Trouwen? Nee echt niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:50

Brrr trouwen in gemeenschap van goederen.. Doe het niet! :P

Ik zou geen nee zeggen, maar na ruim 7 jaar is het niet zo dat ik verwacht dat trouwen onze relatie zou veranderen. Hij houdt van mij en dat doet ie nog net zoveel met een ring en een jurk :P Pak draagt hij al iedere dag dus dat is ook geen reden. ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:52

Kentaro schreef:
Wat ik wel 'erg' vind aan niet trouwen, is dat we nu 40 / 45 zijn, bijna 20 jaar samen en dan heb je het tegen anderen nog steeds over 'm'n vriend'................ :')
dan vind ik 'm'n man' echt zoveel beter klinken :D

Technisch gezien is hij toch ook gewoon jouw man, hoef je niet getrouwd voor te zijn vind ik :o

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:52

Ik wil ook niet trouwen, wil ook geen kinderen. Mocht ik uiteindelijk wel kinderen willen zou ik puur willen trouwen omdat ik niet wil dat mijn kind maar 1 van de achternamen krijgt. Dan krijg je weer wiens achternaam wordt dat dan, die van hem of van mij... en als het die van hem wordt draag ik niet dezelfde naam als mijn kind... dat is de enige reden voor mij.

Verder is trouwen een leuk idee. Maar niet voor mij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:55

Urion schreef:
Ik wil ook niet trouwen, wil ook geen kinderen. Mocht ik uiteindelijk wel kinderen willen zou ik puur willen trouwen omdat ik niet wil dat mijn kind maar 1 van de achternamen krijgt. Dan krijg je weer wiens achternaam wordt dat dan, die van hem of van mij... en als het die van hem wordt draag ik niet dezelfde naam als mijn kind... dat is de enige reden voor mij.

Verder is trouwen een leuk idee. Maar niet voor mij.

Je mag ook zijn naam dragen als je een geregistreerd partnerschap aanvraagt. (Alleen bij officiële documenten houd je altijd je eigen meisjes achternaam; bij bv de belastingaangifte, maar dat is bij een huwelijk net zo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:56

Voor mij hoeft het ook niet. :n Ik heb nooit gedroomd van een bruiloft (laat staan een witte jurk :r ) en al die poespas vind ik niks.

Wij gaan nu samen een huis kopen en willen wel een en ander regelen. Trouwen is makkelijk, maar valt af. Het wordt dus geregistreerd partnerschap, op de ochtend dat het gratis is. Wel heel raar dat er dan ook getuigen bij moeten zijn, dat voelt alweer veel te 'trouwerig'. :))
Ik geloof dat ik ook 'nee' zou zeggen als mijn vriend een aanzoek doet, ik moet er echt niks van hebben. :o Ik wil graag de rest van mijn leven met hem doorbrengen, maar daar heb ik niet zo'n trouwdag voor nodig. En al helemaal geen feestje met schoonfamilie. :D

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:57

Oh, brrrr, trouwen, krijg spontaan bindingsangst. Er hangt zoiets formeels omheen, ik word daar echt naar van. Het is dus volkomen gevoelsmatig, maar ik kan me daar niet overheen zetten. We zijn bij elkaar zolang het leuk is en zo niet, houden we ermee op. Mijn vriend heeft mij ooit eens gevraagd en ik heb nee gezegd. We hebben een hypotheek samen, we hebben netjes vastgelegd wat van wie is en wie wat krijgt na overlijden, maar dat is een heel zakelijke overeenkomst. En dat gaat al 11 jaar goed.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:59

Geregistreerd partnerschap zou dan inderdaad ook mijn voorkeur hebben. En een samenlevingscontract hoe denken jullie daarover? Vroeger dacht ik altijd wat een onzin... je hebt een leven samen en je moet kunnen delen. Nu zie ik daar de voordelen wel van in. Komt denk ik door de drie mislukte relaties die ik erop heb zitten, haha.

Over trouwen gesproken. Mijn moeder is onlangs hertrouwd en heel de familie moest naar het altaar dansen op het nummer I think I wanna marry you van Bruno Mars. Verschrikkelijk. Op het strand, en hun verhaaltje ging ook over de liefde en het strand en de warmte van de zon en de kiezelsteentjes tussen hun tenen dat de liefde verklaarde. Haha, niks voor mij.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:59

RedPassion schreef:
Voor mij hoeft het ook niet. :n Ik heb nooit gedroomd van een bruiloft (laat staan een witte jurk :r ) en al die poespas vind ik niks.

Wij gaan nu samen een huis kopen en willen wel een en ander regelen. Trouwen is makkelijk, maar valt af. Het wordt dus geregistreerd partnerschap, op de ochtend dat het gratis is. Wel heel raar dat er dan ook getuigen bij moeten zijn, dat voelt alweer veel te 'trouwerig'. :))
Ik geloof dat ik ook 'nee' zou zeggen als mijn vriend een aanzoek doet, ik moet er echt niks van hebben. :o Ik wil graag de rest van mijn leven met hem doorbrengen, maar daar heb ik niet zo'n trouwdag voor nodig. En al helemaal geen feestje met schoonfamilie. :D

Dat idee hebben wij dus ook. Een collega van mij heeft dit een half jaartje geleden ook met haar vriend gedaan. Ze hebben in 2012 samen een kindje gekregen en dat is ook allemaal prima geregeld op die manier.
Laatst bijgewerkt door Lous op 23-01-14 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:01

Urion schreef:
Over trouwen gesproken. Mijn moeder is onlangs hertrouwd en heel de familie moest naar het altaar dansen op het nummer I think I wanna marry you van Bruno Mars. Verschrikkelijk. Op het strand, en hun verhaaltje ging ook over de liefde en het strand en de warmte van de zon en de kiezelsteentjes tussen hun tenen dat de liefde verklaarde. Haha, niks voor mij.

_O-
Hilarisch (als dat bij een ander gebeurt :') )

Samenlevingscontract incl erfenis opstellen vonden wij vrij duur, dus dat idee hebben wij gelijk laten varen. Wel opgesteld in het koopcontract dat de langstlevende recht op verblijf heeft.

Mungbean

Re: Trouwen? Nee echt niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:04

Geregistreerd partnerschap en trouwen is in feite hetzelfde dus hoe kun je nou van de een kriebels krijgen en van het ander niet :o?
In beide gevallen een kwestie van een handtekening en klaar is kees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:05

Lous schreef:
Dat idee hebben wij dus ook. Een collega van mij heeft dit een half jaartje geleden ook met haar vriend gedaan. Ze hebben in 2012 samen een kindje gekregen en dat is ook allemaal prima geregeld op die manier.

Nou, het verschil tussen trouwen en geregistreerd partnerschap is eigenlijk vooral kinderen. Bij trouwen is de man automatisch vader, anders niet:

Citaat:
Een kind dat wordt geboren in een huwelijk van een man en een vrouw, krijgt automatisch beide echtgenoten als ouder. Ook als de man niet de biologische vader is. Bij alle andere samenlevingsvormen is dit niet zo. Familierechtelijke betrekkingen met de partner van de moeder of vader ontstaan dan niet automatisch. Hiervoor moet de partner eerst het kind erkennen of adopteren.

Maar dat zullen ze ongetwijfeld geregeld hebben dan. :) Bij ons maakt het niet uit, er zijn en komen geen kinderen.

Sizzle schreef:
Geregistreerd partnerschap en trouwen is in feite hetzelfde dus hoe kun je nou van de een kriebels krijgen en van het ander niet :o?
In beide gevallen een kwestie van een handtekening en klaar is kees.

Om het woordje al. :)) En gewoon om te voorkomen dat mensen dan een feestje verwachten of iets dergelijks.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 18:07

Precies.:))

En kinderen van ons? Misschien wel/ misschien niet. Dat is toekomst.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:12

Je bent toch niet verplicht om een feestje te geven?
Sterker nog, je kunt ook gewoon niet vertellen dat je getrouwd bent :)*
Bij ons was het een simpele kosten-baten afweging. Trouwen was sneller en goedkoper, dus dat werd het.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:12

stress maak je zelf, dat heeft niks met trouwen te maken. Wij hebben geen stress gehad en wel een leuk en vrij groot feest (man is zelfstandig en zijn cliënteel was ook daar.). :+

Ring een slavetag? Nou nou lekker negatief. Zo kan je alles negatief bekijken. Ring is voor mij het symbool van de liefde tussen mijn man en mij. Heeft niks met slavetag te maken. Ik wilde ook nooit trouwen... Tót ik mijn man tegen kwam.. :) Toen hij op één knie ging en het vroeg... Tsja, het moment dat ik hem zag was er al een "klik".. Voelde goed... Dit was gewoon een logisch gevolg.. Mijn hersenen konden geen andere manier bedenken dat dit zou moeten lopen en mijn gevoel al evemin dus gevolgd... :)

Als je nee zegt op een huwelijksaanzoek, hoe gaat de relatie dan verder?
Basicly zeg je "nee, ik houd van je maar toch geloof ik hier niet genoeg in om man en vrouw te worden."

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:17

Hier wel getrouwd... maar ook op een goedkope ochtend bij het gemeentehuis... had wel iets leuks aangetrokken ... geen feestje op die dag... ja anderen maakte er meer heisa van dan wij zelf... vragen als hoe ben je gevraagd? wat voor jurk ga aantrekken? etc etc ... maar ja... een goed huwelijk/relatie hangt niet af van een witte jurk of een romantisch aanzoek. Wij hebben het besloten op de bank thuis dat trouwen het handigst was omdat we een huis gingen kopen.

Ja mensen verwachten van alles maar je hoeft toch niet te doen wat anderen verwachten. Ik hou niet van grote feesten en in het middelpunt staan... nou dat ga ik dus ook niet doen omdat anderen dat zo vinden horen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:19

Mensen om je heen kennen je ook goed; ik zou van mijn stoel vallen als mijn schoonzus in een witte jurk en met een limo zou trouwen :')
Gewoon op de fiets naar het stadshuis is echt hun ding :j

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:20

Ayasha schreef:
Basicly zeg je "nee, ik houd van je maar toch geloof ik hier niet genoeg in om man en vrouw te worden."

Als 'man en vrouw worden' je niets, maar dan ook helemaal niets zegt is het ook geen belemmering voor de rest van de relatie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:21

Ayasha schreef:

:?
Dat vind ik een rare conclusie. T is voor een ieder zelf in te vullen; niet iedereen wil überhaupt trouwen immers. Niet vanwege de relatie maar omdat die behoefte er niet is. Hoeft geen belemmering te zijn. Al kan ik mij het goed voorstellen dat de 'vrager' even heel teleurgesteld is.
Als ik nee had gezegd, was de relatie ook gewoon vrolijk verder gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:22

Ayasha schreef:

Nee, dat is in mijn geval onzin. Ik geloof in onze relatie, ik heb de intentie om altijd samen te blijven, maar dat papiertje hoeft van mij niet. Ik zou trouwens -als geregistreerd partnerschap niet zou bestaan- ook best gaan trouwen nu hoor, om alles rondom het huis (en eventuele erfenis, mocht 1 van ons iets overkomen) gewoon geregeld te hebben. Maar dan ook op de gratis ochtend en zonder poespas. Maar als het niet hoeft en we toch alles kunnen regelen, dan liever niet. Heeft niks met mijn liefde voor hem te maken, maar gewoon met een aversie tegen officieel en burgerlijk gedoe. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:23

Mijn man zei achteraf (toen ik dus al zelf ja gezegd had. Dus niet er voor :') ) dat als ik nee gezegd had dat dat voor hem het einde van de relatie had betekent ook... :) Kan me voorstellen dat dat voor meer mannen zo is.. Ook al is het "maar" een vraag.. Ergens is het toch een afwijzing..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:24

Als je niets bezit en ieder zijn eigen rekening beheert is er sowieso niet echt een reden voor in mijn ogen.
Ik zie er niet specifieks iets romantisch aan of zo, het is gewoon praktisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:25

Ayasha schreef:
Mijn man zei achteraf (toen ik dus al zelf ja gezegd had. Dus niet er voor :') ) dat als ik nee gezegd had dat dat voor hem het einde van de relatie had betekent ook... :) Kan me voorstellen dat dat voor meer mannen zo is.. Ook al is het "maar" een vraag.. Ergens is het toch een afwijzing..

Mijn vriend kent me wel goed genoeg om gewoon geen aanzoek te doen en ook zonder 'papiertje' te weten dat ik van hem hou en bij hem wil blijven. :)

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:30

Haha, trouwen lijkt mij wel wat. En in een witte jurk zie ik ook wel zitten maar dat HOEFT natuurlijk niet! Een vriendin van mij is getrouwd te paard met een wedstrijdoutfit en haar leren rijlaarzen aan kwam ze samen met haar man (die ook rijd) het stadhuis binnen lopen;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:42

Trouwen is gewoon makkelijker en het goedkoopst ;) wat het duur maakt doe je zelf. Je hoeft niet te trouwen in een jurk en een pak, je hoeft geen trouwring te hebben, je hoeft geen andere achternaam te gebruiken en je hoeft ook geen feest te geven. :)

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:58

Ja hier nog een! Ik hoef ook niet zo nodig te trouwen, en al helemaal niet met zo'n grote jurk en al die mensen.. nee nika voor mij!