Werken in 3 ploegendienst, ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Werken in 3 ploegendienst, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 22:47

Maak jij je serieus zorgen om je sociale leven? :') Ik mag blij zijn als ik in het weekend iemand zie buiten mijn vriend om, en eerlijk is eerlijk ik geef er niks om. Mijn huishouden, paarden en levensonderhoud zijn mij vele malen belangrijker dan mijn sociale leven. :=

En ploegendienst? Imo mag je het niet eens een ploegendienst noemen. :n Want dan zouden mijn werktijden ook een ploegendienst zijn, dan werkik in een 7 ploegendeinst maar dan ben ik wel altjijd om 18.30 thuis, ofja op zijn laatst.

Werk ligt niet voor het oprapen, ben blij dat je zoiets word aangeboden. Ik vind dat je dit emt twee handen moet aanpakken. Eigenlijk vind ik je een beetje 'verwend' klinken. :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 22:54

Kan prima verwend klinken, maar zit heb nu ook gewoon een baan waar ik minstens tot eind 2014 kan blijven. Ik wil dan niet iets gaan doen waar ik evt na een maand alweer mee wil stoppen omdat het niet bevalt. Daarbij lopen er nog 2 andere dingen die ik graag even af wil wachten.

En ik vind mijn sociale leven belangrijk ja, dat is niet alleen afspreken met vrienden, maar ook paardrijden, bij mijn ouders langs.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:03

Maar ik snap het niet, ben je echt bang dat je SL om zeep gaat als jij 1 week een late dienst hebt?
Waarom? je hebt tegenwoordig zoveel wegen om je SL te bereiken. Watsapp, FB,

mensen zullen heus wel snappen dat je werken moet savonds. het is een week, daarna heb je 2 weken weer een SL. Misschien moet je SL er mee leven dat jij een week niet kunt? Ik denk namelijk dat het allemaal vanzelf wel goed gaat.. en laten mensen je daarom links liggen omdat je een week niet kunt? dan zou ik achter mn oor gaan krabben om me af te vragen of ik die mensen wel in mn SL wil.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:05

Ik zie hele schappelijke werktijden en je werkt niet 24/7. Mijn broer werkt ook ploegendiensten, maar dan echte ivm 24 uurs bedrijf en ook hij heeft gewoon ruimte voor een sociaal leven. Kwestie van plannen en ja, soms kan het even niet omdat hij moet werken terwijl de rest net vrij is of omdat hij om 14.00 moet slapen ivm zijn shift om 23.00. Ik zie echt geen probleem... Je maakt het lastiger dan het is. Of wil je stiekem deze baan sowieso liever niet en hoop je op de goed nieuws van 1 van de andere 2 die je hebt lopen? :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 23:09

Als ik vroeg zou moeten werken ga ik savonds echt niet meer wat doen, dan ben ik niets meer waard de volgende dag. Dus dat zijn 2 van de 3 weken die je mist.
Daarbij doel ik met sociaal leven niet op fb en whatsapp.
En ik heb niet zo veel zin om me hierover te moeten verantwoorden. Ik vroeg om ervaringen, heb er zelf over nagedacht en besloten dat het niet iets voor mij is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:12

goed dat je er nu al achter komt! Dat liet je onbewust al doorschemeren :j

Maarre 2 van de 3 weken mis je? Waren toch geen werkdagen van 7 dagen achter elkaar?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:23

Toen ik in de horeca werkte waren het ook diensten in het weekend tot 24.00 of 21.00 uur en nog had ik een sociaal leven. Vaak na het werk nog even ergens een biertje doen en dan toch je vrienden zien. Daarbij zijn er tegenwoordig zoveel mensen die wisselende diensten draaien. Een 9 tot 5 baantje lijkt handig maar is het niet. Je kunt nooit dingen regelen die je wel zou moeten regelen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 19:02

Ik denk dat je je gedachte erover allang klaar hebt TS, ook al heeft 90% van de bokkers die hier reageren een hele positieve ervaring, jij bent vastbesloten het negatief te zien.

Daar is niets mis mee, dat is geheel aan jou, maar dan heeft het starten van zo'n topic ook niet zoveel nut natuurlijk.