SuSem schreef:Hallo,
Voor onze auto moeten we vanaf dit jaar wegenbelasting gaan betalen. Deze auto was daar tot vorig jaar van vrijgesteld. We waren er uiteraard van op de hoogte dat we nu wel moesten gaan betalen.
Nu kreeg ik vrijdag de brief met de bedragen, en nu was dit veel minder dan ik dacht?!
De gegevens op de brief (kenteken, brandstof, gewicht, etc) kloppen.
Op de brief staat een bedrag per kwartaal van 65 euro. ( per maand 22, 22 en 21 euro).
Vul ik dezelfde gegevens in op de site van de belastingdienst, kom ik op zo'n 250 euro per kwartaal uit.
Vanavond wil ik sowieso even de belastingtelefoon bellen, maar ik dacht, wie weet zijn er bokkers die hier meer vanaf weten?
Is er misschien een soort overgangsregeling oid?
Je hebt niet per ongeluk op de site van de belastingdienst gekeken naar het jaarbedrag? 4x65 = 260, dat kom aardig overeen met "zo`n 250 euro"
120 per kwartaal voor de ibiza, kan dat? Hij weegt ongeveer 100 meer dan de mijne en ik betaal 75
Fantastische voorbereiding in Apeldoorn dus.... sterkte!
Daar ben ik ook mee aan het bellen. 
maar ik offer dan in de middag er een koffiepauze aan op 
Je weet overigens dat een geschorste auto niet op de openbare weg mag staan (inclusief openbaar toegankelijke parkeerterreinen en parkeergarages, waarbij een eigen erf zonder hek schijnbaar ook "openbaar toegangkelijk" is)?
en dat je nog geen actie hoeft te ondernemen als je de brief nu nog niet gehad hebt.