teksten op kleding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DynamiteS

Re: teksten op kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:35

ik eerst ook niet, maar BETEKENIS erachter gezet :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:37

Oh ja. :o?

edit; heb m nu ook.
Laatst bijgewerkt door tones op 11-01-14 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:37

Number 88 symbolizes fortune and good luck in Chinese culture. Klinkt wel gezelliger :j

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:48

Met de informatie uit het topic hier dat het meerdere dingen betekend in verschillende culturen of landen kan je als de leraar nog eens om vraagt een andere betekenis geven.
Ik vind dat veel mensen altijd wel ergens iets achter moeten zoeken. Dus heel eerlijk zou hem mij geen reet kunnen schelen wat het betekend. Zolang er niet letterlijk op staat zou ik het gewoon aantrekken.

Ik had vroeger een shirt. Daar stond dit op:
Afbeelding

Heb ik ook vrij veel commentaar op gehad dat vele dat echt niet van hun moeder aan hadden mogen trekken.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 00:56

Ik had een shirt met: good girl go to heaven. Bad girls go to amsterdam. Vrij vertalen aub....

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 01:03

Tigra_ schreef:
Met de informatie uit het topic hier dat het meerdere dingen betekend in verschillende culturen of landen kan je als de leraar nog eens om vraagt een andere betekenis geven.
Ik vind dat veel mensen altijd wel ergens iets achter moeten zoeken. Dus heel eerlijk zou hem mij geen reet kunnen schelen wat het betekend. Zolang er niet letterlijk op staat zou ik het gewoon aantrekken.

[ Afbeelding ]

Heb ik ook vrij veel commentaar op gehad dat vele dat echt niet van hun moeder aan hadden mogen trekken.

zou de mijne geweldig vinden :j

DeEenhoorn schreef:
Ik had een shirt met: good girl go to heaven. Bad girls go to amsterdam. Vrij vertalen aub....

omg hahahaha _O-

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 09:15

Volgensmij bedoelde mijn leraar het over heil hitler. Ik vind hetzelf ook redelijk ver gezocht..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 09:30

Met het bloemetjesmotiefje denk ik eerder aan de eerste verklaring eigenlijk.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 09:38

Caelum schreef:
Volgensmij bedoelde mijn leraar het over heil hitler. Ik vind hetzelf ook redelijk ver gezocht..

Hè lekkere leraar. In plaats dat hij even uitlegd dat de Duitsers meer symbolen en tekens uit andere culturen hebben gejat gaat hij gelijk uit van het slechte.
Het haken kruis is ook al veel ouder dan de tweedewereld oorlog.

Zoals je ziet zijn er ook nog heel veel mogelijkheden die niet zo negatief zijn.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:37

JJane schreef:
Caelum schreef:

Hè lekkere leraar. In plaats dat hij even uitlegd dat de Duitsers meer symbolen en tekens uit andere culturen hebben gejat gaat hij gelijk uit van het slechte.
Het haken kruis is ook al veel ouder dan de tweedewereld oorlog.

Zoals je ziet zijn er ook nog heel veel mogelijkheden die niet zo negatief zijn.

Maar als je nu zulke tekens gaat dragen gaan ze uit van de oorlog en heb je problemen/commentaar..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:57

Caelum schreef:

Inderdaad wel heel ver gezocht. Het kan zoveel betekenen.
Dat hij dit als zodanig herkent zegt meer over hem dan over jou.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:03

Ik had ooit een shirt met aapje met briefje op kont "Kiss my.." and een shirt met I :heart: me
Toen iemand me wees dat er 'kiss my ass' op me shirt stond, had ik ook wel iets van. uh. foutje.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:16

hahahahah whoops :P

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:17

Als tiener heb ik best wel shirts gedragen met teksten, echter nooit beledigende maar eerder grappige.
Zo heb ik een tijdje in een rolstoel gezeten ivm ziekte, waardoor de hele school me maar aan bleef staren.
Toen heb ik van mijn vrienden een shirt gekregen waarop stond

"keep staring I might do a trick"

Dat soort dingen kan ik best om lachen :)
Of eentje met "not everything in Holland is flat" (je kunt zelf bedenken waar die tekst overheen staat)

Ik snap best dat mensen teksten / plaatjes dragen, alleen ga ik er wel van uit dat ze weten wat het betekent dan. Ik zou dat zelf altijd eerst uitzoeken.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:21

Tigra_ schreef:

[img*]http://www.floozeesdoozees.com/WordPress/wp-content/uploads/2012/03/bitchmother.jpg[/img]

Die heb ik ook :D
En vele andere van de large, oa "The Devil is busy, how can I help you?" en zo'n dingen haha.
Ze zijn nu bijna allemaal verwassen/te klein geworden, anders deed ik ze nu ook gewoon aan hoor :P

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:23

Waar halen jullie zulke shirtjes? Kan hier in de buurt weinig leuks vinden..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:24

Ik had een T shirt met:
my fantasy of 2 men, one cooking and one cleaning
Vond mijn man niet zo grapig, hahah ikke wel
Maar om één of andere vage reden is dat T shirt spontaan zoekgeraakt ~~}>

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:24

DynamiteS schreef:
Waar halen jullie zulke shirtjes? Kan hier in de buurt weinig leuks vinden..

Kijk eens op large.nl :)
Staat veel alternatieve/goth kleding tussen, maar ook enorm leuke shirts met teksten, plaatjes enz :)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:35

Tigra_ schreef:

[ Afbeelding ]

Ik heb deze van mijn moeder gekregen :') ze vond tekst helemaal geweldig.

En ook een shirt gekregen van damn i'm good in bed, i can sleep all day.

Tjah van je moeder moet je het hebben.

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:39

ik shop liever niet online gezien ik meestal moeite heb met leuke passende shirtjes te vinden :o

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:39

Ik heb ook van me moeder gehad we waren samen aan het shoppen ze vond hem ook geweldig. Maar toen ik nog op school zat zo'n 10 jaar geleden was het toch blijkbaar niet zo normaal. Ik hou er ook wel van om teksten op je shirt te hebben die niet iedereen draagt.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:40

Ik heb een shirt waar op staat: Who are these kids and why are they calling me mom?
Doe ik aan als ik met mijn drietal, en een paar van hun vriendjes ergens naar toe ga! Werkt gegarandeerd!

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:41

Tigra_ schreef:
Ik heb ook van me moeder gehad we waren samen aan het shoppen ze vond hem ook geweldig. Maar toen ik nog op school zat zo'n 10 jaar geleden was het toch blijkbaar niet zo normaal. Ik hou er ook wel van om teksten op je shirt te hebben die niet iedereen draagt.

das wel het leukst :)

Ik heb wel eens een woord of zinnetje erop staan maar die slaan eigenlijk nergens op.. :P
Ooit shirt met EIGENWIJS erop, vond hem zo leuk!! <3 helaas al snel te klein :( gwn hier op de markt :)

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:47

staan echt superleuke dingen op Large!! :D :j hadden ze nu maar een winkel in eindhoven ofzo.. _-:(