vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:12

Ik heb ook je andere topic gelezen en ik wil zeggen dat ik het knap vind dat je zo sterk hier onder bent :j

Je kiest nu voor jezelf, hoe eng het ook is..
En gezien zijn onvoorspelbaarheid en dergelijk, zou ik zeker kiezen voor de aanpak van Brainless :j
Het lijkt me de meest 'veilige' methode om te gaan en toch alles van jezelf mee te kunnen nemen (in het bijzonder je dieren!)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:14

Ts heel veel sterkte :(:)

Zorg dat je van alle belangrijke papieren kopieen hebt of de orginele papieren.
Regel een eigen bankrekening.

Paard heb je al geregeld, katten is altijd wat lastiger maar kun je ze meenemen , zou ik dat doen.

Neem ook wat spulletjes mee waar jij waarde aan hecht, foto's bijvoorbeeld of iets anders wat niet perse waarde hoeft te hebben maar wel voor jou.

Urielle

some1 schreef:
Nee, zomaar meenemen kan ik niet maken, want ze zijn ook van hem. Ik ben wel aan het kijken of ik tijdelijk onderdak voor ze kan vinden voor als ik ze wel mee kan nemen :j

Jij kunt de situatie natuurlijk beter inschatten dan ik want ik ken hem niet, maar persoonlijk zou ik ze echt meenemen :o Je zult niet de eerste zijn wiens dieren de inzet worden van een onderlinge strijd (met alle mogelijke gevolgen vandien)

leeneliefje

Brainless schreef:
Wil je het "vervelend" spelen?
Regel (openlijk) dat je vriendin/nichtje/kennis je paard leent voor een buitenrit (oid) en dat deze dat weekend daar (toevallig) blijft staan.

Geef je vriend een uitje die zater-/zondag; iets wat hij alleen of met vriend/neef kan gaan doen.
In die tijd doe je de katten in een vervoersbak, pak je je belangrijke papieren (paspoort ed) en kleren in en vertrekt.

Je kunt evt daarna (als alles van je veilig is) op hem wachten (met iemand erbij!!) totdat hij thuis is en jij het uit kan leggen dat je nu echt weggaat.

ik zou het ook zo doen, waarom redelijk blijven met iemand die de redelijkheid allang is verloren.
Vind het ook niet achterbaks, puur zelfbescherming.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:15

Jullie zitten met een koophuis samen, dus heb je nog wel even met elkaar te maken...

Zou het daarom wel allemaal netjes houden. En gewoon zeggen dat je o.a. de katten mee wilt nemen.

Volgens mij is dat beter dan opeens een half leeg huis aan te treffen en het koud op zijn dak te krijgen...

Gezamelijke rekening: NOG NIETS MEE DOEN.... Niets is rotter als je erachter komt dat je ex opeens alles heeft en jij niets meer + je moet samen tekenen om hem om te laten zetten, je kan dus hooguit geld naar je pv rekening storten en dat vind ik hooguit lomp.. (is het jouw geld, ok.. maar als het echt gezamenlijk is...)

Ik ben iig van mening dat je alles zo netjes mogelijk moet proberen op te lossen, werkt beter dan drama zoeken, vooral als je nog niet alles af kunt ronden... Stel het is zijn huis, je spreekt elkaar daarna nooit meer, dan zou ik zeggen als je het echt niet vertrouwd "Doe het snel en stiekem"... Maar in deze situatie...

(Ik ben zelf ook toevallig ook vrij recent (deze week) weggegaan, maar was ook vrij plotseling, heb alles eerlijk gezegd, dat ik met hem niet gelukkig zou worden en dat het iig voor mij beter, dus kan nu nog een keer spullen ophalen. De dieren gaan ook met mij mee... Staan nu nog bij hem, maar alles gaat gewoon netjes door omdat we lief en aardig blijven doen tegen elkaar. Geen ruzie, maar het werkte gewoon niet meer :))

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:15

SAKKIA schreef:
Ik zou al kijken of je de gezamelijke rekening ook zonder je vriend kan opzeggen en het geld 50-50 verdelen of evenredig aan wat ieder er opgezet heeft.

Paard heb ik al eens eerder aangegeven. Neem hem mee op buitenrit en laadt hem ergens halverwege in de trailer en breng hem naar zijn nieuwe onderkomen. Als je vriend echt zo onberekenbaar is zou ik hem even een weekje op stal zetten, niet aan de kant van de weg.

Het eerste kan (helaas/gelukkig) niet.

Het tweede geeft het probleem, wat als ze er achter komen dat het paard niet terug is?
Dan denken ze misschien dat ze een ongeluk heeft gehad?
Of als ze het wel meldt, moet ze nog haar spullen/papieren en katten zien op te halen, en dat wprdt dan wel moeilijker.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:17

Fijn dat we je weer kunnen volgen, ik was benieuwd/bezorgd hoe het met je gaat!

Heb je al meer dingen gearrangeerd, zoals de katten? Laat je die daar, neem je die mee, laat je geld achter, wat is je plan?

SAKKIA

Oh nee ik ben er domweg vanuit gegaan dat ze het zou doen op een dag dat haar vriend aan het werk zou zijn.
Maar idd is jouw optie een veel betere :j

BigOne

Eigen veiligheid gaat voor dus je bent niet achterbaks maar verstandig bezig. Hij wil/kan niet veranderen, dat heb je goed gedaan. Zorg ervoor dat je kopien van alle belangrijke gezamenlijke papieren maakt. Jullie hebben een eigen huis geloof ik, dan zorgen dat je ook daar papieren van hebt en ook foto's maken zoals het er nu uitziet. Je kunt best wel al spullen naar je moeder brengen, kerels weten toch niet wat je allemaal in de kast hebt hangen. Regel dat jouw aandeel in de hypotheek elke maand op tijd overgemaakt word en verder hoef je echt niets meer te betalen als je daar weg bent. Alle accounts wijzigen wat betreft het wachtwoord, nieuw telefoonnm aanvragen en hem over op blokkeren.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:18

Brainless schreef:
SAKKIA schreef:
Ik zou al kijken of je de gezamelijke rekening ook zonder je vriend kan opzeggen en het geld 50-50 verdelen of evenredig aan wat ieder er opgezet heeft.

Paard heb ik al eens eerder aangegeven. Neem hem mee op buitenrit en laadt hem ergens halverwege in de trailer en breng hem naar zijn nieuwe onderkomen. Als je vriend echt zo onberekenbaar is zou ik hem even een weekje op stal zetten, niet aan de kant van de weg.

Het eerste kan (helaas/gelukkig) niet.

Het tweede geeft het probleem, wat als ze er achter komen dat het paard niet terug is?
Dan denken ze misschien dat ze een ongeluk heeft gehad?
Of als ze het wel meldt, moet ze nog haar spullen/papieren en katten zien op te halen, en dat wprdt dan wel moeilijker.

Ze verhuist het paard op dezelfde dag dat ze zelf weggaat, dus dat zou dan niet zo'n probleem moeten zijn toch?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 17:19

Andere topic was kans dat hij mee las en om die reden op de mesthoop gegooid.
Aangezien ik wel behoefte heb om er over te praten en tips te krijgen dus een SA (ben bang dat vriendinnen per ongeluk hun mond voorbij kletsen)
Precieze datum moet ik nog even overleggen met mijn vader :j.

Wat onvoorspelbaar betreft: hij kan licht ontvlambaar zijn. Hij heeft nooit fysiek geweld gebruikt, maar wel schelden, schreeuwen, dreigen en dingen kapot maken. Het lastige is dat hij niet te peilen is wanneer hij lichtontvlambaar is. Het kan even goed zijn dat hij het allemaal laat en mogelijk zelfs begrip toont.
Beterschap belooft hij al jaren, maar daar geloof ik niet meer in. En mijn gevoel voor hem is gewoon over.

Mijn hond is al bij mijn ouders, die gaat toch al regelmatig uit logeren. En ik heb al een hoop zomerkleding ingepakt. Hij heeft het wel gezien en zien staan maar er niks over gezegd tot nog toe.

Salaris wordt op een eigen rekening gestort, niet op de gezamelijke. De bedoeling is dat ik dezelfde dag ook de bank inlicht over dat we uit elkaar gaan.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:19

kan alleen maar zeggen veel sterkte...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:19

Tja en hoe lang het kan duren met het koophuis?
Als hij meewerkt kan hij snel te koop komen te staan, en dan is het wachten op een koper.
En als hij niet mee wilt werken, dan moet je naar de rechter om hem te dwingen en dan ben je zo 1 jaar verder voordat het huis überhaupt te koop komt te staan.
Tot de verkoop zijn jullie beide volledig verantwoordelijk voor de hypotheek, verzekeringen en (gemeente) belastingen enz.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:20

Ik ken heel het verhaal niet, maar waarom per se het stiekeme? Voor mijn part belt ze de politie van te voren en vraagt ze of die komen bemiddelen, in de buurt zijn weet ik veel wat :S

Een appje sturen naar een stalgenootje die het meld... Of vind een bokker die je paard zogenaamd koopt en netjes op de stal afzet.. Zo moeilijk is dat niet...

Maar ze hebben samen een huis, denk je dat de bank zegt als de een niet meer zou betalen "ja, vervelend, nu ben jij de klos" het is niet zo makkelijk dat je het zo maar in 2en kunt splitsen... Dus daarom ben ik van het "eerlijk" alles doen...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:21

Nachtlampje schreef:
Ze verhuist het paard op dezelfde dag dat ze zelf weggaat, dus dat zou dan niet zo'n probleem moeten zijn toch?

Dan komt ze thuis, en zijn ouders hebben al gebeld dat ze niet terug is gekomen met het paard.
Hoe denk je dan dat hij reageert als zij ook nog haar spullen en katten wil meenemen?

Brainless

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:22

Klopt, je kan niet een rekening opzeggen en je kan niet zomaar niet meer betalen, want de bank (en andere geldeisers) mogen ook beslag op jouw loon leggen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:22

Het paard staat bij haar schoonouders en die schijnen dezelfde trekjes te hebben als haar vriend. Ik zou er ook bang voor zijn dat ik mijn paard niet mee zou krijgen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:23

Als het per se stiekem moet... Paard wordt in bruikleen gezet/verkocht... Verzin iets... Je bent er hard vanaf gevallen, durft niet meer... En er is vast wel een bokker die komt proefrijden en meteen verliefd is... Het paard een week op proef wil ;)

Dan is paard even opgelost... En je hebt een week speling...

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:26

Lianne86 schreef:
Gezamelijke rekening: NOG NIETS MEE DOEN.... Niets is rotter als je erachter komt dat je ex opeens alles heeft en jij niets meer + je moet samen tekenen om hem om te laten zetten, je kan dus hooguit geld naar je pv rekening storten en dat vind ik hooguit lomp.. (is het jouw geld, ok.. maar als het echt gezamenlijk is...)

Samen tekenen hoeft niet.
Ik ben destijds ook bij mijn ex weg gegaan en ook wij hadden een gezamelijke rekening.
Dit heeft hij zelf kunnen stop zetten.
Ik heb een nieuwe rekening geopend bij een andere bank,zodat ik mijn salaris wel gewoon bij mij houd.
Zou ik, als ik jouw was TS, ook doen.

Verder idd alle belangrijke papieren kopieeren en meenemen.
Zeker die van het huis,aangezien jullie daar nog wel samen verantwoordelijk voor zijn.
Staat het GWL ook op gez naam? anders dat ook nog regelen voordat je weg gaat.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:26

Brainless schreef:
Nachtlampje schreef:

Dan komt ze thuis, en zijn ouders hebben al gebeld dat ze niet terug is gekomen met het paard.
Hoe denk je dan dat hij reageert als zij ook nog haar spullen en katten wil meenemen?

Nee dat zou ook allemaal al weg zijn dan omdat ik het idee had dat ze het op een dag zou doen als haar vriend aan het werk zou zijn. Dit heb ik zo in het vorige topic genoemd en dat had ik er nu misschien even bij moeten zetten.

Ik had het dan zo gedaan:
Je zet alles wat je mee wilt nemen klaar in huis, incl. de katten die je even opsluit in een aparte kamer. De reismandjes staan klaar.
Je ouders en/of vriendinnen geef je even de sleutel van je huis en op het moment dat je bij je paard bent kunnen hun zorgen dat de spullen uit het huis verhuisd worden.
Je paard zet je halverwege ergens op de trailer en breng je naar zijn nieuwe onderkomen. Tegen de tijd dat haar vriend vrij is en zij het gesprek met hem aan kan gaan is alles verhuisd en in veiligheid. TS moet dan nog wel zorgen dat er iemand is die haar direct op kan pikken of direct bij haar is mocht hij wel ontploffen.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 17:28

Hij heeft al eerder verkondigd (toen ik vertelde dat ik nog steeds twijfels had) dat hij me dan verplicht mijn paard te verkopen. Want als ik weg wil gaat hij niet alles opgeven. En we hebben 1 of 2 achterstallige rekeningen waardoor dat dan zou moeten. (mijn ouders zijn bereid mij te helpen waar nodig gelukkig)
De keer ervoor dat we er over praatte waren het de katten en de keer daarvoor dat ik het nooit zal redden zonder hem.

Ik weet dus niet hoe serieus ik het moet/kan nemen. En zijn moeder en hij zijn inderdaad 2 druppels water. Ik wil mijn paard niet als drukmiddel tegen me laten gebruiken :n

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:31

Even vraagje, maken we het op bokt niet groter dan dat het is? :S (Ken heel het verhaal niet)

Hij kan je niet verplichten om iets te verkopen :S Dat is onmogelijk (kijk maar naar alle geweldige dubbeltje op zijn kant afleveringen waar het vreselijk mis gaat door de dure hobby van 1 van de 2)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:31

Ik heb er misschien overheen gelezen, maar jullie hebben samenlevingscontract?
En staat het huis/hypotheek op beide namen?

some1

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 17:33

We hebben geen samenlevingscontract. Het huis staat wel op beide namen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 17:33

Lianne86 schreef:
Even vraagje, maken we het op bokt niet groter dan dat het is? :S (Ken heel het verhaal niet)

Hij kan je niet verplichten om iets te verkopen :S Dat is onmogelijk (kijk maar naar alle geweldige dubbeltje op zijn kant afleveringen waar het vreselijk mis gaat door de dure hobby van 1 van de 2)

Dat is wel zo maar omdat het paard bij zijn ouders staat kan het wel uitlopen op een hele vervelende situatie. Haar schoonouders kunnen haar zelfs de toegang tot het erg ontzeggen en dan kom je echt niet meer bij je paard hoor. Gewoon weghalen voor die tijd is het makkelijkste.