Ons verhuurdrama, hoe herhaling voorkomen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 13:45

Vreselijk zeg! Grrrr kan je zo boos om worden, wat een schaamteloze mensen zeg.

Om herhaling te voorkomen is het beste om echt te blijven wonen in eigen huis tot het daadwerkelijk verkocht is. Ook ik zou nooit gaan verhuren, dat is vaak ellende en je weet niet wie je in je huis laat en wat ze er allemaal uitspoken.

Faelivrin

Re: Ons verhuurdrama, hoe herhaling voorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:21

Verhuren is en blijft naar mijn mening een kwestie van vertrouwen, je kunt nooit alles zo goed dicht timmeren dat je nooit last krijgt.. Het is wel heel erg vervelend om mee te maken, je zou toch ook zeggen dat er wel een manier moet zijn om dit alsnog vergoed te krijgen. Zijn deze personen op geen enkele manier meer te achterhalen/te vinden?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:23

Wat een verhaal weer.. hier een huis gekocht waar dat soort huurders in zaten. Mensen hebben nooit geen cent betaald.

Maar die mensen hadden ook alles van waarde mee genomen (tot aan gas/elektra verwarming aan toe) en hebben zowel het huis en de tuin volledig geruïneerd. Gebroken ramen, door midden getrapte deuren etc. Aanmaningen,incasso's,deurwaarders kvk ingeschreven.. een ramp voor de verhuurders (en evt. Toekomstige eigenaren)

Een gewaarschuwd mens telt voor 2..

En ts ik hoop dat je misschien nog inkomstenbeslag oid kan leggen. ?!?!

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:38

Tjonge wat een verhaal, ongelovelijk dat er zulke mensen zijn in de wereld. Echt vreselijk.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:45

Ik huur ook een huis via deze weg en ik heb een contract waar alles in staat. Wat ik wel en niet mag doen met het huis (kan het niet in allerlei kleuren verven behalve als ik terug verf als het ooit verkocht gaat worden), tegens wordt het niet binnen een jaar verkocht omdat ik ook ruimte nodig heb om te wonen.

Daarbij moet ik vooraf betalen. Borg en huur. Omdat het een kennis is heeft hij de borg laten zitten maar officieel, altijd vooraf laten betalen. En ook pas de mensen erin als ze huur hebben betaald. En als zij per 1 januari erin mogen en ze hebben vanaf 22 december geen huis meer? Dan bereken je hoeveel die dagen kosten en mogen ze erin als ze dit betálen. Het is zuur, je wilt immers iemand helpen en wat is nou die paar dagen...maar mensen kunnen het vies spelen. Dus jij moet het nétjes spelen. En niet ingaan op gevoel...maar denken met verstand en zakelijk perspectief.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:11

Daarom heeft mijn schoonvader zijn huis verhuurd via een makelaar, dit heeft ie bijna 4 jaar lang gedaan. Nu staat het te koop en te huur weer. Nog steeds altijd een bagger tijd om je huis te verkopen.

En de baas van VL verhuurd zijn eerste huis nog altijd steeds particulier en nooit geen problemen gehad of gekregen. Denk dat je ook wel heel erg geluk moet hebben om de juiste mensen op je pad te krijgen.

Alleen over de zwarte lijst van huurders die niet betalen denk dat je bedoeld dat die er niet is voor bij particuliere verhuur? Want de WBV waar VL werkt hebben dus zeker wel een zwarte lijst met allemaal huurders die niet betalen.

Ben eigenlijk wel stiekem benieuwd naar wat voor mensen dat zijn die jullie (TS) zo bij de neus hebben genomen om alsmaar maar niet te betalen :o.
Ken aardig wat mensen in en omgeving van Zwolle namelijk.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 15:25

Helaas had verhuur via een makelaar niets uitgemaakt. Die had er wellicht op gestaan dat er eerst borg en een maand (of iets langer) vooruit was betaald voordat ze een stap in de woning mochten zetten, maar dat geeft geen garantie op betalen. En hoeveel huur wij ook vooruit laten betalen, je mag pas beginnen aan een uitzetprocedure als de huurachterstand 3 maanden is. Wij hebben alles zo snel mogelijk gedaan en dan duurt de hele procedure RUIM 7 maanden (als de huurders niet zelf vertrekken). Die termijn gaat pas in vanaf het moment dat ze niet meer betalen. Dus je zit als verhuurder sowieso met een halfjaar waarin je geen huurinkomsten hebt.

Ik had graag willen voorkomen dat deze mensen weer bij een ander gingen huren. Wij hadden het ook erg fijn gevonden als wij vooraf meer over deze mensen te weten hadden kunnen komen.

Wij hebben gezocht naar lijsten met 'slechte huurders'. Deze bestaat, maar helaas alleen voor bedrijven!
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 14-01-14 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:27

Oh.... Verbaasd dat is het enige wat ik kan bedenken.

Wat kan je hier aan doen? Tja... Volgens mij hebben jullie gedaan wat je kon en kun je niet veel anders?
Ik hoop in elk geval wel dat jullie je geld nog terugzien, maar denk van niet.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:33

Lorette. Dat je pas mag beginnen met uitzetting na 3 maanden klopt dit is ook zo bij woningbouwverenigingen.
VL is opzichter en heeft echt al zo vaak tegenover verkeerde mensen gestaan waarbij hij zelf keer door iemand is bedreigd want die persoon ging zich niet even zomaar uit zijn huis laten zetten, die dacht dus mooi ff opzouten jij opzichter.
Maar VL hoeft dat soort zaakjes niet meer voor naar toe maar stuurt ie een of ander bedrijf (lijken op bodyguards mannen) die zetten de niet betalende huurders dan het huis uit, VL moet op afstand blijven omdat ie naderhand wel de woning in moet om hem op te nemen volledig.

Ik vind het ronduit asociaal dat je zomaar überhaupt het lef hebt in iemands anders huis te verblijven maar niet te willen betalen geen cent.

Maar TS misschien inderdaad een goed idee om hun namen openbaar te gooien en toch proberen beslag te laten leggen op zijn rekening, nee hebben jullie al en ja kun je krijgen.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:43

... ja, of je wordt aangeklaagd wegens smaad...

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 15:49

Helaas kan je juridisch gezien niks anders meer doen dan dat jullie al gedaan hebben. Het vervelende is ook nog dat jullie waarschijnlijk nooit meer wat van jullie geld zullen zien. Als ze ook al dikke verkeersboetes hebben, zullen er vast ook andere schuldeisers zijn. Vind dat wel echt heel erg dat mensen zoiets kunnen doen ongestraft! Ook als ze straks in de schuldsanering komen over 3 jaar zouden ze dan mooi schulden vrij zijn! Mensen die gedupeerd zijn die dragen dit voor de rest van hun leven mee en zulk soort mensen kunnen eigenlijk schaamteloos door blijve. Gaan

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:11

Wij zitten momenteel in vergelijkbare situatie. En het geeft een hoop stress, kan ik je zeggen.
Vooral als je ziet dat ze wel lekker een week naar eurodisney zijn geweest met het hele gezin.
Daarbij opgeteld dat wij per 1 maart een nieuwe huurder zouden kunnen krijgen via een universiteit bij ons in de buurt. Alleen die moeten er wel echt 1 maart in. En wij redden het niet om hun er voor 1 april uit te krijgen.....
Het is echt triest dat zoiets kan.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:31

Lynn_Nikita schreef:
wat heeft ts eraan om de media op te zoeken, zal ze echt niet sneller dr centen door krijgen
Van kale kip kun je niet plukken en als ik het zo lees is die kip allang kaal en doen ze dit bewust

ik hoop dat je betrouwbare huurders krijgt, en idd de borg en huur vooruit betalen, dan nog heb je geen zekerheid over de eropvolgende maanden, maar heb je in elk geval al iets

Van een kale kip kan je niet plukken maar je kan ze wel 2 poten uitdraaien!! Aanpakken zulke lui, op elk mogelijke manier die kan!!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:58

Precies, ik heb ook nooit een beetje ruzie, als ik dan toch ruzie heb dan maar goed ruzie. En als je me naait, dan wil ik zoenen ook. Misschien heel simpel, maar ik geef echt altijd alle ruimte om fouten te herstellen en als je dan nog denk dat je me in de zeik kan nemen dan pak ik je voor alles wat je hebt, en het maakt me niet uit hoe.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:06

Nee, maar om zulke lui maar gewoon door te laten gaan nee dat is pas goed. Zulke lui moet je aanpakken en als het niet goeds schikt dan maar kwaad schikt !!! Net zolang totdat ze echt helemaal niks meer hebben en ook niks meer kunnen maken, dan maar slapen in een kartonnen doos.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:17

XLeandrosX schreef:
Wij zitten momenteel in vergelijkbare situatie. En het geeft een hoop stress, kan ik je zeggen.
Vooral als je ziet dat ze wel lekker een week naar eurodisney zijn geweest met het hele gezin.
Daarbij opgeteld dat wij per 1 maart een nieuwe huurder zouden kunnen krijgen via een universiteit bij ons in de buurt. Alleen die moeten er wel echt 1 maart in. En wij redden het niet om hun er voor 1 april uit te krijgen.....

ik zou dan denk ik toch wel op zoek gaan naar een man of wat die ze even helpen inpakken.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:18

Inderdaad aantal bodyguards mee en dan even een helpende hand bieden met inpakken van alle spullen enz. :D
Ceriadwen schreef:
XLeandrosX schreef:

ik zou dan denk ik toch wel op zoek gaan naar een man of wat die ze even helpen inpakken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:32

Het jammere is dat je dat wel kan willen (en terecht!), maar op een gegeven moment dan kom je op een punt dat je met je rug tegen de muur staat omdat je puntje bij paaltje volledig in je recht staat, maar ze nog steeds niet betalen.

Dan kun je wel nog verder door procederen maar dat kost je nòg meer geld... ten eerste moet dat geld er wel zijn, en ten tweede is het een bodemloze put die steeds dieper wordt want behalve dat je dan nog steeds geen cent van ze los gaat krijgen, ben je ook nog extra kosten kwijt aan die zoveelste rechtszaak -O- -O-

Blijft de optie van een knokploeg over, maar daar zijn de meeste mensen dan ook weer te soft voor, krijg je alleen maar nog meer ellende van....

Dus wat moet je dan?? :\
Laatst bijgewerkt door pmarena op 14-01-14 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:33

XLeandrosX schreef:

Als je weer weet dat ze weg zijn, hele huis leeghalen en alles op straat zetten, andere sloten erop en klaar.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:35

Vreselijk om te moeten meemaken, mijn ouders hebben het ook voorgehad.

Mijn ouders verhuurden een rijhuis aan een koppel met een kind, ze leken eerst betrouwbaar. Een paar maanden hebben ze goed betaald en dan hebben ze 2 jaar op onze kosten kunnen wonen. We konden ze niet laten uitzetten omdat het OCMW tussenkwam... niet helemaal zeker hoe dat gaat, maar mensen die bij het OCMW een leefloon krijgen kan je niet zomaar laten uitzetten (ze zaten nog niet bij het OCMW toen ze eerst bij ons kwamen). Veel kosten aan advocaten, huur, belastingen en, kers op de taart, mijn vader moest nog steeds herstellingen uitvoeren! Hij is zo die mensen hun wc moeten gaan repareren! -:(- Zo vernederend!
Dan waren er ook nog mensen die ons harteloze, kille kapitalisten vonden omdat we ze uit ons huurhuis wilden, want alle mensen die een leefloon krijgen zijn slachtoffers van de maatschappij |o (haar man is in de loop van de jaren dat ze bij ons woonden 2 keer een paar maanden in de gevangenis beland). We hebben ze er pas uitgekregen toen we het huurhuis hadden verkocht. Voor we het konden verkopen moesten we de schade nog herstellen. Ze hadden ALLE muren in huis zwart geverfd, krijg dat er maar weer eens af, deurlijsten vernield en voor hun kampvuur in de tuin gebruikt, lukraak nagels in de muur geklopt en de vloertapijten en de parket hadden ze eruit gedaan en verkocht. We zijn voor de schade nog niet vergoed(na 5 jaar) en achterstallige huur is niet betaald. -O-

Volgens mij kan je je niet volledig beschermen tegen dit soort huurders. In België worden zo'n huurders nog beschermd ook. Ik zou zeker zoeken naar fb pagina's en referenties van vorige huurders vragen (liefst van zolang mogelijk geleden, dan zijn die ex-verhuurders er al vanaf en misschien ook eerlijk).

Dit is echt vreselijk kak en vernederend om zulke profiteurs in je huis te moeten laten wonen. Je moet dan ook nog eens de privesfeer van die huurders respecteren terwijl ze in jouw huis op jouw kosten wonen. -:(- |o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:37

Suzanne: Ja, en daar hoor je verhalen van dat gewoon prima goede mensen die tot het uiterste getergd zijn door zulk volk, dat inderdaad doen, alles buiten zetten en de sloten vervangen, opgeruimd staat netjes +:)+

...en dan gedwongen worden om alles weer terug te zetten en sorry te zeggen tegen die hufters omdat ze zo goed beschermd worden -O-

Het is ècht de omgekeerde wereld, brutalen hebben niet de halve maar de hele wereld.... als je maar consequent niet betaalt dan kom je daar heel-heel-HEEL lang mee weg want niemand kan je iets maken en als iemand je terugpakt dan doe je fijn aangifte en wordt je nog beschermd ook...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:40

Ik zie hier de "tip" voorbij komen om het via een makelaar te doen. Nou, dat hebben we hier met een huis bij ons in de straat geweten... hele wietkwekerij zat erin. Dus ook dat is niet perse een garantie dat eht goed gaat helaas.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 17:40

Wij durfden niet voor eigen rechter te gaan spelen. Veel mensen adviseerden ons een 'knokploeg', maar we hebben eht toch niet gedaan. We waren bang dat wij daardoor juist hun positie zouden versterken en al ons recht zouden verliezen. Maar geloof me, het was verleidelijk...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:42

sevenofnine schreef:
Vreselijk om te moeten meemaken, mijn ouders hebben het ook voorgehad.

Mijn ouders verhuurden een rijhuis aan een koppel met een kind, ze leken eerst betrouwbaar. Een paar maanden hebben ze goed betaald en dan hebben ze 2 jaar op onze kosten kunnen wonen. We konden ze niet laten uitzetten omdat het OCMW tussenkwam... niet helemaal zeker hoe dat gaat, maar mensen die bij het OCMW een leefloon krijgen kan je niet zomaar laten uitzetten (ze zaten nog niet bij het OCMW toen ze eerst bij ons kwamen). Veel kosten aan advocaten, huur, belastingen en, kers op de taart, mijn vader moest nog steeds herstellingen uitvoeren! Hij is zo die mensen hun wc moeten gaan repareren! -:(- Zo vernederend!
Dan waren er ook nog mensen die ons harteloze, kille kapitalisten vonden omdat we ze uit ons huurhuis wilden, want alle mensen die een leefloon krijgen zijn slachtoffers van de maatschappij |o (haar man is in de loop van de jaren dat ze bij ons woonden 2 keer een paar maanden in de gevangenis beland). We hebben ze er pas uitgekregen toen we het huurhuis hadden verkocht. Voor we het konden verkopen moesten we de schade nog herstellen. Ze hadden ALLE muren in huis zwart geverfd, krijg dat er maar weer eens af, deurlijsten vernield en voor hun kampvuur in de tuin gebruikt, lukraak nagels in de muur geklopt en de vloertapijten en de parket hadden ze eruit gedaan en verkocht. We zijn voor de schade nog niet vergoed(na 5 jaar) en achterstallige huur is niet betaald. -O-

Volgens mij kan je je niet volledig beschermen tegen dit soort huurders. In België worden zo'n huurders nog beschermd ook. Ik zou zeker zoeken naar fb pagina's en referenties van vorige huurders vragen (liefst van zolang mogelijk geleden, dan zijn die ex-verhuurders er al vanaf en misschien ook eerlijk).

Dit is echt vreselijk kak en vernederend om zulke profiteurs in je huis te moeten laten wonen. Je moet dan ook nog eens de privesfeer van die huurders respecteren terwijl ze in jouw huis op jouw kosten wonen. -:(- |o

Werkelijk verschrikkelijk.... ik vind het echt walgelijk dat we zo'n maatschappij gecreëerd hebben waarin dit soort mensen prima kunnen gedijen en je inderdaad als gewoon goed volk zo ontzettend schandalig vernederd wordt... zo onrechtvaardig, je bloed gaat er toch van koken!

Dat volk dat leeft als God in Frankrijk en de mensen die ze berooid achterlaten die moeten de schade maar te boven zien te komen...verschrikkelijk :n

Wat fijn dat jullie nu van het huis af zijn!! Dat zal een heel stuk lekkerder slapen denk ik...
Nu de restschade nog... :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:48

Ts, je zegt viavia de ouders van beide te kennen, zoek die mensen op, via internet of rechtstreeks, en vertel gewoon wat hun kinderen uitgehaalt hebben en dat jullie geld willen zien omdat je anders naar alle instanties zal gaan en dit overal bekend gaat maken.