Bij de bereden politie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:17

Stappen in de stromende regen, staan in de vrieskou midden in de nacht, hangen op je paard geheel bepakt bij de voetbal. Wachten, wachten, wachten, wachten, rondje stappen, nog een rondje stappen en nog een rondje stappen. Paardje laten aaien, op de foto, steenkoud worden, paardje aaien, uitgescholden worden, bekogeld worden, flinke regenbui op de kop krijgen, rondje stappen, klein drafje of stukje galop naar een vechtpartij, stoeptegels opvangen bij een voetbal rel of demonstratie die uit de hand loopt, nog meer regen/wind en kou uiteindelijk van je paard stappen je voeten doorstoken van de kou en de rijbroek zeiknat en koud tot op het bot. Welkom bij de bereden politie!

Het is niet even een leuk rondje rijden, het is afzien en 1000 maal dezelfde grappen horen. Je bent op straat bezig met POLITIEWERK en niet met hoe mooi/lief/goed je paard wel niet is.

Het is een manegebedrijf de paarden worden gebruikt als een middel en niet als een troeteldier!

Ik zou zeggen hang een zadel over de bakrand van de buitenbak en ga daar maar een 2 uurtjes op zitten. Het liefst met dit weer of nog iets kouder.

Vind het na het lezen het nog leuk en daarbij wil je altijd al politie worden dan zal ik zeggen solliciteer en kijk maar hoe ver je komt. Reken er alleen niet op dat je ook daadwerkelijk ruiter wordt, zoals reeds eerder is gezegd de kans is heel klein en er zijn heel veel mensen die het willen.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:19

Ik heb heel lang geleden ook gesolliciteerd en de conditie test moeten doen. Ik ben alleen 3 weken ervoor gaan hardlopen elke avond en was die dag de snelste van de meisjes. Ik vond t dus wel meevallen want ik had amper getraint ervoor. Het is meer een kwestie van doorzetten jezelf helemaal geven ookal ga je kapot.

BigOne

Re: Bij de bereden politie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:22

Conditie is inderdaad aan te werken maar vergeet de psychologische testen niet, je moet geestelijk sterk in je schoenen staan om politie werk vol te houden.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:27

ik ben 2 jaar geleden bij de open dag geweest van de politie academie Amsterdam Amstelland. Vond het onwijs tegenvallen en dan heb ik het over het politiewerk. Als er een zelfmoord is moet jij erheen en alles opruimen (ik kan niet tegen bloed) je privéleven wordt onwijs op de proef gesteld, locaties waar je normaal uitgaat zit er niet meer in, je moet er zoveel voor laten..
Bereden politie leek mij ook onwijs gaaf! Maar ik zou helemaal gek worden als iemand een steen tegen mijn paard aan zou gooien o.i.d. ik zou meer met mijn paard bezig zijn dan met het politiewerk.

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:30

op bij de bereden politie komen dien je eerst bij de gewonen politie in aanmerking te moeten komen.
hiervoor moet je een zware sport test doen wat je daarvoor moet doen vind je hier https://www.kombijdepolitie.nl/Selectie ... ttest.aspx . als je deze test niet haalt moet je een halfjaar wachten voordat je die overnieuw kunt en mag doen. als je de sporttest hebt behaald staat er een psygologische test op je te wachten welke behoorlijk pittig is en ze je zeer persoonlijke dingen gaan vragen en testen. meer info daar over vind je hier http://politietest.nl/psychologische-test/
als je de test haalt komt er nog een dokters onderzoek om te bepalen of je gezond genoeg bent.

als je de psychologische test niet haalt moet je een jaar wachten voor je deze overnieuw kunt doen.

heb je allen testen behaald krijg je een certificaat kan je solliciteren binnen een van de politie korpsen.
echter wil je bij de bereden politie dien je je op te werken tot agent en daarin eerst 3 jaar te werken.
ik meende(weet niet of dat nog steeds is) dat je 3 jaar in een grote stad gewerkt moet hebben denk aan Amsterdam,Rotterdam, Utrecht. en dus niet in een klein stadje. meer informatie over de bereden politie vind je hier http://www.politie.nl/onderwerpen/bereden-politie.html

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:33

Niet bij de politie gaan omdat je bij de bereden politie wilt. Je moet het echt leuk vinden om agent te zijn, daar doe je het voor. Je moet sowieso de eerste paar jaar agent zijn. De kans dat je bij de bereden politie komt is nog eens heel klein ook.. Ik heb sowieso gehoord dat ze liever mensen hebben zonder ervaring. Hoe zij het aanleren is natuurlijk heel anders dan hoe wij rijden. Dat betekent dat je dingen moet afleren. En als je naast je werk ook zelf nog rijdt, wordt het al helemaal lastig... Ik denk dat wij ook heel anders naar de paarden kijken dan wij. Je moet over stenen galopperen, van trappetjes af etc. Zou jij dat zo ff doen met je paard? Of stel dat er iets met het paard gebeurd/ wordt aangevallen oid, dan reageren wij toch wel heel anders dan een politie.
Je bent trouwens naast de bereden politie ook nog gewoon agent op straat toch?

De testen om bij de politie te komen is trouwens ook heel zwaar. Niet alleen de conditietest, maar ook de psychologische testen.

Maar als (de gewone) politie je heel leuk lijkt, en je bent er geschikt voor. Kan je natuurlijk altijd solliciteren en kijken waar het schip strandt!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:02

Zoals al gezegd is, als je niet "gewoon" bij de politie wil, kan je de beredenen wel op je buok schrijven. De kans dat je daar ooit bij komt is heel klein!

En wat je doet als gewone agent? Heb je even?
Bonnen schrijven, ruzies oplossen, reanimaties, naar schietpartijen/steekpartijen/vechtpartijen (en daar kom je als eerst ter plaatse omdat de ambulance wacht tot het voor hen veilig is en moet jij het neergeschoten slachtoffer eerste hulp verlenen) Daarnaast kom je ter plaatse bij (zelf)moorden en tref je dus ook het lijk van het slachtoffer aan. En zo kan ik nog even doorgaan ;)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:32

Ik denk dat het nu wel duidelijk is wat iedereen zegt..

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:59

Melissa schreef:
Zoals al gezegd is, als je niet "gewoon" bij de politie wil, kan je de beredenen wel op je buok schrijven. De kans dat je daar ooit bij komt is heel klein!

En wat je doet als gewone agent? Heb je even?
Bonnen schrijven, ruzies oplossen, reanimaties, naar schietpartijen/steekpartijen/vechtpartijen (en daar kom je als eerst ter plaatse omdat de ambulance wacht tot het voor hen veilig is en moet jij het neergeschoten slachtoffer eerste hulp verlenen) Daarnaast kom je ter plaatse bij (zelf)moorden en tref je dus ook het lijk van het slachtoffer aan. En zo kan ik nog even doorgaan ;)

Jij noemt net de redenen op waarom ik afgehaakt ben :+