Woon-dilemma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 21:58

Normaal gezien ga ik dan voor een home van de unif, en omdat we een aantal trajecten hebben die 1ste of 2de semester op Erasmus of 'stage' gaan, zijn er wel een aantal vrij.
dus als ik dat aanvraag aan school kijken zij voor mij hoe dat in past. Is geen garantie, maar ik weet het wel op tijd om eventueel nog iets anders te zoeken

Yasmine

Re: Woon-dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:58

Er zijn inderdaad altijd heel veel mensen die voor het tweede semester op zoek zijn naar een kot omdat ze het eerste semester op uitwisseling zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 22:00

Juist, had ik niet over nagedacht. Dan zou ik voor die optie gaan. Als één van de twee (op kot blijven of bij hem wonen in de thuisstad) dan tegenvalt, weet je in elk geval dat het maar half zo lang duurt :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 22:26

Ja idd, en eens op mezelf zijn. Niet dat de relatie slecht gaat, verre van, maar lijkt me wel gezond. En tegen de tijd dat ik mijn vriend en de luxe van elke dag samenslapen mis, is het waarschijnlijk al om, dat ene 1semester

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:04

Ik veronderstel dat je in Gent studeert?

Als je volgend jaar van plan bent een kot van de unif te nemen kan je toch ineens veel mensen leren kennen?
Ik zit ook in 1 van de homes en heb het er echt ontzettend naar mijn zin, is ondertussen mijn 2de jaar en ik ken er veel mensen (zit ook in er preasidium) en heb ook een hoop waarvan ik zeg kan zeggen dat het echte vrienden zijn voor mij.
Veel vrienden die voor de eerste keer op mijn kot komen vinden het veel gezelliger dan hun eigen kot omdat je gewoon 1 grote vriendengroep hebt.
Ik zou zeggen sluit jezelf niet op in je kot, kom buiten, zoek contact en wie weet heb je nog een geweldig semester/jaar. En een leuke studententijd om op terug te kijken :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 00:18

Ja gent idd. Moet wel zeggen, waar ik nu op kot zit is de hemel, zitten hier met 4 lekker gezellig, veel luxuezer dan heel veel koten. Dus gezellig gaat het er niet op worden :-P
Dat contact maken etc, denk ook wel dat goed komt maar ik ben, door omstandigheden, een beetje 'vertrouwensgestoord', soms gaat het prima en soms niet. Maar doet eigenlijk geheel niet terzake :-P

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:20

Bizzybijtje schreef:
Kan aan mij liggen maar een uurtje reizen is toch niet zo lang? :o Zou gewoon meeverhuizen met je vriend.

Vind ik eigenlijk ook. Doe dit ook iedere dag :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-14 19:04

Haha ja is ook zo, maar er zijn hier zo vaak vertragingen (België :Y) ) dat dat gemakkelijk langer is. Een uur op de trein vind ik minder erg als 1uur vertraging dit en vertraging dat. Ik stress er ook gemakkelijk op. Maar misschien dat dat nu al een pak minder is, omdat ik dan idd niet heen en weer tussen verschillende 'huizen' zou moeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:13

Nou in NL is ook genoeg vertraging hoor :) Denk dat de stress wel mee zal vallen als school het enige is waar je voor moet reizen.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 12:12

Met mijn ouders gesproken, die vinden alles best, dat ik volwassen genoeg ben er zelf over te beslissen en dat ze willen bijleggen wat ze nu al betalen en moest het nodig zijn me thuis opvangen. Vind het fijn dat ze zoveel vertrouwen in me hebben.

Ik denk nu het meest aan dus idd 1ste semester op kamers/kot en dan 2de semester bij mijn vriend op app.
Voordeel is dat ik omdat ik beursstudent ben echt heel erg goedkoop kan huren van school en zo wat geld over heb. Ben er nog niet helemaal uit, maar heb nog tijd. Maar jullie hebben me echt heel erg geholpen, ik raakte anders gewoon niet verder in mijn gedachtengang.

Ook heb ik naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe stalling voor mijn paard die ik kan betalen en waar ik me nergens zorgen over hoef te maken, dus waarschijnlijk gaat hij daar naar toe rond oktober, wat mij ook veel meer rust gaat geven. Was toch even bang dat ik hem moest verkopen ;(

Dus, ik kijk er al veel positiever tegenaan!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:16

Kun je niet (tijdelijk) een tussen weg zoeken, kies een dorp of stad, wat een beetje er tussen in is, hoeven jullie allebei maar een half uur te reizen en kunnen jullie toch samen blijven wonen. En als jij straks afgestudeerd bent, zien jullie wel verder.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 12:27

bridgetF schreef:
Kun je niet (tijdelijk) een tussen weg zoeken, kies een dorp of stad, wat een beetje er tussen in is, hoeven jullie allebei maar een half uur te reizen en kunnen jullie toch samen blijven wonen. En als jij straks afgestudeerd bent, zien jullie wel verder.

Wel, het probleem is, waar mijn vriend gaat werken, ligt echt ver van het station. En wij hebben geen auto en kunnen die ook niet betalen. Dus hij moet echt met de fiets, want een bus rijd er ook niet. Dus voor hem is het echt moeilijker om van ergens anders naar zijn werk te gaan dan voor mij naar school.

Eleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:15

Als je het mij zou vragen zou ik meteen bij je vriend gaan wonen.
Maar je moet hierin je eigen keuzes maken natuurlijk.
Lijkt mij heel erg wennen om eerst samen te wonen en dan ineens weer apart..

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 17:24

1 uur reizen is echt niet veel. Ik heb enkele reis twee uur moeten reizen en dat is even wennen, maar wel te doen. Ik zal denk ik ook kiezen voor gelijk bij je vriend. Maar dat blijft natuurlijk je eigen keuze. Het 1e semester daar en het 2e bij je vriend klinkt voor mij als beste tweede optie waar je zelf ook achter staat.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 21:01

Ik zou zeggen; ga met je vriend mee en blijf lekker samenwonen.
Een uur reizen valt best nog mee. Zeker als jij ook huiswerk al in de trein kan doen. En je bent dichtbij familie/vrienden/paard. Ik zie hier niet echt een nadeel aan eerlijk gezegd :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-14 23:00

Ja een uur reizen valt idd mee, en dan iets meer tijd hebben voor mijn paard klinkt als een droom, mis hem heel erg. Maar ik ben geen klein kind en moet ook kunnen omgaan met dat ik niet meteen kan hebben wat ik wil, me concentreren op school en dat goed afmaken. Volgend jaar begin ik aan mijn bachelorproef(heet dat in Nederland ook zo? Een 'werkstuk' in het 3de jaar van hogere studie) en dat moet goed gaan. Maar misschien dat het beter gaat als ik op appartement zit, dat ik niets hoef te missen en netjes mijn tijd kan indelen.

Die variabelen, dingen die ik nog niet weet maken het lastig om te beslissen...