Alibi? Wie helpt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:16

Als hij al aantal jaren een relatie heeft, dan lijkt mij toch wel dat die vriendin hem moet vertrouwen... Zij doet vast ook wel eens iets met vriendinnen. Laat hem erover praten met haar, ik zou er niet je vingers aan gaan branden, anders kan zij het als 'stoken' gaan zien & dan is de kans al helemaal klein dat ze het accepteert.

xSlvna

quera schreef:
xSlvna schreef:
De tip? Dumpen die hap. Als mijn vriend wat met vrienden wilt doen amuseert die zich maar, ik vertrouw hem daarin dat die ook zonder mij niks verkeerds doet en ik heb geen problemen met een avondje alleen op de bank (of bij eigen vrienden). Als die meid geen dag zonder hem kan kan ze beter eens langs de psychiater, hahaha

Er bestaat ook nog zoiets als praten :)*
voor mij komt het over alsof dat niet helpt, je grijpt niet direct naar leugens als het goed is

minikatje

hoe oud zijn jullie en wat is de situatie?
wonen ze samen, op zichzelf, bij ouders?

waarom kan hij niet gewoon zeggen" he ik heb afgesproken met die en die om wat te gaan drinken."
Als zij dan vraagt of ze mee mag dan kan hij toch aankaarten dat hij liever een keer alleen op stap gaat?

of met de wat doe jij vanavond," dan heb ik afgesproken met die, maar zullen wij morgen wat gaan doen?"
smoesjes verzinnen is niet zo handig, dat komt altijd uit en is helemaal niet nodig.
Laatst bijgewerkt door minikatje op 08-01-14 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:17

Schop onder zn hol :P laat het hem zelf met zn vriendin bespreken?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:18

quera schreef:
Wat dacht je van : niet in zijn relatie gaan zitten en laat hem zelf maar met haar praten erover.

Mee eens, het is zijn vriendin en dat moet hij zelf oplossen en gewoon eerlijk zijn tegen haar, dat hij ook wel eens met andere dingen zijn eigen ding wil doen, klaar.

Heel simpel.

Accepteert ze het niet dan blijft de relatie niet lang goed vrees ik en maar goed ook, want hij is bijna haar bezit en gevangene en dat is niet zo gezond lijkt me.

Hij moet gewoon mans zijn en eerlijk zeggen tegen zijn vriendin.

Niet mee bemoeien dus.

Ik heb mijn eigen dingen en mijn vriend ook en dat is heerlijk!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:22

Inderdaad zelf niet je vingers aan branden! Straks komt de leugen uit, ontstaat er ruzie en ben jij straks de boeman.
Dit zijn dingen waar je niet over moet en hoeft te liegen. Hij moet gewoon duidelijk maken aan zijn vriendin dat hij behoefte heeft aan wat meer vrijheid, omdat het hem nu wat benauwd. Dat ze hem kan vertrouwen en niet bezitterig hoeft te zijn.

Ook ik vraag me af hoe oud ze zijn? Is zij zich er van bewust dat ze bezitterig is? Misschien dat een goed gesprek haar ogen kan openen. Ik vraag me af of deze relatie anders echt toekomst heeft!? Maar goed dat is niet jouw pakkie an ;)

_Nadia_

Re: Alibi? Wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:26

Hij moet eens ballen kweken en gewoon zeggen dat hij een avond weg wil zonder haar. Ziet ze dat niet zitten is het aan hem om daar mee akkoord te gaan of de relatie te stoppen.

sylv28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 19:43

Haha bedankt voor alle reacties :-) Om sommige moet ik wel een beetje lachen.. "schop onder z'n hol" :p. Ik snap jullie echt wel hoor, maar blijkbaar heeft hij óf het lef niet om aan te geven af en toe een avondje voor zichzelf te willen óf er valt niet met haar te praten. Maar dit vind ik echt aan hem, daar meng ik me niet in..

Ik dacht misschien zijn er hier nog wat tips om gewoon wat af te spreken zonder dat zij er gelijk van alles achter zoekt! Zoals voor beide iets aparts bedenken (Deetjeeuh) klinkt helemaal niet zo verkeerd!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:47

Zeg gewoon tegen hem:

Gast, ga zitten en zeg: Schat, ik hou heel veel van je, maar 1x per week moet ik ECHT even mannentijd hebben.. Dus ZONDER jou! Maakt het mijn gevoelens vor jou neit minder op, maar krijg even de kriebels van je..

Sommige vrouwen (en mannen) zijn gewoon niet zo van de stille hints, dan moet je duidelijk zijn _O-

sylv28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 19:49

Klinkt idd wel heel duidelijk Barbabientje ;) Maar denk je niet dat zij daar dan juist van alles achter gaat zoeken? Volgens mij is hij juist bang dat ze daardoor onzeker wordt, omdat hij even een avondje niet bij haar wil zijn. En vervolgens wil ze weer precies weten wat hij gaat doen enz...enz...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:50

Daarom gewoon duidelijk zijn! Op dat moment hoeft ze er niets achter te zoeken. Juist als hij allerlei 'smoezen' gaat verzinnen hoor je dat in iemand zijn stem/toonhoogte en dan gaat ze er (of duidelijk of stiekem) iets achter zoeken, en dan is het hek van de dam ;) Vooral als ze er dan achter komt..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:54

Jeetje, hij gaat dus liegen om met jou naar de sauna te gaan??

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:54

dan maakt hij toch om de 10 min een foto en appt die.
ik geef het 2 avonden en dan is zij dat ook helemaal zat.

soms moet je elkaar ook even missen, dan weet je nog waar je het voor doet ;)
heeft zij geen vrienden?

maar hoe is de situatie nou, wonen ze samen, bij ouders... wat is de leeftijd?

van een 14-jarige verwacht ik iets anders dan van een 34-jarige.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:55

al veel goede tips. ik ben het heelmaal met barbabientje eens. hij moet gewoon duidelijk tegen haar zijn. zodra je gaat liegen heeft ze juist reden om achterdochtig te zijn. hij moet geen uitweg zoeken. je moet jezelf kunnen zijn!!!

dus geen alibi, gewoon eerlijkheid. als zij dan weer gaat zeiken, dan moet hij gewoon streng zijn. jammer. als ik het zo lees en hij komt niet voor zichzelf op, dan is dit begin van het einde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:55

sylv28 schreef:
Klinkt idd wel heel duidelijk Barbabientje ;) Maar denk je niet dat zij daar dan juist van alles achter gaat zoeken? Volgens mij is hij juist bang dat ze daardoor onzeker wordt, omdat hij even een avondje niet bij haar wil zijn. En vervolgens wil ze weer precies weten wat hij gaat doen enz...enz...

Nee, van liegen, smoesjes verzinnen en stiekem afspreken.. Daar word de relatie zoveel beter van...

Ten eerste is het niet jouw taak om een relatie op te knappen.
Ten tweede is het niet jouw taak om een smoes te verzinnen voor wie dan ook.
Ten derde als jij ook prima met d'r op kan schieten, snap ik uberhaupt niet dat je iemand op die manier dan naait. T hoeft geen vriendin van je te zijn maar iemand besodemieteren moet je niet aan mee werken.

Zoals ik het lees zullen jullie allemaal volwassen zijn. Laat een ieder zich dan ook hiernaar gedragen en iemand gewoon heel wijs zijn en erover gaan praten. Smoesjes verzinnen, kromliggen voor excusen en geheimpjes komen altijd uit. D'r hoeft er maar 1 jullie samen te zien, en dat onschuldige drankje wordt voor haar meteen heel wat meer, en zie je daar maar eens uit te banketstaaf ,want ach, als er al gelogen wordt over het afspreken, dan zal er vast heel wat meer zijn! Zo kan dat iig wel vaak worden opgevat dus zou even nadenken voor je het risico neemt..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:56

Als hij nu smoesjes gaat verzinnen, lost hij het nooit op. Het is simpel om ervoor weg te lopen, maar zo zit je over 20 jaar nog zo :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:59

Met liegen los je niks op. :n Breng je alleen maar problemen.

Hij zal zijn vriendin er op aan moeten spreken...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:59

Als mijn vent met een andere vrouw een avondje uit gaat en mij daarbij iets heel anders vertelt, kon hij gelijk vertrekken zogauw ik daar achter kwam.
Wat de bedoelingen ook zijn op zo'n avond , hij bedriegt!

Ik heb eerder het idee dat hij een watje is en gewoon niet eerlijk en open durft te zijn.
Liever mond houden als een stevige discussie voeren.

En eerlijk is eerlijk, ik heb er helemaal geen moeite mee als mijn man tijd voor zichzelf wil hebben maar om hem nu iedere week met een andere vrouw op stap (naar de sauna >;) ) te zien gaan, gaat mij echt te ver.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:06

Ik snap meiden zoals jij niet. Waarom ga je hem helpen om te liegen met tegen zijn vriendin?
Als je echt om hem geeft dan help je zijn probleem op te lossen door te zeggen dat hij met haar moet gaan praten. Liegen is hier geen oplossing, anders veranderd het nooit iets. Bemoei je er gewoon niet mee, het is zijn relatie niet de jouwe. Als je haar mag, waarom help je dan mee met bedriegen?
Wat denk je dat er gebeurt als dit boven water komt?

En wil JIJ met hem naar de sauna?
Moet mijn vent idd niet proberen met een andere vrouw naar de sauna... Kan ie z'n spullen pakken :evaw: .

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:10

Suzanne F. schreef:
Jeetje, hij gaat dus liegen om met jou naar de sauna te gaan??

:')

Ik had daar dus overheen gelezen. Eerlijk is eerlijk ... ik ben totaal niet jaloers of bezitterig aangelegd, maar ik zou het echt niet fijn vinden als mijn man met een vriendin naar de sauna zou willen en ik daar niet bij gewenst ben. Een drankje drinken, gezellig wat eten of shoppen prima maar naar de sauna vind ik toch wel apart.
Ik neem aan dat er tussen jullie stiekem niets speelt!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:14

sylv28 schreef:
Haha bedankt voor alle reacties :-) Om sommige moet ik wel een beetje lachen.. "schop onder z'n hol" :p. Ik snap jullie echt wel hoor, maar blijkbaar heeft hij óf het lef niet om aan te geven af en toe een avondje voor zichzelf te willen óf er valt niet met haar te praten. Maar dit vind ik echt aan hem, daar meng ik me niet in..

Ik dacht misschien zijn er hier nog wat tips om gewoon wat af te spreken zonder dat zij er gelijk van alles achter zoekt! Zoals voor beide iets aparts bedenken (Deetjeeuh) klinkt helemaal niet zo verkeerd!

Anders misschien een idee om gewoon haar een beetje langzaam te laten wennen aan het idee? Een paar keer samen iets leuks doen als jullie elkaar niet goed kennen. En dan niet elk weekend gaan afspreken met hem, of elk weekend naar de sauna. Maar een keer in de twee weken iets leuks doen als een bioscoopje, paintballen, etc. Gewoon iets simpels waar ze niets achter hoeft te zoeken. :)

Sauna lijkt me een niet al te goed idee.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:15

Oh daar heb ik ook overheen gelezen. Ik zou het ook echt heel naar vinden als mijn vriend met een ander meisje naar de sauna gaat. En als je daarover en ik zou erachter komen van mijn vriend zou ik dat heeeeel verdacht vinden en kon hij toch echt z'n spullen pakken.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:19

sylv28 schreef:

En waarom zou zijn vriendin niet mogen weten wat hij gaat doen? Wat een kinderachtig gedoe zeg. Als hij een mannenavond wilt dan moet hij dat zelf geen zeggen maar ik zou iets anders gaan doen dan de sauna? Lijkt mij ook niet leuk voor die vriendin.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:20

sylv28 schreef:
Beste bokkers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen bij de volgende 'situatie';

Een van mijn beste vrienden heeft al een aantal jaar een relatie, waarbij ze heel erg hecht zijn. Alles samen doen enz.. Nu kan ik ook heel goed met zijn vriendin, maar toch vinden we het heel leuk om samen eens op stap te gaan en bij te kletsen. We zijn al bijna 10 jaar dikke buddies en zijn erg gek met elkaar (puur vriendschappelijk!).

Nu had ik het er laatst met hem over en hij vertelde mij dat ze hem ook wel erg kan benauwen en hij ook wel eens zijn eigen ding wil doen. Dus een keer in de week stappen, of wat anders leuks doen met mij (en andere vrienden), lijkt hem ook hartstikke leuk.. Alleen, zij is gewoon erg bezitterig en wil overal mee naartoe. Nu vroeg hij aan mij of ik niet een idee had voor een 'alibi'. Gewoon voor 1 avond in de week ofzo, misschien 2. Ik zat zelf te denken aan een hobby (voetbal ofzo) alleen dan moet je weer allemaal smoezen gaan verzinnen enz.... Want dan moet je natuurlijk teamgenoten hebben, wedstrijden, veel te ingewikkeld. We gaan graag samen de stad in dus ja, dan wil het ook wel eens wat later worden! Ik zat zelf te denken aan een avond sauna ofzo? Wat denken jullie? Dan kun je ook wat later weg - en weer thuis komen. Kun je het niet erg laat maken maar oke, het is in ieder geval iets... Maar het lijkt mij dan wel weer opvallend als hij 'ineens' heel vaak naar de sauna gaat en dat eerst nauwelijks deed. Haha het is best wel lastig!!

Wie oh wie heeft een goed idee? Thanks voor het meedenken :D

*verslikt zich*

WAT?! Dat zou ik echt NOOIT tolereren van mijn kerel.. dat hij met een andere meid naar de sauna gaat!!!

Ergens een drankje doen op een terras ofzo, of middagje winkelen, alles oke.. Maar sauna???
Sorry, maar daar zou ik ook vanalles achter zoeken..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:22

Dat van de sauna was als voorbeeld voor een smoes, dat hij zogenaamd alle weken naar de sauna zou gaan terwijl hij eigenlijk wat anders doet.. Tenminste zo begrijp ik het..