Welk kraamcadeau?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:30

Denk eens aan een zwempakje. Dat wordt zo vaak vergeten en babyzwemmen is zóó ontzettend leuk!
Ik word zelf eind deze maand voor de tweede keer tante, ik doe wederom een mand met meerdere kadootjes, denk aan knuffeltje, speentje, douchespulletjes voor baby, mama en papa. ook een badthermometer gegeven, een net voor de badspeeltjes etc

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:50

VOor mijn schoonzus in de zomer (ik mocht meter zijn van haar dochtertje), had ik het volgende:
3 praktische herbruikbare opbergboxen (plastiek)
gevuld met allemaal apart verpakte spulletjes, met een nummer op.
En dan een stapeltje enveloppen met daarop dag 0, dag 1, dag 2, ... tot en met 14, en dan week 3, week 4, ... tot en met week 8, en dan ook alle maanden.
Dus bij elke leeftijd mochten ze dan die envelop open doen.
In de envelop zat dan een briefje met daarop een nummer en een zinnetje.
Dat nummer verwees dan naar het pakje dat ze mochten open doen, en het zinnetje gaf al een hint over wat er in zat.
Er zaten allemaal heel praktische dingen in.
1 dag Spaarpot Om te sparen voor de eerste pony
2 dag Shampoo Om u terug heerlijk fris te voelen na de bevalling
3 dag Papieren zakdoekjes Om de kraamtranen te drogen
4 dag wasknijper Als het stinkt gebruik je deze
5 dag Tut in doosje Handig om extra bij te hebben in de verzorgingstas
6 dagen Red bull Ken, om weer energie te krijgen na een zware nacht
7 dagen Billendoekjes Om die zachte billetjes proper en fris te houden
8 dagen oordopjes Ken, als je deze ’s nachts gebruik kan je rustig slapen…
9 dagen Luierzakjes Om de stinkpampers een beetje geheim te houden
10 dagen Vuilzakken oliebol happens…
11 dagen tutje Ook handig om in uw sjakos te hebben zitten!
12 dagen Verstevigende bodylotion Om de uitgeleurde huid terug strak te maken ;)
13 dagen Fles wijn, kaarsje, borrelnootjes Alle ingrediënten voor een gezellig romantisch avondje. Babysit voor de kleine kan je bij ons altijd vinden!
2 weken Billendoekjes AH
3 weken Billendoekjes Z +oorstokjes Zodat de baby de slaapliedjes die je zingt goed kan horen
4 weken Billendoekjes AH + maandverband Helaas vanaf nu terug nodig na 9 maanden geen miserie!
5 weken Billendoekjes Z + wasknijpers Om de vele babywasjes op te hangen
6 weken Billendoekjes AH + condooms Was het nu XXS of XXL Ken?
7 weken Billendoekjes Z + Thermometer Handig om in de verzorgingstas bij te hebben
8 weken Billendoekjes AH +rugzakje Een proper setje kleren, flesje melk, pampertjes en de lievelingsknuffel in steken en de baby is klaar om te gaan logeren/spelen bij de grootouders/meter/peter/Veerle/…
2 maanden luierzakjes
3 maanden Fysiologisch serum De eerste verkoudheid…
4 maanden Lepeltjes Vanaf nu mag je beginnen oefenen met groentjes en fruit
5 maanden Bavetjes Tandjes krijgen veroorzaakt veeeeeeeeel kwijl
6 maanden bavetjes Vanaf nu mag er elke dag groenten- en fruitpap op het menu staan
14 februari valentijn badeendjes Om in thema in bad te spelen
7 maandenEerste tandje tandenborstel Vanaf het eerste tandje elke dag eventjes poetsen
8 maanden dierenboekje Als hulp bij het kiezen van een eerste huisdier
9 maanden dierenpleisters Vanaf nu zal je kleine spruit beginnen met het oefenen van te staan. Met vallen en op staan, en hier en daar een schram…
10 maanden Boekje tellen Omdat rekenen het leukste is!

En dan alle gaatjes opgevuld met pampertjes (maat 2, verschillende merken, zo kon ze van alles al wat proberen, kijken wat ze leuk vond om te gebruiken, zonder een gans pak te moeten kopen)
Ik had alles in de hema, zeeman, ... gehaald (even goed als dure spullen, en voor familie kan dat vind ik)
In totaal was ik 80 euro kwijt... Ze waren er heel blij mee, tegen iedereen verteld wat ze gekregen hadden.

En zo zag dat er dan uit:
Afbeelding

opisop_shop

Re: Welk kraamcadeau?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:57

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:04

JEMIG!! wat leuk!!!!
en creabea zeg!
wauw haha
echt leuk!! zeker ook na meerdere dagen, weken maanden haha

@luiertaarten, doe het alsjeblieft niet met die goedkope luiers, die zijn nl heel dik en ruiken gelijk naar urine....bumbliesl luiers waren dat....
welke merken ik je aanraad zijn: pampers, kruitvat eigen merk of Huggies. mijn ervaring is met pampers en kruitvat eigen merk heel goed, en Huggies ook aardig. Maar door velen wordt in de eerste weken toch voor pampers gekozen, daarna gaan ze vaak wat hoppen kwa merken en uit proberen...

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:18

piendepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:31

Weet je wat ook leuk is,
een zwemtasje, een bikini (meisje), een leuke rose handdoek, zwemluiers,
een waterspeelgoedje, zwemvleugeltjes en een leuke kaart erin met erop, LEER MAAR VLUG ZWEMMEN,
dan mag je met Tante.... mee naar het zwembad.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:33

Een bikini voor een baby?? ik zou dan eerder voor een badpakje gaan, niet iedereen kan een bikini bij een baby waarderen.
Daarbij moet je ook wel zeker weten dat mama (of papa) met baby willen gaan zwemmen, niet iedere moeder wil na een bevalling gaan zwemmen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:36

Een draagdoek heb ik persoonlijk niet gebruikt en eigenlijk vriendinnen/schoonzusjes etc in mijn omgeving ook niet, voor zoiets ook handig om eerst even te checken. Mijn ervaring is dat kleertjes in grote hoeveelheid gegeven worden in de kleinste of eerstvolgende maat en rompertjes zaten we ook niet om verlegen, de belangrijkste babybenodigdheden hadden we zelf al wel gekocht. Ik genoot zelf persoonlijk erg van de gewoon erg lieve pakketjes, knuffeltjes, kleine dingetjes (idd ook de gipssetjes voor voet/handafdrukjes). Zo erg dat ik daarna een tijdje een webwinkel hiermee heb gerund, nu gestopt wegens andere bezigheden. Wil je voor iets exclusievers gaan, idd een stoel of schilderijtje van het geboortekaartje is ook erg leuk, al weet ik niet of ieder geboortekaartje hier zich zo goed voor leent. Een kraammand leuk opmaken met 10 kadootjes voor de eerste 10 dagen vind ik ook erg leuk. Zachte knuffeldoekjes doen het bij de kleintjes vaak zelf erg goed.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:42

Ik heb laatst voor mijn buurvrouw een babyboek gekocht waarin alles bijgehouden kon worden. Van ontmoeting van de ouders tot bevalling tot eerste keer naar buiten, zwemmen, eerste stapjes, met plek voor foto's uiteraard.

Deze zijn ook heel leuk: http://www.ikbenzomooi-baby-kinderen-kl ... by-ca.html
Het idee is dat je bij elke keer een foto maakt. Zit vanalles in: vandaag ben ik 1 week oud, vannacht sliep ik voor het eerst door, vandaag kwam mijn eerste tandje door... Heel leuk :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:44

Misschien een leuk pakketje met bijvoorbeeld, babysokjes, rompertjes, etc :) Of iets met de naam van de baby erop.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:45

Suzzy_3 schreef:
VOor mijn schoonzus in de zomer (ik mocht meter zijn van haar dochtertje), had ik het volgende:
3 praktische herbruikbare opbergboxen (plastiek)
gevuld met allemaal apart verpakte spulletjes, met een nummer op.
En dan een stapeltje enveloppen met daarop dag 0, dag 1, dag 2, ... tot en met 14, en dan week 3, week 4, ... tot en met week 8, en dan ook alle maanden.
Dus bij elke leeftijd mochten ze dan die envelop open doen.
In de envelop zat dan een briefje met daarop een nummer en een zinnetje.
Dat nummer verwees dan naar het pakje dat ze mochten open doen, en het zinnetje gaf al een hint over wat er in zat.
Er zaten allemaal heel praktische dingen in.
1 dag Spaarpot Om te sparen voor de eerste pony
2 dag Shampoo Om u terug heerlijk fris te voelen na de bevalling
3 dag Papieren zakdoekjes Om de kraamtranen te drogen
4 dag wasknijper Als het stinkt gebruik je deze
5 dag Tut in doosje Handig om extra bij te hebben in de verzorgingstas
6 dagen Red bull Ken, om weer energie te krijgen na een zware nacht
7 dagen Billendoekjes Om die zachte billetjes proper en fris te houden
8 dagen oordopjes Ken, als je deze ’s nachts gebruik kan je rustig slapen…
9 dagen Luierzakjes Om de stinkpampers een beetje geheim te houden
10 dagen Vuilzakken oliebol happens…
11 dagen tutje Ook handig om in uw sjakos te hebben zitten!
12 dagen Verstevigende bodylotion Om de uitgeleurde huid terug strak te maken ;)
13 dagen Fles wijn, kaarsje, borrelnootjes Alle ingrediënten voor een gezellig romantisch avondje. Babysit voor de kleine kan je bij ons altijd vinden!
2 weken Billendoekjes AH
3 weken Billendoekjes Z +oorstokjes Zodat de baby de slaapliedjes die je zingt goed kan horen
4 weken Billendoekjes AH + maandverband Helaas vanaf nu terug nodig na 9 maanden geen miserie!
5 weken Billendoekjes Z + wasknijpers Om de vele babywasjes op te hangen
6 weken Billendoekjes AH + condooms Was het nu XXS of XXL Ken?
7 weken Billendoekjes Z + Thermometer Handig om in de verzorgingstas bij te hebben
8 weken Billendoekjes AH +rugzakje Een proper setje kleren, flesje melk, pampertjes en de lievelingsknuffel in steken en de baby is klaar om te gaan logeren/spelen bij de grootouders/meter/peter/Veerle/…
2 maanden luierzakjes
3 maanden Fysiologisch serum De eerste verkoudheid…
4 maanden Lepeltjes Vanaf nu mag je beginnen oefenen met groentjes en fruit
5 maanden Bavetjes Tandjes krijgen veroorzaakt veeeeeeeeel kwijl
6 maanden bavetjes Vanaf nu mag er elke dag groenten- en fruitpap op het menu staan
14 februari valentijn badeendjes Om in thema in bad te spelen
7 maandenEerste tandje tandenborstel Vanaf het eerste tandje elke dag eventjes poetsen
8 maanden dierenboekje Als hulp bij het kiezen van een eerste huisdier
9 maanden dierenpleisters Vanaf nu zal je kleine spruit beginnen met het oefenen van te staan. Met vallen en op staan, en hier en daar een schram…
10 maanden Boekje tellen Omdat rekenen het leukste is!

En dan alle gaatjes opgevuld met pampertjes (maat 2, verschillende merken, zo kon ze van alles al wat proberen, kijken wat ze leuk vond om te gebruiken, zonder een gans pak te moeten kopen)
Ik had alles in de hema, zeeman, ... gehaald (even goed als dure spullen, en voor familie kan dat vind ik)
In totaal was ik 80 euro kwijt... Ze waren er heel blij mee, tegen iedereen verteld wat ze gekregen hadden.

En zo zag dat er dan uit:
[ Afbeelding ]

Wauw wat een werk, maar wat ontzettend leuk!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:45

Ik heb mijn zus toen een Nijntje pakket gegeven aangezien ze alles van Nijntje wilde.

Een vriendin heb ik toen een zwitsal pakket gegeven, deze in een leuke mand gedaan met handdoeken enz.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:49

ik heb mijn zus en 2 vriendinnen allemaal een hand geborduurde geboortelap gegeven, en die ook ingelijst.

Ze waren echt ontroerd omdat dat iets is wat ze hun hele leven zouden houden.
en het was niet eens zoveel werk en/of moeilijk

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:50

Oja en een leuk kado wat het altijd goed doet (ook voor verjaardagen enzo): een leuk mandje (paar euro bij de Hema) met lekkere verzorgingsspulletjes (kleertjes zou ik niet zo snel doen, maar douchegel enzo dat komt altijd van pas :D ): douchespullen voor mama, papa en baby, geurige olie, een knuffeltje, badspeeltjes, alles wat leuk is! :) En dat mooi ingepakt met doorzichtig folie en lintjes. Het ziet er al snel heel chique en leuk uit, terwijl het heel goedkoop kan :j

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:00

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:26

Qua verzorgingsspullen voor de baby, liever geen zwitsal trouwens, maar bijvoorbeeld Weleda. Heel veel babies kunnen niet tegen zwitsal (ik heb 5 kinderen, en slechts 1 van hen kon zwitsal verdragen) en weleda is op natuurlijke basis.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:08

Ten eerste: gefeliciteerd! Tante zijn is echt geweldig! <3

Wij hebben vorig jaar één van mijn beste vrienden als kraamcadeau een straatnaambord van de kleine gegeven. Natuurlijk zijn voor- en achternaam als 'laan' en daaronder 'Geboren op *datum* om *tijd*, te *plaats*.

Ze waren er echt enorm blij mee en zelfs anderen spraken ons er over aan. Ik vond het ook een super cadeau omdat de kleine het zijn hele leven kan bewaren en leuk kan vinden. Tijdloos. :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 02:04

Wat ik zelf ook veel heb gebruikt en een leuk kado is, is een fijne wrapper waar je je kindje lekker warm in kan houden. Een grote doek die je om de baby heen vouwt en met klittenband wordt vast gezet. Ik gebruikte die doek zo vaak, in de wandelwagen, op schoot, lekker warm in de box als hij sliep.
Ze zijn er bijvoorbeeld van Logder, maar ook goedkopere merken.

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 02:24

Hebben ze een tuin??? Dan is een tante Perenboom ook erg leuk. Dit is een perenboompje die je bij geefeenboomkado kunt bestellen.
Ik heb hem een aantal jaar gelden aan iemand gegeven. Zoontj is nu 5 en plukt erg enthiousiast de peren van de boom. Hij is ook erg trots op zijn boom...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 02:24

Hier vindt je ook erg leuke sieraden voor mama's. Zie hier

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 09:48

Een rekbare draagdoek is in het begin wat toegankelijker (zelfs mm vriend is fan).

Zilveren bestek zou ik echt niet hoeven. Ook niet gekregen gelukkig. En knuffels daar komen we echt in om.

We hebben ook veel mooi speelgoed gekregen van hout. Echt mooi spul. Daar ben ik ontzettend blij mee.

_Nadia_ schreef:
xMarieke schreef:
Een draagdoek :) Ik snap uberhaupt niet hoe mensen dat doen als ze een baby hebben en geen draagdoek. Wij gebruiken deze heel veel en heel graag. Op marktplaats zijn ze ook voor € 25 tweedehands te koop.

http://www.babylonia.be/p/9/72/Draagdoe ... slen/BDDTS

Dan kun je beter een geweven doek geven, daar heb je langer wat aan.

Zelf enkel 1 van de 5 gedragen, maar mijn rug trekt het niet, dus voor mij is het niet handig.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 11:17

Wij hebben bij mijn schoonzus een babygym gegeven waar de baby in kon spelen.
Die kostte volgens mij 55 euro.

Bij een vriendin afgelopen jaar hadden we een mand vol met allemaal cadeautjes, losse shirtjes, broekje+shirtje, rompers, sokjes, slabbetjes, speelgoed, doekjes, bordje, shampoo etc.
Dat was wel echt een duur cadeau, omdat er echt veel dingen in zaten.
Eindbedrag lag tussen 75-80 euro :o .
Stiekem zijn babyspullen toch nog best wel duur, het setje kleding (broekje+shirtje) was al 15 euro. Dus dat tikt dan best snel aan..

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 14:37