Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lieveli schreef:Ja maar waar baseer je het op? Ik vind het nogal wat om zoiets uit te dragen als ik eerlijk ben.
Vjestagirl schreef:lieveli schreef:Ja maar waar baseer je het op? Ik vind het nogal wat om zoiets uit te dragen als ik eerlijk ben.
Ik baseer het op de gedachtengang dat ik vind dat een kind in z'n eerste levensjaren bij z'n ouders hoort. En dan is 1 of 2 ochtendjes PSZ een prima iets zodat ze leren functioneren in een grotere groep, maar voor de rest vind ik dat n kind bij de ouders hoort. En dat een kind wat naar de basisschool gaat 's morgens door mama of papa aangekleed horen te worden, dat die er ook zijn zodra het kind weer uit school komt om alle verhalen te horen en de tekeningen te zien. Dat er verse maaltijden op tafel komen en dat er 's middags tijd is om ergens heen te gaan of om samen te knutselen, spelen of wat dan ook. Dat als een kind eerder thuiskomt van school omdat het ziek is, dat papa of mama daar dan moet zijn.
En dat een kind niet thuishoort bij een oppas of KDV 3, 4 of 5 dagen in de week. Ik snap ook echt niet waarom je dan kinderen neemt, als dat het plan is.
) of dat ik ze s'morgens niet kan aankleden. Ik wil echt geen 5 dagen in de week werken, maar ik wil wel een leven naast mijn kinderen hebben, plus alle financiële voordelen. Want ik vond het heerlijk dat ik als kind 2 pony's had, dat alles altijd kon en we veel dagjes weggingen of naar de film. En ik denk dat als ik voor die 2,3 dagen dat ik straks werk een leuke oppas vind, mijn kinderen er niets aan overhouden.
Ben gewoon van jongs af aan gewend voor mezelf na te denken en niet voor het minste of geringste m'n moeder te bellen.
Nee, dat mag netjes 50/50. Wat Kuggur al zegt, de vader speelt ook een rol in dit verhaal en ik ben er van overtuigd dat iets als vader een dag thuis werken, moeder een dag thuis werken, dagje naar opa en oma, dagje kinderdagverblijf echt niet slecht is voor een kind. 
Iris82 schreef:Vanillia, en toch is het echt zo dat voor hele kleine kinderen (tot de 3) het echt niet goed is dat ze 5 dagen in de week uitbesteed worden aan een gastouder / kinderdagverblijf. Fijn dat jij er niets aan over denkt te hebben gehouden, maar er zijn echt genoeg onderzoeken naar gedaan om te bevestigen dat dat niet de basis is die je een jong kind mee moet geven.

Iris82 schreef:Lee: Suze zit ook in ons HK-topic en ik vind het heel erg leuk dat je haar genoemd hebt.
Zit overigens vol met gelijk gestemden. Wat goed van je dat je daar al zo op die manier over nagedacht hebt, de meeste mensen beginnen daar pas over na te denken op het moment dat het allemaal toch net iets anders loopt met zo'n kleine worm dan dat je in eerste instantie voor ogen had.
Ik wil het gewoon hetzelfde doen zoals mijn ouders het hebben gedaan, ik kom uit een heel fijn gezin. Zoals Suze het doet, komt daar heel erg mee overeen. En de dingen die ze plaatst over borstvoeding, een kindje bij je dragen, zo denk ik er ook over. En mijn lief net zo goed gelukkig, die is behoorlijk geitenwollensok dus die vindt alles prima.