Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lynn_Nikita schreef:wat heeft ts eraan om de media op te zoeken, zal ze echt niet sneller dr centen door krijgen
Van kale kip kun je niet plukken en als ik het zo lees is die kip allang kaal en doen ze dit bewust
ik hoop dat je betrouwbare huurders krijgt, en idd de borg en huur vooruit betalen, dan nog heb je geen zekerheid over de eropvolgende maanden, maar heb je in elk geval al iets
XLeandrosX schreef:Wij zitten momenteel in vergelijkbare situatie. En het geeft een hoop stress, kan ik je zeggen.
Vooral als je ziet dat ze wel lekker een week naar eurodisney zijn geweest met het hele gezin.
Daarbij opgeteld dat wij per 1 maart een nieuwe huurder zouden kunnen krijgen via een universiteit bij ons in de buurt. Alleen die moeten er wel echt 1 maart in. En wij redden het niet om hun er voor 1 april uit te krijgen.....
Het is echt triest dat zoiets kan.....
Ceriadwen schreef:XLeandrosX schreef:Wij zitten momenteel in vergelijkbare situatie. En het geeft een hoop stress, kan ik je zeggen.
Vooral als je ziet dat ze wel lekker een week naar eurodisney zijn geweest met het hele gezin.
Daarbij opgeteld dat wij per 1 maart een nieuwe huurder zouden kunnen krijgen via een universiteit bij ons in de buurt. Alleen die moeten er wel echt 1 maart in. En wij redden het niet om hun er voor 1 april uit te krijgen.....
ik zou dan denk ik toch wel op zoek gaan naar een man of wat die ze even helpen inpakken.
XLeandrosX schreef:Wij zitten momenteel in vergelijkbare situatie. En het geeft een hoop stress, kan ik je zeggen.
sevenofnine schreef:Vreselijk om te moeten meemaken, mijn ouders hebben het ook voorgehad.
Mijn ouders verhuurden een rijhuis aan een koppel met een kind, ze leken eerst betrouwbaar. Een paar maanden hebben ze goed betaald en dan hebben ze 2 jaar op onze kosten kunnen wonen. We konden ze niet laten uitzetten omdat het OCMW tussenkwam... niet helemaal zeker hoe dat gaat, maar mensen die bij het OCMW een leefloon krijgen kan je niet zomaar laten uitzetten (ze zaten nog niet bij het OCMW toen ze eerst bij ons kwamen). Veel kosten aan advocaten, huur, belastingen en, kers op de taart, mijn vader moest nog steeds herstellingen uitvoeren! Hij is zo die mensen hun wc moeten gaan repareren!Zo vernederend!
Dan waren er ook nog mensen die ons harteloze, kille kapitalisten vonden omdat we ze uit ons huurhuis wilden, want alle mensen die een leefloon krijgen zijn slachtoffers van de maatschappij(haar man is in de loop van de jaren dat ze bij ons woonden 2 keer een paar maanden in de gevangenis beland). We hebben ze er pas uitgekregen toen we het huurhuis hadden verkocht. Voor we het konden verkopen moesten we de schade nog herstellen. Ze hadden ALLE muren in huis zwart geverfd, krijg dat er maar weer eens af, deurlijsten vernield en voor hun kampvuur in de tuin gebruikt, lukraak nagels in de muur geklopt en de vloertapijten en de parket hadden ze eruit gedaan en verkocht. We zijn voor de schade nog niet vergoed(na 5 jaar) en achterstallige huur is niet betaald.
![]()
Volgens mij kan je je niet volledig beschermen tegen dit soort huurders. In België worden zo'n huurders nog beschermd ook. Ik zou zeker zoeken naar fb pagina's en referenties van vorige huurders vragen (liefst van zolang mogelijk geleden, dan zijn die ex-verhuurders er al vanaf en misschien ook eerlijk).
Dit is echt vreselijk kak en vernederend om zulke profiteurs in je huis te moeten laten wonen. Je moet dan ook nog eens de privesfeer van die huurders respecteren terwijl ze in jouw huis op jouw kosten wonen.![]()