijna nooit thuis waren was dat ook nooit zo veel. :P Ik vond het studeren zelf niet heel zwaar, maar ik heb ervoor gekozen mijn scriptie niet bij mijn toenmalige werkgever te doen. Dat was achteraf niet de slimste keuze, maar met een strakke planning is het wel mogelijk!

Ik denk at het inderdaad wel scheelt of je makkelijk leert of moeite ermee hebt.
moet nog beginnen over 2 weken dus ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen.

De taken zullen wat verdeeld moeten worden ben ik bang...maar ook dat komt goed.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:26

Hier ook hbo voltijd studie, maar hopelijk van de zomer duaal. Woon samen met vriend en in koophuis, vriend werkt en is ook nog in opleiding. Is reistijd van 4,5 uur per dag.

Maar niks te klagen, vriendje doet ook veel in t huishouden en studies gaan ook erg goed, goed te doen dus. Al ben ik soms ook wel echt kapot, vriend stormt gewoon altijd door Haha.

Marsu

Re: HBO studie en een eigen huis/huishouden. Wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:30

Deeltijd HBO, huis met hypotheek, fulltime baan, paard en bestuursfunctie bij de rijvereniging. Tja, het sociale leven schiet er wel eens bij in.
Er zijn periodes dat ik echt elk vrij uurtje aan school besteed en er zelfs vrije dagen voor op neem. Er zijn ook periodes dat het wat rustiger is. Het is hard werken, maar te doen.

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:58

Deeltijd HBO, 3e jaars + extra minor, getrouwd, huishouden, eigen bedrijf, sporten, dyscalculie, bijles, leer niet makkelijk en ik heb een chronische ziekte. Toch red ik het en haal goede cijfers, gewoon een beetje passen en meten :D

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:05

Ik werk 32 u per week, sport ong 3x pw, deeltijd WO studie, huisdieren, eigen huis en besteed ook nog tijd aan sociale contacten. Mijn vriend werkt fulltime en doet er nog een HBO studie bij, van hem kan ik dus ook weinig hulp in het huishouden verwachten. :+
Het is keuzes maken. Soms nee zeggen tegen sociale contacten, soms iets niet af hebben voor de studie, soms sporten een keer overslaan en tijdens tentamens enzo ligt het huishouden even stil. Soms neem ik voor mn studie een vrije dag op.

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:50

TuttiFrutti_ schreef:
Mag ik vragen hoe oud jullie zijn? Niet dat ik daar veel aan heb....misschien wel beetje morele steun :D

Bijna 30 -O-

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:52

Ook bijna 30....

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:45

24

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 18:42

:D dan ben k niet de enigste...bijna 28 enja...wil voordat we aan kinderen beginnen HBO hebben afgerond...
SaiLady schreef:
TuttiFrutti_ schreef:
Mag ik vragen hoe oud jullie zijn? Niet dat ik daar veel aan heb....misschien wel beetje morele steun :D

Bijna 30 -O-

SaiLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:04

Wat ga je precies studeren en is het via een hogeschool of thuisstudie? Niet dat het uitmaakt, studeren is gewoon een leuke uitdaging, zwaar, maar leuk :)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 21:01

36

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 07:22

SaiLady schreef:
Wat ga je precies studeren en is het via een hogeschool of thuisstudie? Niet dat het uitmaakt, studeren is gewoon een leuke uitdaging, zwaar, maar leuk :)

Ergotherapie in België...2 dagen in de week naar school. Is een heel nieuw traject.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 08:46

Hier een ander verhaal, waarbij het dus niet gelukt is om te combineren.

Was veel te jong (20), woonde samen met mijn ex, had een paard, 2 katten, een auto en een huishouden. Ik werkte nog. 30 uur in de avond/weekenduren en deed voltijd HBO in een plaats 45km verderop. Ik heb een vrij hoog IQ maar ik leer moeilijk (ADD).

Voor mij was het echt niet haalbaar qua tijd, en toen m'n ex en ik uit elkaar gingen (in m'n 3e jaar) trok ik het ook financieel niet meer vanwege de woonlasten.

Omdat ik qua studie niet op m'n plek zat en achter de feiten aan liep door een ziekenhuisbezoek van een aantal dagen en een revalidatie van een aantal weken in mijn eerste jaar, heb ik ervoor gekozen om de studie te stoppen.

Nog geen spijt van gehad (ben nu 27) en ik mis het papiertje niet. Ben blij dat ik m'n huis en m'n paard heb aangehouden, was voor mij essentieel om m'n kop boven water te houden. :)

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 15:41

Kan me helemaal voorstellen dat je die keuze hebt gemaakt. Je eigen keuze is de beste...en eerlijk gezegd zou ik ook kiezen voor mijn huisje en paard.
Alles komt goed. Met of zonder HBO.

_Nelleke_ schreef:
Hier een ander verhaal, waarbij het dus niet gelukt is om te combineren.

Was veel te jong (20), woonde samen met mijn ex, had een paard, 2 katten, een auto en een huishouden. Ik werkte nog. 30 uur in de avond/weekenduren en deed voltijd HBO in een plaats 45km verderop. Ik heb een vrij hoog IQ maar ik leer moeilijk (ADD).

Voor mij was het echt niet haalbaar qua tijd, en toen m'n ex en ik uit elkaar gingen (in m'n 3e jaar) trok ik het ook financieel niet meer vanwege de woonlasten.

Omdat ik qua studie niet op m'n plek zat en achter de feiten aan liep door een ziekenhuisbezoek van een aantal dagen en een revalidatie van een aantal weken in mijn eerste jaar, heb ik ervoor gekozen om de studie te stoppen.

Nog geen spijt van gehad (ben nu 27) en ik mis het papiertje niet. Ben blij dat ik m'n huis en m'n paard heb aangehouden, was voor mij essentieel om m'n kop boven water te houden. :)

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:28

Interessant topic!

Tot nu toe kan ik het goed managen, vind het een heerlijke uitdaging naast m'n werk. Ik sta vier dagen voor de klas, geef daarnaast bijles en volg een masterstudie.

In combinatie met samenwonen en paard soms wel lastig maar wel haalbaar, soms een stapje extra en soms eentje terug.