Wat drinken de 18-ers nu bij het stappen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:55

Ik ben twintig en 'drink ook voor', gewoon voor het stappen bij iemand thuis een drankje doen, hartstikke gezellig. Sommigen aan de wijn sommigen aan de cola, niet om dronken te worden ofzo.
Ik drink vaak bij iemand thuis meer als in de kroeg. In de kroeg krijg ik heet, en van dansen krijg ik dorst dus dan ga ik lekker aan het water.
Ideeën voor drankjes, standaard fris, ik drink dan het liefst cassis/ sprite/ ice thea. Ook heel vaak fristi, zo lekker! Sapje, appelcider, alcoholvrije cocktails, of gewoon (bubbeltjes) water
Het is net echt drinken, alleen dan zonder alcohol ;). Zo moeilijk zal het dus vast niet zijn.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 01:58

In veel discotheken enzo hebben ze standaart jus d'orange om mee te mixen.
Ik neem meestal aar gewoon een glas van ( kan ook niet teveel koolzuur hebben)

Willeke_

Re: Wat drinken de 18-ers nu bij het stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 02:03

Wat een raar topic. Is het de bedoeling dat we het non-alcoholische gedeelte van de kaart opnoemen?

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 02:04

xEmily schreef:
Voordrinken.

Doen wij hier ook vaak... Gaat daar ook al vaak mis _O-

Maar ik ben igg nog niet na die invoer van die wet uitgegaan. Omdat ik ook de jongste ben in de groep, rest is 20+ denk ik niet dat ik zoveel problemen krijg.. Studenten stad Groningen :=

Anders maar weer terug naar de frisdrank?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 02:21

Toen ik nog jong was en veel uitging was alles nog toegestaan. Even zo goed werd er voor- en nagedronken. Gewoon gezellig met je vrienden thuis beginnen en eindigen.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 02:27

xEmily schreef:
FNews schreef:
Ik ga eigenlijk nooit uit omdat ik dat niet graag doe maar zou je vriendin geen alcohol vrije cocktails of bier kunnen drinken? Volgens mij heb je ook alcoholvrije Jillz, dat is ook best lekker.

Even offtopic, ik woon zelf in België en vind die regel onder de 18 geen alcohol maar een vage regel. Denkt de regering echt dat jongeren die voor de regel 16 waren maar nog geen 18 zich daar aan gaat houden?

Ik vind het sws stom dat ze het niet vier jaar eerder bekend hadden gemaakt.
Dan konden de ouders de kinderen nog een beetje voorbereiden ...
En zijn wij niet zo boos.

Je bent 15 dus waar zou jij boos om moeten zijn? Ja, voor de 16 en 17 jarigen die al mochten drinken voor 2014 is het zuur. Maar voor iedereen die ook voor 2014 niet mochten drinken niet.
En wie is de wij in jouw post?

TS: Ik weet niet of zij er tegen kan maar ik denk dat jouw vriendin wel fris kan drinken. Eventueel alcoholvrije drank zoals Jilzz en er zijn vast wel meer alcoholvrije dranken te krijgen.
Veel plezier tijdens het stappen!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 03:05

Jillz is niet alcohol vrij hoor :)

Alle moraalridders alweer verzameld in dit topic zie ik. Ik snap niet waarom het hier direct op hol slaat als een 18 jarige een drankje wil doen.
En ojee.. laat staan een 16 jarige! (Ondanks dat dit jaaaaren toegestaan was).

Alsof iedereen zich gelijk naar de klote zuipt.

Laat andere toch fijn genieten van hun alcoholisch drankje. Soms is een wijntje of een cocktail of een mixdrank puur genieten. Zoals een biertje op 'n warme dag of een rode wijn bij een goed stuk vlees.

En soms is het fijn om de randjes er vanaf te nemen om te kunnen relaxen of net die ene jongen te durven aanspreken of jezelf op de dansvloer te wagen.

Wil toch niet zeggen dat je je direct het ziekenhuis indrinkt, korsakoff uitnodigt en een levertransplantatie nodig hebt.

Prima als sommige alcohol vies vinden.. maar je hoeft dat andere nog niet op te dringen.

Ontopic: Alcoholvrije cocktailkaart? Misschien alcoholvrij bier?
En anders gewoon frisdrank. Denk dat niet-alcoholische drank nu niet echt veel verandert.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 03:10

Nagini schreef:
Jillz is niet alcohol vrij hoor :)

Je hebt Jillz met alcohol en zonder alcohol ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 03:22

Bedoel je de mensen die nog geen 18 zijn?
Sowieso ga ik eigenlijk bijna alleen maar naar huis feestjes. daar is gewoon alcohol en ik heb genoeg vrienden die ouder zijn dan 18..

bij uitgaan bij ''clubs'' whatever. dan inderdaad indrinken of mensen voor je laten halen. anders gewoon lekker cola'tje :)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 03:30

Vriendin van mij drinkt altijd thee als we in de kroeg zitten. Zitten wij daar bier te zuipen en dan zit zij lekker haar thee'tje te drinken :P Waar we tot nu toe zijn geweest hebben ze daar geen punt van gemaakt. Maar dat zijn meestal kroegjes waar je overdag ook een terrasje kan pakken dus ze hebben het sowieso. Appelsap zullen ze op de meeste plekken ook echt wel hebben. Gewoon lekker drinken wat ze lekker vindt!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 06:41

Maar kan ze niet voor haar zelf kiezen dan? Waarom moeten jullie er over nadenken. Het kan zijn dat zij zin heeft in een colaatje, het kan zijn dat ze al tevreden is met water of weet ik veel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 06:57

Ik snap het probleem niet helemaal Ts. Je bent zélf wel 18, dus jij kan toch alles drinken wat je wilt? :+ En je zit helemaal in dubio over of iemand red bull lust? Maar je gaat toch niet samen uit hetzelfde blikje drinken? :')

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:28

Willeke_ schreef:
Wat een raar topic. Is het de bedoeling dat we het non-alcoholische gedeelte van de kaart opnoemen?

Hoe zo een raar topic?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de 18- jongeren nu drinken tijdens het stappen....immers, nog geen maand geleden mochten ze gewoon een biertje of wijntje drinken?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:38

Mavelle schreef:
Zou eigenlijk ook niet weten wat ze in clubs verder aan alcoholvrije dranken hebben.

:') quess what? Ze hebben gewoon het hele frisdrank assortiment en alcoholvrije cocktails meestal :j

xEmily schreef:
o

Ik vind het sws stom dat ze het niet vier jaar eerder bekend hadden gemaakt.
Dan konden de ouders de kinderen nog een beetje voorbereiden ...
En zijn wij niet zo boos.

Dit zat er al heel lang aan te komen hoor... En ik zal je nog een voorspelling doen voor over een jaar of 4, dan mag je pas boven de 21 alcohol.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:40

Ik snap het ook niet. Wat ze nu drinken? Iets van de 100 alcoholvrije drankjes die er bestaan :+

Ik drink ook nooit en ga altijd voor cola of ice tea.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:43

woofie schreef:
Willeke_ schreef:

Hoe zo een raar topic?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de 18- jongeren nu drinken tijdens het stappen....immers, nog geen maand geleden mochten ze gewoon een biertje of wijntje drinken?

euhm.... frisdrank? :)*

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:53

Zo raar is indrinken (in dit topic voordrinkgen genoemnd) nog niet hoor. Hier is t meer dan normaal em doet serieus iedereen het. Vooral drankspelletjes (of gwn bij iemand "chillen") wordt het meeste gedaan. En mijn hersencellen gaan niet zomaar zo snel :evaw:, aangezien ik bijna nooit uitga en bijna nooit drink. Alleen die ene keer dat ik uitga dan, ik zie t probleem niet helemaal :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 10:33

Even voor een ieder die reageerde over dat je ook kan stappen zonder alcohol: helemaal waar! Zoals in de OP staat weet ik zelf hoe dat is doordat ik aan de medicijnen heb gezeten en daarbij mocht geen alcohol ;)

Dit topic is puur omdat wij niet echt verder kwamen dan sinas, cola, ice tea en water. Daarom wilden we graag meer opties, die we nu hebben! Ik had zelf namelijk niet eens nagedacht over alcohol vrij drank zoals bier en jillz :o
Ook de opties die Esmeej333 noemt had ik me nog niet bedacht.

En Willeke_, ja dat is de bedoeling ;) Ze adverteren bij kroegen nu eenmaal niet met appelsap ed, de drank wordt je bijna letterlijk opgedrongen.

Daarnaast was ik gewoon benieuwd, ik heb er namelijk van mensen die nog geen 18 zijn enorm veel ophef over gehoord en dat ze trots waren als ze dan toch dat wijntje mee kregen.
Voor mij part hadden ze de leeftijd verhoogd naar 21, i don't care. Ga toch maar één keer in de maand dus dan zou ik twee blikjes red bull drinken en water bij wijze van ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:37

Maar TS, jij bent toch al 18???? Ik snap je topic niet? Waarom zou jij red bull of cola moeten drinken? (uiteraard is het heel slim, daar niet van :+ )

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 10:40

:)) ik ben idd 18, maar degene met wie ik ga nog niet. Wij waren daarom samen aan het denken wat zij kon drinken, nu hebben we al een stuk meer suggesties! Daarnaast was ik gewoon benieuwd, omdat velen het toch wel bij het uitgaan vinden horen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:44

xTammyy schreef:
:)) ik ben idd 18, maar degene met wie ik ga nog niet. Wij waren daarom samen aan het denken wat zij kon drinken, nu hebben we al een stuk meer suggesties! Daarnaast was ik gewoon benieuwd, omdat velen het toch wel bij het uitgaan vinden horen.

Maar wat zijn haar ideeën er zelf over. Ik neem aan dat ze wel een eigen smaak heeft ontwikkeld en thuis ook wel eens wat drinkt? ;)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 10:46

Klopt, maar we waren dus samen aan het brainstormen en kwamen samen niet verder dan cola, sinas en ice tea ed. Ik dacht laat ik haar helpen en even naar wat meer opties vragen. Bedoel ja ik kán het wel voor haar halen, maar ik wil dat niet. Krijgt die tent straks door mij een boete en dan heb ik en waarschijnlijk zij ook een probleem.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:48

Vind sowieso dat er veeeel te weinig alternatieven te verkrijgen zijn in de clubs en cafés. Er zijn echt veel lekkere non alcohol drankjes maar je kunt ze gewoon niet bestellen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:53

Dat je vriendin geen 18 is wil toch nog niet zeggen dat ze niet zelf kan bedenken wat ze graag wilt drinken :') Ze zal zelf toch wel haar ideeën hebben van een lekker non-alcoholisch drankje :=

Dat je daarover moet gaan brainstormen zeg :')

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 10:58

bij veel plekken kun je een glas water krijgen. Is nog gratis ook, maar dan moet je wel duidelijk zijn dat je een glas kraanwater wilt :P.

Ik doe dat bijna altijd. Als ik even geen wijn meer aankan. Of als ik moet boppen en ik heb gewoon dorst en genoeg van cola.