In angst naar huis gefietst!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:33

Bah wat eng. Ik had ook om gaan fietsen hoor....
Die tip van storm is ook zeker handig!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:37

Gelijk de politie bellen. Dit gaat toch nergens over. Zulke mafkezen moet je gelijk halfweg komen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:40

He gatsie, ik kan me goed voorstellen dat je hier flink van geschrokken bent.
Ik weet niet wat ik in zo'n situatie zou doen.
Wat ik wel eens doe als ik op de fiets zit en ik zie iets/iemand wat me niet helemaal lekker zit, is doen alsof ik met iemand aan het bellen ben. Net als Yasmijntje ook zegt.
Of het echt helpt weet ik niet, er is in ieder geval nog nooit iets gebeurd.
Je kunt altijd nog écht iemand opbellen: "Hoi, ik ben *noem waar je bent* en bel je heel even want *leg situatie uit*." Mocht degene achter/voor jou alsnog wat doen, dan weet degene aan de telefoon dat er iets aan de hand is. Op deze manier hoef je niet meteen 112 te bellen, maar heb je wel iemand aan de telefoon die eventueel hulp kan inschakelen als dit nodig is.

Anoniem

Re: In angst naar huis gefietst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:42

Ik zou idd de politie bellen, een foto maken zou ik niet doen, je weet niet hoe diegene dan gaat reageren, als hij zich dan bedreigd voelt en je telefoon wil afpakken ben je verder van huis.
Niet laten merken dat je bang bent en gewoon de politie bellen.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 20:08

Yasmijntje schreef:
Hé jakkes, wat naar voor je!
Kei hard remmen en als je bang bent om dan zelf te vallen je mobiel pakken en een (nep) gesprek gaan volgen.
Helpt altijd prima ^.^
'Hoi pap! Ja sorry dat ik nu bel..'
'Oh wat toevallig ik ben nu op de ... weg! Dus dan zie ik je zo verschijnen.'

Werkt dit ook niet, stop dan bij een random huis en doe alsof je daar woont, verder de tips opvolgen van hierboven^

dat zei mijn vader ook al. ;)
gelukkig dat mijn vriendin smste , anders was het misschien te laat.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:16

Geen waarschuwing, hier had die al een vet probleem, als je constant voor en achter een meid gaat fietsen doe je dat niet per ongeluk en dan heb je ook écht een probleem als je dat bij mij flikt.
Gore vent, politie kan niks anders doen dan controleren en wachten tot het eens fout gaat, daar heb je niet veel aan jammer genoeg.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:21

Niet leuk zeg, ik zou ook heel angstig worden van zo'n situatie! Mijn "noodplan" als er zoiets gebeurd is naar een willekeurig huis fietsen en doen alsof je naar binnen gaat gaan, net alsof je er woont, desnoods aanbellen. Bovenstaande tips zijn ook handig!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:35

Sta je dan net voor ZIJN deur, ook geen geweldig advies... _O-

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:43

Delphi schreef:
Wat ik nu nog zou doen is de politie te bellen en er even een melding van maken. Dan kunnen ze daar misschien eens vaker een rondje door de beurt rijden als ze aan het surveilleren zijn. En mochten er meer klachten/meldingen komen kunnen ze misschien actie ondernemen.

TS heb je dit nog gelezen? Ik zag andere dit ook al zeggen en ik zou hier echt iets mee doen! Althans je vader even laten bellen naar de politie om er melding van te maken!!

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:49

Ik zou hier inderdaad zeker even een melding van maken bij de politie met een beschrijving van de man. Dit soort dingen moet je echt serieus nemen.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 20:54

Ja gelezen. zal even met mijn ouders overleggen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:56

En volgende keer tijdens het fietsen de politie bellen desnoods 112 jammer dan bij twijfel gewoon doen. Dan gelijk vertellen waar je fietst waarschijnlijk is zo een man dan snel weg de politie zoekt dan wel.
Onthoud dan wel wat voor kleur jas bv iemand aan heeft of dat hij kaal is of zijn kleur haar.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 21:00

linnie050 schreef:
En volgende keer tijdens het fietsen de politie bellen desnoods 112 jammer dan bij twijfel gewoon doen. Dan gelijk vertellen waar je fietst waarschijnlijk is zo een man dan snel weg de politie zoekt dan wel.
Onthoud dan wel wat voor kleur jas bv iemand aan heeft of dat hij kaal is of zijn kleur haar.

dat was niet zo moeilijk . weet heel goed hoe hij eruit ziet!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:04

Een melding maken kan altijd. Je geeft zelf aan dat je weet hoe hij eruit ziet.
Daarnaast reed hij zelf op de fiets, dus je mag ervan uitgaan dat hij uit de buurt komt en dus vaker zal rondfietsen. Het kan een eenmalige actie van hem zijn geweest, maar op deze manier kan de politie wel de boel een beetje in de gaten houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 21:09

xsarinax schreef:
linnie050 schreef:

dat was niet zo moeilijk . weet heel goed hoe hij eruit ziet!

Allemaal aan de politie doorgeven, ze doen hier echt wel wat mee, je zal echt niet de enige zijn en als er meldingen binnenkomen dan roepen ze die kerel wel op het matje. Mocht het weer gebeuren dan een foto van hem maken en direct 112 bellen. Het is nu meer dan 45 jaar geleden dat mij, samen met een vriendin en onze pony hetzelfde op een zandpad is overkomen en geloof me, ik weet het nog steeds, kun je nagaan hoeveel het met je kan doen. Helaas waren er toen geen mobieltjes maar was mijn vader de reddende engel, die kwam me zoeken omdat ik te laat voor het eten was. Hij heeft die kerel wel te pakken gekregen maar ik ben er nooit achter gekomen wat pa gezegd/ gedaan heeft, nooit geen last weer gehad.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:09

Fiets je op vaste dagen vaste tijden een route? Ik heb het op zaterdagmiddag na mijn paardrijles gehad, beetje het zelfde verhaal als jou. Eerst ging ik altijd samen met een vriendin, toen zagen we hem al verdacht vaak, en toen ik alleen ging voortaan kwam hij ook altijd naast me fietsen met rare voorstellen.
Wat voor mij hielp, omdat ik doorhad dat ik altijd om de zelfde tijd er fietste, en hij vanaf een bepaald punt mee fietste, kon mijn vader hem zo aanspreken. En daarna was ik zo bang dat ik voortaan elk week een andere lestijd reed, zo fietste ik altijd op een ander tijdstip.

Anoniem567

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:30

Schrikken zeg! Veel tips zijn al gegeven zie ik, ik mis nog één nummer (of ik heb er overheen gelezen), maar je kunt ook altijd naar 0900-8844 bellen. Algemeen nummer van de politie voor bijvoorbeeld tips of meldingen. Zelf wel eens gebeld vanwege een opvallend busje in het bos. Ze maakten er een melding van en gingen er even kijken. Ze noteren dan jouw gegevens ivm verdere vragen.
En mocht het nog ooit gebeuren. Naar het eerste huis dat je tegenkomt gaan en aanbellen. Over het algemeen fietsen ze dan meteen door!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:08

Ik zou als ik jou was niet meer door dat bosje fietsen, maar op de weg blijven fietsen waar mensen zijn. Als er mensen om je heen zijn gaat die vent echt niks proberen.

En misschien is het handig als je een klein busje deodorant koopt, mocht het echt een keer mis gaan spuit je dat gewoon in zijn gezicht, kan ook met haarspray ofzo.

En wat hier al is gezegd melding van maken bij de politie. Ik zou zoiets wel echt serieus nemen, ook al is er nu niks ernstigs gebeurd (behalve dat je erg geschrokken bent) maar je hoort zoveel dingen over jonge meisjes die van hun fiets af worden getrokken.

Mij zelf is ook ooit zoiets gebeurd maar dat was op mijn paard in het bos, maar ik ben eigenlijk niet echt snel bang te krijgen en heb die vent met paard en zweep weg gejaagd!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:35

Hoe is het nu afgelopen? Nog melding gemaakt of de man nog tegen gekomen?

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:45

Brr naar is dat he, heb het ook een keer meegemaakt. Ik wist niet hoe het kon maar ik fietste echt heel hard naar huis, die man heeft me wel een paar keer ingehaald en ook inderdaad langzaam voor mij fietsen zodat ik hem weer in kon halen. Bah. Ik was enorm blij toen ik thuis was. Geen melding van gemaakt verder, de politie doet hier volgens mij niks mee. Ben hem later nog wel een paar keer tegen gekomen op de fiets, gelukkig deed hij toen niks behalve heel stom grijnzen. Maar man wat was ik bang.
Volgende keer als je zoiets hebt kan je misschien beter met je vriendin mee naar huis fietsen, dan moet je in ieder geval niet alleen verder. En anders de politie bellen of familie oid.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 22:57

ik heb soort gelijk iets gehad, maar die kerel was met de auto.. reed steeds langs opeens stond die langs het fietspad met pech of ik kon helpen.. ik zei nee fietse door hij reed toen weer langs gelukkig was ik al bij het erf van de manege. bleek zelfde dag een dorp verder ook gebeurd te zijn.
toen waren er geen mobieltjes hellaas. er was niks gebeurd maar mijn ouders waren al bezorgt voor dit geval.

ik ging wel na dezelfde paardrijles vrijdags avond maar heb nooit meer alleen er heen gefiets. altijd met mijn ouders andere meiden of zelfs kennissen van mijn ouders die mij ophaalden op de fiets. wat was ik blij met mijn 18e en een rijbewijs.. mocht ik op de brommer of met de auto naar de paarden.

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 23:00

linnie050 schreef:

gelukkig niet tegengekomen vandaag. heb met mijn ouders overlegd en ze vonden het (nóg) niet nodig om er melding van te maken, ze denken dat ze niks voor me kunnen doen, en als het te laat is dan wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:08

xsarinax schreef:
linnie050 schreef:

gelukkig niet tegengekomen vandaag. heb met mijn ouders overlegd en ze vonden het (nóg) niet nodig om er melding van te maken, ze denken dat ze niks voor me kunnen doen, en als het te laat is dan wel.

Wel doen hoor!!!

Mijn zusje en twee vriendinnen zijn ooit 'lastiggevallen' door een potloodventer. Dat was in mijn ogen veel onschuldiger dan dit!! Hij sprak de meiden niet aan en is ze ook niet gevolgd!!!
Maar er is aangifte gedaan en kwam een rechtzaak van! Hij kreeg een werkstraf + voorwaardelijke straf.

Politie neemt dit soort dingen heel erg serieus!!!

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:14

Dat is even schrikken. Als dit nog eens gebeurd dan zou ik met je vriendin meegaan, dan hoef je ook niet in je eentje te fietsen.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 23:17

Gelijk een melding van maken hoor!
Wat een engerd bah, snap dat je geschrokken bent!!