Station Bijlmer ArenA en omgeving: onveilig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 12:53

Ik heb ook gehoord dat de omgeving tussen station en de bedrijven niet veilig is. Is ook in het nieuws geweest, volgens mij meerdere keren, maar ik herinner me nog dit verhaal over een medewerkster van Endemol: http://www.mediacourant.nl/?p=102433
Ik had zelf in dat jaar gesolliciteerd voor een stageplek bij dat bedrijf en werd uiteindelijk gevraagd voor een functie waarbij ik ook 's nachts zou moeten werken, was toen blij dat ik nee had gezegd.
In dat artikel staat ook dat die busjes rijden ivm veiligheid en niet voor de parkeerdruk.
Maar ik moet zeggen dat in de keren dat ik daar kwam (overdag, heb er ook vlakbij op school gezeten) dat ik me nooit onveilig voelde. Om 8 uur is het denk ik nog wel aardig druk op het station, maar in het gebied rondom de bedrijven wellicht niet en ik denk zomaar dat die busjes daarom rijden?
Laatst bijgewerkt door Mereltje op 16-01-14 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Molfre

Re: Station Bijlmer ArenA en omgeving: onveilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:05

Mereltje, dat zou best kunnen, maar als TS inderdaad van zo'n busje gebruik kan maken om zo op het station te komen, zou ik me nergens zorgen over maken :)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:12

Molfre schreef:
Mereltje, dat zou best kunnen, maar als TS inderdaad van zo'n busje gebruik kan maken om zo op het station te komen, zou ik me nergens zorgen over maken :)

Nu je het zegt, ik las de OP verkeerd, TS gaat inderdaad met een busje mee :') Ik begreep van niet.
Op het station zelf hoef je je om 8 uur 's avonds denk ik geen zorgen te maken nee.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:23

Endemol zit ook nog is in een stuk waar minder bebouwing staat. Zitten meer trainingsvelden en parkeerplaatsen. Bovendien zijn er veel plekken in de bijlmer waar je 's avonds niet zomaar even gaat rond wandelen.

Maar de arena en het station zijn behoorlijk veilig. Het is er eigenlijk nooit compleet verlaten. Zitten veel winkels die tot 9 uur open zijn. Sommige tot 10 uur. Plus dat er ook wel vaak extra bewaking loopt ivm de evenementen die daar vaak zijn.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:50

Ik heb er gewerkt en was regelmatig pas om 10 uur klaar maar heb me nooit onveilig gevoeld, om half 11 was het op t station nog druk genoeg..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 13:58

Wat een positieve reacties allemaal! Dat stelt me weer gerust. :) ik ben al wel vaker op dat station geweest maar nooit 's avonds.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 13:58

Ik vind het juist een heel prettig station. Heb me daar werkelijk nooit onveilig gevoeld.
Ook de omgeving vind ik nooit vervelend, maar moet bekennen dat ik daar niet vaak in het donker kom.

Nousa

Nee totaal niet! Kwam er regelmatig heb me er nooit onveilig gevoeld!!

vikki

Ik ben opgegroeid in de Bijlmer en heb er 24 jaar gewoond en heb me er nog nooit onveilig gevoeld, ook tegenwoordig niet :) . Ik zou liever in de Bijlmer willen wonen dan in Kudelstaart... :D

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:00

nou zo erg is het ook weer niet hoor! Zeker op en om het station is de sfeer helemaal niet slecht.
Er zijn daar altijd wel mensen op het station, mediamarkt HMH en bioscoop zijn natuurlijk ook 's avonds open, dus het echt niet zo dat het na 20 uur ineens uitgestorven is.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:11

Als ik bij mijn beste vriendin ben geweest, en die woont echt in hartje Bijlmer (vlakbij kraaiennest) heb ik vaak de laatste metro/trein. Het enige wat ik eigenlijk aan 'maatregelen' doe is mijn iPhone in m'n zak houden, hangen daar allemaal bordjes dat je wel goed op je spullen moet letten. Maar ik heb echt nog noooooit last van iemand gehad. Gedeelte waar m'n vriendin woont is ook echt wel een ok buurtje, veel groen, netjes. Veel buitenlanders, helaas denken sommige mensen dat je daar schrik van moet hebben maar het zijn ook maar gewoon mensen.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:18

dorientjuh schreef:
Wat een positieve reacties allemaal! Dat stelt me weer gerust. :) ik ben al wel vaker op dat station geweest maar nooit 's avonds.

Maak je maar niet al teveel zorgen hoor :) De Bijlmer heeft helaas nog steeds een hele slechte naam in de rest van Nederland, maar het is zó veel beter dan 20 jaar geleden. Ik ben in de Bijlmer opgegroeid en in de bijna 20 jaar dat ik hier woon zijn de keren dat ik me echt onveilig heb gevoeld op één hand te tellen. Ook als ik er midden in de nacht rond fietste. Ik moet zeggen dat ik mij aanzienlijk vaker onveilig heb gevoeld in het centrum. Ik vind dat de mensen in de Bijlmer over het algemeen juist erg vriendelijk zijn. Schrik ook niet als een vreemde je gewoon gedag zegt, dat is geen intimidatie maar echt vriendelijkheid. Ik word op het metrostation heel vaak gedag gewenst door Surinaamse mannen, dan zeg ik vrolijk gedag terug en word nooit lastig gevallen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:22

Valt erg mee hoor, ik parkeer daar ongeveer in de buurt en loop dan altijd in de wintermaanden van en naar het kantoor/auto, nooit iets raars meegemaakt, het is er dan ook druk druk en veel mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:38

Ik ben 19 en ga rustig om 23.00 's avonds alleen naar huis vanaf Bijlmer Arena na concerten, vind het reuze meevallen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:16

Het is A'dam he! Daar is het altijd wel druk. Vaak genoeg rond 20.00 en later op diverse stations in A'dam gestaan. Moet zeggen dat ik liever daar sta omdat er altijd wel mensen zijn en gewoon ook normaal werk volk en geen hang jongeren zoals je vaak op kleine 'boeren'stationnetjes tegenkomt.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:17

Ik moet daar regelmatig zijn voor school maar heb me daar nooit onveilig gevoeld hoor :n

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:35

Waarom vinden mensen de Bijlmer of laat ik zeggen Zuidoost zo onveilig :o. Ik snap het echt niet hoor, wij hebben in de wijk Venserpolder met heel veel plezier daar gewoond.
En daarvoor gewoond in de wijk Osdorp.

Eigenlijk wil ik het liefste weer terug verhuizen naar Amsterdam (terwijl ik zelf in Zwolle ben opgegroeid) maar Amsterdam ja dat is echt mijn stad daar zie ik mezelf wel heel graag wonen samen met mijn gezin en onze kinderen er te zien opgroeien.

Zuidoost is echt niet eng hoor, en zoals zovelen ook al zeggen daar is genoeg in de omgeving qua uitgaans gelegenheden dus mensen genoeg s' avonds.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:55

Ben er toevallig net nog geweest wel met mn vriend maar oke.
In de Bijlmer ben ik een keer overdag nageroepen door een gast maar nog nooit lastig gevallen ofzo ;)
Bij station Bijlmer loopt er genoeg volk rond en ook tot laat in de uurtjes. In de pathe draaien de films vaak ook tot laat en er zijn rond het station genoeg dingen waar er tot laat wel iets te doen is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:50

Rebeccaa schreef:
Ik ben 19 en ga rustig om 23.00 's avonds alleen naar huis vanaf Bijlmer Arena na concerten, vind het reuze meevallen.

Idem, vorig concert liep ik er zelfs tegelijk met alle supporters voor Ajax - Fc Barcelona :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:26

Bizzybijtje schreef:
Rebeccaa schreef:

Idem, vorig concert liep ik er zelfs tegelijk met alle supporters voor Ajax - Fc Barcelona :')

Vorig concert was voor mij in September en daar heb ik nog heel gezellig met een groep jongeren foto's staan maken van onszelf. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:53

Bijlmer is een van de prettigste stations van Amsterdam, ik sta écht vele malen minder graag op Amstel, Muiderpoort of Holendrecht :D