En ik als webshophouder zet het expres ook niet groots op mijn website om mensen niet op het idee te brengen dat ze maar in het wilde weg kunnen bestellen op mijn risico / kosten zeg maar

Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat ik dagelijks pakjes terug zou krijgen van mensen die zomaar zonder op te letten voor de lol wat bestellen, voor de lol weer terugsturen...en ik heb er als verkoper dan op allerlei manieren werk aan gehad en vervolgens heeft het me geen euro opgeleverd maar zelfs nog geld gekost....dat deugt eigenlijk ook niet en is ook niet zo heel erg eerlijk
De klant neemt het initiatief en het is dan ook zijn / haar risico om iets ongezien te bestellen.
Wanneer een klant gewoon niet goed kijkt / nadenkt en daarmee een webshop op kosten jaagt, vind ik dat niet fair

Aan de andere kant, wanneer een webshop iets opstuurt dat anders is dan de klant mocht verwachten n.a.v. de omschrijving van het artikel, dan is het natuurlijk wel terecht dat de klant niet opdraait voor het terugsturen van iets dat diegene graag had gewild...als het gewoon was geweest zoals omschreven.
Dus wat dat betreft begrijp ik wel dat deze regel ingevoerd is, en hopelijk geeft dat aanleiding voor webshops om eens wat betere foto's / info online te zetten want het is bij de meeste webshops vaak ook wel super lastig om een beetje een duidelijk beeld van te koop staande artikelen te krijgen hoor, pfffft