Adamootje schreef:Ik had vroeger een extreem vreemde logica. Ik koppelde kleur aan getallen. Aan het getal 5 gaf ik de kleur rood, en aan het getal 10 de kleur (of toon) zwart. Rood + rood = zwart, dus 5 + 5 = 10. Ik begrijp nog steeds niet hoe ik daarbij kwam, ik was in ieder geval nog heel erg jong en rekenen hadden we op school nog niet gehad.
Verder loog ik in mijn kindertijd best wel vaak, ik had veel fantasie. Ik vertelde mijn zus bijvoorbeeld dat ik helderziend was en ik ging ook haar toekomst voorspellen.De buurtkinderen vertelde ik dat we eigenaar waren van twee panters en een luipaard (wij hadden twee zwarte katers en een lapjeskat). Als de buurtkinderen mijn katten zagen, renden ze gillend weg. Ik vertelde de buurtkinderen ook dat ik eigenlijk Engels was en dat vonden zij wel interessant. In werkelijkheid quote ik wat zinnen uit "Titanic" want die film keek ik heel vaak.
Grappig, dat eerste is een psychologisch verschijnsel genaamd synesthesie.... Weet niet of je je daar in herkent, want het komt niet supervaak voor
...Ik wist nooit het verschil tussen worst en borst, terwijl dat een vrij essentiële is ....
als je bij de slager om een plakje borst vraagt

'

"