ElineS schreef:Cassidy: De vraag is hier niet "Moet ik mijn hengst laten ruinen wel of niet?" of "Hoe is het gesteld met de staat van paardenopleidingen in Nederland qua toelating van hengsten." De vraag is, "Wat kan ik doen tegen het pesten?"
Je kan dus je preek over staatsgevaarlijke hengsten en arme diertjes die worden ingeslapen dus voor je houden.
Kijk, ik snap wel, hengsten op een paardenopleiding, dat vind ik ook niet zo geweldig, maar dat doet hier niet ter zake en voegt niets toe aan het topic. Al je daarover wilt discussiëren zou je een ander topic kunnen openen.
TS: Ik zou haar op haar gedrag aanspreken. Apart nemen en vragen waarom ze zich zo gedraagt. Probeer niet al te boos of beschuldigend te zijn, want dan gaat ze natuurlijk in het verweer. Gewoon de vraag waarom ze zulke dingen zegt... En als ze zegt dat ze dat niet doet, dikke onzin. Je weet dat ze het doet. Dus waarom? En dat je er niet van gediend bent. Dat je wilt dat ze ermee ophoud. Blijft het aanhouden zou ik er een leraar op aanspreken. Misschien dat die oplossingen heeft.
Of inderdaad negeren, zoals hierboven gezegd is... Maar ik snap dat dat lastig is. Het maakt wel de sfeer niet zo leuk, zulke opmerkingen.
Sfeer wordt er denk ik ook niet beter op, maar je hebt toch genoeg leuke mensen op die opleiding zitten? Die rotte appel zou ik dan maar links laten liggen en me concentreren op de leuke dingen van de opleiding.