Waarom wil je eigenlijk wel kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:44

Ik heb nooit gehad dat ik perse kinderen wilde hebben. Het leek me wel leuk, maar als het niet zou lukken dan zag ik daardoor echt mijn wereld niet instorten.
Omdat ik na ons trouwen van de pil af wilde ben ik begonnen met natuurlijke geboortebeperking. Waarschijnlijk was ik niet precies genoeg want ik heb er drie kinderen aan over gehouden :') Jongen van 6, meisje van 5 en jongen van 3 jaar. Alle drie absoluut gewenst al duurde het bij de derde zwangerschap wel even om aan het idee te wennen. Dus een reden om aan kinderen te beginnen kan ik je niet geven.

Wel weet ik dat ik achteraf super blij ben met hoe het gelopen is. Als ik ze had moeten plannen had ik denk ik nog steeds geen kinderen gehad. De kinderen zitten lekker dicht op elkaar en ben ik met mijn 31 jaar bijna door de luierperiode heen. Het is genieten om met ze op te trekken, hoewel ik echt niet zo'n moeder ben die constant met ze bezig is. Juist niet. Ik doe veel mijn eigen ding en zij ook. Ik moet het meer van de kleine momenten samen hebben. Even samen iets doen of even een knuffel. Het is mooi om te zien hoe de kinderen opgroeien, hoe ze zich ontwikkelen, hun kleine maniertjes hun taalgebruik, hun onvoorwaardelijke liefde.
Laatst bijgewerkt door Maaike_Indy op 16-01-14 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:45

Voor mij heeft iedereen hier gelijk. Het valt niet te beschrijven; die liefde voor je kind, die tijger in jezelf, dat oerinstinct, die ontroering,...
En ja, mijn kinderen zijn een enorme verrijking voor mijn leven en het beste wat me ooit overkomen is. Emotioneel.

Rationeel een beetje het tegendeel. Kinderen zijn enorme tijdvreters, druktemakers, handenbinders. Ze kosten een stapel geld en eindeloos veel geduld -dat ik niet altijd kan opbrengen. Ze maken je enorm kwetsbaar en zijn dodelijk vermoeiend. En als ik het kon overdoen...

.... zou ik er waarschijnlijk opnieuw voor gaan! (En me waarschijnlijk opnieuw afvragen wat me bezield heeft om voor kinderen te kiezen. ) :+

Miracle_

Re: Waarom wil je eigenlijk wel kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:47

Ik vraag me precies hetzelfde af TS.. Als mensen vragen "Wil je kinderen" zeg ik "geen idee?" Dan krijg ik meteen de vraag "Waarom niet?"... tsja, waarom wel? :=

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:48

Als ik opnieuw dezelfde keuze zou moeten maken met de kennis van nu? Dan zou ik het niet gedaan hebben of wellicht hebben gewacht. Maar dat is persoonlijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:48

BravoT schreef:
Joolien - dit vraag ik me nu ook af :o
Ik ben sinds 24-6-2013 getrouwd en zijn al 7 1/2 jaar samen , hebben een eigen huis met genoeg ruimte hiervoor.
Maar we hebben 3 paarden, dan hebben we hier geen tijd meer voor, vooral niet de gene die wedstrijden loopt.
En onze paarden gaan voor alles.
Het lijkt mij wel leuk om zwanger te zijn en mijn man en ik hebben er al meerdere gesprekken over gehad en kunnen er maar niet uitkomen.
Je moet zoveel inleveren en ik wil gewoon lekker mijn beesie kunnen blijven rijden.
Mijn man vind de economie slecht wil je eigenlijk hier wel in kind in groot brengen, nu zit ik hier dan weer niet mee, maar wel financieel.
Mijn man heeft een eigen bedrijf en ik ben in loondienst, ik heb voornamelijk middag/avond diensten en mijn man overdag en het overlapt best vaak dat als ik weg ga hij een paar uur later thuis komt dus hoe doe je dit met de kleine ???
We willen het kind zelf opvoeden en niet merendeels naar de opvang doen of fam. die ook nog eens ver weg woont dus niet haalbaar is.
Tja minder werken, betekent financieel minder, dus een paard of paarden eruit en dit willen we niet.
Ga dit topic eens goed volgen.

een vriendin van mij heeft gezegd (heeft een kleine) dat als ze het over kon doen ze het niet had gedaan, niet omdat ze niet van hem houdt, maar deze heeft ook paarden als hobby en dacht wel even de baby in een draagzak op haar rug te doen en zo de box van haar paardje te mesten en dan in een buggie even langs de bak neer te zetten, maar alles niet waar, een baby gaat niet even rustig slapen als het jou uit komt.
Je moet zoveel opgegeven zegt ze dat had ik niet verwacht zegt ze

Klopt wat je vriendin zegt, ik dacht ook zo makkelijk maar het bleek vies tegen te vallen
Toch kies ik weer voor m'n meid, haar lach, haar knuffels, haar hang aan mij als ze verdriet heeft
Of als ze ergens enthousiast over is... Ik zie dat ik haar alles ben en zij is de mijne. Ik dacht dat ik wist wat liefde was maar pas toen ik bevallen was wist ik wat echte onvoorwaardelijke liefde is.

En ja de babytijd was heel zwaar en ik heb m'n paard verkocht ivm financiële en tijd tekort redenen. Maar nu is ze zelf een Paardengek en delen we de passie samen. Zo mooi <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:49

justdiesel schreef:
Mallow schreef:
Alles wat jij benoemt wordt bijzaak. De warmte, de liefde, de levenslessen, het onvoorwaardelijke. Niets is meer belangrijk en alles des te meer. Je wordt verreikt, het is zo mooi! Ja het is dus wel zo rooskleurig :+ sorry!

Die mening deel ik dus totaal niet..... :o Sorry :D

Tuurlijk zijn mijn kinderen gewenst en zeer geliefd en alle drie een heel bewuste keuze.
Maar zou ik de kans krijgen om het over te doen dan zou ik toch geen kinderen meer willen.
Ik vind moeder zijn de ondankbaarste en zwaarste taak die er bestaat. '
En er niks rooskleurigs aan.

Er zijn echt wel mooie momenten waarop ik glim van trots en het heel mooi is, maar de mindere kanten aan kinderen overheersen hier gewoon...

Ts als je twijfelt begin er dan niet aan.

Dat vind ik best wel een pittige uitspraak...

Patsab ik kan me niet voorstellen dat ik nog meer van iemand kan houden dan dat ik nu doe....

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:50

Pittig? Ja misschien wel, maar wel heel eerlijk.....

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:51

Voor mij zou er maar 1reden zijn: omdat iemand voor mij zorgt als ik en mijn vriend oud zijn. En dat ze voor ons betalen.

En dat is de enige reden, verder kom ik niet

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:52

Het is een moeilijke vraag ik zou er zo eerlijk gezegd geen passend antwoord op weten of een lijstje met dingen om het wèl te doen idd.
Maar bij ons was het denk ik toch die oerdrang, het krijgen van een kindje om samen voor te zorgen omdat je zoveel van elkaar houd. Klinkt echt zo niet mij maar zo is het haha

En het is heerlijk om een kindje te zien ontwikkelen, iets waar je zo veel van houdt, echt een gevoel wat je je voorheen nooit hebt kunnen voorstellen.
Maar ook de humor en vrolijkheid wat het brengt elke dag, mn dochter (14maand) heeft nu al zoveel humor het is echt grappig om te zien.

Tjah een echte afweging zou ik je dus niet kunnen geven, maar ik vind het zelf echt het leukste wat er is.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:52

Aria_zz schreef:
Voor mij zou er maar 1reden zijn: omdat iemand voor mij zorgt als ik en mijn vriend oud zijn. En dat ze voor ons betalen.

Dat is tot nu toe ook mijn grootste argument....... Ik wil niet alleen dood gaan... Maar met die egoïstische gedachte wil ik geen kinderen.
Maar goed, ik ben pas 23, alle tijd van de wereld zeggen ze.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:53

Joolien schreef:
Die mening deel ik dus totaal niet..... :o Sorry :D

Tuurlijk zijn mijn kinderen gewenst en zeer geliefd en alle drie een heel bewuste keuze.
Maar zou ik de kans krijgen om het over te doen dan zou ik toch geen kinderen meer willen.
Ik vind moeder zijn de ondankbaarste en zwaarste taak die er bestaat. '
En er niks rooskleurigs aan.

Er zijn echt wel mooie momenten waarop ik glim van trots en het heel mooi is, maar de mindere kanten aan kinderen overheersen hier gewoon...

Ts als je twijfelt begin er dan niet aan.

Dat vind ik best wel een pittige uitspraak...

Patsab ik kan me niet voorstellen dat ik nog meer van iemand kan houden dan dat ik nu doe....[/quote]

Mocht je toch ooit een kindje krijgen, laat mij maar weten wat je er dan van vindt :D durf te wedden dat ik gelijk heb :j ( en ik wed bijna nooit :') )

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:54

justdiesel schreef:

Maar je hebt er drie toch zeg je? En je wist na de eerste en waarschijnlijk zeker na de tweede al wat moeder zijn in hield en toch ging je voor de derde?
Die snap ik ff niet :=

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:54

Heb overigens ook meermaals met mn handen in het haar gezeten en echt niet meer geweten wat ik nu weer moet doen omdat ze maar bleef huilen etc etc. Maar dat was op het begin en dat ben ik bijna allemaal vergeten haha ::)

Die eerste tijd (4 mnd) is niet echt aan mij besteed (zeg ik heel eerlijk) maar ach je komt er door heen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:55

Joolien, dat kan echt hoor :j Maar het is een andere soort houden van, een onvoorwaardelijke :j

Die eerste maanden zijn inderdaad best taai, maar je gaat gewoon door en komt op een bepaald moment in een ritme.

Aria_zz

Ja het is egoistisch en precies daarom wil ik geen kinderen. Ik wil geen kind die ik naar mijn hand zet, die ik mijn wijze opdring etc. Ik ben daar te egoistisch voor.

En om dat oud worden probleem op te lossen: ik pik lekker de kinderen van mijn broers in, die mogen voor ons zorgen :-P

Patsab

Aria_zz schreef:

Wauw, nou als je oud bent kun je verzorgd worden in een bejaarden tehuis en wat moeten ze dan voor je betalen?

Vraagt zich serieus af of jij je ouders straks in huis neemt en voor ze gaat betalen??

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:56

Ojajoh schreef:
justdiesel schreef:

Maar je hebt er drie toch zeg je? En je wist na de eerste en waarschijnlijk zeker na de tweede al wat moeder zijn in hield en toch ging je voor de derde?
Die snap ik ff niet :=

Nee want toen waren de kinderen nog heel jong en was het inderdaad voornamelijk leuk, ze zijn alle drie zeer gewenst en bewust die keuze gemaakt.
Pas toen ze ouder werden vond ik het zeer zwaar worden....

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:57

Patsab schreef:
Aria_zz schreef:

Wauw, nou als je oud bent kun je verzorgd worden in een bejaarden tehuis en wat moeten ze dan voor je betalen?

Vraagt zich serieus af of jij je ouders straks in huis neemt en voor ze gaat betalen??

Dat gebeurd nu al in mijn familie en ik vind persoonlijk dat het veeeel te weinig gebeurd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:57

Aria_zz schreef:

Wtf? :? Voor jou betalen? Wat moeten ze voor je betalen dan?
Je bejaardenhuis? Je rollator? Ik hoop wel dat jij geen kinderen zal krijgen als je er zo over denkt. :oo

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:00

Iris82 schreef:
Aria_zz schreef:

Wtf? :? Voor jou betalen? Wat moeten ze voor je betalen dan?
Je bejaardenhuis? Je rollator? Ik hoop wel dat jij geen kinderen zal krijgen als je er zo over denkt. :oo

Ik zeg toch ook niet dat ze dan alles moeten betalen! Maar met de pesioenen van tegenwoordig en je weet nooit wat er gebeurd, dementie, alzheimer, kanker ik noem maar wat, passeert hier ook allemaal de revu hoor.

En maak je geen zorgen, ik hoef geen kinderen

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:01

Die reden van later voor mij zorgen (en betalen!) is echt nog nooit in mij opgekome.n Niet toen we besloten er voor te gaan en niet nu ze er is.
Lijkt me ook geen goed argument om voor een kind te kiezen.

NoaSky

Haha jolien, dat dacht ik ook dat houden van.

Niet eens in de zin die jij zei, meer in de zin dat ik dacht, dat ik überhaupt niet onvoorwaardelijk zo van iets of iemand kon houden.

En toch is het zo, heel apart. Maar dat is nou eens 1 ding waar ik niet aan twijfel, de liefde die ik heb voor mijn kinderen..

Euuuh en mijn kids voor mij betalen..??? Ik hoop eerder dat we genoeg gespaard hebben dat we voor ons zelf kunnen zorgen en tegen die tijd onze kleinkinderen ook nog wat mee kunnen geven. Mijn kinderen voor mij zorgen vind ik toch wel de omgekeerde wereld hoor? Wie is er verantwoordelijk voor wie?

Patsab

Aria zz, buiten het feit dat ik met alle liefde mijn moeder in huis zou halen als ze niet meer voorzichzelf kan zorgen , is dat echt geen reden om kinderen te nemen of hebben mijn ouders voor die reden kinderen gekregen,voor hetzelfde geld zeggen ze baai baai moeders, ga maar lekker een tehuisje zoeken.
Ben je ook mooi in de aap gelogeerd dan -O-

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:02

Aria_zz geeft zelf toch ook aan dat ze geen kinderen wil en dat ze zelf weet dat het geen goede reden is?

Maar ik snap de gedachtengang wel :j Ik roep ook al jaren dat ik hoop dat mijn dochter een megacarriere als fotomodel tegemoet gaat :+

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:03

Klopt mag je ook best zeggen toch!

Ze maakt een goede kans Leonoor :) Hihi