Help, iemand gebruikt mijn emailadres?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help, iemand gebruikt mijn emailadres?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:40

heb je je eigen wachtwoord al veranderd van je email adres? dat zag ik nergens staan namelijk

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:42

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:46

@ Frederieke:
Ja mijn wachtwoord van mijn emailadres heb ik zojuist veranderd uit voorzorg. :j

Hmm Amber wat verschrikkelijk die review.. Dus het zal me ook niks verbazen als die redactie er niks aan zal doen.. heb ik weer.. Ik zal ook eens verder gaan zoeken naar recensies.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:49

Ik zit al jaren als gebruiker op Knuz en nooit problemen gehad. Maar ik voer dan ook braaf mn eigen gegevens in. Mocht je er niet uitkomen dan wil ik diegene wel even een berichtje sturen, mocht dat handig zijn?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 18:51

Sting schreef:
Ik zit al jaren als gebruiker op Knuz en nooit problemen gehad. Maar ik voer dan ook braaf mn eigen gegevens in. Mocht je er niet uitkomen dan wil ik diegene wel even een berichtje sturen, mocht dat handig zijn?

Zolang je je eigen gegevens invoert zal het ook vast geen probleem zijn inderdaad! Van mij mag je wel een berichtje sturen naar diegene als dat kan!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:40

Sting schreef:

Maar dat zal diegene nooit lezen dan toch? Diegene zal geen mail krijgen dat ze een berichtje heeft. Als ze dan niet op de site kijkt, ziet ze ook dat berichtje niet.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:57

maar ws kijkt ze wel op de site. En handige van Knuz is dat je kan zien of het gelezen is :D (tis net whatsapp :P )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:58

Zijn echt een heleboel mensen die nooit op die site kijken... Ik ben er zelf ook lid van. Als ik geen mail krijg dat ik een berichtje heb, ga ik ook niet op die site kijken. Maar je weet 't niet.
Ik hoop dat 't opgelost wordt TS!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:05

Heb haar een berichtje gestuurd. Ze is al wel langer lid, iig vanaf 2012. Misschien heeft ze dr mailadres verkeerd veranderd of zit er wat anders achter, je weet nooit natuurlijk.

@Tara: Klopt, ik kijk nu ook alleen als ik een mailtje krijg. Maar in het begin had ik dat uitstaan ;).

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:12

Kun je de voor en achternaam van haar zien? Van diegene die jou email adres gebruikt? Misschien kun je haar dan vinden op facebook en haar een berichtje achterlaten van goh, toevallig ontvang ik die mailtjes van je online dating profile misschien kun je een ander adres gebruiken?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 20:19

in de adv melden dat dit een fake adv is en dat er niet gereageerd gaat worden wil ook wel helpen zo neem je de wind uit de zeilen van degene die adv heeft geplaatst

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 20:26

_Tara_ schreef:
Maar dat zal diegene nooit lezen dan toch? Diegene zal geen mail krijgen dat ze een berichtje heeft. Als ze dan niet op de site kijkt, ziet ze ook dat berichtje niet.

Ik kon, toen ik toenstraks inlogde op het account, zien dat hij/zij/het om 12:00 vanmiddag nog had ingelogd op het account, dus het is wel degelijk in gebruik.

Dankjewel Sting, ik kreeg inderdaad net op mijn emailadres een bericht van Knuz dat jij een bericht had gestuurd naar die gebruiker. (Dacht dat ik de optie om berichten te ontvangen had uitgedrukt? Maar ontvang nog steeds.. heb alleen niet zo'n behoefte om weer in te loggen op een account wat niet van mij is.)

Lotte_Wessel schreef:
Kun je de voor en achternaam van haar zien? Van diegene die jou email adres gebruikt? Misschien kun je haar dan vinden op facebook en haar een berichtje achterlaten van goh, toevallig ontvang ik die mailtjes van je online dating profile misschien kun je een ander adres gebruiken?

Nee ik kon alleen de voornaam van deze mevrouw zien (als ik het me goed herinner), als de naam zelf al klopt...

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 21:41

Update:
Ik kreeg zojuist onderstaand mailtje:

Beste ..
Je account voor Knuz.nl is gedeactiveerd. Je kunt dus vanaf nu niet meer inloggen op Knuz.nl. Als je dit een onterechte beslissing vindt dan kun je contact met ons opnemen.
Het Knuz Team.

Eind goed, al goed :D

Kreeg daarna ook nog dit mailtje (waar ik overigens niets van begrijp.. want volgens mij hebben hun mij verkeerd begrepen toen ik mailde dat ze mijn mailadres hebben misbruikt :')

Beste ..
Mogelijk heeft de oorspronkelijke eigenaar van het mailadres zijn mailadres niet meer in gebruik, maar gebruikt die persoon het nog wel om in te loggen op Knuz. Het profiel dateert al uit 2010. Ik heb je mailadres verwijderd uit de database.

Groet, team Knuz

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 09:35

Kijk, dat is ook weer opgelost! :D
Al ben ik nog steeds wel erg benieuwd hoe iemand nou jouw e-mailadres kon gebruiken..!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 10:36

amber15 schreef:
Kijk, dat is ook weer opgelost! :D
Al ben ik nog steeds wel erg benieuwd hoe iemand nou jouw e-mailadres kon gebruiken..!

Ja dat vraag ik me ook nog steeds af.. vind het maar een naar idee dat het blijkbaar zo makkelijk kan!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:50

Nou, net nu ik dacht dat het voorbij was..! Ik kom net terug van mijn werk en zie dat er wederom met mijn emailadres een account is aangemaakt. Ik heb een registratie mail ontvangen en 5(!) mails met daar in het wachtwoord van het account.. ik snap er helemaal niks van, maar wordt het wel spuugzat! Aangezien ik 5 emails heb ontvangen over het wachtwoord, verspreid over een paar uur, krijg ik het idee dat de persoon die het account heeft aangemaakt er niet op kan.. ik heb ook immers mijn wachtwoord van mijn eigen emailadres veranderd..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:51

Wat suf van diegene :') Kan 't niet zijn dat diegene een typfout heeft gemaakt in haar e-mailadres? Zoiets lijkt mij 't meest voor de hand liggend.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:54

_Tara_ schreef:
Wat suf van diegene :') Kan 't niet zijn dat diegene een typfout heeft gemaakt in haar e-mailadres? Zoiets lijkt mij 't meest voor de hand liggend.

Dat zou zomaar kunnen, ik heb nog niet op het account gekeken wat er nu is aangemaakt.. maar ik neem aan dat je zo'n account moet activeren? Daarnaast heeft Sting hier op bokt ook een mailtje gestuurd naar het voorgaande account over dat diegene het verkeerde emailadres gebruikt oid. Ik snap er helemaal niks meer van, maar het is ontzettend vervelend. -O-

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:55

Kun je niet beter een ander email adres aanmaken? Deze persoon snapt het denk ik niet zo goed. Je had eigenlijk je account even open moeten laten en de profieltekst moeten veranderen richting de vrouw die dit doet. Dan had zij dit misschien gelezen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 17:59

Urion schreef:
Kun je niet beter een ander email adres aanmaken? Deze persoon snapt het denk ik niet zo goed. Je had eigenlijk je account even open moeten laten en de profieltekst moeten veranderen richting de vrouw die dit doet. Dan had zij dit misschien gelezen.

Een ander emailadres aanmaken heb ik geen zin in, want dan moet ik een hoop dingen omzetten naar een ander emailadres... ik heb het emailadres namelijk wel zelf in gebruik.

Ik kan nog op het profiel komen van het account die net is aangemaakt. Sting heeft daarnaast ook al een bericht gestuurd naar het voorgaande account, maar ik neem aan dat hier niet op is gereageerd door degene die mijn emailadres gebruikt.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:00

Nogmaals een mail sturen naar Knuz dan maar. Lastig hoor. Ik ken de website zelf en weet dat zij geen nep accounts aanmaken dus dat is het niet. Wat het wel is, is raar.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:01

TS gaat toch geen heel ander e-mailadres aanmaken omdat iemand anders dat gebruikt? Dat is de omgekeerde wereld :P Zou ik persoonlijk niet doen inderdaad. Dan liever nog knuz gewoon bij m'n ongewenste e-mail zetten.

Ik heb even een account aangemaakt en je krijgt inderdaad een activatie e-mail. Dus hoe diegene dat gedaan heeft, weet ik niet. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ze een nieuwe e-mailadres in heeft willen voeren, toen een typfout heeft gemaakt en daardoor jouw adres heeft ingevoerd.

Als je op het profiel van diegene kan komen, kun je bij 'Extra instellingen' jezelf uitschrijven. Misschien dat je dat anders moet doen?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 18:06

Urion schreef:
Nogmaals een mail sturen naar Knuz dan maar. Lastig hoor. Ik ken de website zelf en weet dat zij geen nep accounts aanmaken dus dat is het niet. Wat het wel is, is raar.

Dat van die nep accounts was mijn eerste gedachte.. fijn dat dat dus niet het geval is. Nog een mail sturen naar Knuz lijkt me inderdaad de enige oplossing, maar ik wordt het wel echt zat nu... ik zou bijna gaan dreigen met gerechtelijke stappen haha :')

_Tara_ schreef:
TS gaat toch geen heel ander e-mailadres aanmaken omdat iemand anders dat gebruikt? Dat is de omgekeerde wereld :P Zou ik persoonlijk niet doen inderdaad. Dan liever nog knuz gewoon bij m'n ongewenste e-mail zetten.

Ik heb even een account aangemaakt en je krijgt inderdaad een activatie e-mail. Dus hoe diegene dat gedaan heeft, weet ik niet. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat ze een nieuwe e-mailadres in heeft willen voeren, toen een typfout heeft gemaakt en daardoor jouw adres heeft ingevoerd.

Als je op het profiel van diegene kan komen, kun je bij 'Extra instellingen' jezelf uitschrijven. Misschien dat je dat anders moet doen?

Precies, het is immers mijn emailadres die ik al jaren in gebruik heb! Hmm ik heb dus helemaal geen activatiemail gezien in mijn mail.. wel een mail met daarin 'gefeliciteerd met je registratie' of dergelijke en daarna dus die 5 mails met daarin het wachtwoord..

Dat uitschrijven had ik met het vorige account ook al geprobeerd, maar die kwam net zo hard weer terug..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:11

Ah ok. Dan ben je wss wel uitgeschreven geweest maar gebruikt diegene opnieuw jouw e-mailadres om zichzelf in te schrijven. Want dat gefeliciteerd met je registratie is de 1e mail die je krijgt.

Ik denk dat ik dan gewoon knuz naar de ongewenste e-mail zou verhuizen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:12

Ik denk dat die vrouw niet doorheeft dat ze haar e-mail verkeerd typt en daardoor niet snapt waarom ze haar wachtwoord nog steeds niet heeft, en hem daardoor zo vaak opnieuw aanvraagt :'). Jammer dat je niet op 1 of andere manier contact met haar kan opnemen. Straks gebruikt ze je mail voor nog meer dingen.