Meer beginnende hardlopers op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:19

linnie050 schreef:
Ik wil me hier ook graag melden.
Heb nog niet echt een schema heb wel runkeeper even gedownload gratis app.
maandagavond was ik gaan hardlopen en dan tussen pozen lopen alleen zeiknat geregend en nu erg verkouden :(
Volgende week maar weer beginnen.
Ik deed 2 minuten hardlopen en 1 minuut lopen maar soms hield ik 2 minuten hardlopen niet vol en kreeg steken ook nog een keer.

Sodeletuut ik ga jou schema even bekijken.

Ik hield laatst 1 min lopen, 1 min rennen niet eens vol.. :') Had ook niet opgewarmd..

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:20

Hoi!
Ik ben vorig jaar begonnen met hardlopen.
Toen kon je je op school opgeven om 10 km te lopen tijdens de halve marathon in de buurt en dat heb ik gedaan (vraag me niet waarom haha)
En het was ontzettend leuk!
Nu ben ik gestopt maar ik ga me straks weer opgeven.
Dan beginnen de trainingen eind maart en is de 10 km eind juni! :)
We kregen ook een keer per week training op school en drie testlopen, verder moet je een keer per week thuis trainen.
Het is schema is interval trouwens ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:20

Yelizaveta schreef:
Hier ook een beginnende hardloopster :D Ik loop nu al ongeveer 3 weken en momenteel loop ik minstens 4 keer per week 6/7 km in +- 48 minuten.

Ik heb een vrij goedkoope loopschoenen uit de sportwinkel hier in de buurt, ik loop toch alleen maar door de modder in het bos :P

Leuk! Klinkt goed! Loop je dan ook tussendoor of doe je het hele stuk in 1x?

DynamiteS schreef:
hey dankjewel!! :D
Ik heb geen goeie hardloopkleding, mam eens lief aankijken om even een sportwinkel in te duiken.. :o

Hihi ik heb ook geen goede hardloopkleding. Het enige wat ik echt belangrijk vind ik een goede sport-bh, dus die heb ik. Maar verder loop ik hard in een joggingbroek oid. :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:21

Ik snap je site niet Sodeletuut.

Ik zie zo geen opbouw schema voor beginners....
Druk wel paar keer op verschillende bais schema's maar zie het denk ik over het hoofd?
Of staan er ook geen schema's alleen informatie?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:21

elise21 schreef:
Hoi!
Toen kon je je op school opgeven om 10 km te lopen tijdens de halve marathon in de buurt en dat heb ik gedaan (vraag me niet waarom haha)
We kregen ook een keer per week training op school en drie testlopen, verder moet je een keer per week thuis trainen.

Wow 10km, wat goed zeg!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:22

Oh, Sodeletuut, dat schema is handig! Denk dat ik deze ga volgen. Is sowieso een handige website trouwens.

Ik heb geen idee waar ik op hardloop eigenlijk. Ja, het zijn schoenen maar verder heb ik echt geen idee. :')
Ik loop trouwens gewoon alleen. Muziekje op en gaan haha. Al kan het wel ontzettend motiverend zijn om samen met iemand te lopen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:22

linnie050 schreef:
Ik snap je site niet Sodeletuut.

Ik zie zo geen opbouw schema voor beginners....
Druk wel paar keer op verschillende bais schema's maar zie het denk ik over het hoofd?
Of staan er ook geen schema's alleen informatie?

Als je links op basisschema 1 klikt en dan naar beneden scrollt heb je hem! :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:23

Yelizaveta schreef:
Hier ook een beginnende hardloopster :D Ik loop nu al ongeveer 3 weken en momenteel loop ik minstens 4 keer per week 6/7 km in +- 48 minuten.

Ik heb een vrij goedkoope loopschoenen uit de sportwinkel hier in de buurt, ik loop toch alleen maar door de modder in het bos :P

Voor mij klink je dan al als een gevorderde loper haha.
Ik hou met geluk 2 minuten hardlopen vol en moet dan echt gaan lopen/wandelen.

Yelizaveta

Ik heb het lopen eerlijkgezegd niet eens opgebouwd ik heb zonder enige training 20 minuten aan een stuk kunnen lopen de 1ste keer.. ik weet niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb :P

En ja ik loop alles in een stuk, wel eerst 5 minuten stappen en erna 5 min uitstappen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:23

MarJon schreef:
Oh, Sodeletuut, dat schema is handig! Denk dat ik deze ga volgen. Is sowieso een handige website trouwens.

Ik heb geen idee waar ik op hardloop eigenlijk. Ja, het zijn schoenen maar verder heb ik echt geen idee. :')
Ik loop trouwens gewoon alleen. Muziekje op en gaan haha. Al kan het wel ontzettend motiverend zijn om samen met iemand te lopen.

Ik vind hem heel fijn! Wij hebben op een grote flap-over het schema gezet, en elke keer als we weer een training hebben gedaan vinken we hem af! :)

Muziekje erbij is inderdaad ook heerlijk, of een hond haha.

Linnie050

Ohh dankje lekker blond weer ik moest verder scrollen :+

DynamiteS

Sodeletuut schreef:
DynamiteS schreef:
hey dankjewel!! :D
Ik heb geen goeie hardloopkleding, mam eens lief aankijken om even een sportwinkel in te duiken.. :o

Hihi ik heb ook geen goede hardloopkleding. Het enige wat ik echt belangrijk vind ik een goede sport-bh, dus die heb ik. Maar verder loop ik hard in een joggingbroek oid. :)

joggingsbroek heb ik 3 liggen (2 van de coolcat dus is niet veel :') ) maar mijn schoenen liggen op school in mijn kluisje met mijn gymkleren..(gymkleren en schoenen moeten op school blijven..) Dus ik zit vooral zonder schoenen :P

Loop anders met nike, niets anders gewend en volgens mij is ie wel fijn.. :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:24

Yelizaveta schreef:
Ik heb het lopen eerlijkgezegd niet eens opgebouwd ik heb zonder enige training 20 minuten aan een stuk kunnen lopen de 1ste keer.. ik weet niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb :P

En ja ik loop alles in een stuk, wel eerst 5 minuten stappen en erna 5 min uitstappen

Jeetje, wat knap! Wij waren al ERG trots op deze 13 hardlopen - 3 lopen - 13 hardlopen van gisteren haha!

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:24

Knap ja, 10km! Afgelopen zomer deed ik altijd een rondje van 7/7,5km. Wel interval hoor... dat kon ik niet aan één stuk door rennen :o

Ik heb trouwens nooit met schema's gerend... ik luister gewoon naar mn lijf }:0
Heb wel de Endomondo app, superfijn!

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:25

Sodeletuut schreef:
elise21 schreef:
Hoi!

Wow 10km, wat goed zeg!

Hihi ja ik stond er zelf ook van te kijken.
Ik had echt helemaal geen conditie oid maar de 10 km zelf ging heel makkelijk, maar het was dan ook heel gezellig.

Als je motivatie wil: wij hadden een leraar die elke keer riep als ik wil je niet zien wandelen als je nog kunt ademen :p

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:26

Haha bedankt, je moet ergens beginnen he :D
Ik gebruik de runtastic app, het volgt mij ook met de gps etc

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:26

elise21 schreef:
Hoi!

ik zou willen dat ze dat hier ook deden!! Wat zou ik veel lopen :P

Wij waren met de gym bezig met conditie opbouw om uiteindelijk 12 minuten aan een stuk vol te kunnen houden. Eerste training was ik misselijk dat wil je niet weten! Vanaf toen ging het steeds beter. 12 minuten ook helemaal vol kunnen houden! Had niet eens bijzonder erg steken, zoals ik met de trainingen wel vaak had. Was echt superblij dat ik het vol kon houden :)

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:29

Tenshi schreef:
Knap ja, 10km! Afgelopen zomer deed ik altijd een rondje van 7/7,5km. Wel interval hoor... dat kon ik niet aan één stuk door rennen :o

Ik heb trouwens nooit met schema's gerend... ik luister gewoon naar mn lijf }:0
Heb wel de Endomondo app, superfijn!

mijn lijf vertelt me dat ie niet blij is met mijn besluit om te gaan hardlopen.. :')
Mijn benen kunnen nog wel, maar mijn longen denken er vaak anders over, dan krijg ik zo'n steken in mijn ribben en voel ik mijn tussenribspieren zowat zitten.. >;)

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:29

Ik meld me ook!
Moet nog wel beginnen :')

Voorheen liep ik een rondje van ongeveer 4 kilometer en mijn "uitrustpunten" lagen steeds aan het begin/ einde van een brug (het was een soort van bruggenrondje met 2 bruggen door een dorp en door de stad) Uiteindelijk liep ik het in ongeveer een half uurtje..
Maar ik heb inderdaad wel iemand nodig die met me meegaat, alleen kan ik nooit zo goed die motivatie vinden of dan ga ik een keer en dan niet meer, ook niet heel effectief O:)

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:30

Wat ik trouwens pas tegen kwam was colours by the see! Leek me ontzettend leuk om mee te doen maar dan moet ik alleen dus ik ga maar niet. Misschien iets voor jullie?
Of electric run?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:30

Tenshi, dat is ook al heel goed! En naar je lijf luisteren ook. Maar dan moet je wel echt alleen lopen denk ik? Wij lopen in een groepje, maar als iedereen naar z'n eigen lijf luistert eindigt iedereen ergens anders. :P

Endomondo is geweldig! :D

DynamiteS

Re: Meer beginnende hardlopers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:31

lijkt me zo gaaf om een keer mee te lopen met die colourrun ofzoiets! :D

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:32

Ik ben ook een beginner! :) Ben nu nog m'n conditie aan het opbouwen op zo'n ren-apparaat, maar de bedoeling is om straks met de hond te gaan hardlopen.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:32

Haha, mn longen/borstkas is bij mij ook het eerste wat begint te klagen! Net de eerste 1,5km in 10min gelopen.. terugweg was bergop dus dat was minder grappig }:0

Colours by the sea is leuk, maar voor mij heel ver weg! Afgelopen jaar wel meegedaan aan de Colorrun in Utrecht :)

Sodeletuut ik loop alleen ja.. zeker nu ik nog veel conditie moet opbouwen vind ik het ook wel lekker om geen rekening te hoeven houden met iemand anders :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 22:34