Ik zou geen nee zeggen, maar na ruim 7 jaar is het niet zo dat ik verwacht dat trouwen onze relatie zou veranderen. Hij houdt van mij en dat doet ie nog net zoveel met een ring en een jurk
Pak draagt hij al iedere dag dus dat is ook geen reden.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Pak draagt hij al iedere dag dus dat is ook geen reden.
Kentaro schreef:Wat ik wel 'erg' vind aan niet trouwen, is dat we nu 40 / 45 zijn, bijna 20 jaar samen en dan heb je het tegen anderen nog steeds over 'm'n vriend'................![]()
dan vind ik 'm'n man' echt zoveel beter klinken
Urion schreef:Ik wil ook niet trouwen, wil ook geen kinderen. Mocht ik uiteindelijk wel kinderen willen zou ik puur willen trouwen omdat ik niet wil dat mijn kind maar 1 van de achternamen krijgt. Dan krijg je weer wiens achternaam wordt dat dan, die van hem of van mij... en als het die van hem wordt draag ik niet dezelfde naam als mijn kind... dat is de enige reden voor mij.
Verder is trouwen een leuk idee. Maar niet voor mij.
Ik heb nooit gedroomd van een bruiloft (laat staan een witte jurk
) en al die poespas vind ik niks. 
Ik wil graag de rest van mijn leven met hem doorbrengen, maar daar heb ik niet zo'n trouwdag voor nodig. En al helemaal geen feestje met schoonfamilie.
RedPassion schreef:Voor mij hoeft het ook niet.Ik heb nooit gedroomd van een bruiloft (laat staan een witte jurk
) en al die poespas vind ik niks.
Wij gaan nu samen een huis kopen en willen wel een en ander regelen. Trouwen is makkelijk, maar valt af. Het wordt dus geregistreerd partnerschap, op de ochtend dat het gratis is. Wel heel raar dat er dan ook getuigen bij moeten zijn, dat voelt alweer veel te 'trouwerig'.
Ik geloof dat ik ook 'nee' zou zeggen als mijn vriend een aanzoek doet, ik moet er echt niks van hebben.Ik wil graag de rest van mijn leven met hem doorbrengen, maar daar heb ik niet zo'n trouwdag voor nodig. En al helemaal geen feestje met schoonfamilie.
Urion schreef:Over trouwen gesproken. Mijn moeder is onlangs hertrouwd en heel de familie moest naar het altaar dansen op het nummer I think I wanna marry you van Bruno Mars. Verschrikkelijk. Op het strand, en hun verhaaltje ging ook over de liefde en het strand en de warmte van de zon en de kiezelsteentjes tussen hun tenen dat de liefde verklaarde. Haha, niks voor mij.
)
Lous schreef:Dat idee hebben wij dus ook. Een collega van mij heeft dit een half jaartje geleden ook met haar vriend gedaan. Ze hebben in 2012 samen een kindje gekregen en dat is ook allemaal prima geregeld op die manier.
Citaat:Een kind dat wordt geboren in een huwelijk van een man en een vrouw, krijgt automatisch beide echtgenoten als ouder. Ook als de man niet de biologische vader is. Bij alle andere samenlevingsvormen is dit niet zo. Familierechtelijke betrekkingen met de partner van de moeder of vader ontstaan dan niet automatisch. Hiervoor moet de partner eerst het kind erkennen of adopteren.
Bij ons maakt het niet uit, er zijn en komen geen kinderen.Sizzle schreef:Geregistreerd partnerschap en trouwen is in feite hetzelfde dus hoe kun je nou van de een kriebels krijgen en van het ander niet![]()
In beide gevallen een kwestie van een handtekening en klaar is kees.
En gewoon om te voorkomen dat mensen dan een feestje verwachten of iets dergelijks.

Toen hij op één knie ging en het vroeg... Tsja, het moment dat ik hem zag was er al een "klik".. Voelde goed... Dit was gewoon een logisch gevolg.. Mijn hersenen konden geen andere manier bedenken dat dit zou moeten lopen en mijn gevoel al evemin dus gevolgd... 

Ayasha schreef:Als je nee zegt op een huwelijksaanzoek, hoe gaat de relatie dan verder?
Basicly zeg je "nee, ik houd van je maar toch geloof ik hier niet genoeg in om man en vrouw te worden."
Ayasha schreef:Als je nee zegt op een huwelijksaanzoek, hoe gaat de relatie dan verder?
Basicly zeg je "nee, ik houd van je maar toch geloof ik hier niet genoeg in om man en vrouw te worden."

Ayasha schreef:Mijn man zei achteraf (toen ik dus al zelf ja gezegd had. Dus niet er voor) dat als ik nee gezegd had dat dat voor hem het einde van de relatie had betekent ook...
Kan me voorstellen dat dat voor meer mannen zo is.. Ook al is het "maar" een vraag.. Ergens is het toch een afwijzing..
wat het duur maakt doe je zelf. Je hoeft niet te trouwen in een jurk en een pak, je hoeft geen trouwring te hebben, je hoeft geen andere achternaam te gebruiken en je hoeft ook geen feest te geven.