Schattige-dingen-van-de-mini-jij-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:00

Adamootje schreef:
Ik had vroeger een extreem vreemde logica. Ik koppelde kleur aan getallen. Aan het getal 5 gaf ik de kleur rood, en aan het getal 10 de kleur (of toon) zwart. Rood + rood = zwart, dus 5 + 5 = 10. Ik begrijp nog steeds niet hoe ik daarbij kwam, ik was in ieder geval nog heel erg jong en rekenen hadden we op school nog niet gehad.

Verder loog ik in mijn kindertijd best wel vaak, ik had veel fantasie. Ik vertelde mijn zus bijvoorbeeld dat ik helderziend was en ik ging ook haar toekomst voorspellen. :') De buurtkinderen vertelde ik dat we eigenaar waren van twee panters en een luipaard (wij hadden twee zwarte katers en een lapjeskat). Als de buurtkinderen mijn katten zagen, renden ze gillend weg. Ik vertelde de buurtkinderen ook dat ik eigenlijk Engels was en dat vonden zij wel interessant. In werkelijkheid quote ik wat zinnen uit "Titanic" want die film keek ik heel vaak.

Grappig, dat eerste is een psychologisch verschijnsel genaamd synesthesie.... Weet niet of je je daar in herkent, want het komt niet supervaak voor :P ...

Ik wist nooit het verschil tussen worst en borst, terwijl dat een vrij essentiële is .... :') als je bij de slager om een plakje borst vraagt :))

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:01

Adamootje schreef:
Ik had vroeger een extreem vreemde logica. Ik koppelde kleur aan getallen. Aan het getal 5 gaf ik de kleur rood, en aan het getal 10 de kleur (of toon) zwart. Rood + rood = zwart, dus 5 + 5 = 10. Ik begrijp nog steeds niet hoe ik daarbij kwam, ik was in ieder geval nog heel erg jong en rekenen hadden we op school nog niet gehad.

Niet eens zo heel gek, je hebt mensen die kleuren aan bepaalde getallen koppelen, en zelfs smaken/geuren aan voorwerpen!

Edit: Menino was me net voor :')

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:06

Menino schreef:
Grappig, dat eerste is een psychologisch verschijnsel genaamd synesthesie.... Weet niet of je je daar in herkent, want het komt niet supervaak voor :P ...

Interessant. Ik ken het verschijnsel maar ik heb er nooit bij stilgestaan dat het daarmee te maken kan hebben. :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:12

Van afhaalchinees maakte ik altijd afvalchinees. (als mensen afhaalchinees zeggen, zeggen ze het vaak snel en dan lijkt het inderdaad op afvalchinees)
Ik dacht dat mensen dat in China maakte en de restjes naar Nederland stuurden.

:o

Mallow

Re: Schattige-dingen-van-de-mini-jij-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:18

Hoe het kon dat donkere mensen in het water donker bleven en de kleur er niet afspoelde :oo :o

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:19

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:22

Adamootje schreef:

Verder loog ik in mijn kindertijd best wel vaak, ik had veel fantasie. Ik vertelde mijn zus bijvoorbeeld dat ik helderziend was en ik ging ook haar toekomst voorspellen. :') De buurtkinderen vertelde ik dat we eigenaar waren van twee panters en een luipaard (wij hadden twee zwarte katers en een lapjeskat). Als de buurtkinderen mijn katten zagen, renden ze gillend weg. Ik vertelde de buurtkinderen ook dat ik eigenlijk Engels was en dat vonden zij wel interessant. In werkelijkheid quote ik wat zinnen uit "Titanic" want die film keek ik heel vaak.

Hahahah herkenbaar ik had ook echt een hele grote fantasie, ik verknipte altijd vuilniszakken, dan ging ik daarmee door woonwijken lopen en geld ophalen aan de deuren voor het weeshuis waar ik zogenaamd woonde _O-
En ik verkocht besjes van de bomen geplukt, maar ik was er heilig van overtuigd dat het kleine aardbeitjes waren :))

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:24

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 09-02-22 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:36

Iehlllll dan zou ik het ook niet meer eten _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:44

missRosanne schreef:
http://m.youtube.com/watch?v=MXXRHpVed3M

Ik verstond vroeger altijd: woaah we're going to eat pizza. :') wist ik veel wat Ibiza was.

Bij 'zie ginds komt de stoomboot' zingen ze 'Hoe huppelt zijn paardje het dek op en neer'
Ik verstond 'Hoe huppelt zijn paardje? Ik denk op en neer :j '

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:45

PineApple schreef:
Mijn moeder stuurde mij altijd de tuin in als het regende. Dan moest ik aan het touwtje gaan trekken zodat de zon ging schijnen...
En ik maar zoeken :')

Agos arm kind _O-
En moeders lachen :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:50

Ohja ik dacht ook echt altijd dat er een schatkist lag onder de regenboog... En ik maar vragen aan mijn vader of hij naar de regenboog toe wilde rijden, maar helaas :n

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:51

Dat van die verkeerslichten geloofde ik ook! Toen mijn opa uitlegde dat dat gewoon automatisch ging, kon ik echt heel bevreesd nadenken over dat eerste momenten waarop het dan rood zou worden. Ik kreeg spontaan beelden van de apocalyps in mijn hoofd, want alle auto's zouden dan tegen elkaar sjezen, ofzo, dacht ik dus -O-

Verder geloofde ik dat cordon bleu-vlees gemaakt werd van apenvlees :')

Ik probeerde ook altijd te vliegen, door in een grote wasmand te staan (zo'n hoge kuip), te springen en terwijl met mijn armpjes de wasmand mee op te tillen :o

En als ik me verkleedde (lees: een sjaal over mijn hoofd en een zonnebril oid), dan dacht ik écht dat niemand me kon herkennen!

Lies :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:52

Yunomi schreef:
Appelmoes word door bejaarden gemaakt, ze kauwen de appels tot moes en spugen het vervolgens in de potten. Die bejaarden die niet zo goed meer kunnen kauwen maken de appelcompote. :j :9
Mijn broertje eet nog steeds geen appelmoes en compote... :+

Hihi, de neef van mijn man lust geen eieren.. Nu heeft ie laatst zijn dochtertje verteld dat het eigeel een kuikentje is. Nu wil zij ook geen eieren meer eten :+

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:34

Ik vroeg me altijd af waarom zwarte pieten handschoenen dragen, het is toch niet koud in spanje? :=

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:35

Springs schreef:
Ik vroeg me altijd af waarom zwarte pieten handschoenen dragen, het is toch niet koud in spanje? :=

En ik vroeg me af hoe het mogelijk was dat Sinterklaas preciés dezelfde schoenen als mijn vader had :D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 18:50

Yunomi schreef:
Appelmoes word door bejaarden gemaakt, ze kauwen de appels tot moes en spugen het vervolgens in de potten. Die bejaarden die niet zo goed meer kunnen kauwen maken de appelcompote. :j :9
Mijn broertje eet nog steeds geen appelmoes en compote... :+

He bah! :')

Er waren altijd van die stoeptegels met 'hond in de goot'
Ik dacht dat je moest oppassen dat je hond niet in de put viel of zo :')

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:18

Ik dacht vroeger dat de wind werd gemaakt door de bomen. Omdat bomen altijd bewegen als er wind is en er een liedje bestaat met de tekst: Zie de wind waait DOOR de bomen.

Ook dacht ik dat de wereld aan een enorm groot touw hing. Ik kon niet geloven dat de aarde/wereld zomaar in de lucht zweefde.

Ik dacht ook écht dat ik als ik een put zou graven ik écht in china zou uitkomen

En als ik klein was en vroeger in bed lag kwamen mama of papa wel eens kijken of we sliepen, en als ik dan nog wakker was hield ik mijn adem in, omdat ik dacht dat als ik sliep, ik stopte met ademen en ze zo niet zouden zien dat ik nog wakker was.

Ik durfde ook niet scheel-kijken omdat mama zei dat mijn ogen zo zouden blijven staan.

En ik heb ook echt lange tijd geloofd dat de ooievaar de kinderen kwam brengen

Toen ik erachter kwam dat de sint niet bestond , twijfelde ik eerst niet aan het bestaan van de paashaas

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:29

Ik kan zo even niet wat bedenken. Maar wel wat mijn zussen altijd deden bij mij vroeger. Ik heb twee oudere zussen (6 en 7 jaar ouder). We mochten wel eens samen een ijsje halen bij de cafetaria om de hoek. Zo'n lekker grote softijs. Op de weg terug hadden mijn zussen het ijsje natuurlijk al bijna op en mijn ijs lekte over mijn handen heen. Mijn oudste zus zei altijd: "je ijsje smelt, zullen we ruilen dan help ik je wel"
en heb heel lang mijn ijsje aan mijn zus gegeven en ik kreeg haar bijna lege hoorntje terug :')

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:29

tessaroos schreef:
joxbling schreef:
Ik kon met geen mogelijkheid computer uitspreken en zei dus altijd 'petjoeter'

ik kon nooit mayonaise uit spreken dus zei ik altijd 'nananese'.
word nog steeds grapjes over gemaakt als we patat eten :+ .

Haha wij hebben een Mitsubishi en de kinderen bij mijn werk noemen dat altijd een Ietsipietsi :+

Verder staat er bij ons in de buurt een groot boekenhuis, een heel groot rechthoekig gebouw. Ik dacht altijd dat daar alle boeken van de hele wereld te vinden waren en als je daar rondliep je uit moest kijken dat je niet zou verdwalen want dan zou je nooit meer de weg naar buiten vinden.

Verder reden we vaak naar Zeist vroeger, langs de snelweg is een bedrijven terein met allemaal glimmende gebouwen met veel glas. Ik maakt mijn zusje altijd wijs dat dat nou New York was.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:30

Kroepoek was hier poepbroek :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:35

De regenboog.. Met een schatkist aan de ene kant XD
Goede herinneringen...!

Vroeger ook met een vriendin gespeeld dat we in een nachtcircus werkten! En toen gingen we dat aan iedereen vertellen.. M'n vriendin was een acrobaat. En ik deed dingen met een tijger :)) Die kon namelijk door een hoepel springen!
En iedereen maar vertellen dat er een nachtcircus bestond..

Ik snapte vroeger ook nooit waarom de 1e, 2e en 3e plaats allemaal een andere kleur kregen!
Zilver was het helderst = 1e
Goud was wat viezer/donkerder = 2e
Brons was het donkerst = 3e

En ik het maar niet snappen :')

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 19:35

NeverGiveUp schreef:
PineApple schreef:
Mijn moeder stuurde mij altijd de tuin in als het regende. Dan moest ik aan het touwtje gaan trekken zodat de zon ging schijnen...
En ik maar zoeken :')

Agos arm kind _O-
En moeders lachen :')

Jup, en ik elke keer maar braaf laarsjes en regenjasje aan en de tuin weer in :')
Was een beetje goedgelovig :')

Hahahaha dat van die appelmoes :') dan zou ik het ook niet meer hoeven hoor :') _O-

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:22

Auto's waren sjeeeezers :')

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:47

Hihi ik wil poepbroek eten! :')

En filmen; fimelen
wespen; wepsen

Een leuke van mijn broertje: trampoline; kakoline
En dan was het tramp... "tramp" o... "o" line... "line"