Wat is er aan de hand met mijn verwarmingselement?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:36

Maar dan krijg je het wel warm <<)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:43

Vriendje 3,0 zei je...hmmm

Die kunnen heel slecht tegen de koudevoetenvanvriendentje ongeacht welke versie.

Als dat het geval is ben ik bang dat er weinig anders opzit dan het installeren van elektrische deken 4,2 het liefst met separate voetenwarm zone.

Geeft het verwarmingselement een waarschuwingssignaal als je hem met koude voeten benaderd?
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 24-01-14 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:44

Mochten voorgaande tips niet werken kan je het volgende proberen.
Een klein voorwerp duwen in het achterste gat, zoals een vinger. Wellicht wordt het verwarmingselement hier niet warm van (sommigen exemplaren wel), maar als je dit op een onverwacht moment doet heb je wel kans dat je verwarmingselement zorgt dat je gaat slapen. Het verwarmingselement kan hier agressief van worden.
Mocht een klein voorwerp niet baten, dan proberen met een groter voorwerp zols een komkommer.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:46

Ik vrees dat er maar 2 mogelijkheden zijn.

*1
Gooi hem uit je bed, naar mijn idee de meest doeltreffende oplossing. Kost het minst energie en tijd.

*2
Je maakt het savonds gezellig in de kamer, je kent het wel: kaarsjes aan, wijntje erbij.
Stiekem geef je hem een blauw pilletje door zijn drinken. Na een paar wijntjes proeft hij daar niets meer van.
Daarna stel je voor om lekker samen onder de douche te stappen.
Ondertussen werkt dat blauwe pilletje al wel.
Je put hem dan zo ongelooflijk uit dat hij gewoon geen energie meer over heeft, dankzij dat blauwe pilletje gaat dat ook prima lukken.
Hij is zo moe dat hij nog amper kan bewegen dus laat staan de dekens te stelen, en jij? Jij ook om het maar te merken als hij toch nog stiekem doet :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:49

xSCWx schreef:
Mochten voorgaande tips niet werken kan je het volgende proberen.
Een klein voorwerp duwen in het achterste gat, zoals een vinger. Wellicht wordt het verwarmingselement hier niet warm van (sommigen exemplaren wel), maar als je dit op een onverwacht moment doet heb je wel kans dat je verwarmingselement zorgt dat je gaat slapen. Het verwarmingselement kan hier agressief van worden.
Mocht een klein voorwerp niet baten, dan proberen met een groter voorwerp zols een komkommer.

Nou, ik vind dat je daar echt enorm mee moet oppassen hoor.

Mijn verwarmingselement slaat dan op error en verwant dan de rest van de nacht de bank beneden en hebben allen de katten er lol van.

NatasjavE

Re: Wat is er aan de hand met mijn verwarmingselement?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:50

En het dekbed met bretels op z'n plek houden?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:51

Goed oppassen!!
Ik heb dezelfde versie als jij, alleen van een Nederlands merk. Op een dag had hij zich op een of andere manier gesplitst in twee en lag er een mini-versie tussen ons in: de zogenaamde Zzoon.
De kleine versie vertoont nog meer mankementen dan de grote versie.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:55

Izmir_Condor schreef:
@ tamara: proffesionele dierenarts voor uw paard.. Hmm, zou 't werken denk je?

Hmm ben er bang voor.. Ik had er net eentje met vloerverwarmingen, vraag me toch af hoeveel ruzie je dan moet maken met het element als zelfs de bank geen optie meer is :=

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:55

Storm schreef:
Goed oppassen!!
Ik heb dezelfde versie als jij, alleen van een Nederlands merk. Op een dag had hij zich op een of andere manier gesplitst in twee en lag er een mini-versie tussen ons in: de zogenaamde Zzoon.

Oh, dat heb ik nu al twee keer met mijn model gehad.

Ik heb overigens ook een Nederlands merk.

Van die duplicaten zijn er overigens nergens gebruikershandleidingen te vinden.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:06

Je moet mensch om laten zetten tot husband, kost wel wat investering maar hij doet zijn werk wel heel goed ik heb de variant zeeuwsch. Het wordt hier soms een beetje te zelfs dat ik moet opschuiven.

Je moet hem wel goed programmeren hoor dus instellen op 30 cm van de rand dan leren blijven zodat hij niet steeds gaat verliggen, minnimaal 20 cm dekbed toestaan is heel belangrijk.

de variant zzoon heb ik ook die volstaat al helemaal niet......dus die ben ik aan het opleiden voor later als hij groot is.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:16

Ik ben bang dat je hem kapot hebt gemaakt.
Wat nog wel wil helpen om hem terug te sturen naar de plek van oorsprong zodat hij kan opladen.

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 16:18

Zeg, even een algemene vraag, zou er ook zoiets als de vriendjesfluisteraar bestaan? Zegmaar een soort Cesar, maar dan anders? Of ziet Bokt dit als mishandeling en sieluggggh? :=

Ik heb serieus zoveel oplossingen gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Waar moet ik beginnen, wat is de juiste volgorde? Dat object in achterkant stoppen heb ik overigens wel eens gedaan toen ie niet luisterde (door z'n spijkerbroek heen overigens, moet er eerlijk gezegd niet aan denken, zijn er écht mannen (hetero, welteverstaan) die hiervan houden?!?!?!) maar dan krijg ik dus meestal de vuist 1.5 (lees: kaakslag en een wedgie) niet erg prettig dus...

Ja dat in 2en splitsen gaat voorlopig nog niet gebeuren trouwens, dus ben ik blij dat ik die problemen nog niet heb!

Ik heb trouwens geen koude voeten hoor, dat dan weer niet. En elektrische deken wil verwarmingselement niet, dan voelt hij zich ondergewaardeerd. Maar hey, laten we eerlijk zijn, z'n werk doet ie ook niet, toch?!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:23

Je hebt o.a. Dr. Phill :)*

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 16:27

Kentaro schreef:

Haha oh jezus, toen ik je antwoord las speelde zich in mijn hoofd al meteen een hele show af hoe dat er aan toe zou gaan .... :')

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:28

Kentaro schreef:

nou dat vind ik sieeelugh hoor -:(-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:29

:') }>

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:31

NatasjavE schreef:
Storm schreef:
Goed oppassen!!

Dat zijn van die maandagochtend-exemplaren, vol kinderziektes -O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:34

Izmir_Condor schreef:
Ik heb trouwens geen koude voeten hoor, dat dan weer niet. En elektrische deken wil verwarmingselement niet, dan voelt hij zich ondergewaardeerd. Maar hey, laten we eerlijk zijn, z'n werk doet ie ook niet, toch?!

Je moet hem duidelijk maken dat er een verschil in warmte is tussen een verwarmingselement en een elektrische deken.

Zeg maar een verwarming op gewone dagen en in het weekeinde de openhaard aan.(waar een verwarmingselement overigens veel beter uit de verf komt dan alleen in bed)

Een openhaard geeft een heel ander soort warmte dan een centrale verwarming.

Mijn versies zoon 1,0 en 2,0 hebben enorme kuren hoor. Voordat die echt bruikbaar zijn voor een volgende eigenaar (waarschijnlijk vriendinnetje 15,2) is er heel wat jaar sleutelwerk voor de boeg.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:35

Shirley schreef:

Nogal ja, dat mini exemplaar 1.02 verwacht zelfs dat ik hėm warm hou!
Ergste is ook dat ik heel bang ben dat mijn Mensch zich binnenkort voor de tweede keer zal splitsen. En al die kleine onderdelen zijn zo poreus...
Laatst bijgewerkt door Storm op 24-01-14 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:35

Shirley schreef:

Meen me duidelijk te herinneren dat het weekeindexemplaren zijn maar inderdaad we hebben wel last gehad van kinder ziektes ja.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:43

Ik heb model dochterrr 1 en dochterrr 2 nooit problemen .Toch een ander model.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:44

De dekbedproblemen heb ik niet. Maar mijn Mensch 1.0 van bouwjaar 74 maakt wel heel vervelende geluiden. Van harde snurken tot onverstaanbaar gebrabbel en nog erger: geknars! Het heeft mij wat jaren gekost, heb hem o.a. eerst geupgrade naar Verloofde1.0 en daarna naar Husband1.0 en heb hem inmiddels perfect afgericht. 1 beetje harde kriebel over zijn arm resulteert vaak in het gewenste gedrag: op de linkerzijde liggen en geluidloos blijven. En anders volgt er een schop, dat werkt gegarandeerd. Het dekbedprobleem heb ik dus niet, wel ervaart mijn Mensch blijkbaar hinder van te veel kou wegens te weinig dekbed. Ik krijg wel eens storingsmeldingen in die trand. Tevens dat al het dekbed dan blijkbaar op mijn helft was beland waar ik mij niet in kan vinden. Maar dat ter zijde.

Splitsen heb ik ook ervaren. Zoon1.0 en Dochter1.0 zijn met name in de eerste jaren van het gebruik regelmatig in bed aangetroffen, vaak met bak om de overlopende vloeistoffen op te vangen. De meeste kinderziekten zijn er nu wel uit. Maar de eerste is dan ook al bijna geupgrade naar Zoon1.12 en de ander heeft net Dochter1.9 geinstalleerd. De zelfstandigheid van deze apparaten laat soms nog wel te wensen over of worden door het apparaat zelf schromelijk overdreven. Ik hoop dat dit met de volgende upgrades verbeterd.

Dochter1.0 was tot aan Dochter1.5 wel een ramp als het om warmhouden in bed aankomt. Zo klein als deze versie is: er was voor mijzelf en Husband1.0 geen enkele ruimte over. Heb Husband1.0 na de upgrading Papa1.2 dan ook vaak in ern ander bed moeten leggen als Dochter1.x het bed deelde met mij.

TS sterkte met jouw Mensch. Ze vallen soms niet erg mee, maar als ze naar behoren functioneren vergeven we ze toch al hun mankementen, storingen en uitvalsverschijnselen.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 24-01-14 16:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:45

NatasjavE schreef:
Storm schreef:
Goed oppassen!!

Jullie ook al ? Ik heb ook de versie Zzoon erbij gekregen. Ondanks dat dit een maandagochtend product was voldoet deze beter dan de grote versie. Het enige probleem is dat deze midden in de nacht pas zijn werk gaat doen. Hij houd echter wel de dekens keurig op de plek en verwarmd ook mijn 1e verwarmingselement, de zogenaamde Mann 1.0 (dit is de geüpgrade versie van Vriend 1.0)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:46

Mensen, ik lig slap van het lachen, geniaal dit! _O- _O- _/-\o_ _/-\o_

Loeky01

Re: Wat is er aan de hand met mijn verwarmingselement?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:05

Oh jeetje, ik pis in mn broek _O-. En ik las de eerste halve pagina nog serieus met het idee in mijn hoofd dat het een soort koelelement was dat warm werd :+. Wist ook al niet waar mensch voor stond _O-

Mijn variant zeeuwsch is gelukkig erg lief :')