Helicon den bosch MBO (dierverzorging) wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:03

Ik ga ook helemaal geen niveau 2 doen datgeeft inderdaad geen toevoegende waarde denk ik

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:04

Dierverzorging is bij Helicon was jaren geleden niveau 4. Ik heb die opleiding ook gedaan, was echt waardeloos. Helicon staat sowieso slecht aangeschreven.
Echt ontzettend zonde dat je met een HAVO diploma die opleiding gaat doen. Jij gaat akkoord met laag salaris, maar... werk vinden is ontzettend moeilijk (je moet echt geluk hebben).
Als je toch ècht zo'n opleiding wil doen: ga dan naar Barneveld (staat veel beter aangeschreven -> iets meer kans op een baan).

Anoniem

Re: Helicon den bosch MBO (dierverzorging) wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:06

Niveau 3 is ook ver onder je eigen niveau.... Dat is mbo 4 ook namelijk al...

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:08

Ik heb geen verstand van deze opleidingen, maar meid wat doe je jezelf aan.
Ik zit ook in Havo5, vind dierverzorging ook helemaal leuk en alles, maar ik heb wel een HBO opleiding gekozen in een heel heel andere richting die ook bij mij past.
Als je het verzorgen en omgaan met levende dingen leuk vind, waarom dan geen HBO verpleegkunde, SPH(ook niet extreem veel werk in nu) of nog een opleiding die op de omgang met mensen gefocust is?
Die vind je door heel het land en met een HBO diploma kom je toch echt een stukje verder dan een MBO 3/4 tje.
Vriendin van mij is 27, heeft 3!! MBO diploma's op MBO4 niveau in jouw interesserichting en komt ook niet aan de bak. Ze doet nu een opleiding voor de zorg, hopende daarmee aan de bak te kunnen komen.

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:09

Ik doe Educatie en Kennismanagement Groene Sector in de richting Recreatie- en Gezelschapsdieren aan de Stoas Hogeschool in Wageningen. Misschien is dat wat voor je? 98 % vindt binnen 3 maanden een baan. De school biedt niet heel veel begeleiding, zelfstandigheid en initiatief nemen is wel handig voor de opleiding. Voor mij werkt dat prima :)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:13

Ik ben via dierverzorging (uitgestapt met niv 3 diploma) - paraveterinair dierenartsassistent (niv 4 diploma) - tandartsassistent (niv 4 diploma, veel werk in) uiteindelijk als mondhygiënist (HBO) geëindigd en heb de banen voor het uitzoeken. Dacht vroeger ook altijd dat ik met dieren wilde werken en niet met mensen, maar blijkt toch leuk te zijn en dieren blijven hobby.

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:15

Wat ik al zei, er is niets anders wat ik leuk vind en kan. Met mensen word al helemaalniets omdat ik sociale angst heb waardoor dus veel opleidingen al afvallen. Barneveld lijkt me ook wel leuk maar dat iste ver omdat ik ook geen ov krijg

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:21

En wat wil je dan gaan doen in de dieren? In de meeste gevallen ben je namelijk alsnog meer met mensen bezig dan met de dieren.
Daarnaast moet je jezelf afvragen of je je hele leven met sociale angst wil zitten of dat je er wat aan wil veranderen. Hoe vroeger je begint ermee hoe sneller het gaat om er vanaf te komen.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:30

Ik was VWO'er en mij leek dierenverzorging ook zo'n leuke opleiding, maar ja he. Qua niveau is het niks natuurlijk. Toen ben ik gaan kijken naar HBO dieren opleidingen, onder andere dierenmanagement in Leeuwarden. Ben er geweest, was de opleiding van mijn dromen. Ik heb toen research gedaan, met afgestudeerde studenten gesproken en een hele hoop bokkers, en m'n droom laten varen. Ik doe nu een studie die ik leuk vind en waar heel veel banen in te krijgen zijn, maar het zal toch altijd een beetje blijven steken. Maar ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt als ik over 4 jaar tegenover de dierenmanagement studenten sta. Die hebben dan een geweldige tijd gehad, dat weet ik zeker, maar zijn de rest van hun leven op zoek naar een baan die ze niet zullen vinden. Mijn tijd was dan misschien iets minder geweldig, maar ik hou er waarschijnlijk een leuke baan aan over, waarbij ik geld verdien om een eigen paard te onderhouden en eventueel ruimte overhoud om vrijilligerswerk in de dierensector te gaan doen.

Hoe leuk het nu allemaal is, de periode na je studie duurt een stuk langer dan de periode tijdens je studie. Dus denk vooraf na over je toekomst. Want je kunt er wel voor weg lopen, maar je komt echt van een koude kermis thuis als je hoopt een baan te krijgen. En vervolgens zul je een andere opleiding moeten gaan doen daarna, waar je geen stufi meer voor krijgt en duizenden euro's kwijt bent.

Aan je sociale angst zul je sowieso meoten werken. Ook in de dierensector werk je met mensen. Daarin draait het ook om samen werken, in een team, vergaderen over een dier en hoe het verder moet. Je werkt altijd met collega's.

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:31

als ik er iets aan kon doen had ik dat zeker gedaan al gaat het de laatste tijd wel beter :) maar dit topic was niet bedoelt om mensen hun mening te vragen of dit wel een goede opleiding. ik weet dat jullie het allemaal goed bedoelen maar mijn besluit staat vast :)

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:31

Laris, echt doen wat je in het diepst van je hart wilt. Het komt zeker goed met jou later. Geloof me. En wat maakt het uit als het iets langer duurt voordat je een baan hebt?! Uiteindelijk zal je heus wel wat vinden hoor!

Enneeee, wij gaan gewoon samen een manege beginne he! ;) Allebei huppeltutten die een lastige hobby hebben en daar wel graag in verder willen! We zoeken gewoon een rijke boer! lijkt me een goed plan!

Ga iig lekker naar die school en trek je niks aan van sommige negatieve reacties. Ik weet dat ze je willen helpen hoor, maar volg je hart.

Liefs,

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:34

dankje schat! vind het echt lief en ik ga ook zeker mijn hart volgen en laat ook niemand jou tegenhouden! en tsja gewoon een rijke man trouwen is natuurlijk het makkelijkst haha! :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:36

ik heb ook mbo dierverzorging gedaan maar er is zo goed als geen werk in te vinden meer vrijwillig of je moet mazzel hebben als ik alles kon terugdraaien had ik andere kant op gekozen ookal hebben de dieren mijn hart

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:39

Mag ik vragen hoe je ouders hierin staan?
Mijn ouders zouden me namelijk uit huis gooien als ik zo'n keuze zou maken, in deze tijd..

Ik hoop natuurlijk wel voor je dat jij later uit ons allen de allerbeste baan tussen de dieren krijgt. Als je daar zo in gelooft dan hoop ik ook dat het je lukt :) :j

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:42

mijn ouders vinden dat ik de opleiding moet doen dat ik het liefste wil. als je een opleiding gaat doen wat je al niet leuk vind, vertrouw me dan slaag je nooit.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:42

Ik studeer Dierverzorging en heb mijn MBO 2 diploma al, en zit ook in Den Bosch op het Helicon. Doe nu MBO 3 en ben doorgestroomd dus zit nu in 2e van 3e. Ik ben er ook op mijn plekje!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:43

Melis_123 schreef:
Laris, echt doen wat je in het diepst van je hart wilt. Het komt zeker goed met jou later. Geloof me. En wat maakt het uit als het iets langer duurt voordat je een baan hebt?! Uiteindelijk zal je heus wel wat vinden hoor!

Enneeee, wij gaan gewoon samen een manege beginne he! ;) Allebei huppeltutten die een lastige hobby hebben en daar wel graag in verder willen! We zoeken gewoon een rijke boer! lijkt me een goed plan!

Ga iig lekker naar die school en trek je niks aan van sommige negatieve reacties. Ik weet dat ze je willen helpen hoor, maar volg je hart.

Liefs,

Schattig :) 'Iets langer duurt voordat je een baan hebt'. Je mag blij zijn als je met dat diploma überhaupt een baan vindt, laat staan dat je iets vind wat binnen je vakgebied past, die kans is nog kleiner. Oftewel; dan heb je heel leuk je opleiding dierenverzorging afgerond en doe je vervolgens alsnog geen werk met dieren. Ik zou toch echt kijken naar een andere opleiding met een betere baankans en dieren als hobby houden :)
Wat betreft een leuke opleiding doen. Er is niet 1 opleiding die alleen maar leuk is, net zoals er geen werk is wat alleen maar leuke kanten heeft, ieder soort werk heeft leuke en minder leuke kanten.

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:45

dat is heel erg fijn om te horen dat je het daar naar je zin hebt! en heb je al een idee wat je het liefst wil gaan doen nadat je je opleiding hebt afgerond?

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:47

Helaas heb ik het nooit nog niet echt geweten wat ik precies wilde worden. Maar het is me wel vrij duidelijk geworden van wat vind ik minder leuk en wat vind ik écht leuk om te doen. Tijd voor stages heb je waardoor je zelf ook kan uitvogelen van wat vind ik nou écht leuk en zou ik willen gaan werken. :)

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:48

Vanillia schreef:
Melis_123 schreef:

Liefs,

Schattig :) 'Iets langer duurt voordat je een baan hebt'. Je mag blij zijn als je met dat diploma überhaupt een baan vindt, laat staan dat je iets vind wat binnen je vakgebied past, die kans is nog kleiner. Oftewel; dan heb je heel leuk je opleiding dierenverzorging afgerond en doe je vervolgens alsnog geen werk met dieren. Ik zou toch echt kijken naar een andere opleiding met een betere baankans en dieren als hobby houden :)
Wat betreft een leuke opleiding doen. Er is niet 1 opleiding die alleen maar leuk is, net zoals er geen werk is wat alleen maar leuke kanten heeft, ieder soort werk heeft leuke en minder leuke kanten.

als er 0,0% baankans is bestond die opleiding al lang niet meer. verder is er tegenwoordig nergens meer werk in te vinden

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:50

Natuurlijk wordt die opleiding dan nog wel georganiseerd! Money money voor die school he. En wat de afgestudeerden daarna gaan doen is niet hun zorg.
TS, ik vind het mooi dat je iets wil doen dat je graag doet, maar je moet toch ook wel iets hebben dat de rekeningen betaalt later. Je kan toch niet eeuwig op de kap van.... leven.
Je bent een slimme meid, maar ik vind je ook een tikkeltje naief zwevend op een roze wolk waar alles kan en alles gaat als je maar wil....

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:51

horsieslii schreef:
Helaas heb ik het nooit nog niet echt geweten wat ik precies wilde worden. Maar het is me wel vrij duidelijk geworden van wat vind ik minder leuk en wat vind ik écht leuk om te doen. Tijd voor stages heb je waardoor je zelf ook kan uitvogelen van wat vind ik nou écht leuk en zou ik willen gaan werken. :)

dat is wel fijn dat je lekker veel stages kan lopen, ik weet het zelf ook nog niet helemaal precies daarom is het fijn dat het een uitgebreide opleiding is en veel keuze in stages hebt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:52

Ik gok zo dat de baankans 1% is. Zo zijn er idd. meer opleidingen, maar een HBO opleiding en een andere richting.... daarin is echt wel een stuk meer kans.

Betaal je het trouwens zelf of vinden je ouders het ook leuk om geld weg te gooien? Daar heb ik nog het meeste spijt van, al dat schoolgeld betaald voor niets..

btjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 21:55

beter dan dat mijn ouders een opleiding betalen waar ik halverwege mee stop vooral omdat het een opleiding is wat ik graag wil doen. jullie bedoelen het allemaal goed maar ik verander echt niet van gedachten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:56

Je hebt als het goed is straks sowieso je havo diploma, dus mocht het toch niets zijn; kun je altijd nog naar het hbo. Dus dat is wel fijn :) je hebt een mooi start diploma straks!

Enne succes met de spinnen alvast haha :D